Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Trouwtopic 2013

+52
Exogenesis
Burn
me1987
Kamperseboekenwurm
Kat1980
rapa nui
Antibes
Alex
Wasmachine
Zonnetje
Marin
TukTuk
Rebecca
flower
Suus
Aziraphale
Caribbeanlover
Bosjesvrouw
Tsjip
Roxy89
mouette
Guus
Sam
Parel
Gizmo
Fearie
Mikki
Appeltje
Funk
Lousanne
Anmy
Sneeuwpopje
Muppetje
Arwyn
Rose
Rhyolite
Mermaid
Rapunzel
Joli86
Slakje
baboeska
Ster
Jolanda
TNMN
Inge
vlinder-2011
Blond
Snoes
Shisha
Tazz
Lash
slaatje
56 plaatsers

Pagina 28 van 40 Vorige  1 ... 15 ... 27, 28, 29 ... 34 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Trouwtopic 2013 - Pagina 28 Empty Re: Trouwtopic 2013

Bericht  Roxy89 vr 21 dec 2012 - 6:34

Kat1980 schreef:Roxy: (...) Hoe was het passen vandaag bij jou?

Geweldig! De verkoopster was echt heel aardig en nam alle tijd... Heb denk ongeveer 20 jurken aangehad en uiteindelijk 3 keuzes gemaakt. Die wil ik nog eens gaan passen met mijn moeder en schoonmoeder erbij... Stiekem denk ik wel al te weten welke het gaat worden Very Happy heb hem vandaag de hele dag zitten bekijken op internet haha!
Roxy89
Roxy89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 274
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Rebecca zo 23 dec 2012 - 11:32

rapa nui schreef:@Rebecca, wat een leuk idee voor een bedankje vooral omdat het zo echt bij jou past.

Dat is precies inderdaad waarom ik dit zo leuk vind, ik wil niet een doelloos bedankje geven, maar iets persoonlijks en dit past precies bij mij!

Volgende week gaan wij in ondertrouw. Ik hoop dat we die dag ook voor ringen gaan kijken en we willen nu ik vakantie heb ook de trouwauto uitzoeken. Even weer wat dingen regelen om van het lijstje af te strepen!
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1272
Punten : 1340
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.cakesbyrebecca.nl

Bericht  Roxy89 di 25 dec 2012 - 6:49

Even een snelle update: deel een van de familie is op de hoogte en helemaal enthousiast!
Roxy89
Roxy89
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  LindaK di 25 dec 2012 - 10:06

Roxy89 schreef:Even een snelle update: deel een van de familie is op de hoogte en helemaal enthousiast!

Superleuk!! Leuk om er nu met anderen over te kunnen praten!
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 937

Bericht  Roxy89 di 25 dec 2012 - 10:10

Jaaaaaaaaa! Nu morgen nog deel 2 van de familie en dan eindelijk ook vrienden haha!
Roxy89
Roxy89
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Kat1980 di 25 dec 2012 - 22:22

LindaK: Een vriendschapsring kan ook mooi zijn! Ze vragen echt een hoop voor trouwringen inderdaad. Gelukkig kent mijn schoonmoeder een juwelier die destijds ook voor mijn schoonzus een mooie deal heeft gemaakt, hopelijk wil hij dat voor ons weer doen Wink

Roxy: Wat super dat het jurken passen zo leuk was en dat je waarschijnlijk al weet welke jurk het gaat worden. Wanneer ga je terug om nog een keer te passen?
Leuk dat een deel van de familie op de hoogte is nu en dat ze enthousiast waren. Leuk dat je er nu lekker met iedereen over kan gaan praten!

Rebecca: Wanneer ga je deze week in ondertrouw?

Ik heb vrijdag bij 2 winkels een pasafspraak gemaakt. Ben heel erg benieuwd of er wat moois voor me tussenzit Very Happy Moet ik nog ergens rekening houden bij het passen (las ergens iets over lingerie/beha???)

Wie heeft de fotograaf al geregeld en wat kostte dat bij jullie? We hadden iemand in gedachten, maar vonden voor het geld dat ze vroeg de hoeveelheid foto's en de kwaliteit een beetje tegenvallen. Ze maakt leuke foto's, maar niet beter dan een gewoon persoon die een beetje verstand heeft van fotograferen. Dan zou je dus net zo goed een kennis kunnen vragen om foto's te komen maken.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Roxy89 di 25 dec 2012 - 22:36

@Kat1980: waar ik ben geweest kreeg ik een korset aan zonder bandjes dus die kon onder elke jurk.. Wel heb in een witte boxer aangedaan. Die tip las ik op internet, aangezien je nog niet weet wat er onder gaat kun je er het beste van uit gaan dat het iets groots is en dat wil je niet in de jurk zien.. Very Happy
Roxy89
Roxy89
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  LindaK wo 26 dec 2012 - 1:55

Kat, leuk je pasafspraken!! Neem je iemand mee? Ik kreeg in de winkel een torselet voor onder mijn jurk. Misschien een strapless bh aandoen, dan heb je geen kast van die bandjes. Ideaal zo'n juwelier, hopelijk kan hij een mooie deal maken!
Onze fotograaf kost 850,- Hij is er de hele dag, we krijgen onwijs veel foto's en ook nog een selectie die hij bewerkt. Het is een jonge vent, onwijs enthousiast en professioneel. Ik heb er vertrouwen in ;-)

Roxy, ben benieuwd hoe de andere familie reageerde...Hoe heb je het uiteindelijk verteld?

Wij zijn maandag even langs de bloemist gegaan, om te vragen of er dingen zijn waar we rekening mee moesten houden als we gingen nadenken over m'n boeket. We kregen een tas met 13 boeken mee. We hebben er 2 open gedaan en heel snel weer dicht gedaan haha! Echt nieeeet onze smaak :-)
We bedenken zelf wel iets, haha! Eventueel wilde een vriendin van mijn moeder ook helpen en iets maken, dat is ook nog een optie.
Hebben jullie al een idee over het boeket? Of misschien komt er wel geen boeket...
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Bericht  Kat1980 wo 26 dec 2012 - 8:45

Roxy: Ok, dat wordt dus een witte boxer kopen Wink Bedankt voor de tip!

LindaK: Aan een strapless beha zat ik ook al te denken, dus die neem ik in ieder geval mee! Ik ga vrijdag met mijn moeder, een vriendin wilde ook dolgraag mee maar kon helaas niet meer ruilen op haar werk. Ach ja, misschien een eventuele volgende keer.
Klinkt goed, die fotograaf! Dat vind ik nog een normaal bedrag voor de hele dag en het feit dat je veel foto's krijgt. Heeft hij misschien een website?
Qua boeket heb ik nog werkelijk geen idee. Maar wat leuk dat je zelf iets gaat bedenken! wat vond je zo vreselijk aan de boeketten van de bloemist?
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Fearie wo 26 dec 2012 - 8:57

Wij laten een oud-leerling van mijn vriend de foto's maken. Ze heeft nog maar 1 bruiloft gedaan, alleen als we de kosten zien van een fotograaf kunnen (en willen) we dat er niet voor betalen. Wel met het risico dat we niet de meest super, fantastische foto's krijgen. Maar we zijn gelukkig niet veeleisend.

Qua boeket, we laten de corsages en het boeket waarschijnlijk door iemand hier in het dorp maken. Ik wil wel graag iets aparts, bij voorkeur een boeket dat een beetje hangt, een soort waterval idee. Dat lijkt me wel erg mooi.

Dat van die boxer is geen slecht idee. Ik zit de laatste tijd een beetje te twijfelen of ik nog een bolero ofzo erbij moet hebben, we trouwen in mei, de 14e. Het kan dus beide kanten op, hetgeen wat me tegenhoudt is het budget (een bolero bij zo'n naaister kost bijna 150 euro!). Wat zouden jullie doen?

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Rebecca wo 26 dec 2012 - 9:43

Leuk Roxy dat er zo enthousiast gereageerd wordt!

Kat1980, we gaan volgende week donderdag in ondertrouw. Die dag gaan we meteen ook wat andere dingen van het lijstje proberen te regelen, wel zo handig aangezien we dan beide de hele dag vrij zijn. Leuk dat je vrijdag gaat passen!!
Onze fotograaf kost €1800,-. Heel wat meer dan we bij voorbaat bedacht hadden, maar we zijn allebei hobbymatig veel met fotograferen bezig, en vinden mooie foto's daarom heel belangrijk. We zijn bij 3 fotografen op gesprek geweest, waarvan dit de duurste, maar wel met hele mooie foto's en het klikte heel goed. Eigenlijk was de prijs nog hoger, maar nadat mijn vriend had gebeld dat we het nogal duur vonden heeft ze nog 100,- van de prijs afgedaan.

Fearie, ik zou het niet doen, maar het ligt ook aan wat je precies van plan bent gedurende de dag. Mijn beste vriendin is afgelopen jaar in mei getrouwd. Het was erg fris die dag, maar met even bikkelen ging 't wel bij 't foto's maken. Zij had wel tussendoor bij de fotoreportage het jasje van haar man aan, maar die ziet toch niemand. Ik zou daar niet zoveel geld voor een bolero voor uitgeven.
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1272
Punten : 1340

http://www.cakesbyrebecca.nl

Bericht  LindaK wo 26 dec 2012 - 20:37

Kat, leuk met je moeder!! Misschien kan je vriendin een volgende keer mee? Als je je jurk hebt gevonden, moet je meestal toch nog een keer terug om de jurk af te laten spelden/nog een keer te passen...Ik PM je de website even door!
De boeketten die we hebben gezien in de boeken passen echt totaal niet bij me/ons. Veel te 'overdreven' haha!
Ik wil 'gewoon' iets eenvoudigs, enkel fuchsia gerbera's en dan om de steel lint gebonden.

Fearie, ja zo'n watervalidee is inderdaad wat aparter, niet echt iets voor mij ;-) Weet je al een beetje met welke kleuren?
Wat Rebecca zegt over de bolero, daar ben ik het wel een beetje mee eens. Inderdaad veel geld! Ben je veel buiten die dag?

Rebecca, leuk zo'n dag in het teken van de bruiloft! Onze ondertrouw komt ook dichterbij nu ik er zo overna zit te denken!

Wij hebben net onze huwelijksreis geboekt :-D We gaan naar Barcelona, van maandag tot donderdag. Helemaal leuk!
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Bericht  Zonnetje do 27 dec 2012 - 12:26

@Lindak: leuk dat jullie de huwelijksreis geboekt hebben! Barcelona is een heel mooie stad!

@Kat: ik heb met passen de eerste keer mijn moeder en twee vriendinnen meegenomen en toen ik een week later terug ging om te bevestigen dat ik de jurk zeker wilde, heb ik mijn schoonmoeder meegenomen.

@Fearie: ik moet me nog in de bloemen gaan verdiepen. Daar willen wij niet teveel geld aan uitgeven, maar we willen wel wat moois. Wat de bolero betreft zou ik het denk ik niet doen. Het is toch best wat geld en de kans is groot dat het lekker weer is of dat je alleen even tussendoor tijdens de fotosessie een jasje aan wilt, dan zou ik gewoon een jasje/vestje van mezelf meenemen, want dat komt dan toch niet op de foto's.

@Kat1980: onze fotograaf kost 1100 euro. Hij komt 's morgens vroeg al bij mij als ik me klaar aan het maken ben en blijft totdat wij naar de bruidssuite gaan 's nachts. Het is veel geld, maar hij was ook op de bruiloft van vriendin van mij en had daar heel mooie foto's gemaakt. Dat is toch hetgeen wat je uiteindelijk overhoudt aan de dag als tastbare herinnering. Hij komt ook een keer op voorgesprek en gaat dan samen met ons op zoek naar geschikte fotolocaties.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726

Bericht  Mikki do 27 dec 2012 - 23:29

Kat1980; waarschijnlijk laten wij de foto's maken door een collega van mijn vriend. Hij is hobbyfotograaf en hebben al wat dingen van hem gezien. Kost ons weinig, en hij maakt echt mooie foto's.

Lindak; leuk de huwelijksreis geboekt! Wanneer gaan jullie in ondertrouw? Ik moet dat nog regelen, zal in het nieuwe jaar eens bellen. Waar was je gaan kijken voor een boeket? Ik weet ook nog niet of ik een echt boeket wil, vind het meeste ook een beetje te.

fearie; ik zou ook geen bolero doen. Wij trouwen in juni, maar dat is geen garantie op mooi weer. Ik vind het erg veel geld voor iets dat je misschien niet nodig hebt.

Nou, we hebben onze locatie aangepast naar de tuin van vrienden van ons. Die hebben veel meer ruimte, dus dan plaats genoeg voor de tent, springkussen, speelgoed, bbq, parkeerplaatsen en nog ruimte over om te feesten als het mooi weer is. Via via kunnen we aan een hele grote tent en springkussen komen, dus dat is ook mooi. In het nieuwe jaar hebben we een afspraak met een cateraar, kijken of we dat ook vast kunnen leggen.

Mikki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Fearie vr 28 dec 2012 - 2:32

Ojee, overtuigd dames. Dankjewel, het wordt geen bolero. Scheelt weer geld haha.
Heb vanochtend de gemeentelijke kosten van onze bruiloft alvast betaald, we waren in ondertrouw gegaan in onze eigen gemeente, maar moesten betalen in de trouw gemeente. Ook nog even de trouw tijd verzet ivm het slaapje van D. We gaan nu om 11 uur ipv 13 uur trouwen (was ook 100 euro goedkoper!!).
Alle kleine beetjes helpen qua besparen, zeker nu mijn vriend gedeeltelijk werkloos is.

@Mikki, doen jullie ook een springkussen? Wij zitten daar ook aan te denken, hebben overdag ongeveer 6 kids van bijna 2 jaar en dan is wat te spelen wel erg leuk.

@Huwelijksreis, is geboekt en aanbetaald. Kan niet wachten!

@Bruidsboeket, iets met gerbera's vind ik ook erg mooi. Simpel met een mooie bloem, als ik thuis bloemen heb staan zijn het gerbera's.
Trouwtopic 2013 - Pagina 28 B_13
Maar eens informeren wat het zou gaan kosten als de corsages ook van gerbera's worden gemaakt.

Fearie
Ratel
Ratel

Bericht  LindaK vr 28 dec 2012 - 3:42

Kat, ik ben erg benieuwd hoe het passen is gegaan vandaag...

Mikki, wij gaan 8 januari in ondertrouw. We zijn bij bloembinderij de V.alendries geweest, daar hebben we goede ervaringen mee. Maar, we gaan nu dus even nadenken smile Wat ik tot nu toe in die boeken heb gezien, is echt 'te' voor mij.
Wat leuk dat het bij jullie vrienden kan! Ook in de woonplaats Wink

Fearie, alle beetjes helpen zeker!! Zo'n boeket als wat jij plaatst ja, voor mij dan nog iets meer bloemen.Trouwtopic 2013 - Pagina 28 Nationalebeeldbank_2011-3-608383-2_trouwboeket

Zoiets...en dan zonder de oranje bloemen smile

Wij zijn vandaag even de stad in geweest, ben op zoek naar papier voor het gastenboek, maar heb nog niet gevonden wat ik wil...grrr haha! Ook bij een juwelier even wat ringen gepast, we hebben op internet ringen gezien. Maar ik wist niet of een ring van 6mm breed mooi staat bij mij...nu weten we dat wel haha!
Volgende week ga ik met m'n moeder lunchen, dan gaan we even langs een drukkerij die de bedankkaartjes voor ons gaat maken. En tijdens de lunch gaan we het hebben over de aankleding van het huis van mijn ouders, omdat ik daar ben als ik word opgehaald en omdat de daggasten daar verzamelen.

Laatst aangepast door LindaK op za 29 dec 2012 - 2:52; in totaal 1 keer bewerkt
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Bericht  Fearie za 29 dec 2012 - 1:00

Die is ook mooi LindaK! Ik heb me gisteren een beetje georiënteerd en vind het toch allemaal wel erg duur ! Gemiddeld ben je 75 euro voor een boeket kwijt (en die is dan nog bescheiden en klein). Iemand hier die zijn eigen boeket gaat maken? Die met gerbera's ziet er wel makkelijk uit om zelf te maken.
Corsages zijn ook best aan de prijs, maar ben dan wel weer pietluttig dat het moet matchen met mijn boeket en de bloem van mijn vriend.

Wij kopen onze trouwringen in Duitsland, net over de grens bij Enschede. Hebben zilveren ringen met een gouden rand erin gevonden voor 340 euro. Oorspronkelijk 240 euro, maar mijn vriend wil een 8 mm ring en dus zijn we 100 euro duurder uit.

We gaan vanavond bezig met onze trouwkaart, hopelijk kan een vriend van ons de kaart namaken die we graag willen hebben. Dan hoeven we hem alleen te laten afdrukken en scheelt het ons weer kosten.

Wie regelt bij jullie de versiering van het huis? Ik word gewoon thuis opgehaald en volgens mij is het hier gebruikelijk dat de buren en vrienden/familie het huis gaan versieren. Ik maak me wel druk om de locatieversiering haha, als het huis er ook nog bijkomt. Liever niet :P

Ik wil ook graag een gastenboek, kun je niet wat moois vinden bij Lightinthebox? Daar hebben ze ook wel leuke boeken smile

Fearie
Ratel
Ratel

Bericht  LindaK za 29 dec 2012 - 2:39

Fearie, ik vind 75,- ook veel geld hoor! Een vriendin van mijn moeder is ook wel handig met bloemen, zij heeft aangeboden om wat te maken. Dan hoeven we enkel de bloemen te betalen...moet ik alleen wel even weten waar ze fuchsia gerbera's hebben :-) maar die zijn misschien wel te bestellen.

Mijn vriend kleed zich thuis aan, dus die wilde hier ook wat versieren. Geen idee of anderen dat ook van plan zijn. Bij mijn ouders zorgt mijn moeder voor de aankleding, in samenspraak met mij ;-) De eet- en feestlocatie wil ik ook nog aankleden, binnenkort gaan we even vragen wat er mogelijk is.

Ben benieuwd of het lukt met de trouwkaart, dat zou wel tof zijn!

Over het gastenboek, wij hebben geen echt boek :-) Ik ga dit gasten'boek' maken en moet daar nog fuchsia papier voor hebben...Want dan past het gastenboek weer bij de kaart en bij de kleuren van de dag, haha!
http://www.etsy.com/listing/79161639/wedding-guest-book-alternative?category=weddings.paper-goods.guest-books
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Bericht  Fearie za 29 dec 2012 - 2:42

Dat is een leuk idee van dat gastenboek! Dat wil ik ook Very Happy

Fearie
Ratel
Ratel

Bericht  LindaK za 29 dec 2012 - 2:51

Fearie schreef:Dat is een leuk idee van dat gastenboek! Dat wil ik ook Very Happy

Haha Very Happy
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Bericht  Appeltje za 29 dec 2012 - 2:52

Superleuk idee voor een gastenboek Linda!
Appeltje
Appeltje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 273
Punten : 275
Registratiedatum : 07-09-12

Bericht  LindaK za 29 dec 2012 - 2:59

Appeltje schreef:Superleuk idee voor een gastenboek Linda!

Ja ik ben er ook echt blij mee (niet dat ik 'm al heb, maar het idee alleen al haha)
We hangen op een mooie plek in huis, naast een mooie foto van de dag...Tenminste, dat is nu het plan :-)
Gisteren fuchsia papier besteld, nu heel hard hopen dat het de kleur is die ik wil hebben!
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Bericht  Fearie za 29 dec 2012 - 3:00

Waar ga je de lijst halen dan? Je gaat het idee namaken toch? Vind het origineel nameljk wel erg aan de prijs.

Fearie
Ratel
Ratel

Bericht  LindaK za 29 dec 2012 - 3:04

Fearie schreef:Waar ga je de lijst halen dan? Je gaat het idee namaken toch? Vind het origineel nameljk wel erg aan de prijs.

Je hebt via etsy behoorlijk wat mensen die dit aanbieden, die prijzen verschillen wel iets. Maar dan nog vind ik het te duur.
Mijn lijst komt van Ikea :-), die hebben van die '3d' lijsten. Ik denk dat mijn versie maximaal €50,- zal kosten.
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Bericht  Fearie za 29 dec 2012 - 3:08

LindaK schreef:
Fearie schreef:Waar ga je de lijst halen dan? Je gaat het idee namaken toch? Vind het origineel nameljk wel erg aan de prijs.

Je hebt via etsy behoorlijk wat mensen die dit aanbieden, die prijzen verschillen wel iets. Maar dan nog vind ik het te duur.
Mijn lijst komt van Ikea :-), die hebben van die '3d' lijsten. Ik denk dat mijn versie maximaal €50,- zal kosten.

Dat dacht ik al wel, wij hebben ook zo'n lijst bij de Ikea gehaald. Misschien ga ik je idee wel jatten haha, straks eens ff vragen wat mijn vriend er van vindt.

Fearie
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 28 van 40 Vorige  1 ... 15 ... 27, 28, 29 ... 34 ... 40  Volgende