Afvallen met Weight Watchers => Wie doet er mee?
+17
Lavendel
ekiaam87
Nathalie
Ellebel
Jilke
Penélope
Aziraphale
Gigi_
Muurvlindertje
Juul
Verona
Inge
Antibes
Niekske
Rovine
Starla
Merai
21 plaatsers
Pagina 7 van 17
Pagina 7 van 17 • 1 ... 6, 7, 8 ... 12 ... 17
Re: Afvallen met Weight Watchers => Wie doet er mee?
Juul schreef:Ook ik ben nu binnen een week 2.6 kilo afgevallen.
Nu denk ik dat het ook komt doordat ik nu weer echt oplet hoeveel water ik drink.
Bij mij zal het nu dus vooral vocht zijn. Ik vind het ook echt werken bij mij.
Ik probeer om elke dag binnen mijn punten te blijven. Af en toe ga ik er overheen maar mijn weekpunten heb ik lang niet op.
Vanaf maandag begint zumba weer. Dat doe ik twee keer per week een uur. Dat levert in één week 30 active punen op!!
Aankomende week doe ik extra opletten gezien ik volgende week zaterdag mijn verjaardag vier.
Dat mag wel van mezelf met een paar wijntjes en een lekker etentje ;-)
Wow, hoezo zoveel? Ben je dan echt een volle zestig minuten zo hard bezig dat je niet kunt praten?
Dan heb je wel een ongelooflijk goede conditie voor iemand van mijn gewicht!
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Vanaf vandaag zit er 8 weken lang een bijlage bij het AD van de weight watchers. Het is een menu voor 7 dagen en start maandag, dus zaterdag krijg je weer een nieuw weekmenu bij de krant.
Elk dagmenu is gebasseerd op 26 propoint.
Je moet je aanmelden op www.ad.nl/gezondenfit
Hier kun je je propoints berekenen, ik mag er dus meer dan 26. Maar er zit geen lijst bij met hoeveel punten iets is. Dus hoe vul ik het standaard menu van 26 propoints dan aan??
En ook die extra weekpunten worden er niet in genoemd. Dat vind ik dus vreemd want dan krijg je dus te weinig calorieen binnen.
Ekiaam leuk dat je ook mee gaat doen!
Elk dagmenu is gebasseerd op 26 propoint.
Je moet je aanmelden op www.ad.nl/gezondenfit
Hier kun je je propoints berekenen, ik mag er dus meer dan 26. Maar er zit geen lijst bij met hoeveel punten iets is. Dus hoe vul ik het standaard menu van 26 propoints dan aan??
En ook die extra weekpunten worden er niet in genoemd. Dat vind ik dus vreemd want dan krijg je dus te weinig calorieen binnen.
Ekiaam leuk dat je ook mee gaat doen!
Nathalie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 431
Punten : 577
Registratiedatum : 18-11-10
Raar zeg, misschien doen ze het expres in de hoop dat je naar de website komt?
Antibes- Ratel
Volgens mij houden ze expres wat informatie achter om mensen lekker te maken om het volledige dieet te gaan volgen. Ik haal mijn info van internet, ik heb een (betaalde) inlog op de site van Weight Watchers, daar kan ik mijn dagboek bijhouden en worden de puntenwaarden automatisch berekend. Een andere mogelijkheid is om een meeting te bezoeken en daar een boodschappengids (12 euro) aan te schaffen. Je kunt ook voor de meeting begint even binnenlopen voor die gids.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Rovine schreef:Volgens mij houden ze expres wat informatie achter om mensen lekker te maken om het volledige dieet te gaan volgen. Ik haal mijn info van internet, ik heb een (betaalde) inlog op de site van Weight Watchers, daar kan ik mijn dagboek bijhouden en worden de puntenwaarden automatisch berekend. Een andere mogelijkheid is om een meeting te bezoeken en daar een boodschappengids (12 euro) aan te schaffen. Je kunt ook voor de meeting begint even binnenlopen voor die gids.
Ik had al zo'n vermoeden.
Maar dat is dan toch niet gezond afvallen. Ik wil graag die 8 weken meedoen maar wel met een normaal aantal colorieen per dag. Die haal je met 26 propoint niet lijkt me.
Ik ga ff kijken of ik wat kan googlenen.
Nathalie- Fluisteraar
In het boekje staan menu's voor de hele week (ontbijt, lunch en diner), ook staan er 1 of 2 suggesties per dag, voor extra dingen. Achter de menu's staat wel hoeveel punten het gehele menu is (dus per ontbijt, lunch & diner), maar verder niet.
Wat ik wel heel fijn vind, is dat er achterin een boodschappenlijstje staat!
Misschien is het een idee om er foto's van te maken en die door te sturen naar elkaar, zodat je niet iedere week het ad (2.50) hoeft te kopen?
Wat ik wel heel fijn vind, is dat er achterin een boodschappenlijstje staat!
Misschien is het een idee om er foto's van te maken en die door te sturen naar elkaar, zodat je niet iedere week het ad (2.50) hoeft te kopen?
ekiaam87- Kletskop
- Aantal berichten : 1623
Punten : 2002
Registratiedatum : 17-11-10
Nathalie schreef:
Ik had al zo'n vermoeden.
Maar dat is dan toch niet gezond afvallen. Ik wil graag die 8 weken meedoen maar wel met een normaal aantal colorieen per dag. Die haal je met 26 propoint niet lijkt me.
Ik ga ff kijken of ik wat kan googlenen.
26 punten is ook echt minimaal, meisje dat tegelijk met mij begon vorige week kreeg dat ook (+ 49 weekpunten uiteraard), maar zij was hooguit 1.70 en ik denk maat 38 ofzo. Gewoon normaal slank, wilde naar dun/slank denk ik.
Overigens kun je goed ontbijten voor ca. 5 punten (bijv. eerder genoemde kwark, of 3 beschuiten/crackers met 30+ kaas of jam oid). Avondeten voor max. 12 (onbeperkt pasta is 7, vlees/kip 3, bakboter 1, groente 0).. Zou je nog tegen de tien voor lunch hebben en dan raak ik je 49 (= 7 per dag) weekpunten nog niet eens aan
Het is echt gewoon brood dat hard aankomt!
Antibes- Ratel
Jeej er is een kilo af, precies het goede tempo voor mij! Fijne zondag allemaal!
Merai- Ratel
- Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Merai schreef:Jeej er is een kilo af, precies het goede tempo voor mij! Fijne zondag allemaal!
Wat goed!
Antibes- Ratel
Ik ga morgen beginnen, net even uitgerekend bij AD dat ik 26 punten mag. En ik eet normaal 5 boterhammen per dag, dus dat wordt even goochelen hoe ik de dag ga doorkomen zonder honger
Gast- Gast
Ze bij je ontbijt vervangen door crackers/beschuiten/kwark en bij de lunch eens een pastasalade? Succes!
Antibes- Ratel
Ja zoiets zal het inderdaad worden, ik moet nog even goed uitzoeken hoe of wat. Ik ga me vanavond maar is even in mijn boodschappengidsje verdiepen
Gast- Gast
Ik ga me er morgenochtend in verdiepen in dat boodschappen lijstje! Zal wel dat dagen om gooien denk ik. Mag je eigenlijk uit dag 1 het ontbijt, dag 2 de lunch, dag 3 het diner gebruiken? Als je in totaal tot 26 komt?
ekiaam87- Kletskop
ekiaam87 schreef:Ik ga me er morgenochtend in verdiepen in dat boodschappen lijstje! Zal wel dat dagen om gooien denk ik. Mag je eigenlijk uit dag 1 het ontbijt, dag 2 de lunch, dag 3 het diner gebruiken? Als je in totaal tot 26 komt?
Yup, je mag volgens mij eten wat je wilt, als je je maar aan je aantal punten houdt. En die niet helemaal invult met chocola en koekjes, maar ook je dagelijkse porties vet, calcium en groenten/fruit haalt.
Antibes- Ratel
Antibes schreef:ekiaam87 schreef:Ik ga me er morgenochtend in verdiepen in dat boodschappen lijstje! Zal wel dat dagen om gooien denk ik. Mag je eigenlijk uit dag 1 het ontbijt, dag 2 de lunch, dag 3 het diner gebruiken? Als je in totaal tot 26 komt?
Yup, je mag volgens mij eten wat je wilt, als je je maar aan je aantal punten houdt. En die niet helemaal invult met chocola en koekjes, maar ook je dagelijkse porties vet, calcium en groenten/fruit haalt.
Dank u!
ekiaam87- Kletskop
Succes Eline, Ekiaam en Nathalie!
En goed gedaan, Merai!
Bij WW raden ze aan niet meer dan 30 (vrije) punten per week op te maken aan snoep of alcohol. Is een best vol te houden richtlijn, al is het een richtlijn, geen eis. WW is ook best losjes en haalt de teugels pas aan als je echt niet afvalt.
Vandaag doe ik mijn eerste telvrije dag. Is heel erg wennen. Afgelopen maanden alles gewogen of geschat hoeveel het was. Nu hoefde dat niet, dus lekker mijn pak yoghurt uitgeknepen, die was bijna op. Heb best veel eten bij me omdat ik het moeilijk in te schatten vind hoeveel ik vandaag nodig heb. Bakje kwark, 2 gekookte eieren, plak roggebrood, appel en een banaan. En natuurlijk de lunch, volkoren pasta met paprika en tonijn. Vanavond eten we aardappels met gegrilde kip en sperziebonen. Ontbijt was yoghurt met all bran en een banaan.
Weet nog niet wat ik ervan ga vinden, dag is nog maar net begonnen. Maar nu ik het voorwerk gedaan heb (bedacht wat ik de hele dag ga eten) geeft dat wel enige rust.
En goed gedaan, Merai!
Bij WW raden ze aan niet meer dan 30 (vrije) punten per week op te maken aan snoep of alcohol. Is een best vol te houden richtlijn, al is het een richtlijn, geen eis. WW is ook best losjes en haalt de teugels pas aan als je echt niet afvalt.
Vandaag doe ik mijn eerste telvrije dag. Is heel erg wennen. Afgelopen maanden alles gewogen of geschat hoeveel het was. Nu hoefde dat niet, dus lekker mijn pak yoghurt uitgeknepen, die was bijna op. Heb best veel eten bij me omdat ik het moeilijk in te schatten vind hoeveel ik vandaag nodig heb. Bakje kwark, 2 gekookte eieren, plak roggebrood, appel en een banaan. En natuurlijk de lunch, volkoren pasta met paprika en tonijn. Vanavond eten we aardappels met gegrilde kip en sperziebonen. Ontbijt was yoghurt met all bran en een banaan.
Weet nog niet wat ik ervan ga vinden, dag is nog maar net begonnen. Maar nu ik het voorwerk gedaan heb (bedacht wat ik de hele dag ga eten) geeft dat wel enige rust.
Rovine- Ratel
Rovine dank je wel!
Ik kom bij lange na niet aan de 26 punten als ik die dagen van het boekje van het ad volg.
Maar ik heb verder geen punten lijst, dus weet ook niet hoeveel punten iets anders is. Dat vind ik wel lastig!
Ben benieuwd, heb zaterdag mijn dansexamen eens kijken of er dan al wat van af is
Ik kom bij lange na niet aan de 26 punten als ik die dagen van het boekje van het ad volg.
Maar ik heb verder geen punten lijst, dus weet ook niet hoeveel punten iets anders is. Dat vind ik wel lastig!
Ben benieuwd, heb zaterdag mijn dansexamen eens kijken of er dan al wat van af is
ekiaam87- Kletskop
Antibes schreef:Juul schreef:Ook ik ben nu binnen een week 2.6 kilo afgevallen.
Nu denk ik dat het ook komt doordat ik nu weer echt oplet hoeveel water ik drink.
Bij mij zal het nu dus vooral vocht zijn. Ik vind het ook echt werken bij mij.
Ik probeer om elke dag binnen mijn punten te blijven. Af en toe ga ik er overheen maar mijn weekpunten heb ik lang niet op.
Vanaf maandag begint zumba weer. Dat doe ik twee keer per week een uur. Dat levert in één week 30 active punen op!!
Aankomende week doe ik extra opletten gezien ik volgende week zaterdag mijn verjaardag vier.
Dat mag wel van mezelf met een paar wijntjes en een lekker etentje ;-)
Wow, hoezo zoveel? Ben je dan echt een volle zestig minuten zo hard bezig dat je niet kunt praten?
Dan heb je wel een ongelooflijk goede conditie voor iemand van mijn gewicht!
De les duurt 1 uur en een kwartier, met de muziek wisselen er tussen door. Mijn conditie is dus ook voor mijn gewicht redelijk goed.
Ik ga ook wel helemaal stuk! Inderdaad niet meer kunnen praten, keelpijn en een enorm rood hoofd en bezweet lichaam Heb ik misschien nog overgehouden aan mijn jarenlange actieve stijldans 'carriere'
Maar ik moet zeggen met zumba gaat dat beter dan met bijvoorbeeld hardlopen. Komt misschien omdat je meer in beweging afwisselt.
En 2.6 kilo eraf in één week, heb nu wel het idee dat dat nu ook weer iets minder hard gaat. Meestal gaat het er bij mij in de eerste week het er gigantisch hard vanaf! Daarna een stuk minder snel.
Juul- Fluisteraar
- Aantal berichten : 456
Punten : 485
Registratiedatum : 02-02-11
@Rovine, zo doe ik dat ook, alvast bedenken wat ik ga eten. Ik durf ook nog niet zo goed een tel vrije dag te nemen.
Qua eten mee nemen, ik neem ook altijd wat extra's mee voor het geval het anders te weinig is. Ik let dan op dat het een extra stuk fruit of kwark is o.i.d. Wil proberen te voorkomen dat ik enorme honger krijg en dan snaaibuien krijg.
Drinken jullie overigens ook echt 1,5 liter water per dag?
Ik heb dat dus de eerste dagen vol kunnen houden (mede daardoor dus veel afgevallen omdat al het overtollig vocht er van door ging) maar krijg het dus na een paar dagen niet meer weg. Drink wel veel thee en af en toe een glas cola zero.
Qua eten mee nemen, ik neem ook altijd wat extra's mee voor het geval het anders te weinig is. Ik let dan op dat het een extra stuk fruit of kwark is o.i.d. Wil proberen te voorkomen dat ik enorme honger krijg en dan snaaibuien krijg.
Drinken jullie overigens ook echt 1,5 liter water per dag?
Ik heb dat dus de eerste dagen vol kunnen houden (mede daardoor dus veel afgevallen omdat al het overtollig vocht er van door ging) maar krijg het dus na een paar dagen niet meer weg. Drink wel veel thee en af en toe een glas cola zero.
Juul- Fluisteraar
- Aantal berichten : 456
Punten : 485
Registratiedatum : 02-02-11
Aan die telvrije dag zijn wel een paar weken vooraf gegaan waarin ik voorzichtig wat gepland heb. Maar ik weet niet of er nog een 2e komt. Net bij het voedingscentrum hetgeen wat ik van plan ben te eten ingevuld. Heb zelfs meer gaten in mijn voedingsmiddelen zitten, meer tekorten dan normaal. Eiwit zit veel te hoog, terwijl ik met normaal eten geen te hoge uitschieters heb. Voor mijn gevoel zit er ook niet veel variatie in. Maar de dag is nog niet voorbij. En misschien geeft deze dag wel een zeer positief weegresultaat.
Ik heb een bakje amandelen in mijn tas zitten. Soms heb ik om 3 uur nog honger en heb ik al mijn eten voor de dag al op. Dan pak ik er weleens een paar.
Drinken gaat wel redelijk. Zag bij het voedingscentrum dat ik al zo'n 800 ml uit mijn eten haal. Ik pak altijd 2 bekertjes tegelijk op mijn werk, als het voor mijn neus staat drink ik vaak wel. Moet er wel aan blijven denken.
Ik heb een bakje amandelen in mijn tas zitten. Soms heb ik om 3 uur nog honger en heb ik al mijn eten voor de dag al op. Dan pak ik er weleens een paar.
Drinken gaat wel redelijk. Zag bij het voedingscentrum dat ik al zo'n 800 ml uit mijn eten haal. Ik pak altijd 2 bekertjes tegelijk op mijn werk, als het voor mijn neus staat drink ik vaak wel. Moet er wel aan blijven denken.
Rovine- Ratel
Tjesus, ben me net rotgeschrokken van de punten van zo'n kaas-broccoli-miniquiche van AH: 20!!!!
Ik merk wel dat je echt gezond moet avondeten, een keertje dit of pizza ofzo hakt er écht in en is gelijk 25 punten ofzo..
Ik merk wel dat je echt gezond moet avondeten, een keertje dit of pizza ofzo hakt er écht in en is gelijk 25 punten ofzo..
Antibes- Ratel
Antibes schreef:Tjesus, ben me net rotgeschrokken van de punten van zo'n kaas-broccoli-miniquiche van AH: 20!!!!
Ik heb me inmiddels wat verdiept in ww en ik merk dat kant en klare maaltijden echt heel veel propoints kosten.
Moet je maar eens kijken naar een knorr mix ofzo. Het is natuurlijk ook veel gezonder om het zelf met verse producten te maken.
Ik ben nu halverwege de dag en heb nog geen honger. Heb voor mijn doen echt een groot ontbijt op en ook de lunch vulde goed.
Ik heb tussendoor 1 liter groentesap gedronken want 26 propoints per dag is weinig. Of leverd 100% groentesap geen punten op?
Nathalie- Fluisteraar
Zoek dan voor de lol die boerensalade van de AH eens op. 18 punten. Voor een bak sla. Toen was het meteen over met de kant-en-klare bakken sla als lunch, voor die punten kan ik een patatje gaan halen.
Maar dat is het wel met WW; je moet eigenlijk elke avond koken. Pizza eet ik nog regelmatig, maar dan zelfgemaakt, kost toch weer tijd. Als er niks meer in de vriezer ligt, als ik weinig tijd heb, pak ik vaak een Griekse burger of falafel uit de oven. Gelukkig vindt vriend koken best leuk en ziet het als een uitdaging zo min mogelijk pakjes te gebruiken (ook al voordat ik aan WW begon) dus minimaal de helft van de tijd kook ik niet.
1 liter groentesap is 6 pp, of heb je het zelf gemaakt?
Maar dat is het wel met WW; je moet eigenlijk elke avond koken. Pizza eet ik nog regelmatig, maar dan zelfgemaakt, kost toch weer tijd. Als er niks meer in de vriezer ligt, als ik weinig tijd heb, pak ik vaak een Griekse burger of falafel uit de oven. Gelukkig vindt vriend koken best leuk en ziet het als een uitdaging zo min mogelijk pakjes te gebruiken (ook al voordat ik aan WW begon) dus minimaal de helft van de tijd kook ik niet.
Rovine- Ratel
Ja, echt bizar! En ook best balen, want ik woon dus alleen en heb best een druk leven en ik houd nog wel van die stoommaaltijden van de appie bijvoorbeeld.
Gisteren een kroket gegeten, die was maar 4 punten. Dus ik mag 5 kroketten voor één zo'n miniquiche?
Sowieso vind ik sommige dingen wel krom. Ze vertelden ook doodleuk op die bijeenkomst "dat WW zo ontworpen is dat je evenveel afvalt als je je weekextra wel opeet, als wanneer je het niet opeet". Sorry, maar dat KAN gewoon niet..
Groentesap geeft hij hier inderdaad ook aan 6 punten voor 4 * 250 ml.
Gisteren een kroket gegeten, die was maar 4 punten. Dus ik mag 5 kroketten voor één zo'n miniquiche?
Sowieso vind ik sommige dingen wel krom. Ze vertelden ook doodleuk op die bijeenkomst "dat WW zo ontworpen is dat je evenveel afvalt als je je weekextra wel opeet, als wanneer je het niet opeet". Sorry, maar dat KAN gewoon niet..
Groentesap geeft hij hier inderdaad ook aan 6 punten voor 4 * 250 ml.
Antibes- Ratel
Rovine schreef:
Ik heb hem niet zelf gemaakt maar hij is biologisch en bestaat voor 100% uit groente.
Die 6 punten kan ik wel gebruiken want 26 is te weinig!!
Wel lekker dat je vriend zo gek ik op koken. Mijn vriend vindt koken niet leuk en lust veel eten ook niet. Dus kook vaak voor mezelf gezond en hij eet wat hij wil. Niet gezellig maar anders zou ik inmiddels nog 20kg zwaarder zijn. Hij eet het liefste iedere avond brood.
Nathalie- Fluisteraar
Pagina 7 van 17 • 1 ... 6, 7, 8 ... 12 ... 17
Soortgelijke onderwerpen
» Weight watchers
» Weight watchers
» Iemand ervarng met shakes van weight care?
» Weight Watchers cursus
» Weight Watchers afval-topic!
» Weight watchers
» Iemand ervarng met shakes van weight care?
» Weight Watchers cursus
» Weight Watchers afval-topic!
Pagina 7 van 17
Permissies van dit forum: