Ben ik nou te bijdehand geweest of was zij nou zo debiel?
+11
Muurvlindertje
Teddyaapje
MissBlunt
Kaboutertje
RYW
Ifrah
Melis_je
Shy
Toet
rapa nui
Curious
15 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Ben ik nou te bijdehand geweest of was zij nou zo debiel?
Ja, in mijn gedachten wel. Maar ik zeg toch ook niet dat je aan je paarse haar herkende?Teddyaapje schreef:Lorna mercedez schreef:Ik vind rood haar en huidskleur nogal een verschil.
Waarom? Het is toch een herkenningspunt? Net zoals bijv. flaporen.
Gast- Gast
Lorna mercedez schreef:Ja, in mijn gedachten wel. Maar ik zeg toch ook niet dat je aan je paarse haar herkende?Teddyaapje schreef:Lorna mercedez schreef:Ik vind rood haar en huidskleur nogal een verschil.
Maar waarom dan? Ik zie het niet zo en kan ook niet echt snappen hoe jij het ziet. Rood haar of een donkere huidskleur is toch niks raars of iets om je voor te schamen? Als je als blanke tussen donkere mensen zou wonen zouden die je toch ook op het eerste gezicht aan je huidskleur herkennen? Ik zou er juist van staan te kijken als ze me dan zouden herkennen aan iets anders
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Maar dat benoem je toch nooit? Het gaat om iemand die je lang niet gezien hebt. Ik herken het maar zou het nooit benoemen. Ik zie ook geen toegevoegde waarde. Als ik ga roepen dat ik jou herken aan je haakneus is dat toch ook een belediging, alsof je anders bent.Teddyaapje schreef:Lorna mercedez schreef:Ja, in mijn gedachten wel. Maar ik zeg toch ook niet dat je aan je paarse haar herkende?Teddyaapje schreef:Lorna mercedez schreef:Ik vind rood haar en huidskleur nogal een verschil.
Maar waarom dan? Ik zie het niet zo en kan ook niet echt snappen hoe jij het ziet. Rood haar of een donkere huidskleur is toch niks raars of iets om je voor te schamen? Als je als blanke tussen donkere mensen zou wonen zouden die je toch ook op het eerste gezicht aan je huidskleur herkennen? Ik zou er juist van staan te kijken als ze me dan zouden herkennen aan iets anders
Gast- Gast
Lorna mercedez schreef:Maar dat benoem je toch nooit? Het gaat om iemand die je lang niet gezien hebt. Ik herken het maar zou het nooit benoemen. Ik zie ook geen toegevoegde waarde. Als ik ga roepen dat ik jou herken aan je haakneus is dat toch ook een belediging, alsof je anders bent.Teddyaapje schreef:Lorna mercedez schreef:Ja, in mijn gedachten wel. Maar ik zeg toch ook niet dat je aan je paarse haar herkende?Teddyaapje schreef:Lorna mercedez schreef:Ik vind rood haar en huidskleur nogal een verschil.
Maar ook een haakneus is een herkenningpunt. Sommige dingen zijn idd niet zo netjes om te zeggen, zouden tactischer kunnen maar hier vind ik huidskleur dus absoluut niet onder vallen. Jij gaf net aan dat je huidskleur en haarkleur wat anders vindt. Hiermee zeg jij juist dat rood haar niet erg is om te hebben en een donkere huidskleur wel (of juist andersom)? Ik zie alle mensen als gelijke en vindt de een niet beter als de andere, het feit dat het woord discriminatie bestaat en gebruikt wordt geeft voor mij aan dat andere juist wel dat onderscheid maken.
Teddyaapje- Ratel
Ik kan me voorstellen dat het wat met je doet, maar ik vind de opmerking ook niet heel raar. Ik denk niet dat ze het zo bedoeld heeft namelijk, tenminste na wat je beschreven hebt komt het niet zo op mij over. Misschien dacht ze zelf op dat moment ook wel, ''oh shit, dat had ik niet moeten zeggen'' omdat het raar over kan komen. Zelf vind ik het in deze context ook niet heel anders dan andere uiterlijke kenmerken zoals een bos rood haar. Maar toch kan ik begrijpen dat je het anders opvat.
Oké, lekker dubbel.
Oké, lekker dubbel.
Gast- Gast
@teddy: sorry, kan niet quoten. Maar dat zeg je toch niet? Dat ze het niet verkeerd kan bedoelen snap ik ook maar je zegt het toch niet? Huidskleur, haakneus of whatever dat benoem je toch niet in dit geval?
Gast- Gast
Lorna mercedez schreef:@teddy: sorry, kan niet quoten. Maar dat zeg je toch niet? Dat ze het niet verkeerd kan bedoelen snap ik ook maar je zegt het toch niet? Huidskleur, haakneus of whatever dat benoem je toch niet in dit geval?
Dan denk ik dat we hierin gewoon van mening verschillen. Ik zie een huidskleur niet als iets geks, lelijks of iets wat een taboe zou moeten zijn. Dat TO een andere huidskleur heeft als de meeste andere mensen in haar 'oude dorp' maakt het wel dat het een herkenningspunt is en voor mij niet meer en niet minder dan dat. Als de mevrouw het niet had durven zeggen, dát had ik als kwetsend gezien, dát zou voor mij betekenen dat ze het als iets beschamends of lelijks zou zien.
Teddyaapje- Ratel
Teddyaapje schreef:Lorna mercedez schreef:@teddy: sorry, kan niet quoten. Maar dat zeg je toch niet? Dat ze het niet verkeerd kan bedoelen snap ik ook maar je zegt het toch niet? Huidskleur, haakneus of whatever dat benoem je toch niet in dit geval?
Dan denk ik dat we hierin gewoon van mening verschillen. Ik zie een huidskleur niet als iets geks, lelijks of iets wat een taboe zou moeten zijn. Dat TO een andere huidskleur heeft als de meeste andere mensen in haar 'oude dorp' maakt het wel dat het een herkenningspunt is en voor mij niet meer en niet minder dan dat. Als de mevrouw het niet had durven zeggen, dát had ik als kwetsend gezien, dát zou voor mij betekenen dat ze het als iets beschamends of lelijks zou zien.
+1
Gast- Gast
Dan zien we het inderdaad anders. Deze vrouw in dit dorp ziet haar echt als anders denk ik. Niet als slecht overigens.Teddyaapje schreef:Lorna mercedez schreef:@teddy: sorry, kan niet quoten. Maar dat zeg je toch niet? Dat ze het niet verkeerd kan bedoelen snap ik ook maar je zegt het toch niet? Huidskleur, haakneus of whatever dat benoem je toch niet in dit geval?
Ik benoem uiterlijkheden nooit. Nour trouwens wel. Die noemt me blond en dom en dat is terecht;-)
Gast- Gast
Nu denkt die vrouw vast: typisch weer allochtonen die zo agressief reageren...
Muurvlindertje- Prater
- Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11
Het is denk ik idd het gevoel dat je erbij hebt. Wat Toetje ook zei: het zal waarschijnlijk eerder een reactie in een gemeenschap zijn met weinig diversiteit tussen mensen dan in een gemeenschap waarin die diversiteit wel bestaat. Als ze toch de namen van m'n ouders kent, zou ik er zelf voor hebben gekozen om daar aan te refereren in plaats van: "oh je bent niet dat ene donkere meisje, dus moet je wel één van die twee anderen zijn." Maar goed, dat is misschien puur een kwestie van tact.
Gast- Gast
Muurvlindertje schreef:Nu denkt die vrouw vast: typisch weer allochtonen die zo agressief reageren...
Zo dom schat ik d'r nou weer net niet in. Misschien moet je beter lezen, aangezien ik al had aangegeven dat ik absoluut niet het vermoeden had dat ze er iets negatiefs mee bedoelde. Dat soort idioot gedrag ligt jou nog altijd beter.
Gast- Gast
Nour schreef:Muurvlindertje schreef:Nu denkt die vrouw vast: typisch weer allochtonen die zo agressief reageren...
Zo dom schat ik d'r nou weer net niet in. Misschien moet je beter lezen, aangezien ik al had aangegeven dat ik absoluut niet het vermoeden had dat ze er iets negatiefs mee bedoelde. Dat soort idioot gedrag ligt jou nog altijd beter.
Ben je nou nog steeds gefrustreerd door witte leggings of door het feit dat je min of meer voor "allochtoon" bent uitgescholden? Beetje jammer deze reactie van je. Siert je niet. Je opent het topic met het idee dat ze er WEL iets negatiefs mee bedoelde.
Teddyaapje legt heel netjes uit dat ze het waarschijnlijk NIET negatief bedoelde, maar meer qua uiterlijke opvallendheid, net zoals iemand een haakneus heeft of dik is. En dan noem je mij misschien idioot. Jammer, heel jammer.
Muurvlindertje- Prater
Muurvlindertje schreef:Nour schreef:Muurvlindertje schreef:Nu denkt die vrouw vast: typisch weer allochtonen die zo agressief reageren...
Ben je nou nog steeds gefrustreerd door witte leggings of door het feit dat je min of meer voor "allochtoon" bent uitgescholden? Beetje jammer deze reactie van je. Siert je niet. Je opent het topic met het idee dat ze er WEL iets negatiefs mee bedoelde.
Teddyaapje legt heel netjes uit dat ze het waarschijnlijk NIET negatief bedoelde, maar meer qua uiterlijke opvallendheid, net zoals iemand een haakneus heeft of dik is. En dan noem je mij misschien idioot. Jammer, heel jammer.
Muurvlindertje, leer eens lezen. Ik werd niet uitgescholden, de enige die het woord allochtoon heeft laten vallen, was ik namelijk zelf. Ik heb aangegeven dat ik het een rare benaderingswijze vind voor iemand die je 18 jaar niet hebt gezien, maar dat ik niet vermoed dat ze net zo racistisch is als jij vaak hier laat zien. Iemand aanspreken op omvang of haakneus vind ik overigens nog ongepaster. Wat jij jammer vindt, maakt me overigens niets uit; je gaat namelijk weer all over the place, zonder ook maar iets inhoudelijks bij te dragen. Maarja, what else is new? ;-)
Gast- Gast
Nour schreef:Muurvlindertje schreef:Nour schreef:Muurvlindertje schreef:Nu denkt die vrouw vast: typisch weer allochtonen die zo agressief reageren...
Muurvlindertje, leer eens lezen. Ik werd niet uitgescholden, de enige die het woord allochtoon heeft laten vallen, was ik namelijk zelf. Ik heb aangegeven dat ik het een rare benaderingswijze vind voor iemand die je 18 jaar niet hebt gezien, maar dat ik niet vermoed dat ze net zo racistisch is als jij vaak hier laat zien. Iemand aanspreken op omvang of haakneus vind ik overigens nog ongepaster. Wat jij jammer vindt, maakt me overigens niets uit; je gaat namelijk weer all over the place, zonder ook maar iets inhoudelijks bij te dragen. Maarja, what else is new? ;-)
Die laatste zin om mensen proberen te kwetsen, is weer heel jammer. Typisch jou misschien??? Vandaar al je issues en troubles met mensen en relaties. Boontje komt om zijn loontje.
Karma's a bitch, bitch.
Muurvlindertje- Prater
Thanks. Dankzij jouw gezemel sluit ik m'n dag weer af met een grote glimlach. Ben je toch eens een keer van toegevoegde waarde geweest.
Gast- Gast
Ik voel opeens een naam opkomen....
Slaap lekker, Nour. En ik snap wel dat je zo'n opmerking terugkaatste. Misschien bedoelde ze er niets mee, maar het kan inderdaad kwetsend zijn. En het was gewoon een actie, reactie.
Slaap lekker, Nour. En ik snap wel dat je zo'n opmerking terugkaatste. Misschien bedoelde ze er niets mee, maar het kan inderdaad kwetsend zijn. En het was gewoon een actie, reactie.
Gast- Gast
Jammer dat jij bestaat. Niemand wordt daar gelukkig van. Behalve je ook mislukte wederhelft.Muurvlindertje schreef:Nu denkt die vrouw vast: typisch weer allochtonen die zo agressief reageren...
Gast- Gast
Ik vind het geen rare opmerking - of laat ik het zo zeggen - ik begrijp de verwarring heel goed. Het stoot je nu tegen de borst omdat het om je huidskleur gaat, maar het kan net zo goed zijn dat ze je niet herkende terwijl je een van de 3 gebochelde was uit het dorp - of noem maar op.
Zodra mensen over huidskleur beginnen is het al snel not-done, terwijl het helemaal niet naar bedoeld zal zijn.
Gast- Gast
Zero schreef:
Ik vind het geen rare opmerking - of laat ik het zo zeggen - ik begrijp de verwarring heel goed. Het stoot je nu tegen de borst omdat het om je huidskleur gaat, maar het kan net zo goed zijn dat ze je niet herkende terwijl je een van de 3 gebochelde was uit het dorp - of noem maar op.
Zodra mensen over huidskleur beginnen is het al snel not-done, terwijl het helemaal niet naar bedoeld zal zijn.
Maar ik heb toch ook meerdere keren aangedragen dat ik niet denk dat ze het naar bedoelde, maar dat ik het gewoon een rare en nogal onnozele benaderingswijze vindt. Waarom dan niet gewoon zeggen: "Oooh, ik zie het al. Je bent de dochter van *m'n vaders naam*. Er kan me namelijk niemand wijsmaken dat er bij anderen gerefereerd zou worden aan overgewicht, zelfs als dat echt overduidelijk zo zou zijn. Snap je wat ik bedoel? De toevoeging huidskleur is in dit geval geheel geen zinvolle toevoeging.
Gast- Gast
Ik geef leesles. Misschien is het wat voor jou.Muurvlindertje schreef:Nour schreef:Muurvlindertje schreef:Nu denkt die vrouw vast: typisch weer allochtonen die zo agressief reageren...
Gast- Gast
Lorna mercedez schreef:Jammer dat jij bestaat. Niemand wordt daar gelukkig van. Behalve je ook mislukte wederhelft.Muurvlindertje schreef:Nu denkt die vrouw vast: typisch weer allochtonen die zo agressief reageren...
Leuke PM heb je gestuurd: Blanke hoer, sterf! Heel zielig dat je mij niet eens kent en zulke PM's stuurt! Denk dat je een heel verbitterd, ongelukkig meisje bent.
Damn, jij moet echt naar het Pieter Baan Centrum!
Muurvlindertje- Prater
Muurvlinder, jij moet nu nodig je muil houden. Want ik word misselijk van je.
Gast- Gast
Maura schreef:Muurvlinder, jij moet nu nodig je muil houden. Want ik word misselijk van je.
Ik vind zulke PM's niet normaal, daar moet je misselijk van worden.
Muurvlindertje- Prater
Muurvlindertje schreef:Maura schreef:Muurvlinder, jij moet nu nodig je muil houden. Want ik word misselijk van je.
Ik vind zulke PM's niet normaal, daar moet je misselijk van worden.
Wanneer kom je eens uit jouw slachtofferrol en accepteer je dat jouw mening niet wordt gewaardeerd? Omdat deze simpelweg hersenloos en kwetsend is? Wat je zaait is wat je oogst.
Gast- Gast
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Is dit te bijdehand?
» Stagiair die (te) bijdehand is
» Mannen in de sportschool.. Bijdehand doen of zwijgen?
» dom geweest wat nu ?
» Ben jij ordinair geweest?
» Stagiair die (te) bijdehand is
» Mannen in de sportschool.. Bijdehand doen of zwijgen?
» dom geweest wat nu ?
» Ben jij ordinair geweest?
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: