Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Trouwtopic 2013

+52
Exogenesis
Burn
me1987
Kamperseboekenwurm
Kat1980
rapa nui
Antibes
Alex
Wasmachine
Zonnetje
Marin
TukTuk
Rebecca
flower
Suus
Aziraphale
Caribbeanlover
Bosjesvrouw
Tsjip
Roxy89
mouette
Guus
Sam
Parel
Gizmo
Fearie
Mikki
Appeltje
Funk
Lousanne
Anmy
Sneeuwpopje
Muppetje
Arwyn
Rose
Rhyolite
Mermaid
Rapunzel
Joli86
Slakje
baboeska
Ster
Jolanda
TNMN
Inge
vlinder-2011
Blond
Snoes
Shisha
Tazz
Lash
slaatje
56 plaatsers

Pagina 27 van 40 Vorige  1 ... 15 ... 26, 27, 28 ... 33 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Trouwtopic 2013 - Pagina 27 Empty Re: Trouwtopic 2013

Bericht  Roxy89 ma 10 dec 2012 - 1:26

Aan alle huishoudens, dat zijn er in totaal 6 (3 aan beide kanten) en oma in het bejaardenhuis.
Roxy89
Roxy89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 274
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Mikki di 11 dec 2012 - 10:16

Roxy; het idee van de flessenpost is wel erg leuk! Ik heb trouwens wel bij de eerste winkel en de eerste keer passen de jurk gekocht. Maar dat kwam omdat ik er echt verliefd op was, niet omdat ik me verplicht voelde. Dat benadrukte ze in de winkel trouwens ook.

Wij gaan komende week heerlijk op vakantie met de kinderen en mijn ouders. Heb allerlei ideeen voor de ringen bij me, eens kijken of we tot een mooi ontwerp kunnen komen.

Mikki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Fearie zo 16 dec 2012 - 8:30

Nou, onze huwelijksreis is geboekt. 11 dagen naar Ibiza!

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Roxy89 di 18 dec 2012 - 7:43

Klinkt goed Fearie!

Hier ga ik het steeds spannender vinden.. Gisteren alle spullen in huis gehaald en ik kan nu dus gaan beginnen aan de cadeautjes in elkaar zetten. Ben zo benieuwd hoe iedereen gaat reageren! Donderdagmiddag ga ik voor het eerst jurken passen met mijn beste vriendin, heb duidelijk aangegeven dat ik kom om te oriënteren dus hoop niet dat ze te veel gaan pushen. Hebben jullie nog tips waar ik rekening mee moet houden?
Roxy89
Roxy89
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Appeltje di 18 dec 2012 - 7:47

Fearie schreef:Nou, onze huwelijksreis is geboekt. 11 dagen naar Ibiza!

Leuk, Ibiza!! Very Happy
Appeltje
Appeltje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 273
Punten : 275
Registratiedatum : 07-09-12

Bericht  Appeltje di 18 dec 2012 - 8:34

Roxy89 schreef:Klinkt goed Fearie!

Hier ga ik het steeds spannender vinden.. Gisteren alle spullen in huis gehaald en ik kan nu dus gaan beginnen aan de cadeautjes in elkaar zetten. Ben zo benieuwd hoe iedereen gaat reageren! Donderdagmiddag ga ik voor het eerst jurken passen met mijn beste vriendin, heb duidelijk aangegeven dat ik kom om te oriënteren dus hoop niet dat ze te veel gaan pushen. Hebben jullie nog tips waar ik rekening mee moet houden?

Ik zou sowieso nog niet beslissen, ook al denk je dat je je droomjurk aan hebt! Je kan er beter nog een nachtje over slapen omdat je zelf ook al aangeeft dat je komt om te orienteren.
Misschien kan je een strapless BH aandoen, had ik toen wel en bij 1 winkel kreeg ik dus geen torselet aan dus was het handig dat ik een strapless BH aan had.

Veel plezier alvast!
Appeltje
Appeltje
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Wasmachine wo 19 dec 2012 - 4:00

Fearie, wat relaxt! Het is zo fijn om in deze dagen zo'n vakantie te boeken smile

Ik heb vanmorgen de offerte van onze feestlocatie gekregen. 950,- ex btw, maar wel incl portier, barpersoneel, licht- en geluidsman, voor- en naschoonmaak. Dat is dus wel te doen, alleen als we de drank willen uitkopen kost dat 45 euro per persoon en dat vind ik best wel duur (we gokken op max 60 man). Mensen hun eigen drank laten meenemen is geen optie (helaas :P) dus nu denken we aan drankjes opschrijven en achteraf betalen, of we gaan kijken of we een gereduceerd tarief kunnen regelen.

Maar, bij die laatste optie, ik vind het ergens best raar om mensen te laten betalen voor hun drankjes. Het is absoluut geen doorsnee feest en ik denk ook dat de mensen die we uitnodigen het zullen begrijpen, maar toch staat het me een soort van tegen. Hoe gaan jullie dat doen?
Wasmachine
Wasmachine
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 53
Punten : 56
Registratiedatum : 06-01-12

Bericht  Rebecca wo 19 dec 2012 - 4:05

Ik zou het heel raar vinden om op een bruiloft te komen en dan zelf mijn eigen drankjes te betalen, dat hoort er toch bij lijkt me, als je naar een feest gaat.
Wij kopen de drank wel af. Wij betalen €85,- p.p. dit is van half 3 tot 11. Hierbij zit ook het diner, en 2 amuses en iets lekkers om half 3 bij.
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1272
Punten : 1340

http://www.cakesbyrebecca.nl

Bericht  Wasmachine wo 19 dec 2012 - 4:21

Klopt, dat heb ik dus ook een beetje. Nu is het wel zo dat ons feest een paar dagen later is dan de bruiloft, en alleen voor vrienden. Het wordt een technofeestje in een ondergrondse club die we afhuren, de tijd is van 22u tot 4-5 u. Er is dus alleen gelegenheid voor drank, zie het als een besloten uitgaansavond. Dat maakt dan weer dat ik het iets minder gek zou vinden, maar dan nog zou ik graag een soort alternatief bedenken waardoor de mensen niet of heel weinig moeten betalen...
Wasmachine
Wasmachine
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  LindaK wo 19 dec 2012 - 4:34

Roxy, spannend het komt steeds dichterbij! Ben benieuwd naar de reacties!
En leukkk, jurken passen! Ik had wat plaatjes meegenomen van jurken/rokken/bovenlijfjes die ik mooi vond. Zo kon de verkoopster een beetje zien wat m'n smaak is. (Het is bij mij uiteindelijk ook een jurk van de plaatjes geworden :-))
Inderdaad een strapless bh, voor als je geen torselet krijgt.

Fearie, heerlijk naar Ibiza!!

Wasmachine, ik zou het persoonlijk ook vreemd vinden om op een bruiloft m'n drankjes te moeten betalen...Wat is er bij jullie anders op het feest, ben wel benieuwd!
Wij hebben niets afgekocht, iedereen drinkt 'gewoon' en wij krijgen later de rekening :-)
Edit: Zie net je uitleg!

Ik heb afspraken gemaakt voor het afpassen van mijn jurk, hij is al binnen vertelde ze :-D In februari ga ik voor de eerste keer terug, ben benieuwd!
Verder zijn we aan het nadenken over van alles en nog wat ;-)
In de kerstvakantie gaan we er weer eens goed voor zitten, eens langs de bloemist en meer van dat soort dingen!

Doen jullie bedankjes? En zo ja, wat voor ideeën hebben jullie? Wij zijn er nog niet uit!
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 937

Bericht  Rebecca wo 19 dec 2012 - 5:09

Laatst aangepast door Rebecca op zo 23 dec 2012 - 11:33; in totaal 1 keer bewerkt
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1272
Punten : 1340

http://www.cakesbyrebecca.nl

Bericht  Wasmachine wo 19 dec 2012 - 7:09

Ja misschien dat wij ook gewoon maar de rekening achteraf doen. Als we het omrekenen naar bier komt de afkoop neer op 20 bier per persoon, ik denk niet dat we dat eruit halen :P

Bedankjes, daar zijn we ook nog niet over uit. Ook niet of we het uberhaupt gaan doen, want ik vind de meeste dingen die ik tegenkom een beetje suf. Heb me er ook nog niet echt in verdiept, maar we hebben nog even tijd, er komt vast wel iets leuks voorbij.
Wasmachine
Wasmachine
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  rapa nui wo 19 dec 2012 - 7:58

@Rebecca, wat een leuk idee voor een bedankje vooral omdat het zo echt bij jou past.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Appeltje wo 19 dec 2012 - 8:33

Wij zijn er ook nog niet over uit, over de bedankjes.

Ik vind dat er wel leuke dingen staan op bedankjes.nl

@ Rebecca, heel leuk idee!
Appeltje
Appeltje
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  LindaK wo 19 dec 2012 - 9:06

Leuk Rebecca!!
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Bericht  Kat1980 wo 19 dec 2012 - 9:41

Ik kom me hier ook melden!

Na ruim 2 jaar verloofd te zijn geweest en het er niet van gekomen is omdat er vanalles tussendoor kwam, heeft mijn vriend me een paar weken geleden opnieuw gevraagd en is het plan om 12 juli 2013 te gaan trouwen :cheering:
Voor mijn gevoel hebben we erg weinig tijd om alles te regelen of valt dat wel mee?

Wat vinden jullie trouwens een reeel bedrag voor een bruiloft? We willen er niet super veel aan uitgeven, maar ik heb geen idee of het bv haalbaar is voor maximaal €3000,-.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Roxy89 wo 19 dec 2012 - 10:01

@Rebecca: Leuk!!

@Kat1980: Gefeliciteerd, leuk! Je hebt vast en zeker al helemaal in je hoofd wat je wil dus dan lijkt het mij genoeg tijd toch?

Morgen dus passen. Heb al een paar voorbeelden uitgezocht van wat ik mooi vind. Nu alleen nog een budget in mijn hoofd stoppen. Vind ik best lastig aangezien ik geen idee heb wat een ''normale'' prijs is en eigenlijk ergens ook wel zo min mogelijk wil uitgeven. Bedankt voor de tips over de BH daar had ik eigenlijk nog helemaal niet aangedacht!
Roxy89
Roxy89
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Zonnetje wo 19 dec 2012 - 10:08

@Fearie: Leuk, Ibiza! Cool

@Kat1980: Wat leuk dat jullie ook gaan trouwen! Een week na ons, dus we gaan duimen voor een mooie juli-maand volgend jaar. Wat betreft je budget: dat ligt er denk ik heel erg aan hoe groot je het gaat aanpakken en wat je allemaal wilt. Onze bruiloft gaat waarschijnlijk wel 13.000 euro kosten, maar dat komt ook doordat we op een kasteel trouwen, daar de hele dag blijven en eten met de daggasten, een dure fotograaf hebben, nog ander entertainment, een echte bruidstaart bestellen bij de bakker, mijn jurk is vrij duur, 's avonds komen er ongeveer 110 mensen en die krijgen allemaal luxe hapjes en wij blijven in het kasteel slapen. Je kunt op veel dingen besparen. Zo lenen wij de auto van een collega van mijn vriend (een Porsche) en gaan we mijn tante vragen om te zingen tijdens de ceremonie.
Qua tijd denk ik dat je het nog wel kan regelen, alleen als je per se een bepaalde locatie wilt en per se deze dag, dan kan het zijn dat je te laat bent.

@Rebecca: Dat vind ik een heel leuk bedankje! Leuk ook dat je ze zelf gaat maken!

@Wasmachine: Wij betalen de rekening van de drank achteraf. Natuurlijk zijn er mensen die heel veel gaan drinken, maar er komen bij ons ook best wat oudere mensen, mensen die nog moeten rijden of zwanger zijn en die drinken weer een stuk minder. We doen wel alleen bier, wijn en fris, geen sterke drank.

@all: Leuke tip: je kunt de trouwbox gratis bestellen als je deze zelf op gaat halen bij een bruidswinkel. Er zitten allerlei leuke voorbeeldbedankjes in, folders, een tijdschrift en andere trouwspulletjes.

Wij weten ook nog niet wat we voor bedankjes gaan doen. Ik vind het wel leuk om iets te doen, maar misschien wordt het wel gewoon een foto van ons tweeen die de fotograaf 's ochtends heeft gemaakt.

Wat zijn jullie trouwens kwijt aan dingen als:
- bloemen?
- trouwkaarten?
- ringen?
Ik vind het zo lastig wat ik daar aan uit wil geven. Niet teveel, dat vind ik zonde, maar ik wil wel wat leuks.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726

Bericht  LindaK wo 19 dec 2012 - 18:46

Kat1980, gezellig!! Mooie datum, leuk! Ik denk dat je genoeg tijd hebt hoor. Wij trouwen eind mei en pas nu gaan we echt concreet dingen regelen, kiezen en vastleggen. De grote dingen, datum, tijd, locaties en fotograaf staan al wel vast.
Voor je jurk zou ik wel gauw al eens gaan kijken, soms is de levertijd wat lang...

Roxy, veel plezier!! Ik ben benieuwd!

Zonnetje, de kosten voor de bloemen weet ik nog niet, daar moeten we nog voor op pad. De ringen gaan bij ons niet zoveel kosten, maximaal €200,- totaal denk ik.
En wat de kaarten gaan kosten moet ik nog even uitzoeken :-) Ik heb de kaart gemaakt bij hipdesign.nl

LindaK
LindaK
Prater
Prater

Bericht  flower wo 19 dec 2012 - 21:06

Wat een leuk bedankje Rebecca!!

Onze bedankjes zijn we zelf aan het maken, we maken hartjes van hout, daarop aan 1 kant onze naam en trouwdatum... maar misschien had ik het al vertelt.

Qua kosten, we zijn nu met de trouwkaarten bezig.

Kaarten zitten tussen de 1.75 en 2.25, dan komen er bij onze drukker nog bewerkings kosten bij wat optelt tot rond de 100 euro, dat vind ik nog best veel!

Wij hebben trouwens nog geen 1 kaart gevonden die we helemaal perfect vonden, de kleur niet goed, het model, te saai te druk enz

Ringen zitten wij rond de 1800 euro hier zit 1 x na 1 of 2 jaar opknappen bij zodat ze er weer als nieuw uitzien!
flower
flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 883
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  Mikki do 20 dec 2012 - 8:51

Lnda; oh je jurk is al binnen! Die van mij komt pas eind januari dacht ze. Zo leuk om weer te gaan passen. Heb jij al kleding voor de kinderen?

Rebecca; wat een leuk bedankje!

Kat1980; ik denk dat je wel binnenkort voor een jurk moet gaan kijken, maar verder heb je tijd genoeg denk ik. Ik trouw in juni, en we hebben nog erg weinig geregeld! Maar wij hebben dan ook geen locatie nodig, die moet je vaak wel op tijd regelen.

Wij hebben nu een soort ontwerp voor de ringen gemaakt. Het wordt een combinatie van titanium en palladium met voor mij 1 of 3 diamantjes. In januari hebben we een afspraak met de goudsmid en dan kijken of het te maken is. Verder hebben we nu op papier gezet wat we allemaal nog moeten regelen. Komend weekend en met de kerst gaan we onze getuigen en ceremoniemeesters vragen. Ik heb champagneglazen waar ik GETUIGE en de datum op wil schrijven, kijken of dat goed lukt.

Mikki
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Kat1980 do 20 dec 2012 - 10:08

Roxy: Ja, we hebben het wel al aardig in ons hoofd hoe we de bruiloft willen dus dan zal het vast wel gaan lukken.
Hoe was het passen vandaag bij jou?

Zonnetje: Laten we inderdaad hopen op een mooie juli maand ☺️
Het klinkt echt super hoe je bruiloft en alles er om heen gaat worden! Toch gaan wij het inderdaad heel anders aanpakken. We vinden het gewoon zonde om voor 1 dag een smak geld neer te tellen en zijn er van overtuigd dat we er net zo goed een mooie dag van kunnen maken met een kleiner budget. We willen alleen mensen uitnodigen die echt belangrijk voor ons zijn, dus zo’n 20 personen. Het feest gaan we in onze achtertuin houden met waarschijnlijk een bbq (dus de zon moet echt schijnen Wink) Qua jurk ga ik of voor een wat goedkopere trouwjurk of misschien zelfs voor een gewone mooie jurk (maar ik denk dat ik om ben voor de trouwjurk zodra ik er 1 aan heb ☺️). Waarschijnlijk worden de ringen nog wel de grootste kostenpost, maar ja die draag je ook weer de rest van je leven.

LindaK: Jij bent toch wel al een tijd verloofd als ik me goed herinner van fb? Of hebben jullie onlangs pas een datum gekozen?
Voor de jurk wil ik volgende week al gaan kijken. Ik zal binnenkort ook eens het gemeentehuis bellen om te vragen of de datum wel beschikbaar is en zo ja dat maar meteen vastleggen. En ook een datum prikken om in ondertrouw te gaan natuurlijk.
Jeeh, hoe krijg je dat voor elkaar om ringen voor nog geen €200,- te kopen?

Mikki: Voor de jurk ga ik inderdaad volgende week al kijken. Een locatie hoeven we ook niet, omdat we het feest in onze achtertuin willen houden.
Leuk dat je de getuigen en ceremoniemeesters binnenkort gaat vragen!
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Bericht  Mikki do 20 dec 2012 - 10:15

Dat klinkt een beetje als onze bruiloft! Wij hebben ook zo'n 30 gasten, daar komen wel ongeveer 15 kinderen bij. We vieren het in de achtertuin van mijn schoonouders, willen er ook een springkussen enzo bij, en dat past niet in onze tuin. Mijn ouders betalen mijn jurk, dus dat scheelde al een hele kostenpost. Verder gaan wij het ook zo goedkoop mogelijk houden, we gaan van dat geld liever met de kinderen op vakantie. Veel plezier met zoeken naar een jurk volgende week!

Mikki
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Kat1980 do 20 dec 2012 - 10:21

Mikki schreef:Dat klinkt een beetje als onze bruiloft! Wij hebben ook zo'n 30 gasten, daar komen wel ongeveer 15 kinderen bij. We vieren het in de achtertuin van mijn schoonouders, willen er ook een springkussen enzo bij, en dat past niet in onze tuin. Mijn ouders betalen mijn jurk, dus dat scheelde al een hele kostenpost. Verder gaan wij het ook zo goedkoop mogelijk houden, we gaan van dat geld liever met de kinderen op vakantie. Veel plezier met zoeken naar een jurk volgende week!

Leuk idee zo'n springkussen! Bij ons komen ook nog kinderen erbij, bijna al onze vrienden die komen hebben 2 kids, dus het moet ook gewoon een beetje 'kindvriendelijk' zijn.
En wat je zegt, van het geld kan je zoveel andere leuke dingen doen. Wij willen na de bruiloft inderdaad nog op zomervakantie gaan.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Bericht  LindaK vr 21 dec 2012 - 2:15

Flower, leuk jullie bedankjes!! Lastig he, trouwkaarten? Ik vond het ook heel moeilijk!

Mikki, jaaa leuk het passen! Heb er al weer zin in :-)
Ik heb nog geen kleding voor de kinderen. Onze hoofdkleur tijdens de trouwdag is fuchsia, dus ik wil in ieder geval voor J.ulia iets met fuchsia. Maar wat?? Haha!
Leuk dat jullie zo bezig zijn met de ringen!

Kat, ik ben eind augustus ten huwelijk gevraagd :-) Daarna hebben we vrij snel een datum gekozen, ook omdat we verschillende locaties hebben waar we rekening mee moeten houden.
Wij vinden de ringen niet mega belangrijk, dus daar gaan we op 'besparen'. We kiezen 'vriendschapsringen' waarschijnlijk.

We hebben nu lekker vakantie, dus gaan deze weken eens met wat dingen aan de gang :-)

LindaK
LindaK
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud