Het -5 TOPIC!
+19
sanne-84
Shisha
Aziraphale
Esperanza
Dennenappel
Suus
Tiana
silly-one
Lavendel
Penny Blossom
Travelgurly
TukTuk
Error
flower
Lien
Lise_E
Ster
Muppie
Bay
23 plaatsers
Pagina 12 van 19
Pagina 12 van 19 • 1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 15 ... 19
Re: Het -5 TOPIC!
Hoi Dames,
Even een kort bericht vanuit het zuiden des landes. Carnaval is super gezellig. Het bier vloeit goed en ik hou van de weegschaal van mijn ouders. Deze geeft altijd een stuk minder aan als die van mij. Ik weer hier namelijk nu 74.5 ( en in mijn eigen huis zou dat 76 denk ik zijn). Een behoorlijk groot verschil dus. Maar ik ga gewoon af op mijn eigen weegschaal.
Moeders vond al we dat het zichtbaar is dat mijn buik minder is. Dus qua omvang val ik dus wel af. Nu nog in het gewicht
Vanavond de laatste avond en dan morgen lekker naar de sauna met mijn moeder en een vriendin en haar moeder. Heerlijk zweten, genieten en bijkomen.
Vanaf woensdag ben ik weer thuis, dus dan ga ik weer actief meeschrijven.
Even een kort bericht vanuit het zuiden des landes. Carnaval is super gezellig. Het bier vloeit goed en ik hou van de weegschaal van mijn ouders. Deze geeft altijd een stuk minder aan als die van mij. Ik weer hier namelijk nu 74.5 ( en in mijn eigen huis zou dat 76 denk ik zijn). Een behoorlijk groot verschil dus. Maar ik ga gewoon af op mijn eigen weegschaal.
Moeders vond al we dat het zichtbaar is dat mijn buik minder is. Dus qua omvang val ik dus wel af. Nu nog in het gewicht
Vanavond de laatste avond en dan morgen lekker naar de sauna met mijn moeder en een vriendin en haar moeder. Heerlijk zweten, genieten en bijkomen.
Vanaf woensdag ben ik weer thuis, dus dan ga ik weer actief meeschrijven.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb afgelopen weekend een gigantische uitschieter gemaakt richting de mac, zakken chips en heel veel chocola en bijna niks doen ben dus even bang van de weegschaal.
Ik wil proberen over 2 weken pas weer te wegen maar helaas lukt mij dit nooit
Gast- Gast
Aimy schreef:Ik heb afgelopen weekend een gigantische uitschieter gemaakt richting de mac, zakken chips en heel veel chocola en bijna niks doen ben dus even bang van de weegschaal.
Raak je juist niet gemotiveerd als je er nu op gaat staan?
Kom op joh! Je kan het!
Gast- Gast
Is er nog plaats? Dan kom ik ook mee doen!
Ik heb van de week mijn trouwjurk weer aangehad (die dus de hele tijd goed zat) maar nu dus net te strak zit.
Vooral bovenaan op mijn rug krijg ik zeg maar zo'n spleet (mijn vriend noemt het altijd een kippenkutje haha) en bij de oksels puilt het iets uit.
Het zal om zo'n 2 a 3 kg gaan. En verder wou en wil ik nog steeds wat strakker worden.
Sporten heeft een tijdje op een laag pitje gestaan maar daar ben ik deze week ook weer mee begonnen. Ik weet alleen niet wat ik precies weeg momenteel, zal mij morgen eens even wegen.
Ik heb van de week mijn trouwjurk weer aangehad (die dus de hele tijd goed zat) maar nu dus net te strak zit.
Vooral bovenaan op mijn rug krijg ik zeg maar zo'n spleet (mijn vriend noemt het altijd een kippenkutje haha) en bij de oksels puilt het iets uit.
Het zal om zo'n 2 a 3 kg gaan. En verder wou en wil ik nog steeds wat strakker worden.
Sporten heeft een tijdje op een laag pitje gestaan maar daar ben ik deze week ook weer mee begonnen. Ik weet alleen niet wat ik precies weeg momenteel, zal mij morgen eens even wegen.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Punk'd schreef:
Naam Start Lengte BMI 1e Doel 2e Doel Huidig Streefdatum 1e doel Gewicht op 1e streefdatum Totaal eraf Lavendel 54 1.55 22.5 52 50 53.0 1 februari . 1.0 Angelnyn 83,9 1.66 30 80 75 79,8 1 maart . 4,1 Stylegirl 87 1.68 31 83 79 86,6 1 maart . 0,4 KBW 68.5 1.68 24 68 65 67.9 1 februari 0.6 Punk'd 62 1.72 20.08 59 56 59.4 1 maart . 2.6 Silly-one 79 1.72 27 75 70 77.3 1 maart . 1.7 Aimy 72.5 1.73 23.32 69.9 67 69.7 tweede doel 31 maart 69.5 2.8 Chipp 72.5 1.73 23.36 69 67 69.9 14 februari . 2.6 Dennenappel 62.8 1.78 20 61 59 62.3 23 maart . 0,5 Powerbabe 70.9 1.82 21,4 68 65 70,3 13 februari . 0,6 M1918 58.7 1.65 21.6 55 53 58.7 16 maart
Weer 100 gram
Het gaat echt lekker hier. Weer 300 gram
@ Sisha. Misschien is Atkins o.i.d. (south beach kan ook) wel tijdelijk iets voor jou (voor je bruiloft!). Ik eet nu 1,5 week koolhydraat arm (maximaal 35 gram koolhydraten per dag) en ik ben in 1.5 week tijd 2.7 kg kwijt!
In het weekend mag ik op 1 dag wat meer koolhydraten maar niet boven de 50 gram.
Vanaf 1 maart ga ik het weer rustig opbouwen om te kijken bij welke hoeveelheid ik nog kleine beetjes afval en daarna op gewicht blijf.
Het breekt net dat plateau even door wat ik al een hele tijd opzat.
De eerste 3 dagen is het echt een k*t (sorry voor mijn woorden ) dieet, en moet je echt bikkelen om erdoor te komen. Maar daarna gaat het echt lekker.
Gast- Gast
Wat eet je dan op een dag Punk'd?
Tiana- Ratel
- Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10
Stylegirl schreef:Wat eet je dan op een dag Punk'd?
Ik eet 'S ochtends 1 gekookt ei met een (sport + , van LU) volkoren cracker en een bak volle yoghurt.
Tussendoor drink ik heel veel water
Tussen de middag als ik thuis ben ik eet ik 2 tartaartjes met een gebakken ei met met 1 volkoren cracker. Soms doe ik op het ene tartaartje Ei en op de andere Mayonaise (volvet).
Tussendoor eet ik weer een bakje volle yoghurt.
'S avonds eet ik of 2 stukken (meestal rond de 400 gram) mager vlees of kipfilet. Met een hele grote bak groente (Meestal 300 gram, en vaak groene groentes) en een klontje roomboter er doorheen.
Het zijn ongeveer 1200/1300 Kcal. Ik volg de richtlijnen van Atkins. Geen tot weinig koolhydraten maar wel volvette producten. (Vandaar de maynonaise en volle yoghurt). Die helpen mij ook om het totale aantal Kcal omhoog te helpen.
Vanaf 1 maart wil ik het doorzetten maar dan wel de koolhydraten iets ophogen en naar een dagtotaal van 1500 gaan. Dan eens kijken hoe dat gaat, en vervolgens terug naar de 1700. (en wie weet nog hoger).
Gast- Gast
Waarom volle producten Punk'd? Val je niet meer af als je magere producten neemt? Stomme vragen misschien
Gast- Gast
Zelda schreef:Waarom volle producten Punk'd? Val je niet meer af als je magere producten neemt? Stomme vragen misschien
In magere producten zitten meer polyonen, wat weer onder koolhydraten gerekend kan worden, waardoor het koolhydraat aantal in Magere yoghurt hoger is dan in volle yoghurt.
Bij een koolhydraat dieet is het dus (als je de koolhydraten laag wilt houden) handiger om volle producten te pakken.
Verder kom ik met die magere producten niet boven de 700 Kcal uit en zorgen die vettere producten dat ik en mijn vetten binnen krijg en het aantal Kcal opgehoogt wordt.
Gast- Gast
O zo ja....ik ben toch meer geneigd om magere producten te pakken omdat je daar blijkbaar van afvalt. Maar zoals jij het vertelt klinkt het vrij logisch.
Nu weet ik nog niet of ik nou volle of magere yoghurt moet eten
Gast- Gast
Zelda schreef:O zo ja....ik ben toch meer geneigd om magere producten te pakken omdat je daar blijkbaar van afvalt. Maar zoals jij het vertelt klinkt het vrij logisch.
Haha ik snap wel dat het verwarrend werkt.
Het ligt er maar net aan waarop je wilt letten.. Wil je je koolhydraat inname beperken en op die manier afvallen (wat echt heel snel gaat, omdat het gewoon moeilijker is om koolhydraten te minderen in vergelijking met vetten) dan kun je beter volle yoghurt pakken. (en je verder streng aan je koolhydraatbeperkte dieet houden).
Of wil je afvallen door vetten te minderen. (Wat in mijn ogen niet echt nodig is. Een volwassen vrouw van 60 kg mag 60 gram vetten (let wel, Onverzadigde! vetten) per dag. De meestal vrouwen komen nog niet eens in de buurt. Dan pak je magere yoghurt.
Maar zoals je misschien al wel leest ben ik niet zo van het magere.
Weetje wat het gewoon is. Een dieet waarbij je minder vetten eet is gewoon veel makkelijker vol te houden (omdat er zoveel light producten zijn denk je veel sneller,, Ooh dat is light, dat kan ik pakken). Maar volgens mij vallen er maar heel weinig of zelfs geen mensen af door alleen maar light te eten. (Daar zijn wel eens tv programma's over geweest dat ze mensen gingen volgen die zo'n vetarm dieet volgde).
Terwijl een dieet met minder koolhydraten er echt inhakt. Je kunt bijna niet meer met suikers en zetmelen eten en daar zijn geen 'nep' vervangers voor gemaakt. In mijn ogen komt een koolhydraatarm dieet mentaal ook echt hard binnen
Gast- Gast
Even een stom klein voorbeeldje
Ik trok net de koelkast open, daar stond een pak blanke vla (van mijn vriend ). Die bevat per 100 ml, 15 gram koolhydraten. Een bakje is ongeveer 200/250 ml. Dat betekent dat er al meer dan 30 gram in een bakje zit.. Dat is mijn dagtotaal aan koolhydraten haha. Zoiets eet ik dus niet.
De meeste mensen weten wel dat een bakje blanke vla niet heel gezond is, maar dat het zo slecht is.
Ik trok net de koelkast open, daar stond een pak blanke vla (van mijn vriend ). Die bevat per 100 ml, 15 gram koolhydraten. Een bakje is ongeveer 200/250 ml. Dat betekent dat er al meer dan 30 gram in een bakje zit.. Dat is mijn dagtotaal aan koolhydraten haha. Zoiets eet ik dus niet.
De meeste mensen weten wel dat een bakje blanke vla niet heel gezond is, maar dat het zo slecht is.
Gast- Gast
Koolhydraatarm eten lukt me niet, dan zou ik volgens mij alleen nog maar groentes mogen eten. Koolhydraatbeperkt eten wil ik wel proberen.
Gast- Gast
Nee dat wist ik niet idd...Punk'd schreef:Even een stom klein voorbeeldje
Gast- Gast
Zelda schreef:Koolhydraatarm eten lukt me niet, dan zou ik volgens mij alleen nog maar groentes mogen eten. Koolhydraatbeperkt eten wil ik wel proberen.
In alle dierlijke producten zitten geen koolhydraten. Ook eitjes zitten geen koolhydraten in. Verder in volle zuivel producten bijna geen. (volle yoghurt, kwark, griekse yoghurt). En in bijna alle groentes niet. (vooral de groene bladgroentes zijn goed, daar zitten volgens mij weer meer eiwitten in.)
In de eerste twee weken van Atkins mag je geen zetmelen (pasta/aardappel/brood) maar ik eet dus wel crackers. Pasta en brood heb ik nog niet gehad. Daarvoor eet ik nu dus vlees
Na die eerste twee weken mag je dat weer rustig gaan toevoegen in je dieet.
Hier wat richtlijnen. Je gaat in de eerste twee weken (als je je strikt aan het dieet houdt) opgeslagen vet verbranden ipv energie uit suikers. Je komt in ketose.
http://www.ziektefaq.info/N2/9/2011/10/Atkins-dieet-richtlijnen.html
Gast- Gast
Thanks voor de link, ik ga me er zeker in verdiepen maar eh, 15 kilo in 2 weken? dan blijft er niks van mij over ben ik bang, ik wil hooguit 7 kilo kwijt en niet meer, anders ben ik echt te mager.
Gast- Gast
Zelda schreef:Thanks voor de link, ik ga me er zeker in verdiepen maar eh, 15 kilo in 2 weken? dan blijft er niks van mij over ben ik bang, ik wil hooguit 7 kilo kwijt en niet meer, anders ben ik echt te mager.
Haha nee wees niet bang! Dat is alleen bij mensen die zwaar overgewicht hebben. Als je 120 kg weegt val je veel sneller af als dat je 70 kg weegt.
Ik woog 62 en nu 1.5 week later 59.4.
Maandag start ik rustig aan de tweede fase. Ik gok dat ik maandag (dus in 2 weken tijd) zo'n 3 kg kwijt ben). geen 15 dus hahaha
Gast- Gast
De eerste 2/3 dagen werd ik wel rete chagerijnig omdat ik van de suiker moest 'afkicken' .. Ik zei het al tegen mijn vriend.. sorry als ik een bitch word maar ik kan mijn vinger wel opvreten zo zin heb ik in chippies ofzo..
Maar goed.. doorzetten die eerste paar dagen, mentaal vond ik het het moeilijkste
Maar goed.. doorzetten die eerste paar dagen, mentaal vond ik het het moeilijkste
Gast- Gast
Hmm dat wordt nog wat....wat at jij dan als lunch/ontbijt? Als ik honger heb functioneer ik niet meer normaal en word ik ook ongelofelijk chagrijnig!Punk'd schreef:De eerste 2/3 dagen werd ik wel rete chagerijnig omdat ik van de suiker moest 'afkicken' .. Ik zei het al tegen mijn vriend.. sorry als ik een bitch word maar ik kan mijn vinger wel opvreten zo zin heb ik in chippies ofzo..
Gast- Gast
Zelda schreef:Hahaha oke dus jij eet nog wel crackers?
Ik eet 2 van die LU volkoren crackers op een dag. Die zijn 9 gram koolhydraten per stuk. (dus 18 in totaal). Verder haal ik nog wat koolhydraten uit yoghurt en mayo, maar dat zijn er niet heel veel. Ik gok een stuk of 10. Ik hang meestal rond de 30 gram koolhydraten per dag. (Atkins adviseerd 20 in de eerste 2 weken, maar 30 werkt bij mij dus ook goed).
Maar goed.. Ik moet nu ffkes weg. Als je nog vragen hebt of tips nodig hebt laat je maar horen hoor haha
Gast- Gast
Zelda schreef:Hmm dat wordt nog wat....wat at jij dan als lunch/ontbijt? Als ik honger heb functioneer ik niet meer normaal en word ik ook ongelofelijk chagrijnig!Punk'd schreef:De eerste 2/3 dagen werd ik wel rete chagerijnig omdat ik van de suiker moest 'afkicken' .. Ik zei het al tegen mijn vriend.. sorry als ik een bitch word maar ik kan mijn vinger wel opvreten zo zin heb ik in chippies ofzo..
Ja maar dat is dus echt heel grappig. Ik voel nu wanneer ik snaai honger heb, en wanneer ik trek heb. Dat zijn 2 totaal verschillende dingen.
Als ik net een uur geleden 400 gram vlees op heb en 300 gram groente met nog wat boter, dan kan het gewoon niet zo zijn dat ik 2 uur later moord en brand schreeuw van de honger. Dat is puur je hoofd die suikers wilt en je misleid. .
Op dat moment moet je jezelf gewoon toespreken. Nee, ik heb net goed gegeten, het eten zit verdomme nog in mijn maag. Er wordt met mij gesold. Ik geef niet toe
Gast- Gast
Op pagina 19 boven jou reactie staat wat ik in deze fase eet op een dag. (ook ontbijt en lunch)!
Nu ben ik echt weg!
Nu ben ik echt weg!
Gast- Gast
Pagina 12 van 19 • 1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 15 ... 19
Soortgelijke onderwerpen
» Hardloop topic ---> SPORT topic
» Van de hak- op- de- tak topic...
» AD(H)D-topic
» Het +/- topic
» Het UP-topic
» Van de hak- op- de- tak topic...
» AD(H)D-topic