Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het -5 TOPIC!

+19
sanne-84
Shisha
Aziraphale
Esperanza
Dennenappel
Suus
Tiana
silly-one
Lavendel
Penny Blossom
Travelgurly
TukTuk
Error
flower
Lien
Lise_E
Ster
Muppie
Bay
23 plaatsers

Pagina 13 van 19 Vorige  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 19  Volgende

Ga naar beneden

Het -5    TOPIC! - Pagina 13 Empty Re: Het -5 TOPIC!

Bericht  Shisha di 21 feb 2012 - 23:14

Ik heb volgende maand een weekje vakantie. Ik denk dat ik dan dat koolhydraatarm ga doen. Dan is het iets gemakkelijker vol te houden.
Eerst ook het sporten maar weer een beetje opbouwen. Ik wil vandaag gaan voor het werk maar ik ben echt wakker geworden met een mega koppijn. Ik hoop wel dat die nog afzakt.

Zelda: Wat ook nog zo is bij light en zoetjes is dat je je eigen lichaam voor de gek houd. Je lichaam denkt suiker binnen te krijgen en gaat insuline aanmaken. Maar omdat je dus niet echt suiker binnen krijgt krijg je een schommelende bloedsuiker en gaat je lichaam om suiker vragen en krijg je dus juist meer trek.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  sanne-84 wo 22 feb 2012 - 0:16

haha zelda ik herken je volkomen! van alle soorten dieten wil je van alles meepikken, waardoor het eigenlijk niet lukt (of juist integendeel)
ik probeer zo weinig koolhydraten te eten (en 'durf' dan ook al geen crackers te pakken) en inderdaad ook mager. en sommigen zeggen weer dat fruit ook niet altijd mag, omdat daar ook suikers inzitten.
en die combi werkt bij mij niet, dan wordt ik gammel of krijg snaaibuien.
en waarschijnlijk werkt het ook niet om dieten te combineren.. maar mn gevoel zegt wel haha
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 22 feb 2012 - 4:40

Weetje wat ik ook eet en wat echt heel goed vult.. Dat heb ik vandaag als lunch op.

2 van die steak de boufs (volgens mij is het een kruising tussen tartaar en hamburger.. het is in iedergeval heel mager vlees) en dan bak ik een eitje en die gooi ik er dan op.. is echt lekker :P (Ik dacht eerst echt dat het een ranzige combinatie was, maar dacht tja als ik het niet probeer weet ik het niet.) Maar de combie is echt goed.

Gast
Gast

Bericht  Tiana wo 22 feb 2012 - 8:12

Dankje voor alle uitleg Punk'd! Ik ga even de site doorlezen. Het lijkt me echt heel zwaar ja, maar wel knap dat je het vol kunt houden zeg! :-)
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238

Bericht  Gast wo 22 feb 2012 - 8:15

Stylegirl schreef:Dankje voor alle uitleg Punk'd! Ik ga even de site doorlezen. Het lijkt me echt heel zwaar ja, maar wel knap dat je het vol kunt houden zeg! :-)

Het is echt een kwestie van weten wanneer je echt trek hebt en zin hebt in iets lekkers. Als je zin hebt in chips maar je kunt net zo goed een bakje yoghurt pakken maar toch wil je chips. Dan heb je geen honger, dan wil je gewoon suikers/koolhydraten. En dat is het moeilijkste moment, om dan de knop om te zetten en nee tegen jezelf te zeggen.

Maar echt geloof mij, na een dag of 3 is dat gevoel voor het grootste gedeelte weg. Je moet je echt even instellen op 3 dagen een klote gevoel.

Gast
Gast

Bericht  silly-one wo 22 feb 2012 - 20:24

Zo, ik ben weer ontnuchtert en ontkaterd van carnaval. En wie zegt dat het slecht voor de conditie is heeft geen idee Het -5    TOPIC! - Pagina 13 827601. Iedere avond werd er wel minimaal 30 minuten happy hard core gedraaid en ik ga daarop helemaal los, maar na 3 minuten stampen ben je wel gaar haha
De schade valt nog mee. Ik stond vanmorgen op de weegschaal en ik woog 76.8. Onder de 77 dus Very Happy. Ik ga deze nog niet meetellen, aangezien maandag mijn weegdag is. Toch ga ik het nu volhouden
Mijn steefdoel ga ik niet halen, maar nu had ik het er met mijn vader over en hij zegt eigenlijk dat een ons per week goed is, omdat het dan geleidelijk gaat en de kans op het jojo effect minimaal is. Dus mijn doelen zijn wat aangepast in mijn hoofd. Ik ga dat maandag bijwerken in het schema.

Punk'd, ik vind het knap dat je het kan, maar mij lijkt het eigenlijk helemaal niet gezond om ineens zo snel af te vallen. Het doet mij een beetje denken aan een crash dieet en ik ben daar zelf totaal geen voorstander van.

Zelda: een vriendin van mij had afgelopen week een nieuwe soort suikervervanger van Pure Via http://nl.purevia.be/nl/page/114/wat-is-stevia. Ik ga kijken als mijn suikerpot leeg is wat het is. Maar het klinkt mij een stuk gezonder. Het is ook heel lang in NL niet verkrijgbaar geweest omdat de Nederlands voedsel en waren autoriteit het niet wilde hebben ( denk maar aan onze suikerbietenproductie).
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097

Bericht  Gast wo 22 feb 2012 - 21:05

De eerste 2 weken is ook een crash dieet. Maar je moet wel netjes fase 2 en 3 ook volgen waarbij je weer een 'normaal' eet patroon kweekt. (en dat natuurlijk behoud).

Ik had het echt nodig om door een plateau te komen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 22 feb 2012 - 21:10

silly-one schreef:

Zelda: een vriendin van mij had afgelopen week een nieuwe soort suikervervanger van Pure Via http://nl.purevia.be/nl/page/114/wat-is-stevia. Ik ga kijken als mijn suikerpot leeg is wat het is. Maar het klinkt mij een stuk gezonder. Het is ook heel lang in NL niet verkrijgbaar geweest omdat de Nederlands voedsel en waren autoriteit het niet wilde hebben ( denk maar aan onze suikerbietenproductie).
Ik heb zelf een suikervervanger staan van *ff spieken* Nevella. Schijnt ook een stuk gezonder te zijn dan suiker, en er zit geen aspartaam in.

Gast
Gast

Bericht  Shisha do 23 feb 2012 - 0:03

Weer vergeten te wegen vanmorgen. Morgen weer een herkansing haha!

Sporten is er gister niet van gekomen. Voel mij ook een beetje grieperig dus ik doe maar even rustig aan. Moet zo ook nog werken dus ik hoop dat het een beetje gaat.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 23 feb 2012 - 0:46

NaamStartLengteBMI1e Doel2e DoelHuidigStreefdatum 1e doelGewicht op 1e streefdatumTotaal eraf
Lavendel 541.5522.5525053.01 februari
.1.0
Angelnyn83,91.6630807579,81 maart .4,1
Stylegirl871.6831837986,61 maart.0,4
KBW
68.5
1.68
24
68
65
67.9
1 februari

0.6
Punk'd621.7220.08595659.41 maart.2.6
Silly-one791.7227757077.31 maart.1.7
Aimy72.51.7323.1969.967,569.4tweede doel 31 maart69.53.1
Chipp72.51.7323.36696769.914 februari.2.6
Dennenappel62.81.7820615962.323 maart.0,5
Powerbabe70.91.8221,4686570,313 februari
.0,6
M1918
58.7
1.65
21.6
55
53
58.7
16 maart

Gast
Gast

Bericht  Gast do 23 feb 2012 - 1:01

Hoi meiden!

Ik weet dat ik jullie een tijdje verlaten heb, maar ik ben weer back in business. Mijn gewicht is wonder boven wonder nog steeds hetzelfde. Maar ik heb mijn doel dus overduidelijk niet gehaald haha. Ik vind het echt knap punk'd dat je je er zo in hebt verdiept en er zo goed aan houdt. Ik heb minder moeite met echt afvallen (waarschijnlijk omdat ik dus een veel hoger vetgehalte heb) dus ik hou de methode aan die ik al aanhield voor ik ging verhuizen. Ben benieuwd of ik het nu wel vol kan houden want ik wil van de zomer echt zonder gene in mijn blote benen jurkjes rondhuppelen.

Ik zie in het schema dat iedereen al wel wat is afgevallen, goed hoor! Als jullie niet naar de sportschool gaan maar wel iets aan beweging willen doen, wat doen jullie dan?
Ik fiets 3x in de week heen en terug 20 min naar mijn werk en hockey 2x per week 2 uur intensief. Daarbij probeer ik oefeningen te doen maar ik zoek iets dat ik structureel kan doen en wat ook nog leuk is, dus misschien hebben jullie leuke ideeen! Hardlopen zou misschien een goede zijn, aangezien ik ook graag mijn benen wat slanker wil hebben. Maar hier in de stad zie ik dat toch niet echt zitten en ik heb een hekel aan hardlopen. Maar dat komt denk ik omdat ik een slechte conditie heb. Misschien toch maar eens aan gaan beginnen met start to run?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 23 feb 2012 - 6:05

Is bootcampclub niet iets voor jou Very Happy .. Helemaal loos gaan met een trainer in het Vondelpark, Museumplein of nog een andere plek in Amsterdam. Je krijgt gewoon een knipkaart dus hoeft niet perse iedere avond te komen haha. Maar het schijnt echt bikkelen te zijn.

Gast
Gast

Bericht  Tiana do 23 feb 2012 - 6:12

Punk'd nog even een vraagje, wat eet jij als je 's middags niet thuis kunt eten? :-)
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 23 feb 2012 - 6:14

Stylegirl schreef:Punk'd nog even een vraagje, wat eet jij als je 's middags niet thuis kunt eten? :-)

Dan wissel ik mijn ontbijt om.. Dan ontbijt ik met een dikke bak yoghurt en 2 eieren haha.. En dan eet ik 's middags mijn volkoren crackers met wat pindakaas. (op school koop ik dan ook nog een klein bakje volle yoghurt).

Gast
Gast

Bericht  Tiana do 23 feb 2012 - 6:17

Oke, dankjewel voor je antwoord smile! Het klinkt wel interessant dat koolhydraatarm eten, alleen ik vind het moeilijk om zelf een dagmenu op te stellen zeg maar. Er is zeker geen site waar het al op staat? :P
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 23 feb 2012 - 7:27

Stylegirl schreef:Oke, dankjewel voor je antwoord smile! Het klinkt wel interessant dat koolhydraatarm eten, alleen ik vind het moeilijk om zelf een dagmenu op te stellen zeg maar. Er is zeker geen site waar het al op staat? :P

Je kunt als je op Atkins zoekt opzicht wel producten vinden die je in bepaalde fases mag eten. Daaruit kun je dan zelf een menuutje opstellen.

Zitten alleen geen koolhydraten in, dus heel veel opties heb je niet. Of je moet echt heeel veel groentes lusten (en dat doe ik weer niet :P )

Gast
Gast

Bericht  Gast do 23 feb 2012 - 7:29

Dit is trouwens het doel van een Atkins 'leefstijl' leren aan te nemen. Als je dus fase 3 hebt afgerond (eigenlijk rond je fase 3 nooit af.. die zul je de rest van je leven wel moeten volgen in bepaalde maten) blijf je een gezond gewicht houden en weten hoe jou lichaam reageert op koolhydraten. Je kunt er echt achterkomen bij hoeveel gram koolhydraten je aan gaat komen.

De levensstijl heeft als doel het bevorderen van de algehele gezondheid en het vergroten van de kans op een lang en gezond leven, bij een gezond gewicht. Het gaat daarbij in de eerste plaats niet om gewichtsverlies, maar wel om het houden van een gezond gewicht en het vinden van een voedingspatroon dat past bij een gezond menselijk lichaam.[3] Dit wordt bereikt door je eigen Kritische Koolhydraten Grens of Kritische Koolhydraten Niveau (KKN) te bepalen, waarmee je volgens de theorie controle kan krijgen over de vetverbranding en zo je vetmassa en gewicht. Verder beïnvloed je de risicofactoren op hart- en vaatziekte en diabetes in positieve zin

Op wikipedia Atkins staat nog veel meer info. Wel interessant om te lezen.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 23 feb 2012 - 9:01

Punk'd schreef:Is bootcampclub niet iets voor jou Very Happy .. Helemaal loos gaan met een trainer in het Vondelpark, Museumplein of nog een andere plek in Amsterdam. Je krijgt gewoon een knipkaart dus hoeft niet perse iedere avond te komen haha. Maar het schijnt echt bikkelen te zijn.
Ja daar zat ik serieus ook al een te denken! Alleen dan heb ik wel een partner in crime nodig anders ga ik niet. Maar ik kan vast wel 1 van mijn vriendinnen zo ver krijgen. Of jij moet zin hebben om 2x in de week naar amsterdam te komen Wink.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 23 feb 2012 - 9:38

Over 2 jaar kom ik naar Amsterdam haha. Dan is mijn vriend klaar met zijn studie en zeker weten dat wij die richting op komen. Hier heb ik echt geen toekomst laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gast do 23 feb 2012 - 9:52

Woehoee dat zou ik serieus zo leuk vinden Very Happy.

Gast
Gast

Bericht  Shisha do 23 feb 2012 - 23:32

Ik heb er eindelijk aan gedacht om mij te wegen vanmorgen maar volgens mij klopt het niet.
Een poosje geleden (toen de trouwjurk goed zat) woog ik 58kg. Trouwjurk zit nu net te strak. Ook een paar spijkerbroeken die wat moeilijker dicht gaan dan voorheen dus ik schatte dat ik nu zo rond de 60kg zou zitten.
Maar de weegschaal geeft dus 55kg aan!? :shock:

Kan dit? Dat je qua gewicht minder weegt maar in omvang groter wordt?
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 24 feb 2012 - 0:23

Shisha schreef:Ik heb er eindelijk aan gedacht om mij te wegen vanmorgen maar volgens mij klopt het niet.
Een poosje geleden (toen de trouwjurk goed zat) woog ik 58kg. Trouwjurk zit nu net te strak. Ook een paar spijkerbroeken die wat moeilijker dicht gaan dan voorheen dus ik schatte dat ik nu zo rond de 60kg zou zitten.
Maar de weegschaal geeft dus 55kg aan!? :shock:

Kan dit? Dat je qua gewicht minder weegt maar in omvang groter wordt?

Ja helaas wel Sad

Het kan zijn dat je spieren afgebroken zijn en je meer vet hebt aangemaakt. Vet weegt minder dan spier. Je valt dus af maar wordt wel weer wat voller.

Daarom is het voor ons vrouwen zo moeilijk om kg los te zien van iemands figuur :P (Ik heb er zelf ook heeeel veel moeite mee hoor haha).

Gast
Gast

Bericht  Shisha vr 24 feb 2012 - 0:47

Bummer. Cry

Maar dan wordt mijn doel om op dit gewicht te blijven maar dan met meer spiermassa en minder vet.
Oh en ik baal er van dat ik grieperig ben. Ik wil zo graag gaan sporten maar ik word al moe als ik een kopje thee zet. laughcry
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 25 feb 2012 - 4:02

Gisteren weer een hele zak chips weg gegeten Embarassed
echt voor ik het wist was hij leeg.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 25 feb 2012 - 22:02

NaamStartLengteBMI1e Doel2e DoelHuidigStreefdatum 1e doelGewicht op 1e streefdatumTotaal eraf
Lavendel 541.5522.5525053.01 februari
.1.0
Angelnyn83,91.6630807579,81 maart .4,1
Stylegirl871.6831837986,61 maart.0,4
KBW
68.5
1.68
24
68
65
67.9
1 februari

0.6
Punk'd621.7220.08595659.41 maart.2.6
Silly-one791.7227757077.31 maart.1.7
Aimy72.51.7323.0969.967,569.1tweede doel 31 maart69.53.4
Chipp72.51.7323.36696769.914 februari.2.6
Dennenappel62.81.7820615962.323 maart.0,5
Powerbabe70.91.8221,4686570,313 februari
.0,6
M1918
58.7
1.65
21.6
55
53
58.7
16 maart

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 13 van 19 Vorige  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 19  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: