Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ritme/slaapprobleem + overig

3 plaatsers

Ga naar beneden

Ritme/slaapprobleem + overig Empty Ritme/slaapprobleem + overig

Bericht  Jazzlyn do 24 nov 2011 - 0:20

Graag wil ik even wat advies. Ik ben erg slecht in goed verwoorden, dus ik hoop dat het duidelijk wordt.

Ons zoontje is ruim 1,5 jaar. Al vanaf zijn geboorte slaapt hij snachts ronduit slecht. Dat kan. Ook hield hij er tot op nu een raar ritme aan over(overdag). Tot 3 weken terug was hij vaak om 4/5 uur snachts wakker, na de hele nacht om het half uur gehuild te hebben, wel was hij dan nog zo moe, maar in slaap kreeg je hem niet meer. Om half 11 a 11e wilde hij dan naar bed. Hij sliep dan met geluk 3 uur, maar vaak 1 a 1,5 uur. Waardoor hij dus om 4 uur smiddags weer moe werd, maar met geen mogelijkheid wilde slapen. Gevolg? Avond eten krijsen en bijna niks eten en vroeg (a kwart over 5 naar bed).

ongeveer 2 (of 3 ) weken geleden was ik het wel zo zat, je eet zelf ook vluchtig, je kunt niet meer weg en nog het belangrijkste hij kreeg er zelf ook last van.

Dus zijn we begonnen met de ochtend slaap uit te stellen na minimaal 12 uur in de middag (liever 1 uur). en savonds mag hij nu op zijn vroegst om half 7 naar bed. De middag en avond is nu ook geen probleem meer, hij eet goed, is gezellig, vrolijk etc etc. Hij gaat om half 7 met gemak slapen, maar een half uurtje later zou nu ook geen probleem meer zijn.

Maar de ochtend, het kost me vrij veel moeite om hem bezig te houden en dus wakker te houden. Vanaf 10 uur begint het zon beetje. Heb wel het idee dat het gewoonte is, want hij slaapt nu al een week tot 6 uur a half 7 non stop (yeahhh). Hebben jullie enig idee hoelang het kan duren voordat ze er aan gewend zijn dat ze dus later gaan slapen?

Hij is gewoon mierig, zeurt om alles en jullie kunnen het vast wel inbeelden Laughing

Het maakt mij erg onzeker, doe ik het wel goed? Ben ik nu zon slechte moeder etc etc. Kan soms wel mee brullen Cry

Feit blijft, we hebben 1,5 jaar lang alles geprobeerd voor zijn slaapproblemen snachts. En niks helpt, dit is tot nu toe het enigste. in drukke omgevingen blijft hij wel met gemak tot 1 uur wakker, maar thuis Rolling Eyes Owja en gaat hij dus wel om 11 uur naar bed, slaapt hij nog steeds maar tot 12 uur...
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ritme/slaapprobleem + overig Empty Re: Ritme/slaapprobleem + overig

Bericht  Gast do 24 nov 2011 - 0:42

Misschien heeft hij toch behoefte aan twee keer een slaapje?
Dat je hem rond tien uur in bed legt voor een goed uur en dan in de middag nog een keertje?

Hier vond ik de overgang van 1 naar 2 keer slapen ook lastig.. Mijn zoontje was en is ook altijd tussen zes en zeven wakker, hij gaat dan rond 12e naar bed en slaapt dan gemiddeld tussen de 2 en 3 uur, savonds gaat hij rond 19uur naar bed.
Soms is hij om elf uur ook al versleten en dan krijgt hij op tijd een boterham (half 12) en daarna gelijk naar bed.

Gast
Gast

Bericht  Pussycat do 24 nov 2011 - 0:51

Wel lekker dat hij nu al door slaapt. Dat doet mijn dochter nog niet en ze slaapt ook maar 1 keer overdag Neutral

Zij slaapt ook altijd na de boterham, dus rond 12/half 1 ligt ze op bed, maar ik moet haar s'morgens ook altijd bezig houden. Als ik andere dingen ga doen, dan wil ze liever dat ik met haar kom spelen en dan is het lachen gieren brullen haha.
Maar ja aan andere dingen kom ik niet toe.

En twee slaapjes lukt bij haar echt niet meer. Ze gaat gewoon echt niet slapen voor 12 uur. Heb het al meerdere keren geprobeerd.

Dus ja... ik weet het ook niet Laughing

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Tania do 24 nov 2011 - 0:56

Mijn zoontje slaapt soms door, meestal niet. Overdag slaapt hij 1 keer 1,5-2 uur. Hij gaat rond half 1 naar bed. Als hij voor half 8/8 uur wakker is moet ik hem vaak ook vanaf een uur of 11 een beetje bezig houden omdat hij anders huilerig wordt. Maar eerder gaat hij niet slapen.

Slaapt hij niet nog even verder in de ochtend als je hem bij jullie in bed legt? Dan houdt hij het misschien wat langer vol. J. wordt meestal rond 6 uur wakker, dan krijgt hij een papfles en gaat hij nog even terug in bed. Met een beetje mazzel slaapt hij dan nog 1-2 uurtjes.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Jazzlyn do 24 nov 2011 - 0:58

Laurientje85 schreef:Misschien heeft hij toch behoefte aan twee keer een slaapje?
Dat je hem rond tien uur in bed legt voor een goed uur en dan in de middag nog een keertje?

Hier vond ik de overgang van 1 naar 2 keer slapen ook lastig.. Mijn zoontje was en is ook altijd tussen zes en zeven wakker, hij gaat dan rond 12e naar bed en slaapt dan gemiddeld tussen de 2 en 3 uur, savonds gaat hij rond 19uur naar bed.
Soms is hij om elf uur ook al versleten en dan krijgt hij op tijd een boterham (half 12) en daarna gelijk naar bed.

Als ik hem om 10 uur leg, gaat hij smiddags dus niet meer. Dan krijst hij alleen maar in zijn bedje. Dat hebben we inderdaad al geprobeerd. Maar met ruim 1,5 is het toch ook niet gek om over te zijn op 1 slaapje?
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Bericht  Jazzlyn do 24 nov 2011 - 1:01

Pussycat schreef:Wel lekker dat hij nu al door slaapt. Dat doet mijn dochter nog niet en ze slaapt ook maar 1 keer overdag Neutral

Jou dochter is 10 maanden he? mijn zoontje is ruim 19 maanden. Dus nu al doorslapen is het niet Laughing

Dat hij snachts een keer wakker wordt is niet zo erg, dat hij hele nachten huilt en dan vervolgens overdag doorgaat dat werd toch wel erg vermoeiend laughcry
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Bericht  Jazzlyn do 24 nov 2011 - 1:02

Tania schreef:Mijn zoontje slaapt soms door, meestal niet. Overdag slaapt hij 1 keer 1,5-2 uur. Hij gaat rond half 1 naar bed. Als hij voor half 8/8 uur wakker is moet ik hem vaak ook vanaf een uur of 11 een beetje bezig houden omdat hij anders huilerig wordt. Maar eerder gaat hij niet slapen.

Slaapt hij niet nog even verder in de ochtend als je hem bij jullie in bed legt? Dan houdt hij het misschien wat langer vol. J. wordt meestal rond 6 uur wakker, dan krijgt hij een papfles en gaat hij nog even terug in bed. Met een beetje mazzel slaapt hij dan nog 1-2 uurtjes.

nee, zodra hij ons ziet om zijn kamertje begint hij te lachen en te spelen. Terug in bed of bij ons is alleen maar stoeien hahah Laughing
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Bericht  Jazzlyn do 24 nov 2011 - 1:04

Wat nu wel gebeurd is dat als we wegmoeten. Vroeg in de ochtend op mijn vrije dagen hij bijv. rond half 9 in de auto in slaap valt voor 15 a 20 minuten. Dan is er dus geen enkel probleem laughcry

Maar om hem nu thuis op bed te leggen voor max 30 minuten? Dat is toch ook raar?
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Bericht  Tania do 24 nov 2011 - 1:08

En een broodje om een uur of tien? Ik merk dat het hier soms wel helpt als hij een beetje vervelend wordt om hem nog wat te eten te geven. Maar dat ligt natuurlijk wel heel erg aan je kindje, mijn zoontje is een klein vreetzakje maar sommige kindjes willen dan met de lunch niet meer eten.
Als je gaat wandelen is hij misschien afgeleid? Dan kun je standaard om een uur of 10.30 boodschappen gaan doen en dan zorgen dat je een uurtje weg bent. Dan samen tafeldekken ofzo zodat hij bezig blijft tot het bedtijd is. Maar ja kan me voorstellen dat je daar ook niet elke dag zin in hebt smile

Oh ik weet niet of hij tv mag kijken? Maar anders kun je misschien om 10 uur een rustmomentje maken door een dvd aan te zetten voor hem en hem een half uurtje op de bank te laten zitten/liggen.

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Tania do 24 nov 2011 - 1:09

Jazzlyn schreef:Wat nu wel gebeurd is dat als we wegmoeten. Vroeg in de ochtend op mijn vrije dagen hij bijv. rond half 9 in de auto in slaap valt voor 15 a 20 minuten. Dan is er dus geen enkel probleem laughcry

Maar om hem nu thuis op bed te leggen voor max 30 minuten? Dat is toch ook raar?

Nou als dat werkt zou ik het gewoon doen. Als dat voor hem goed gaat dan maakt het toch niet uit of het raar is.

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Jazzlyn do 24 nov 2011 - 1:13

Je geeft super ideeen, helaas is alles al geprobeerd. En met hem naar buiten of lopen dat helpt. Maar ik trek dat ook echt niet 7 dagen per week (helemaal niet nu de harde buiken beginnen te komen, je kent het wel nerd )!Plus hij krijgt vreselijke woede uitbarstingen als hij een beetje moe is Embarassed Dan zeg je nee en dan ligt daar een krijsend kind op de grond.. Je kunt je vast voorstellen dat zoiets niet tof is laughcry

hij ontbijt met een boterham en krijgt rond 10 uur a half 11 inderdaad iets lekkers. Maar zodra het op is begint het gemier gewoon weer opnieuw. Dus het helpt, maar zeer tijdelijk.

Juist omdat ik al zoveel heb geprobeerd zijn mijn ideeën zo op! Hij is er 1 met een zeer pittig karakter en een eigen wil. Dat is bekend en dat is ook wel eens erg moeilijk. Je kunt hem dus ook echt niet stil laten zitten :P

We zijn natuurlijk wel blij dat hij nu smiddags zo vrolijk was.. Eerst was het andersom, smorgens vrolijk en smiddags huilen...

ben ook zo bang om het weer te verpesten, als ik hem smorgens rond 9e bijvoorbeeld een half uur max. laat slapen Embarassed
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Bericht  Pussycat do 24 nov 2011 - 1:20

Jazzlyn schreef:
Pussycat schreef:Wel lekker dat hij nu al door slaapt. Dat doet mijn dochter nog niet en ze slaapt ook maar 1 keer overdag Neutral

Jou dochter is 10 maanden he? mijn zoontje is ruim 19 maanden. Dus nu al doorslapen is het niet Laughing

Dat hij snachts een keer wakker wordt is niet zo erg, dat hij hele nachten huilt en dan vervolgens overdag doorgaat dat werd toch wel erg vermoeiend laughcry

Haha ja dat is waar... maar ik zei dat meer omdat ik niet snel verwacht dat mijn dochter door gaat slapen laughcry
Maar hele nachten huilen ken ik dan weer niet. Kan me voorstellen dat, dat erg vermoeiend moet zijn.
Ik vind het al vermoeiend dat mijn dochter niet eens doorslaapt Embarassed

Maar waarom denk je dat hij s'morgens zo huilerig is? Denk je dat hij moe is of gewoon aandacht wil?
Bij mijn dochter is het namelijk duidelijk aandacht. Dan komt ze helemaal huilend naar me toe en als ik dan met d'r ga spelen dan blijft ze maar lachen Rolling Eyes en ik mag dan ook niet stoppen. Maar ja soms moeten er dingen gebeuren en soms dan pikt ze dat, maar soms blijft ze om m'n benen hangen.

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  Jazzlyn do 24 nov 2011 - 1:23

Pussycat schreef:
Jazzlyn schreef:

Maar waarom denk je dat hij s'morgens zo huilerig is? Denk je dat hij moe is of gewoon aandacht wil?
Bij mijn dochter is het namelijk duidelijk aandacht. Dan komt ze helemaal huilend naar me toe en als ik dan met d'r ga spelen dan blijft ze maar lachen Rolling Eyes en ik mag dan ook niet stoppen. Maar ja soms moeten er dingen gebeuren en soms dan pikt ze dat, maar soms blijft ze om m'n benen hangen.
Hij geeft duidelijk vermoeidheidssignalen plus als ik in de auto stap dan slaapt hij direct na het starten van de auto Laughing

Als hij alleen is met mama wil hij altijd al alleen bij mij zijn, mij helpen, op schoot. Das geen punt. ben het gewend en dus doen we alles samen. Maar dat huilen gebeurd omdat ik eens waarschuw of omdat hij iets laat vallen. Echt van vermoeidheid dus.

ik voel me gewoon zo enorm schuldig dat ik soms gewoon tegen de ochtenden opzie Cry Embarassed
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Bericht  Pussycat do 24 nov 2011 - 2:07

ooh zo ja... haha dat van vermoeidheid heeft mijn dochter alleen s'avonds na het eten.
S'ochtends is het gewoon bij mama willen zijn. Van het aan tafel zitten/in de keuken bezig zijn tot poepen op het toilet Laughing

Wel balen dat je tegen de ochtenden opziet. Al heb ik dat ook wel eens, maar ik voel me er niet zozeer schuldig om. Ik ben totaal geen ochtendmens en gelukkig is ze niet al om 6 uur wakker, maar ik ben nog helemaal gebroken als ik om 7 uur/half 8 eruit moet. Vooral nu mijn dochter verkouden is, want dan komt ze s'nachts ook vaker.

Maar ja hopelijk is het dan maar een korte fase waar je even doorheen moet. Sorry ik heb verder ook geen nuttige tips Sad

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven