Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat te doen, slaapprobleem

+6
Flower_L
Tania
kwak
meisjesmama
Annemie
Bloem86
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat te doen, slaapprobleem Empty Wat te doen, slaapprobleem

Bericht  Bloem86 ma 2 jan 2012 - 8:53

Mijn vriend en ik weten even niet meer wat te doen!
Ons meisje komt sinds een paar dagen weer niet in slaap. Eens in de zoveel tijd heeft ze daar last van. Hoort erbij.. Dus knuffelen we haar dan even. Of leggen we haar even bij ons op bed! Na zo'n 15 min gaat het dan weer en slaapt ze lekker verder!
Maar nu is het iets anders.. Ze begint vrijwel direct te huilen! Nou jaa, schreeuwen en krijsen! Ze is direct helemaal overstuur. Willen we even met haar op ons bed gaan liggen begint ze nog veel harden te gillen.. Helemaal hysterisch soms! Bah, zo naar om te zien!
Maarrr, mevrouw wil alleen maar naar 'Neden, neden'! Beneden dus!! Zodra we dat doen, is het goed. Helaas is het dan niet zo dat ze na 15 min wel weer lekker gaat slapen, dan was het niet zo erg! Maar dit kan gerust de hele avond zo doorgaan!

Ik zou graag willen weten, wat zouden jullie doen?! Nog tips?
Geven jullie snel toe.. Dus dan maar lekker naar beneden de hele avond? Of pakken jullie dit anders aan? Ik weet het even niet meer!
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 907
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen, slaapprobleem Empty Re: Wat te doen, slaapprobleem

Bericht  Gast ma 2 jan 2012 - 8:56

als onze dochter blijft huilen en schreeuwen wil het hier nog wel eens helpen om op zo'n zacht, geheimzinnig toontje te vragen of ze eens luistert of kijkt, dan vertel ik dat het buiten helemaal stil/donker is en dat ááááálle kindjes slapen, álle papa's en mama's zijn moe, iedereen ligt in bed en dat het nu ook tijd is voor Y.i.nthe om te gaan slapen. Soms verzin ik er nog 10 minuten wat omheen, maar dan is ze zo onder de indruk en afgeleid dat ze dan zo weer in slaap valt. Misschien een idee om eens te proberen?

Gast
Gast

Bericht  Annemie ma 2 jan 2012 - 8:57

Mijn zoontje heeft dat ook weleens, maar hij is dan gelukkig na 15 minuten stil, ik laat hem dan gewoon in zijn bedje liggen en leg hem uit dat hij moet slapen, maar dat zal bij jouw dochter dan waarschijnlijk niet werken, mijn zoontje is dan wel stil na 15 minuten.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Bloem86 ma 2 jan 2012 - 9:01

Annemie schreef:Mijn zoontje heeft dat ook weleens, maar hij is dan gelukkig na 15 minuten stil, ik laat hem dan gewoon in zijn bedje liggen en leg hem uit dat hij moet slapen, maar dat zal bij jouw dochter dan waarschijnlijk niet werken, mijn zoontje is dan wel stil na 15 minuten.

Nee, helaas werkt dit inderdaad niet. Als ik ze in bedje laat liggen gaat het van kwaad tot erger!
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Bericht  Bloem86 ma 2 jan 2012 - 9:01

Rejoy. schreef:als onze dochter blijft huilen en schreeuwen wil het hier nog wel eens helpen om op zo'n zacht, geheimzinnig toontje te vragen of ze eens luistert of kijkt, dan vertel ik dat het buiten helemaal stil/donker is en dat ááááálle kindjes slapen, álle papa's en mama's zijn moe, iedereen ligt in bed en dat het nu ook tijd is voor Y.i.nthe om te gaan slapen. Soms verzin ik er nog 10 minuten wat omheen, maar dan is ze zo onder de indruk en afgeleid dat ze dan zo weer in slaap valt. Misschien een idee om eens te proberen?

Haha, dat doe ik ook wel eens. En eerder werkte het soms ook nog. Nu dus helaas niet! Sad
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Bericht  meisjesmama ma 2 jan 2012 - 9:11

Wow hoe herkenbaar!! Wij zitten nu midden in hetzelfde probleem. Om gek van te worden.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861

Bericht  kwak ma 2 jan 2012 - 9:13

ik denk dat het in de lucht zit, D. slaapt sinds een paar weken ook niet meer goed!
ze slaapt 3 kwartier om vervolgens klaar wakker te zijn en huilen, huilen, huilen in bed!
echt drama! nu is ze al 3 kwartier aan het mosteren en zeuren in bed, en het probleem is dat ze sochtends slaapt tot 10/11 uur.
en inderdaad als D. beneden is is alles goed. Hier helpt niks, nu proberen we het zo en morgen haal ik haar gewoon op de normale tijd er uit in de hoop dat ze savonds dan gewoon slaapt.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Tania ma 2 jan 2012 - 9:15

Hier zijn we net weer uit die fase. Het enige wat hier eigenlijk hielp was naast zijn bedje gaan zitten en z'n handje vasthouden of op z'n rug leggen en blijven zitten tot hij sliep. Nu gaat hij weer zonder problemen slapen gelukkig.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Flower_L ma 2 jan 2012 - 9:19

Hier ook weleens van die fases. Soms namen we hem mee naar beneden. Wat we ook vaak deden, is zachtjes wrijven en kriebelen in zijn nekje, en over zijn hoofdje.
Verwende sik, maar zo viel hij wel in slaap.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Gast ma 2 jan 2012 - 9:20

Onze dochter wilde hier een tijd niet gaan slapen (maaaaanden) zonder dat er iemand bij haar zat. Dat hebben we gewoon gedaan, opeens was dat over, en na een paar weken begon het weer. Wat wij toen hebben gedaan was uit wanhoop: haar laten huilen en elke paar minuten (echt een paar, niet langer) er naartoe, uitleggen dat het tijd is om te gaan slapen, dat ze niet bang hoeft te zijn, papa is dichtbij, mama is dichtbij, etc, en dan weer weggaan. Ging erg tegen mijn gevoel in maar wij gingen er zelf aan onderdoor dat we de hele avond met haar bezig waren. Vaak moesten we dan twee keer terug. Duurde toen niet lang voor ze weer gewoon ging slapen. Misschien is zoiets een idee... hoewel ik eerst het idee van Rejoy zou uitproberen!

Gast
Gast

Bericht  meisjesmama ma 2 jan 2012 - 9:31

Hier gaat ze dus ook niet eens slapen s'avonds. Of het nou na een paar minuten huilen (wat tegen ons gevoel is) of bij haar blijven zitten als ik weg loop (als ze slaapt) is het weer drama. S'nachts ook het 1ste waar ze om roept is "mama mama of beneden" ze wil uit bed.

meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Bericht  kwak ma 2 jan 2012 - 10:00

ik heb de oplossing gevonden vandaag!
ik heb het matrasje uit het ledikant gehaald en op de grond gelegd en ze slaapt!!
ik ga morgen denk ik maar 1 stuk "tralie werk" van het ledikant er af halen.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Gast ma 2 jan 2012 - 11:07

Hier is het ook een drama, ze wordt echt woedend als ze naar bed moet. En ze bedenkt wel honderd smoesjes waarom ze niet wil / kan gaan slapen. We laten haar nu ook steeds even huilen om vervolgens water aan te bieden en even de luier te checken. Andere dingen zoals erbij blijven zitten werken niet, ze wordt zelfs uren later nog gelijk wakker als mijn vriend dan opstaat.

Gast
Gast

Bericht  maiadebij ma 2 jan 2012 - 20:30

J wasde afgelopen dagen ook zo verdrietig, nu zie ik in haar mond een grote blauwe plek op haar kaakje, er komt dus een kies door. Met die wetenschap is het makkelijker, want over een weekje zal het over zijn.

N heeft ook zo'n periode gehad die raakte he-le-maal over de zeik en was niet te kalmeren. Tips heb ik niet, maar het gaat echt weer over, dat is misschien een fijne wetenschap.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast ma 2 jan 2012 - 20:40

meisjesmama schreef:Wow hoe herkenbaar!! Wij zitten nu midden in hetzelfde probleem. Om gek van te worden.

En hier nog een! Laten huilen is hier ook absoluut geen optie want dan gaat mijn zoontje overgeven..

Gast
Gast

Bericht  Darius ma 2 jan 2012 - 20:50

Wij houden ook wel eens de lamp aan op de gang, dan schijnt er wat ligt door het raampje boven de deur naar binnen in zijn kamer.

Laurens zegt nu ook vaak tegen ons: 'Ik wil niet slapen!!!' En dan zeggen wij: 'dat hoeft ook niet joh, ga maar gewoon lekker spelen in bed'. En dan valt ie binnen 10 minuten in slaap. :P
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast ma 2 jan 2012 - 21:13

Ik zou zelf nooit toegeven aan je kind door ze mee naar beneden te nemen als ze er zelf om vragen, of erbij blijven zitten totdat ze slapen. Dat zijn, mijns inziens, van die dingen waar je ze mee verwent. En dan bedoel ik daarmee dat ze daar heel snel aan wennen en dan zit je met de gebakken peren. Wat ik zelf wel gedaan heb is troosten en dan uitleggen dat ik even boven blijf rommelen zodat hij hoort dat ik dichtbij ben. Dan was het eigenlijk altijd goed en kon ik vrij snel weer naar beneden. De lamp op de overloop is bij ons altijd aan 's nachts en dat geeft wat licht op de kamers, dat vinden ze beiden ook erg fijn.

Gast
Gast

Bericht  L!ND@ ma 2 jan 2012 - 21:18

Laurientje85 schreef:
meisjesmama schreef:Wow hoe herkenbaar!! Wij zitten nu midden in hetzelfde probleem. Om gek van te worden.

En hier nog een! Laten huilen is hier ook absoluut geen optie want dan gaat mijn zoontje overgeven..
+1 Hoe herkenbaar en wij zitten momenteel ook weer in zo'n fase. Helaas!
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535

Bericht  meisjesmama ma 2 jan 2012 - 21:21

@laurientje hier gaat ze ook overgeven door dat ze zo over ze zeik gaat.

@linda jij dus ook al...

@darius helaas als ik de lamp aan laat gaat ze zeker niet slapen.

@lieskuh Ik zie het ook wel als verwennen maar als ze zo over de zeik gaan dat ze staan te spugen ben ik van mening dat er wel iets van angst in zit. Als ik weg loop word ze al gek, dus op een andere kamer rommelen is geen optie.

Vannacht is ze 4 keer wakker geweest snel een speen geven en ze sliep weer verder... dus een redelijke nacht gehad.
Vanavond gaan we er meteen bij zitten en haar niet meer mee naar beneden nemen.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 2 jan 2012 - 21:28

Als ze echt gaan spugen dan zou mijn aanpak ook anders zijn hoor. álles om dát te voorkomen, ben sowieso een slechte moeder als mijn kinderen gaan spugen haha, ik kan daar écht niet tegen.

Mijn reactie is eigenlijk bedoelt voor de moeders waarvan kinderen min of meer gaan 'dwingen' ze mee naar beneden te nemen door heel hard te gaan/blijven huilen.

Gast
Gast

Bericht  meisjesmama ma 2 jan 2012 - 21:31

p
Lieskuh schreef:Als ze echt gaan spugen dan zou mijn aanpak ook anders zijn hoor. álles om dát te voorkomen, ben sowieso een slechte moeder als mijn kinderen gaan spugen haha, ik kan daar écht niet tegen.

Mijn reactie is eigenlijk bedoelt voor de moeders waarvan kinderen min of meer gaan 'dwingen' ze mee naar beneden te nemen door heel hard te gaan/blijven huilen.

Haha ja spugen word ik ook niet vrolijk van dus vandaar dat ik er dan maar bij ga zitten.
Ik snap je reactie alleen soms weet je niet of je kind je in de maling neemt om zijn/haar zin te krijgen.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 2 jan 2012 - 21:37

Misschien helpt het als je op haar kamer de was gaat opvouwen met je rug naar haar toe? Dan ben je toch in de buurt maar niet met haar bezig? Het werkte hier vaak heel goed.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 2 jan 2012 - 21:50

meisjesmama schreef:p
Lieskuh schreef:Als ze echt gaan spugen dan zou mijn aanpak ook anders zijn hoor. álles om dát te voorkomen, ben sowieso een slechte moeder als mijn kinderen gaan spugen haha, ik kan daar écht niet tegen.

Haha ja spugen word ik ook niet vrolijk van dus vandaar dat ik er dan maar bij ga zitten.
Ik snap je reactie alleen soms weet je niet of je kind je in de maling neemt om zijn/haar zin te krijgen.

Ik ben t ook met je eens Lieskuh en als hij niet gelijk ging overgeven dan liet ik hem ook wel even liggen, maar hij gaat dus al heel erg snel spugen..
Net als bij meisjesmama helpt boven rommelen dan ook niet want hij raakt dan al in paniek als ik m nog maar in bed leg en me omdraai..

We hebben trouwens al eens eerder deze periode gehad toen hij een maand of 14 was, het was na een paar weken weer over maar nu zitten we weer in zo'n periode..
Het is overigens niet elke avond zo.

Gast
Gast

Bericht  Bloem86 di 3 jan 2012 - 7:22

Oooh, wat baaaaaal ik!!

Wilde hier net gaan typen dat ik, mocht 't nodig zijn, zoveel morgelijk van jullie tips zal gaan gebruiken!
Had ze net een kwartier in bed liggen. Het drama begon al met naar boven lopen. Ze begon direct met gillen! Maar ik had boven zoveel mogelijk licht aan gelaten, dus ze was na een paar min. zowaar stil!! Dus ik dacht al van.. hopen dat dit goed gaat!!

Gaat de deurbel!!!!! Een gr%/^$@# verkoper van het een of ander! Dus nu... schreeuwen geblazen! En ik ben nog wel alleen thuis.. Sad Dus dat wordt geen rustig avondje bankhangen voor mij.. Potverdrie!
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Bericht  Gast di 3 jan 2012 - 8:00

Oh wat vreselijk balen! hug

Gast