Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Slaapprobleem

+4
Destino
Razz
Moira
Liz
8 plaatsers

Ga naar beneden

Slaapprobleem Empty Slaapprobleem

Bericht  Moira ma 26 aug 2013 - 12:21

Ik kan 's avonds niet goed inslapen. Zoals nu. Lig dan uren wakker, terwijl ik wel moe ben. Het lukt gewoon niet om te slapen! Ik ben nu op een punt beland dat ik overdag gewoon niet lekker in mijn vel zit en slecht functioneer. Dit heb ik zo met periodes en dan vooral met de zomertijd. Het is niet iets wat spontaan is begonnen, ik heb het van baby af aan al. Soms gaat het periodes weer heel goed, dat is het stomme eraan. Doorslapen lukt over het algemeen wel goed.

Is dit herkenbaar voor iemand? Hoe ga je er mee om? Tips zijn meer dan welkom.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapprobleem Empty Re: Slaapprobleem

Bericht  Liz ma 26 aug 2013 - 12:31

Heb je al melatonine geprobeerd? Ik heb nu 3 mg online besteld en die werkt voor mij heel goed, ik slaap echt veel sneller in.
Liz
Liz
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapprobleem Empty Re: Slaapprobleem

Bericht  Moira ma 26 aug 2013 - 12:53

Nee, nog niet. Ik heb nog steeds de hoop dat ik dit zonder geneesmiddelen op kan lossen. Ik houd er wel rekening mee dat mijn lichaam genoeg de tijd krijgt om melatonine aan te maken voordat ik ga slapen. Toen het langer licht was deze zomer en ik in het licht naar bed ging, had ik er bijvoorbeeld geen last van. Dus ik verbind het probleem niet gelijk aan een melatonine tekort. Maar misschien is het wel het proberen waard.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapprobleem Empty Re: Slaapprobleem

Bericht  Liz ma 26 aug 2013 - 13:25

Misschien kan de melatonine je wel even een slaapboost geven. Ik merk een half uur nadat ik het heb ingenomen dat ik begin te gapen. Dan doe ik m'n nachtlampje uit en ben ik meteen weg. Ik herken het uren wakker liggen en niet functioneren overdag helemaal. Ik gebruik het niet iedere dag, eigenlijk alleen als ik de volgende dag vroeg op moet. Bij de drogist hebben ze ook 0,1 mg, dat zou je eerst kunnen proberen. Valeriaan wilde bij mij eerst ook nog wel helpen.
Liz
Liz
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapprobleem Empty Re: Slaapprobleem

Bericht  Moira ma 26 aug 2013 - 23:05

Ja, ik denk dat ik dat ik dan maar met een lage dosis begin. Misschien geeft het ook gewoon wat rust als ik het inneem. Zal eens kijken bij de drogist.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapprobleem Empty Re: Slaapprobleem

Bericht  Razz di 27 aug 2013 - 0:39

Ik heb dat ook een tijdje gehad. Ik heb toen tabletjes van Sleepzz melatonine Forte gehaald. Dat is speciaal voor het inslapen. Je hebt ook Time release maar die is weer voor het doorslapen. Ik nam iedere nacht 1 tabletje en ik sliep binnen 20 minuten terwijl het voorheen wel 1,5 uur duurde voordat ik in slaap viel.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapprobleem Empty Re: Slaapprobleem

Bericht  Moira di 27 aug 2013 - 2:27

Bedankt voor je ervaring! Ga het toch maar proberen, ben op zich best wanhopig op dit moment. Morgen maar eens halen!
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapprobleem Empty Re: Slaapprobleem

Bericht  Destino di 27 aug 2013 - 2:44

Ik heb dit ook gehad, echt heel vervelend!
Ook bij mij hielp melatonine goed. Zou dat dus willen adviseren smile .
Destino
Destino
Prater
Prater

Aantal berichten : 575
Punten : 585
Registratiedatum : 04-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapprobleem Empty Re: Slaapprobleem

Bericht  Moira di 27 aug 2013 - 21:21

En blijven jullie de melatonine nu gebruiken of is doe je dat alleen met bepaalde periodes?
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapprobleem Empty Re: Slaapprobleem

Bericht  Saga di 27 aug 2013 - 21:54

Ik slik ook melatonine 3 mg, van Solgar.
Eindelijk slaap ik rustig en snel in en slaap ik niet meer zo onrustig dat mijn vriend 's nachts wakker word van mij. En ik werd eindelijk weer uitgerust en zonder hoofdpijn wakker. De laatste twee weken waren mijn pilletjes op en heb ik dus zonder geslapen, geen succes. Nu moet ik er weer even aan wennen maar word al weer uitgeruster wakker smile
Saga
Saga
Prater
Prater

Aantal berichten : 652
Punten : 634
Registratiedatum : 27-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapprobleem Empty Re: Slaapprobleem

Bericht  Destino di 27 aug 2013 - 22:04

Moira schreef:En blijven jullie de melatonine nu gebruiken of is doe je dat alleen met bepaalde periodes?
In mijn geval was het maar een bepaalde periode, daarna rustig aan zonder gaan proberen en dat gaat nu ook prima smile .
Destino
Destino
Prater
Prater

Aantal berichten : 575
Punten : 585
Registratiedatum : 04-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapprobleem Empty Re: Slaapprobleem

Bericht  Razz di 27 aug 2013 - 22:05

Destino schreef:
Moira schreef:En blijven jullie de melatonine nu gebruiken of is doe je dat alleen met bepaalde periodes?
In mijn geval was het maar een bepaalde periode, daarna rustig aan zonder gaan proberen en dat gaat nu ook prima smile .
Hier hetzelfde

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapprobleem Empty Re: Slaapprobleem

Bericht  Marin di 27 aug 2013 - 22:28

Ik gebruik geen melatonine maar valeriaan. Geloof ook dat dat sneller helpt dan melatonine. Ik lig ook vaak 's avonds wakker en slaap slecht in. Mijn lichaam verstijft ook snel, dan kan ik lastig ontspannen, dus dan helpt valeriaan wel. En lezen tot ik in slaap val, dat helpt bij mij. Vaak lig ik om half 12 in bed, maar slaap ik pas om 1 uur.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapprobleem Empty Re: Slaapprobleem

Bericht  Nyx di 27 aug 2013 - 22:29

Ik heb al jaren slaapproblemen en bij mij ligt het puur aan het feit dat ik op een gegeven moment begin te denken en de gedachten niet meer van me af kan zetten. Gedachten gaan nergens over, maar ik mis wel een hoop slaap. Ik heb in het verleden Melatonine van Sleepzz gehad en daar kon ik er twaalf van per dag slikken wilde ik erop kunnen slapen. Maar anderzijds, twaalf pilletjes hielpen wel. Twee jaar geleden heb ik pure melatonine gebruikt van de huisarts en hier sliep ik echt heel goed op, maar werd ik altijd wat raar wakker. Nu heb ik de tip gekregen om een ander merk te gaan gebruiken, maar ik wil er eigenlijk niet meer aan. Het moet toch mogelijk zijn om zonder ook een fatsoenlijke nachtrust te creëren?
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapprobleem Empty Re: Slaapprobleem

Bericht  Bolleke di 27 aug 2013 - 22:35

Ik heb gelukkig geen slaapprobleem, maar als ik niet in slaap kan komen gebruik ik ook Valeriaan. Maar Marin, ik zou het niet iedere avond gebruiken als ik jou was want er zit wel een risico van verslaving aan vast. Alhoewel dat ook weer aan de tabletjes zelf ligt.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapprobleem Empty Re: Slaapprobleem

Bericht  Moira wo 28 aug 2013 - 0:52

Ik zou dus op zich wel iets willen gebruiken, maar ik wil er niet afhankelijk van worden. Daar ben ik bang voor. Ik val ook het beste in slaap als ik gelezen heb, maar dat duurt ook wel even. Voor de rest van alles geprobeerd. Van tv kijken tot een rondje lopen tot een warme douche nemen. Ik aanbid mijn vriend echt. Hij raakt het kussen met zijn hoofd aan en slaapt!
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapprobleem Empty Re: Slaapprobleem

Bericht  Marin wo 28 aug 2013 - 1:10

Haha ja dat doet mijn vriend ook Moira. Ik denk dat ik gewoon langer tijd nodig heb om tot rust te komen. Ik slik zelf niet dagelijks valeriaan, maar vind het ook niet erg als ik het wel nodig heb. Dat doe ik zodra ik merk dat het wel eens langer dan een half uurtje kan gaan duren om in slaap te komen. Dan neem ik het liever maar gauw, anders duurt het nog langer.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapprobleem Empty Re: Slaapprobleem

Bericht  Nyx wo 28 aug 2013 - 1:24

Ik heb zojuist Valeriaan gehaald. Hoorde hier veel mensen over en het is niet zo duur, dus kon ook niet zoveel kwaad. Kijken hoe ik vanavond slaap.

Moira, volgens mij kun je niet echt afhankelijk worden van homeopathische middelen. Mijn huisarts wil mij al jaren geen echte slaappillen voorschrijven i.v.m. afhankelijkheid, maar achter pure Melatonine stond hij helemaal.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapprobleem Empty Re: Slaapprobleem

Bericht  Moira wo 28 aug 2013 - 5:02

Fysiek niet, maar ik ben bang dat het ook een beetje 'tussen de oren' gaat zitten. Stom he? Maar ik ga het nog wel proberen. En misschien ook maar accepteren dat ik niet gelijk in slaap kan vallen. Dat scheelt denk ik ook wel.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Slaapprobleem Empty Re: Slaapprobleem

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum