Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

wat zou jij doen? vraag mbt slaapprobleem

5 plaatsers

Ga naar beneden

wat zou jij doen? vraag mbt slaapprobleem Empty wat zou jij doen? vraag mbt slaapprobleem

Bericht  Pien vr 24 jun 2011 - 0:19

Meiden, ik heb een vraag... SInds een tijdje slaap ik heel slecht, afgelopen woensdag bij de verloskundige aangegeven en ze heeft me geadviseerd Dormiplant van VSM te slikken. Dit heb ik nu 2 keer gebruikt, woensdag op donderdagnacht en afgelopen nacht. Woensdagmiddag was ik zó moe dat ik in slaap gevallen ben en uiteindelijk die nacht héél slecht geslapen heb, gister een drukke dag gehad en ook heel erg moe overdag, geen tijd gehad om me zelf er aan over te geven en uiteindelijk doodop naar bed gegaan tegen 11 uur 's avonds.
Het heeft eventjes geduurd omdat buren verderop feest hadden en aan de andere kant buren vandaag gaan trouwen en hun tuin versierd werd, maar ik ben uiteindelijk zo lekker in slaap gevallen, werd vanmorgen om 6 uur voor het eerst weer wakker en had echt het gevoel dat ik wel 12 uur geslapen had! Uiteindelijk nog een beetje gedommeld en rond half 9 eruit gegaan.

Inmiddels heb ik er weer zo vreselijk vee slaap, alleen weet ik niet wat slim is. Vanmiddag wakker blijven en vanavond gewoon optijd naar bed, of ook vanmiddag lekker toegeven aan mn slaap?
Mijn moeder zegt dat ik beter vanavond opt ijd kan gaan, mijn schoonmoeder zegt dat als ik vanmiddag 3 uur slaap ik toch weer 3 uur ingehaald heb... Zelf twijfel ik want zo'n nacht als afgelopen nacht heb ik liever als die gebroken nachten!

Wat zouden jullie doen?

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat zou jij doen? vraag mbt slaapprobleem Empty Re: wat zou jij doen? vraag mbt slaapprobleem

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 0:24

Ik zou een powernap doen, dus max een uurtje slapen. Zo heb je wel je rust gepakt en waarschijnlijk kan je dan vanavond zonder problemen weer in slaap komen.
Maar ik zou dan wel zo al naar bed gaan en niet te lang mee wachten.

Gast
Gast

wat zou jij doen? vraag mbt slaapprobleem Empty Re: wat zou jij doen? vraag mbt slaapprobleem

Bericht  Darius vr 24 jun 2011 - 0:24

Ik deed gewoon slapen als ik kon slapen, sochtends, smiddags of savonds. En als ik wakker was snachts, ging ik dan gewoon strijken. Gewoon doen hoe je op dat moment voelt.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 0:28

Hier hetzelfde als Darius.

als je inderdaad bang bent vanacht wakker te liggen als je te lang slaapt, dan zou ik maar een uurtje gaan slapen ofzo.

Gast
Gast

Bericht  Darius vr 24 jun 2011 - 0:32

Snachts wakker liggen heeft geen zin. Je kunt er dan maar beter even uit gaan en wat lezen of forummen ofzo. Of strijken. Of de was ophangen Very Happy
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 0:36

Ik luister gewoon naar mijn lichaam. Heb ik slaap, dan ga ik slapen.
Als ik s nachts wakker wordt en niet gelijk weer kan slapen ga ik vaak lekker lezen, dan val ik vanzelf weer in slaap.

Gast
Gast

Bericht  Pien vr 24 jun 2011 - 0:37

ow maar dat doe ik ook wel... alleen ik heb het idee dat juist dat me zo opbreekt, het er uit gaan en dan weer helemaal mn lig moeten vinden. ik ga vaak 's nachts even een spelletje op de laptop doen of via mn telefoon even op het forum lezen/ spelletje doen. inmiddels lig ik al lekker op bed, laptop op schoot en ga zo even lezen. voel me nu weer klaar wakker dus kijk wel of het van slapen komt.

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 0:38

Darius schreef:Snachts wakker liggen heeft geen zin. Je kunt er dan maar beter even uit gaan en wat lezen of forummen ofzo. Of strijken. Of de was ophangen Very Happy

Ik ging een keer om 4u `s nachts de badkamer poetsen... Dat vond mijn man toch niet zo heel fijn voor zijn eigen nachtrust :P
De volgende nacht ben ik toen de keukenkastjes maar uit gaan ruimen en gaan poetsen...

Gast
Gast

Bericht  Flemy vr 24 jun 2011 - 0:55

Ik denk zelf dat je slaap niet kunt inhalen. Naar mijn mening gaat je biologische ritme er juist van in de war, dus dan zou ik zelf eerder naar bed gaan.
Ik had hetzelfde probleem in mijn laatste zwangerschap, ik sliep echt heel erg slecht en meer niet dan wel. Overdag heb ik gerust weleens een 'powernap' gedaan, maar echt slapen deed ik nooit en kon ik ook niet. Ik nam wel genoeg mijn rust, maar ik kon ook niks anders (zeer erge bekkenproblemen, dus zat al thuis).

De laatste 2 maanden heb ik af en toe Dormeasan genomen, van dr.Vogel is dat geloof ik. Dan sliep ik wel heel erg goed en lang, maar ik wilde het niet te veel gebruiken. Na een lange goede nacht, kon ik er ook altijd wel weer een paar dagen tegenaan.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 1:32

En als je nou s avonds gewoon probeert te slapen ivm gelijk iets te nemen om te slapen? Of kom je dan echt niet in slaap? Dan kan je je slaaptabletje nemen als je wakker wordt en niet meer in slaap komt.
Of 2x de helft? Of is het daar niet sterk genoeg voor (ik ken het middel niet)?

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 1:33

De laatste maand van mijn zwangerschap was ook een ramp mbt slapen. Ik ging braaf rond 11 uur naar bed en iedere keer zag ik het gewoon 5 uur worden. Met gevolg dat ik s'ochtends en s'middags sliep om zo m'n slaap in te halen. Ik heb vanalles geprobeerd. Overdag niet slapen, voor het slapen gaan een warme douche en een mok warme melk met honing en van die natuurlijke inslaaptabletjes maar niks hielp bij mij ! Het was echt gewoon even doorbijten. Nadat S. werd geboren sliep ik weer als een roosje ! Ik denk dat je er niet veel aan kan doen en ik zou toch een paar uurtjes overdag slapen want dat heb je toch nodig. Als zijn het maar 2 uurtjes

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 1:49

Ik sliep vanaf 26 weken bij de laatste zwangerschap erg slecht, maar overdag lukte het me ook nooit helaas. Ik ging wel even liggen op de bank, maar ik viel nooit in slaap.
Nu na de bevalling moest ik proberen te slapen overdag, ook om de dubbele gebroken nachten in het begin, maar zelfs toen lukte het me nooit, in de kraamtijd al niet.
Nu sinds een week ben ik zo vreselijk moe elke keer, dat ik vanzelf wegdommel op de bank als ik ga zitten.
Mijn oudste gaat niet meer naar bed, en dus komt er van echt slapen sowieso niet wat, maar ik merk wel dat ik van een kwartiertje/half uur, al meer bijkom. Echt een uur of langer doe ik dus ook bewust niet, omdat ik dan helemaal duf wakker word.

Op dit moment is mn oudste naar de psz, dus ik ben net ook even gaan liggen omdat ik weer wegzakte, en heb even een half uurtje liggen dommelen. Knap er echt van op gelukkig.

Gast
Gast

Bericht  Pien vr 24 jun 2011 - 2:01

Nou, met liggen ben ik inmiddels ook klaar... Heb gigantische harde buiken en krampen. Geen idee wat het is maar het voelt nieuw en is echt niet prettig!! Ga zo even lekker een douche nemen.

ProudMama schreef:En als je nou s avonds gewoon probeert te slapen ivm gelijk iets te nemen om te slapen? Of kom je dan echt niet in slaap? Dan kan je je slaaptabletje nemen als je wakker wordt en niet meer in slaap komt.
Of 2x de helft? Of is het daar niet sterk genoeg voor (ik ken het middel niet)?

Ik heb ruim 2 weken geprobeerd in slaap te komen zonder iets, op aanraden van de vk dus iets gaan gebruiken (dormiplant van VSM, homeopatisch) ik kom gewoon niet in slaap zonder. Lig dan echt wakker tot een uur of 2 half 3 en slaap dan max 2 a 3 uurtjes achter elkaar om vervolgens weer tijden wakker te liggen en daarna nog een uurtje kunnen slapen...
De vk wilde zelfs gelijk slaappillen voorschrijven maar daar was ik zelf geen voorstanden van, kijk het nog tot na het weekend aan en als ik dan nog zo slaap als afgelopen nacht laat ik het hierbij, anders vraag ik wel om een slaappil...

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 2:46

Heb je niet gewoon weeën nu?

Gast
Gast

Bericht  Pien vr 24 jun 2011 - 3:06

Lieskuh schreef:Heb je niet gewoon weeën nu?
dat begint me nu wel door het hoofd te spoken ja... Kom onder de douche vandaan en het is nog net zo erg, of misschien zelfs wel erger.... We wachten af! Spannend is het in ieder geval wel, helemaal omdat we bij familie gaan eten en daar over een uur verwacht worden. We gaan ook gewoon en zien wel!

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 3:08

Spannend Pien!

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 3:14

Ow pien spannend hoor! Ik ben ook met 38+4 bevallen! smile
Als je harde buiken onder de douche niet minder worden en ze pijnlijk worden dan zou ik is gaan timen en kijken hoe vaak ze komen.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 3:21

als je nu niet aan het bevallen bent zou ik morgen rond 12u/13u even een uurtje op bed gaan liggen. 15u is al redelijk laat, dat kon ik 's avonds ook nooit meer slapen. Mijn ritme was sowieso raar op het laatst, ik was vooral 's nachts laat wakker en ik sliep overdag veel. Ik heb regelmatig het wiegje opnieuw op staan maken midden in de nacht enzo :P Als je overdag beter slaapt, zou ik overdag lekker toe geven aan de slaap.

Gast
Gast

Bericht  Happydobby vr 24 jun 2011 - 3:29

Ik ga overdag bijna nooit naar bed, word alleen maar duf wakker en heb dan weer een uur nodig om bij te komen. Pien, hopelijk beval je gewoon snel, dan kan je misschien weer iets beter slapen.

@PM dormiplant is valeriaan. Het word bij ons op het werk wel eens voorgeschreven als iets rustgevends.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Pien vr 24 jun 2011 - 6:47

Inmiddels zijn we een tijd verder, kramp en harde buiken houden aan maar totaal geen regelmaat erin... Ben benieuwd hoe het verder verloopt!!

Ben overigens heel erg moe en moet nu al vechten tegen de slaap. Hoop dat ik goed slaap!!

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 6:50

Je houd het dus spannend!

Als er geen regelmaat in zit zijn het gewoon oefenween toch? Dat hoeft verder niks te betekenen (al hoop ik in jouw geval van wel)?

Hoop ook dat je lekker kan slapen, als het dan doorzet heb je in elk geval een beetje energie!

Sterkte meis! hug

Gast
Gast

Bericht  PiP vr 24 jun 2011 - 8:16

ik ben met ruim 20 weken minder gaan werken omdat ik zo moe was. Ik stopte dan om 15 met werken en ging dan een uurtje liggen/slapen. Dat werkte voor mij perfect, maar later toen had ik zo'n pijn dat ik om de paar uur er uit ging s'nachtas en op het laatst ging ik er om 5 uur uit een warme douche nemen tegen de pijn en dan kon ik nog weer 2 uurtjes slapen.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: