Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Trouwtopic 2013

+52
Exogenesis
Burn
me1987
Kamperseboekenwurm
Kat1980
rapa nui
Antibes
Alex
Wasmachine
Zonnetje
Marin
TukTuk
Rebecca
flower
Suus
Aziraphale
Caribbeanlover
Bosjesvrouw
Tsjip
Roxy89
mouette
Guus
Sam
Parel
Gizmo
Fearie
Mikki
Appeltje
Funk
Lousanne
Anmy
Sneeuwpopje
Muppetje
Arwyn
Rose
Rhyolite
Mermaid
Rapunzel
Joli86
Slakje
baboeska
Ster
Jolanda
TNMN
Inge
vlinder-2011
Blond
Snoes
Shisha
Tazz
Lash
slaatje
56 plaatsers

Pagina 38 van 40 Vorige  1 ... 20 ... 37, 38, 39, 40  Volgende

Ga naar beneden

Trouwtopic 2013 - Pagina 38 Empty Re: Trouwtopic 2013

Bericht  Kat1980 wo 30 jan 2013 - 2:04

Minoessepoes: Leuk jurkje! Wat balen van de ring, maar gelukkig is er nog genoeg tijd om een nieuwe te bestellen en te graveren.

LindaK: Wat fijn dat de dj meteen vervanging heeft geregeld, dat scheelt weer een hoop gestress.

Mikki: Leuk dat je jurk binnen is! Heb je al een datum gepland om te gaan passen?

Mouette: lekker naar Thailand! En nu druk met de enveloppen schrijven Wink

Zonnetje: Ook lekker dat de huwelijksreis is geboekt!

Kylie: wat leuk dat je naar de kapper gaat voor een proefkapsel! Had je die ene haarpin toch niet gekocht dan?

Haar en make-up: Hebben jullie voor beide 2 verschillende personen? En ga je naar de kapper/visagist toe of komt die bij je aan huis? De kapsalon waar ik altijd naar toe gaat doet naast bruidskapsels ook visagie, alleen komen ze niet aan huis. Maar het lijkt mij helemaal niks om met je mooie haar en make-up weer eerst naar huis te moeten rijden om daar je jurk aan te gaan trekken. Dus dan moet ik ergens anders kijken, alleen krijg ik dan waarschijnlijk wel 2 verschillende personen.

Hier goed nieuws! Die vriendin die eerst niet wist of ze wel kon komen naar de bruiloft vanwege de vakantie, die kan toch komen. Ze hebben nu een vakantie geboekt en zijn 2 dagen voor onze bruiloft weer terug. Van de ene kant ben ik blij dat ze er toch is, maar heb er wel een dubbel gevoel aan overgehouden.

Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  LindaK wo 30 jan 2013 - 2:15

Kat, wat leuk dat je vriendin er toch bij is! Probeer dat gevoel maar los te laten...ze willen er zelf blijkbaar ook graag bij zijn toch?!
Ik ga naar de kapper toe, zij doet ook mijn haar. Ik ben bij mijn ouders, daar komen ook de daggasten later op de dag en mijn vriend haalt me op bij mijn ouders. Ik vind het wel even lekker om weg te zijn misschien smile haha!
Dan kunnen ze thuis nog wat verder met de voorbereidingen en dan kom ik daarna weer terug om mijn jurk aan te doen!

Kylie, ben benieuwd of het proefkapsel naar je zin is...

Mouette en Zonnetje, wat heerlijk die huwelijksreizen! Supergaaf!

Geven jullie de getuigen een cadeautjes? En de ceremoniemeester? Hebben jullie al een idee wat je geeft? Daar zijn wij nu een beetje over na aan het denken (naast alle 100 andere dingen waar ik over nadenk, haha!)
Ik droom zelfs over de bruiloft, allemaal akelige dromen Wink M'n jurk is al eens zwart geweest, ik heb al foto's gemaakt onder een oranje parasol...dusss! Ben er verder niet mee bezig hoor, hahaha!
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 937
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Zonnetje wo 30 jan 2013 - 2:34

Haha, LindaK, die dromen van jou! Ik heb eigenlijk nog niet over de bruiloft gedroomd. Ik denk dat dat tegen de tijd dat de datum dichterbij komt, wel komt.

@Kat1980: gelukkig dat je vriendin er toch bij kan zijn! Waarschijnlijk is ze zelf ook gaan nadenken en wilde ze jullie bruiloft helemaal niet missen. Ik snap je dubbele gevoel wel, maar toch zou ik proberen om het los te laten en blij te zijn dat ze er bij is!

@Kylie: ik ben ook benieuwd of je tevreden bent over je proefkapsel. Heb je zelf afbeeldingen meegenomen die je mooi vond?

Wat make-up en kapsel betreft gaan het bij mij twee verschillende personen worden die beide naar mij thuis komen. Dat lijkt me ook het fijnste. Mijn kapster komt naar me toe en ik ben nog op zoek naar een visagist. Op de Love&marriagebeurs zag ik er een paar, maar die vroegen vrij veel vond ik. Wat ook mogelijk is, is om iemand van Oriflame te vragen. Die kwam ik ook tegen op de beurs en zij gaf aan dat ze eerst een workshop bij mij thuis kwam geven (een aantal maanden voor de bruiloft) voor vriendinnen en dan een proefmake-up bij mij zou opbrengen. Voor 35 euro komt ze dan op de trouwdag mij thuis opmaken. Misschien dat ik daar wel voor kies, maar ik moet het nog even goed bekijken.

Ik vind het wel leuk om een cadeautje aan de getuigen en aan de ceremoniemeesters te geven, maar ik weet nog helemaal niet wat.

Trouwen jullie trouwens in gemeenschap van goederen of op huwelijkse voorwaarden? Eigenlijk willen we in gemeenschap van goederen trouwen, maar wij hebben nog een lichte twijfel, omdat mijn vriend een eigen bedrijf heeft. Het is alleen zo dat hij in dat bedrijf eigenlijk geen schulden kan maken, omdat hij voor mensen optreedt en naderhand uitbetaald wordt. Het grootste risico dat hij loopt, is dat hij ergens optreedt en niet uitbetaald krijgt. Dat is vervelend, maar daarmee maakt hij geen schulden, dus hij kan ook niet failliet gaan. Waarschijnlijk wordt het dus in gemeenschap van goederen.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726

Bericht  minoessepoes wo 30 jan 2013 - 4:37

Ik vind het zo leuk om te lezen hoe iedereen bezig is met hun trouwdag en hoe iedereen het op zijn eigen manier doet.

Ik haal ook veel tips uit dit topic, ik heb bijvoorbeeld net bedankjes op mijn lijstjes gezet, helemaal vergeten!

Alle huwelijks reizen klinken heerlijk, of het nu ver weg is of een mid weekje weg in Nederland, het lijkt me gewoon heerlijk om lekker samen weg te gaan en te genieten van elkaar.
Wij zitten dan midden in een verhuizing en verbouwing, dus plannen later een vakantie.

Wij krijgen trouwens telkens de vraag wat we willen hebben als cadeau. Wat doen jullie daarmee? Of hebben jullie een envelop op de uitnodiging gezet?
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Zonnetje wo 30 jan 2013 - 4:41

@Minoessepoes: ik denk dat wij ergens klein en subtiel als cadeautip een envelopje op de uitnodiging zetten. Wij zijn vorig jaar verhuisd naar het huis waar we nu wonen en hebben eigenlijk alles al van bestek tot pannen tot meubels en tuinspullen. Wij willen het geld gaan gebruiken voor de huwelijksreis en er een mooi schilderij voor in de woonkamer van kopen.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Fearie wo 30 jan 2013 - 7:17

Wij hebben de trouwkaarten binnen, ga vanavond enveloppen schrijven. En ze worden de dag voor Valentijnsdag verstuurd, zodat ze met Valentijnsdag door iedereen ontvangen worden.
Wij hebben trouwens een envelop als cadeautip erop staan.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  mouette wo 30 jan 2013 - 10:22

Haha nog meer enveloppenschrijvers hier Wink
Hier trouwens gelukkig nog geen bruilofts-nachtmerries, wel veel o-ja momenten door dit topic inderdaad. Maar dat is alleen maar goed. Ik denk trouwens dat wij onze getuigen en ceremonie meesters gaan bedanken met een leuk diner op onze kosten.

Wat betreft het cadeau, hier staat ook op de kaart dat we het liefst een bijdrage ontvangen voor de huwelijksreis. Niet echt origineel maar wel heel welkom Laughing
mouette
mouette
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 315
Registratiedatum : 31-05-12

Bericht  minoessepoes wo 30 jan 2013 - 20:00

Wat een werk al die enveloppen met de hand schrijven, maar wel net even wat persoonlijker dan een naamsticker printen natuurlijk. Wij waren snel klaar, dat is dan weer het voordeel van een kleine bruiloft Laughing

Leuk idee trouwens om de kaarten op Valentijnsdag aan te laten komen Fearie! Ik ben benieuwd of er ook veel mensen zijn die die link leggen en doorhebben dat jullie dat expres gedaan hebben.

Het broertje van mijn vriend is samen met zijn zusje zijn getuige, nu vroeg hij van de week toen mijn vriend bij hem was of hij dan ook een speech moest geven. Daar hadden wij echt totaal niet aan gedacht ( en ik denk mijn broer, die mijn getuige is, ook niet). Mijn vriend heeft aangegeven dat daar tijdens het eten wel tijd en ruimte voor is, dat hij het een leuk gebaar vind, maar dat uiteraard niks hoeft. Ik ben wel benieuwd!

Ik heb aan mijn ouders en broer aangegeven dat wij inderdaad wel iets aan de muur willen voor in ons nieuwe huis, dat vond ik wel een mooi aandenken en iets wat je altijd/ lang bewaard. Als vrienden het vragen dan geven we wel aan dat we geld willen. Maar nu vroeg de oma van mijn vriend het bijvoorbeeld ook en mijn vriend gaf aan het wel heel leuk te vinden iets tastbaars van haar te krijgen, maar wat? Misschien vragen we alsnog wel geld om daar dan een nieuwe eettafel van te kopen, dan hebben we uiteindelijk natuurlijk ook wat tastbaars.

Ik denk trouwens dat we in het restaurant of bij ons thuis iemand even een groepsfoto laten maken en dat we die dan naar iedereen opsturen als bedankje.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868

Bericht  Tazz wo 30 jan 2013 - 21:28

Aziraphale schreef:Trouwtopic 2013 - Pagina 38 8edb070a7e22422e03068e2e10390432

Dit wordt hopelijk mijn ring smile
Degene die ik eigenlijk graag wil lijkt hier op qua ronding en dikte, is gemaakt van staal ipv titanium maar daarbij was het diamantje ertussen gespannen, heel gaaf. Dan zag je als je 'm vast had echt zo'n puntig diamantje. Maar ik heb de hoop opgegeven om die te vinden.

Leuke ring, wij hebben ook twee titanium ringen van Boccia.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383

Bericht  Bosjesvrouw do 31 jan 2013 - 4:53

* breekt even in*

Mijn zus en zwager zijn bijna 2 jaar geleden getrouwd.
Zij hadden toen als bedankje een merci op een kaartje (dat kaartje leek op hun trouwkaart)
Voor de getuigen,ceremoniemeester en ouders (i.v.m. het krijgen v/d jurk en het pak)
een glazen voorraad pot vol met merci. Vond ik een leuk gebaar (was zelf getuige).

*breekt weer uit*

Bosjesvrouw
Prater
Prater

Aantal berichten : 1368
Punten : 1428

Bericht  Zonnetje vr 1 feb 2013 - 8:05

Wij hebben vanmiddag vanalles geregeld voor de bruiloft. We hebben bloemen uitgezocht, mooie klassieke witte rozen. Ik heb een bruidsboeket, mijn vriend een corsage voor de bruidegom, we hebben corsages voor de gasten en een boeket voor op de auto. Het is een beetje in deze stijl:

Trouwtopic 2013 - Pagina 38 3__18__ms1.rvf_1Trouwtopic 2013 - Pagina 38 B_387

Verder hebben we trouwkaarten uitgezocht en de bedankjes. Dat zijn de wuppies geworden, die ik op de Love&marriagebeurs heb gezien. We hebben ook een groot wuppie-bruidspaar. Dat zetten we in het begin van de avond op tafel bij het gastenboek/gastenlijst. Aan het eind van de avond zetten we dan alle kleine wuppies erom heen die de gasten mee naar huis mogen nemen.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Fearie vr 1 feb 2013 - 9:02

Wij hebben besloten niet voor corsages te doen voor de daggasten.

@Minnepoes, ik ben benieuwd of men het doorheeft dat ze de kaartjes krijgen op Valentijnsdag.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Appeltje vr 1 feb 2013 - 23:32

Wat een mooi bruidsboeket Zonnetje.
Ik zit zelf te twijfelen tussen witte bloemen of een andere kleur! Binnenkort maar eens kijken.
Aan welk bedrag moet je trouwens denken bij een bruidsboeket? Ik heb geen idee namelijk.

Wat betreft haar en make-up: ik heb 2 verschillende personen die dit verzorgen. Ze komen allebei bij mij thuis op de trouwdag.

Wij hebben trouwens onze huwelijksreis geboekt, we gaan naar Aruba! Trouwtopic 2013 - Pagina 38 281626781
Appeltje
Appeltje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 273
Punten : 275
Registratiedatum : 07-09-12

Bericht  Zonnetje za 2 feb 2013 - 0:19

Gaaf Appeltje dat je naar Aruba gaat! Dat lijkt me echt zo'n mooi eiland!

Mijn bruidsboeket kost 60 euro, dat vond ik al behoorlijk, maar je hebt echt nog veel duurdere. Wij krijgen 10% korting, want ik had deze bloemist gezien op de Love&marriagebeurs en daar een afspraak gemaakt.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Kat1980 za 2 feb 2013 - 0:35

Zonnetje: Mooi boeket! Hoe heet die bloemist en levert die in het hele land? Ik vind €60,- nog wel redelijk voor een boeket. De bloemisten hier in de buurt vragen echt veel meer.

Appeltje: Leuk naar Aruba!

Fearie: Wat leuk dat mensen jullie trouwkaart op valentijnsdag krijgen!
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Bericht  Zonnetje za 2 feb 2013 - 1:42

@Kat1980: die bloemist zit in Schijndel, in Noord-Brabant. De website is www.bruidsboeket.nl. Ze bezorgen in heel Nederland. Op deze site staan de bezorgkosten.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Appeltje zo 3 feb 2013 - 1:45

Zonnetje schreef:Gaaf Appeltje dat je naar Aruba gaat! Dat lijkt me echt zo'n mooi eiland!

Mijn bruidsboeket kost 60 euro, dat vond ik al behoorlijk, maar je hebt echt nog veel duurdere. Wij krijgen 10% korting, want ik had deze bloemist gezien op de Love&marriagebeurs en daar een afspraak gemaakt.

Oke, 60 euro dan heb ik een beetje een idee Trouwtopic 2013 - Pagina 38 561177 ik had het nog wel duurder verwacht!
Appeltje
Appeltje
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  baboeska zo 3 feb 2013 - 9:17

Mijn laatste reactie in dit topic is bijna meer dan een half jaar geleden. Ik lees nog wel steeds mee, en dacht ach laat ik ook weer eens een reactie plaatsen.

Inmiddels zitten wij ook druk in de voorbereidingen en is er veel veranderd. Waar we eerst op Bali zouden trouwen, trouwen we nu gewoon in Nederland. We hebben veel gedoe gehad en het werd allemaal erg lastig om het goed te regelen. Dus nu trouwen we in het bijzijn van een klein groepje, zo'n 40 personen.

Ook de datum is gewijzigd. Wij hadden zo'n mooie locatie gevonden op een landgoed. Daar kunnnen we trouwen en aansluitend diner en feest. Dus dat leek echt perfect. Alleen 24 mei was al bezet, dus nu trouwen we op 25 april. Dat was nog de enige datum die beschikbaar was.
Inmiddels is er al veel geregeld, jurk, ringen, pak, ondertrouw, bedankjes, kapper en make-up, uitnodigingen is mn vriend aan het ontwerpen.

Appeltje wat gaaf dat jullie naar Aruba gaan! Wij gaan van de week kijken naar een huwelijksreis.

Zonnetje, mooi boeket, ook helemaal mijn stijl. Wij doen geen corsages.

Die wuppies zijn trouwens ook erg leuk. Wij hebben gekozen voor "Echtgenootjes", een blikje met chocoladenootjes met een eigen ontworpen echtgenootjes wikkel.

NOu ik ga weer proberen wat meer mee te schrijven!
baboeska
baboeska
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 110
Punten : 124
Registratiedatum : 01-06-11

Bericht  Appeltje zo 3 feb 2013 - 23:08

Baboeska wat leuk, jullie hebben ook al heel veel geregeld. Maar 25 april is al over 2,5 maand natuurlijk!
Wat gaaf zeg dat jullie huwelijk op een landgoed plaatsvindt, klinkt perfect Very Happy
Appeltje
Appeltje
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Guus ma 4 feb 2013 - 22:59

Ohw een tijd niks meer gepost hier, en eigenlijk ook vrij weinig met de bruiloft bezig geweest!
Voor sommige hier komt het echt al dichterbij, spannend smile ben benieuwd naar de foto's haha

Wij hebben onze fotograaf gevonden, en moeten nu we verhuisd zijn even in de planning zetten waar we gaan slapen vantevoren... het idee is nu dat we beide in hetzelfde hotel gaan slapen, hij met de mannelijke ceremoniemeesters en ik met de vrouwelijke!

ik ben ook nogsteeds in dubio of ik 's avonds een andere jurk aan wil... ik laat het maar afhangen van hoeveel we kunnen sparen, maar ik heb het gevoel dat dat hier wel goed gaat komen Very Happy

O, en hebben jullie al de huwelijksreis gepland? wij hebben een offerte opgevraagd voor 3 weken Zuid Afrika, haha zo spannend allemaal! Nu ik er weer even mee bezig ben heb ik er weer helemaal zin in!
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989

Bericht  Kat1980 di 5 feb 2013 - 2:07

Zonnetje: Dank je wel voor de site van de bloemist!

Baboeska: Dan komt jullie trouwdatum al erg dichtbij. Spannend!

Guus: Zo, 3 weken zuid-afrika! Onze huwelijksreis gaat gewoon naar een dezelfde plek waar we vorig jaar op vakantie zijn geweest, Torroella de Montgri in Spanje. We weten dat het er leuk was en ook de kinderen vonden het super, dat is voor ons het belangrijkste. Waarschijnlijk gaan we na de bruiloft wel een nachtje in een hotel slapen en de volgende dag dan naar bv de sauna of zo met z'n tweetjes.

Gisteren nog een cateraar op bezoek gehad. Ben benieuwd met wat voor offerte hij aankomt. Ze konden echt alles regelen, zelfs versiering. Maar ja, overal hangt natuurlijk een prijskaartje aan Wink
Ook hebben we nu definitief besloten welke fotograaf het wordt. Hij gaat van het voorjaar ook nog een pre-shoot doen van ons en de kids. Eventueel ook voor een foto op de trouwkaart.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Bericht  Kylie di 5 feb 2013 - 22:53

Ik heb die haarpinnen nog niet nee Sad
Maar vandaag ga ik naar de jurk kijken want hij is binnen! Mijn schoonmoeder en schoonzus gaan ook mee deze keer. Mijn moeder ook, maar zij gaat overal mee smile En dan ga ik daar ook even kijken welke sieraden ze hebben.

Mijn kapsel was mooi, maar er moeten nog wat puntjes op de i gezet worden.

De make up doet mijn vriendinnetje en tevens ceremoniemeester, zij is visagiste.
De kapper komt bij mij thuis de haren doen.

Wat een leuke dingen weer bij iedereen smile
Kylie
Kylie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 102
Punten : 155
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Mikki wo 6 feb 2013 - 1:26

Baboeska; dan komt het ineens dichtbij zeg!
Guus; oh, Zuid-Afrika! Leuk joh.
Kylie; leuk, je jurk weer passen! Handig dat je ceremoniemeester ook meteen je visagiste is.
Kat1980; leuk toch, huwelijksreis met zn vieren!
Volgende week hebben we een weekje vol bruiloft gepland. We gaan in ondertrouw, de cateraar komt, de goudsmid komt langs en ik ga mijn jurk passen. Alleen zal het passen iets anders gaan verlopen, want ik ben zwanger! Mijn jurk moet dus vermaakt worden, tijdens de bruiloft zal ik 26 weken zwanger zijn. We wilden de bruiloft niet verzetten, en het leeftijdsverschil ook niet te groot laten worden. Nu zijn de meiden bruidsmeisjes en is de baby er ook een beetje bij.

Mikki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  LindaK wo 6 feb 2013 - 3:54

Mikki wat leuk!! Gefeliciteerd!!!
LindaK
LindaK