Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

+24
Bruintje Beer
Flower_L
Pien
Poisongirl
Tiara
woezel
meisjesmama
Nana
Annie24
Happydobby
Floor
Supertalentje
Steep
koNijntje
Star007
Arwyn
blondje1313
mickey
*Lookie*
Lejow
studiebol
liesje
Ayla
joyce0606
28 plaatsers

Pagina 33 van 37 Vorige  1 ... 18 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37  Volgende

Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 33 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  studiebol ma 30 jan 2012 - 20:36

Ayla, goed dat je eigen gevoel volgt en voor de rijstebloem hebt gekozen. Hoe is het gisteravond gegaan? Ayla denk je echt al een tandje ja? Dat is wel snel of niet? Tja dan worden kleine meisjes groot...

Star hoe gaat het nu met D, heb je het idee dat het sprongetje al weer voorbij is? Hoe lang duurt een sprongetje meestal eigenlijk? Nog twee weken verlof dus, geniet er van! hoeveel uur ga je straks werken? Ik had ook nog nooit van die constructie gehoord hoe jullie je huis hebben gekocht en willen gaan verkopen, maar ik hoop voor je dat het vrijdag wat is dat huisje waar je gaat kijken! Spannend hoor!

Supertalentje, fijn dat je zo postief bent!Haha ik vind mijn dames ook erg leuk, en lief en grappig maar sorry als ze een poepbroek hebben daar wordt ik toch niet altijd blij van! Hoe groot en zwaar is jullie mannetje nu? En is je vriend ook gewoon weer weg door de week? Hoe vind je dat?

Hier hebben ze ook altijd 23 uur van de dag geslapen, moest ook even wennen dat ze wakker zijn tussen door. Maar na de voeding dan knuffel ik vaak met ze, gezellig tegen ze kletsen, of ik leg ze in de box met de mobiel aan, of op het speel kleed, of allebei op een andere plek. Meestal beginnen ze wat te jammeren of ontzettend te gapen als ze moe zijn en dan leg ik ze in bed. Soms liggen ze daar even met open ogen in, maar vaak vallen ze snel in slaap. Misschien moet je klein man ook even wennen aan dat hij wakker in zijn bed word gelegd, ik zou dat ook gewoon een keer uitproberen en dan steeds weer naar boven als hij huilt, en tegen hem praten, maar wel in bed laten liggen. Misschien word hij daar rustig van en valt hij toch even in slaap. Maar het is voor hem natuurlijk ook wennen.

Joyce kan me voorstellen dat jullie schrikken als K dat doet! Klinkt ook best wel eng. Hoop voor jullie dat hij er gauw weer mee stopt. Jij moet ook al bijna beginnen met werken he? En hoe is het met het riool enzo? Succes bij de uroloog.

Beegee, lekker spontane actie van R. Hoe gaat het nu met M?

MissD lekker dat je vriend vakantie heeft! Heerlijk geniet er van! Komt dat door de vorst?

Parel meis, wat een gedoe toch weer met jullie kleine meisje! Vind het erg sneu voor haar maar ook voor jullie, je houd de zorgen en je had net het idee dat het weer wat beter ging. En ook dan nog de opvang erbij.. maar hoe zo komen de openingstijden niet over een? De meeste KDV zijn toch op dezelfde tijd open? Wel fin dat ze mee mag naar de opvang waar jij werkt. Waarom heb je daar niet meteen voor gekozen? Leuk huis!

Zo volgens mij heb ik weer op iedereen gereageerd, moest er echt ff de tijd voor nemen, begon om 5 voor 8 met typen en het is nu 8.22.. maar goed geeft niet! Ik lig nog ff in bed met de dames, heb eerst de verwarming beneden aangezet, vind het maar vies koud, dan is het straks beneden wat warmer en kan ik daar heen verhuizen:D Oh en toen stond mijn meoder voor de deur dus duurde het nog weer iets langer.

Hier gaat het allemaal wel goed, gisteren heerlijk uit eten geweest met collega, was weer gezellig en dan krijg ik toch wel zin om te werken hoor. Mijn vriend is vanochtend om kwart voor 6 weer vertrokken dus we zijn weer met zijn drieeen.

Leuk om te lezen hoe iedereen woont. Wij hebben een twee onder een kap. Met garage, aparte keuken, l vormige woonkamer, en vanuit de keuken kan je naar de bijkeuken waar de wasmachine staat en dan kan je zo door lopen naar de schuur. Boven drie slaapkamer, badkamer, en dan nog een zolder waar wij een dakkapel hebben geplaatst. En dan nog een achtertuin, ik vind hem groot, maar hoe groot weet ik niet precies.

Ff een vraag misschien hebben jullie tips, de voeding van 11 uur gaat er met veel moeite in. We geven de voeding van 7 uur soms al wel eerder, zodat er meer tijd tussen die twee voedingen zit, maar dat werkt dus blijkbaar ook niet. Ze worden ook eigenlijk niet wakker rond half 11 we moeten ze de laatste dagen steeds wakker maken, en dan drinken ze dus niet goed. Nu hebi k er over nagedacht om dan te wachten tot zij komen, maar ja dat is dan misschien midden in de nacht, zit ik eerlijk gezegd ook niet op te wachten omdat we nu een lekker ritme hebben. Of ik had bedacht, tussen alle voedingen meer tijd te laten zitten, en dat ze dan dus misschien een voeding om 9 uur krijgen ofzo en dat ze daar dan de hele nacht op kunnen slapen.... maar toen dacht ik weer aan wat er tegen Ayla was gezegd dat ze daar eigenlijk wat te jong voor zijn.... Ik kan ook gewoon de voeding van 11 uur blijven geven, ze drinken wel iets en slapen eigenlijk ook wel de nacht door.. maar ergens voelt dat ook niet helemaal als het juiste, omdat ik ze dan dus echt uit een ontzettend diepe slaap moet waker maken.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 33 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Star007 ma 30 jan 2012 - 22:06

@ Studiebol: D. krijgt hier vanaf dat ze 2,5 maand was tussen 20.00-20.30 haar laatste fles, soms zelf al om 19.30 als ze eerder honger heeft. Ze ligt dan bijna altijd tussen 20.30 en 21.00 in bed te slapen tot de volgende ochtend 6.30/7.00 ( behalve afgelopen 2 nachten). Naar mijn idee kan het dus best. Wat betreft die suikerspiegels ofzo, volgens mij cb is dat onzin en is dat alleen bij pasgeboren baby's. Ze zeggen daar dat je kind toch wel komt als het s'nachts alsnog honger krijgt, dus het lijkt me echt wel de moeite waard om het te proberen. Ik weet dat er hier meerdere mama's zijn die er anders over denken, maar hier werkt het in ieder geval.

Sprongetje van D. is nog niet over denk ik. Ze was vanmorgen weer om 5.30 wakker, toen heb ik haar om 6.00 maar een fles gegeven. Ook huilde ze gisteravond nog veel en viel ze moeilijk in slaap. Ze is vandaag wat vrolijker, dus wie weet gaat het vanaf vandaag weer beter Very Happy



@Supertalentje: Toen D. op een gegeven moment meer wakker was, speelde ik wel met haar met bijvoorbeeld een knuffeltje of door te knuffelen , liedjes zingen of gewoon lekker kletsen. Je eigen vrijheid wordt wel wat minder nu, dat is zeker. Maar dat is gewoon een kwestie van wennen haha.

@BeeGee: Gelukkig maar dat het al wat beter gaat met M.erle! Fijn ja 2 x drinken over de vloer.. dat wordt weer dweilen! haha je hobby toch? Wink

D. was vanmorgen alweer om 5.30 wakker, heeft beetje gejengelt tot 6.00 en heeft toen een fles gekregen. Daarna weer terug naar bed en lekker tot 9.30 geslapen en mama dus ook Very Happy
Ik heb nog steeds niets van de kinderopvang gehoord wat betreft een wendag en het intakegesprek. Heb ze vorige week gemailt en gebelt en ze zeiden dat ze voor het eind van (vorige) week contact op zouden nemen, hebben ze dus niet gedaan en ik heb daarom zondag weer een mailtje gestuurd. En daar nog niets van gehoord Evil or Very Mad Beetje vreemd dat ze hun beloftes niet nakomen.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 33 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  studiebol ma 30 jan 2012 - 22:16

Star hoeveel flessen krijgt jullie meid dan op een dag, en op welke tijden zit je dan?

Over de bloedsuikerspiegel maak ik me geen zorgen hoor, want soms krijgen ze om half 11 de fles en dan hebben ze ook wel is tot half 9 door geslapen.. dus ja of om 9 uur tot 7 uur is dan niet veel verschil... en in het ziekenhuis is ook tegen ons gezegd dat dat vooral in het begin was, en als ze uit zichzelf gaan door slapen snachts, dat dat dan ook prima is.

Wat vervelend van het KDV zeg... misschien nog een keertje bellen?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 33 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Star007 ma 30 jan 2012 - 22:52

Ja ik bel ze morgen nog een keer denk ik. D. krijgt .5x 200 ml om 6.30-10-13.30-17.00-20.00/20.30. Ze heeft moeite om er langer als 3.5 uur tussen te houden, vandaar dat er telkens max. 3.5 uur tussen zit
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 33 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  joyce0606 ma 30 jan 2012 - 22:54

studie: ik ben volgende week nog vrij, en die week erop moet ik weer aan de slag! wat is dat ongelooflijk snel gegaan!! ene kant vind ik het wel leuk, maar oww het liefts blijf ik echt thuis! ik zit nu al te stressen hoe ik het ga doen, baby, huishouden, boodschappen, werken.... en alleen straks 10 uur op een werkdag van mijn kleine man weg te zijn..
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 33 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 0:37

goedemiddag intussen :-)

heb net oordoppen laten aanmeten voor tijdens het muziek maken, na 7 jaar in een kapel te zitten is dit geen overbodige luxe haha...
J.ace ligt heerlijk te pitten... M.erle is even met ros naar zijn moeder en I.ndy blijft over.. Heb net onze administratie opgeruimd en ga nu beneden even stoffen en zuigen.. dan is dat ook weer klaar tegen de tijd dat onze man wakker wordt.

@ joyce, jij maakt lange dagen dan. Is dat zodat je dan uit eindelijk 1 dag minder kan werken?

@ studie, ik dacht ook net als star om dan de laatste voeding naar 21,00 te krijgen....

@ star, ahhh je dame nog in een sprong minder he!!
das minder dat je nog niets gehoord hebt van het KDV... is eigenlijk ook wel heel slordig...

@ ayla hoe is de nacht gegaan??

liefs


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 33 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  meisjesmama di 31 jan 2012 - 0:49

@parel heeft de kinderarts al naar KMA gekeken? Daarvan spugen ze soms ook en overstrekken zeker en ze vallen er van af (behalve die van mij).
Erg hè als je zo loopt te rommelen met de gezondheid van je kind daar word je niet blij van.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 33 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 2:04

Vanochtend naar de PM'er geweest in het ziekenhuis, na eigenlijk weer een prima nacht waarin ze alle flessen heeft leeggedronken en prima heeft geslapen .. Embarassed Dan voelt het zo overbodig dat ik ben geweest! Het gesprek duurde maar even, ik ben geen mama die haar baby op moet laten nemen want we redden het zo prima. Hartstikke fijn dat het wél kan als ik het niet meer trek, maar nu gaat het weer als vanouds.

KMA ; dat is het niet, we hebben ook beiden geen allergieën en ze heeft het overstrekken absoluut niet constant.

Zelf denk ik aan een sprongetje, gepaard met darmkrampjes (gevolg van niet goed genoeg de Infacol nastreven, dus dat doen we nu weer trouw), wat verstopping (ook alweer opgelost Very Happy) en te weinig slapen. Ze is ook erg geschrokken van de prikjes, ga de volgende keer vragen of ze er nog iemand bij wil halen, zodat ze er 2 tegelijk krijgt. En de kinderarts heeft me op het hart gedrukt dat ik een zetpil erin mag doen voor de vaccinaties, dat doen ze in het ziekenhuis ook. En als ze koorts heeft of pijn mag dat ook.

Osteopaat ; het gaat nu weer goed, en zelf ben ik er gewoon niet zo van. De pijn is nu ook weer weg, denk dat ik gewoon echt een overbezorgde moeder ben Laughing

Gisteravond sliep ze na de fles van 7, en om 11 uur heb ik haar wakker gemaakt (doe ik ook constant hoor, maar ze slaapt daarna zo weer door, al vind ik het idd heel zielig haar wakker te maken), daarna sliep ze weer en kwam ze om 3 uur voor een speen en om 4 uur, daarna was het 7.15 uur. S'ochtends terugleggen pikt ze ook niet echt meer, dat is jammer haha

Werken ; ik heb nog 4 weken met deze week erbij, vind het leuk maar ook weer niet.

Studie ; hoeveel drinken jouw meiden nu?
De openingstijden komen in zoverre niet overeen, ons dagverblijf (waar ik werk) gaat om 7 uur open en sluit om half 7. De dagdelen beginnen Ă©n eindigen om 1 uur. Soms moet ik dus weleens werken van 7 tot 1, dan moet ik toch een hele dag betalen want de opvang waar ze heen zou gaan sluit en begint hun dagdelen om half 1. Snappez-vous?


Laatst aangepast door Parel op di 31 jan 2012 - 2:25; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 33 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 2:21

Parel PM!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 33 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 2:27

BeeGee schreef:Parel PM!

Back at ya!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 33 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 3:13

Zoo onze kleine vent ligt alweer even te pitten... heb me bedacht dat ik vandaag ook nog even boven wil stofzuigen.. (dan hoeft dat morgen niet lol!)
ros is toch werken, helaas werd ie gebeld.. wel 1 klein gelukje hij was nog met m.erle bij zen moeder en die mocht daar mooi blijven.. ineens een hele middag heeeel rustig haha...
ga zo i.ndy van school halen...

@ parel, het is nooit overbodig om toch te gaan ondanks dat ze het voor even weer prima deed.. natuurlijk ben je geen overbezorgde moeder.. dan moet je anders even op tlc kijken daar komt een programma met overbezorgde moeders.. (dan mogen kids niet in de regen lopen enzow :affraid:)

liefs

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 33 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  studiebol di 31 jan 2012 - 3:16

Parel fijn dat het vannacht weer een goede nacht was, en ze weer keurig alles leeg drinkt! Gelukkig maar.

Onze meiden drinken 4 flessen van 150,die bijna altijd zo goed als leeg gaan, soms laten ze wel wat staan. En om 23 uur 180.

Ik zit toch nog wat te twijfelen over die flessen, 150 is op zich nog niet zo veel, dus ik vind dat ze wel 5 flessen op een dag moeten.. maar ik krijg dat niet ingepland.. want dichter op elkaar heeft geen zin dan drinken ze echt niet...
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 33 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 3:20

studiebol schreef:
Onze meiden drinken 4 flessen van 150,die bijna altijd zo goed als leeg gaan, soms laten ze wel wat staan. En om 23 uur 180. j.ace drinkt hetzelfde... Misschien zou je 2 flessen kunnen verkleinen naar 120 cc en de ochtend en avondvoeding op 180....

Ik zit toch nog wat te twijfelen over die flessen, 150 is op zich nog niet zo veel, dus ik vind dat ze wel 5 flessen op een dag moeten.. maar ik krijg dat niet ingepland.. want dichter op elkaar heeft geen zin dan drinken ze echt niet...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 33 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 3:34

Ik hou het nog op 5 flessen, ze drinkt soms een fles niet leeg, en s'avonds 180 gaat er gewoon echt niet in. Drinkt ze eenmaal met gemak 180, dan ga ik wel proberen over te gaan, maar tegen die tijd zal ik het schema waarschijnlijk niet eens aan hoeven passen, dan valt gewoon de 23 uur fles weg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 33 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Ayla di 31 jan 2012 - 3:43

Ja parel dat dacht ik ook, maar ze krijgt nu 's avonds dus mooi 210+7, anders slaapt ze de nacht niet door... Maar ik heb ook wel een ontzettende vreetzak hoor. BeeGee dus ook meteen antwoord op jou vraag, ze heeft vannacht wel rustiger geslapen, dus de rijstebloem hou ik erin, alleen ik maak vanavond wel een grotere fles (ook) want ze wordt dus om 6 uur alweer wakker ondanks rijstebloem. Ze heeft om 11 uur denk 20-30 cc laten staan dus aan die liter komt ze vandaag al niet, of net wel, het is iig niet teveel. Met 200 cc overdag is ze tevreden, gelukkig.

Owja rest reageer ik straks weer, ik zit een beetje in tijdnood smile
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 33 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 3:47

Jij hebt dan ook een vreetmonster Ayla Laughing
Tegen de tijd dat LoĂŻs op zulke flessen zit, is ze 6 maanden en mag ik al gaan bijvoeden Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 33 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Ayla di 31 jan 2012 - 4:25

Klopt haha.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 33 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Supertalentje di 31 jan 2012 - 4:56

Jeetje, wat ben ik moe ;-( en wat is het hier een bende

Vanacht had ik nog gezien dat kleine man 2 keer gespuugd heeft, niet veel, maar het rook zuur en was waterig, ik denk dat het maagzuur was. Ik heb rechtop met hem gezeten op de bank de hele nacht, kon hij iig slapen.

@Freakie: blijkbaar heb ik het luxe gehad, maar ik weet niet beter of baby's slapen en eten ;-) Na iedere voeding bleef ik nog een half uur tot een uur met hem zitten (na 5 min sliep hij, maar ik vond het zo lief), maar dan kon ik 'm slapend in bed leggen. Ik pas me volledig aan, wil alles voor 'm doen, maar ik moet even zoeken wat ie nu dan precies van me wil. Ik heb een draagzak, daar mag ie al in, dat is wel een goed idee!

@Joyce: maar wat voor ritme zou hij dan kunnen hebben? Hij gooit alles om vandaag, langer slapen, langer wakker, meer eten, poepen tijdens het eten ipv in zn slaap zodat ik het luier-verwissel-feest ook heb verschoven van voor de voeding naar na de voeding.

@Beegee: ik heb 'm in de box gelegd, vond ie maar 10 min leuk, hij wil alleen maar bij mij liggen! Is dat een fase?

@Studiebol: ik heb geen idee hoelang ie nu is, maar heb 'm gister gewogen en hij is 3900 gram, hij doet het erg goed! Mijn man is alweer weg doordeweeks en ik mis 'm vreselijk! Ik vind het even lastig om qua relatie op 1 lijn te blijven zitten, we leiden zo'n ander leven doordeweeks. Ik wil de leuke momenten van baby met hem delen (als in dat ie er bij is) en ik had graag dat ie iedere avond om 5 uur binnenstapte en baby even van me overnam ;-) Ik merk in de weekenden dat ik baby al veel beter ken en dat had ik hem ook graag gegund. Maargoed, het is even niet anders en zal een fase zijn die wel weer overgaat! Is jouw vriend alweer weggeweest sinds de meiden er zijn? Ik vind jou altijd zo relaxed overkomen, alsof het je totaal geen moeite kost maar je hebt er ook nog eens 2!

@Star: Ik zing ook liedjes voor 'm, haha! Welke liedjes zing jij? Ik kom niet verder dan een potje met vet omdat die lekker lang duurt en ik van andere liedjes echt maar een paar zinnen ken ;-)

@Ayla: gelukkig heeft ze goed geslapen! Als de rijstebloem werkt zou ik die er gewoon inhouden!

Meneer de Mol slaapt, ik had allemaal boekjes klaargelegd, liedjes gezocht, valt ie na de fles gelijk in slaap en slaapt nu nog in zn bed, hij is nogal inconsequent, haha! Maar ik ga hier ff gauw puinruimen!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 33 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  studiebol di 31 jan 2012 - 5:17

Supertalentje, ik ben ook wel relaxed eigenlijk. En ik heb ook makkelijke meiden hoor dat scheelt natuurlijk enorm. Ja mijn vriend is al weer regelmatig weg geweest... niet lang maar toch elke keer een week/anderhalve week. Ik snap wat jij bedoelt met dat je het graag met hem wilt delen en dat hij dus dingen mist. Dat is hier natuurlijk ook zo, de dames zijn vol op aan het lachen, ik heb het hem vertelt maar ja het is voor hem ook leuk als hij het kan zien. En zo is dat met alles, ik merk aan mijn vriend dat hij dat ook wel moeilijk vind. Ik vertel hem wel alles wat ze doen, hij belt dan ook wel elke dag, en leuke foto's mail ik hem of whats app ik hem, dat scheelt natuurlijk wel iets.

Wat ik wel doe is alles met hem bespreken ook al is hij er niet, eerst sliepen de meiden beneden en nu liggen ze ook meer boven. Dat bespreek ik dan met hem, zodat hij weet wat ik doe en waarom. En dat hij ook weet hoe het allemaal is als hij thuis komt, want er veranderd dus nog al is wat. Maar ook ik heb af en toe wel ff de balen dat ik niet makkelijk weg kan, er vaak alleen voor sta en toch wel het meeste moet bedenken en regelen. Gelukkig heb ik lieve buren waar de babyfoon mag staan en hele lieve ouders die willen oppassen, zodat ik af en toe ook wel een momentje voor mezelf heb en dat doet me erg goed.

Ayla jij hebt idd een vreetzakje, hihi ik denk dat het nog wel ff duurt voordat ze hier op die flessen zijn en wat parel zegt dan is het vast al 6 maanden:D

Beegee wat heerlijk dat M ff een middagje bij oma kon blijven. Waarom moest R toch ineens werken?

Ik heb heeeel de dag niks uitgevoerd... ooh wat heerlijk, zit al de hele dag in mijn trainingsbroek dat is voor het eerst sinds de bevalling. Ik ben heerlijk aan het knuffelen en "spelen" met de dames. Zo leuk als ik L een rammelaar in haar handje klem dan houd ze hem vast en gaat ze er mee zwaaien. V wil dat nog niet, die blijft een vuistje maken van haar handje als ik er aan kom!
Morgen is weer een dagje dat ik van alles ga doen heb ik mezelf voor genomen maar ik vond dit wel een heerlijk dagje ff.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 33 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  joyce0606 di 31 jan 2012 - 5:36

supertalentje: drinkt hij zijn fles wel goed op? of valt hij dan in slaap? je zou dan eventueel eerst eten kunnen geven, dan schone luier en daarna rest van zijn drinken....en daarna proberen te laten slapen, het is echt giswerk hoor! want ik heb ook nog niet echt een ritme, ik ben wel blij dat ik zijn flessen op vaste tijden heb staan, alhoewel hij het vaak flikt pas een half uur voor zijn volgende fles pas in slaap te vallen, en dan wil ik hem wel eens een half uur later de fles geven, want mam kan ook wel even de tijd gebruiken om snel wat te doen als meneertje slaapt....heb je het idee dat hij honger heeft? anders zou je hem meer kunnen geven. K is ineens naar 140/150cc gegaan, terwijl hij 2 weken geleden nog op 120cc zat. hij krijgt nu 5 voedingen.



Hoe doen jullie de voedingen. K zit nu op 5 voedingen van 140cc (soms wil hij iets meer, maar vanochtend heeft hij bijv. 50cc laten staan, dus zal ongeveer op 140cc per keer komen) maar ik heb het idee dat hij snachts honger krijgt en daarom om 2uur, 3uur, 4uur wakker wordt. ik zit er sterk over te denken om terug te gaan naar 6 voedingen en dan om 2 uur nog een fles. het heeft geen zin om minder en vaker te geven, want meneer gewoon zoveel eten en als hij minder krijgt blijft hij net zolang huilen totdat hij meer krijgt...logisch natuurlijk...
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 33 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  studiebol di 31 jan 2012 - 6:03

Joyce als jij echt denkt dat hij honger heeft dan zou ik hem snachts idd nog een fles geven. Het is toch niet erg om weer terug te gaan naar 6 voedingen? Misschien slaapt hij dan wel een paar uurtjes door snachts en kan jij ook slapen.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 33 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  joyce0606 di 31 jan 2012 - 6:05

studiebol schreef:Joyce als jij echt denkt dat hij honger heeft dan zou ik hem snachts idd nog een fles geven. Het is toch niet erg om weer terug te gaan naar 6 voedingen? Misschien slaapt hij dan wel een paar uurtjes door snachts en kan jij ook slapen.

nee, liever dat ik hem om 2 uur de fles geef en dat hij daarna even slaapt, dan elk uur wakker zijn.....dan snachts ook kolfen, want met een voeding extra heb ik niet genoeg....dat is verder ook geen probleem, al hoop ik wel dat ik het ga redden...
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 33 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 6:15

Maar Joyce als hij dan wakker is om 2 uur, (of 3 uur, of 4 uur) dan geef je hem toch wel gewoon een fles?
L. komt pas sinds een paar dagen niet meer s'nachts om een fles maar als ze honger heeft dan krijgt ze er gewoon 1 hoor!

Dan hoef je toch niet de wekker te zetten? Als hij komt, dan komt hij, maak je een flesje, en slaapt hij misschien wel weer verder. Dat deed je toch al wel, of niet? Als hij s'nachts gewoon wakker is van de honger en blijft huilen, maar jij geeft geen fles, dan snap ik dat ie niet slaapt.


Of begrijp ik het nou helemaal verkeerd?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 33 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  joyce0606 di 31 jan 2012 - 6:39

Parel schreef:Maar Joyce als hij dan wakker is om 2 uur, (of 3 uur, of 4 uur) dan geef je hem toch wel gewoon een fles?
L. komt pas sinds een paar dagen niet meer s'nachts om een fles maar als ze honger heeft dan krijgt ze er gewoon 1 hoor!

Dan hoef je toch niet de wekker te zetten? Als hij komt, dan komt hij, maak je een flesje, en slaapt hij misschien wel weer verder. Dat deed je toch al wel, of niet? Als hij s'nachts gewoon wakker is van de honger en blijft huilen, maar jij geeft geen fles, dan snap ik dat ie niet slaapt.


Of begrijp ik het nou helemaal verkeerd?

met een speengevecht word hij wel stil, maar hij word al die tijden wakker, en ik kan hem moeilijk elk uur een fles geven lijkt mij....
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 33 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  MissD di 31 jan 2012 - 6:48

Wat schrijven jullie allemaal veel en vaak zeg. Ik moet zeggen dat ik het lezen aardig bijhoudt op mijn telefoon, alleen lukt het me om de 1 of andere vage reden niet om op mijn telefoon in te loggen dus kan ik niet reageren. En ben de afgelopen tijd eigenlijk vaak te lui om de computer aan te zetten Embarassed.

Hier weer een goede nacht en dag achter de rug. T. heeft vanochtend lekker geslapen tot 9.00uur, daarna is ze lekker in bad gegaan. En om 11.00uur kregen we kraamvisite, in de middag kwam nog een vriendin van me langs en inmiddels ligt ze alweer dik een uur te slapen.

Wat is jullie (en die van de baby's) dagritme? Merk dat ik daar nog wel moeite mee heb. Ik geef borstvoeding op verzoek, wel komt T. rond dezelfde tijdstippen, maar hoe doen jullie dat met slapen? T. slaapt nu voornamelijk in de box, vanaf morgen gaan we haar overdag in de kinderwagenbak in haar ledikant proberen te laten slapen, en zo willen we dat uitbreiden naar ook de avonden en uiteindelijk de nachten. Op het moment slaapt ze bij ons op de slaapkamer in haar kinderwagenbak en dat gaat hartstikke goed.

Ik ga even proberen op iedereen te reageren;

Supertalentje; Wat fijn dat jullie kindje overdag nu ook wakker is, ik denk dat ik T. als ze overdag wakker is gewoon in de box zou leggen of op een speelkleed zodat ze wat ziet.
T. wil ook vooral bij mij (of mijn man) liggen, wanneer ik haar weg leg gaat ze al snel huilen, behalve wanneer ik haar weg leg wanneer ze slaapt. Zodra ze dan weer wakker word gaat ze na een paar minuten weer huilen en als ik haar dan oppak en met haar ga zitten of rondlopen is het goed.

Beegee; fijn dat het alweer beter gaat met M. En inderdaad dat bankhangen was echt heerlijk Wink moet zeggen dat we dat zo goed als iedere avond doen en dat bevalt heel erg goed!

Studiebol; Nee mijn man had nog heel veel vakantiedagen van afgelopen jaar, en had al gezegd dat wanneer T. er zou zijn hij die op zou nemen. En hij zag dat deze week koud zou gaan worden dus wilde vrij zijn, wanneer het volgende week weer zo koud is neemt hij die ook nog vrij Wink. Gelukkig zijn ze op zijn werk heel makkelijk en is het maar een telefoontje naar de zaak en dan is het al ok.

Joyce; Dat zal wel wennen gaan zijn als je binnenkort weer aan de slag moet. Hier duurt dat gelukkig nog even. Ik begin de laatste week van maart weer met werken. Je gaat trouwens wel hele lange dagen maken zeg!

Hoop dat ik nu niemand ben vergeten...

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 33 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 33 van 37 Vorige  1 ... 18 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum