Stagiair die (te) bijdehand is
+7
Sjaantje
Minx
Jeanette
teletascha
Susan
Zora
Melis_je
11 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Stagiair die (te) bijdehand is
Tot aan oktober begeleid ik een stagiair op m'n werk en na een wk is m'n eerste indruk over hem qua (werk)houding niet al te positief. Eigenlijk bedoel ik gewoon dat ik het tot dusver een bijdehand, irritant joch vind. Hij moet zijn tijd verdelen, wat inhoudt dat hij 16 uur per week meedraait op onze afdeling, maar de resterende 24 uur zit hij er ook en heeft hij andere werkzaamheden.
Hij moet dus het grootste deel vd tijd naast me zitten om te kijken hoe de systemen werken en omdat ik van mening ben dat je niet zoveel leert van passief mee zitten koekeloeren, heb ik alle informatie samengevoegd in een powerpoint en zo kan hij zelf (met dit document ernaast) proberen de werkzaamheden eigen te maken. Hij gebruikt die powerpoints dus gewoon niet, waardoor ik hem continu moet corrigeren en ik hem er voortdurend op moet wijzen dat alle stappen in de powerpoint staan weergegeven. Daar heb ik wel even geduld mee, maar dat begint nu toch wel langzamerhand op te raken.
Verder ben ik aangenomen voor juridische werkzaamheden en daarbij komt veel vertaalwerk kijken van hoofdzakelijk Frans, Portugees, Spaans, Catalaans en Engels. Alleen dat laatste beheerst hij, waardoor het lastig is om hem binnenkort zelfstandig te laten werken. Natuurlijk is dat niet zijn fout, maar het resulteert er wel in dat ik hem veel moet blijven ondersteunen of maar een heel beperkt deel kan geven vd landen waar mee wordt samengewerkt. Je zou in die zin kunnen stellen dat het de investering van hem inwerken amper waard is, want dat kost vrij veel tijd. Waar hij echter goed in is, is het werken met wiskundige formules en bedrijfseconomische bladiebla (voor mij dan). Dat vindt 'ie vooral heel goed van zichzelf en is gerust 1/2 uur per dag bezig met andere collega's bepaalde truukjes te leren zoals hij iets heeft geleerd. Andere collega's 'mogen' het dan van hem niet in veel kortere versie uitleggen, want nee hoor, meneer stagiair weet het beter te vertellen. Daar is hij dus niet voor aangenomen én aangezien het niet tot mijn werkzaamheden behoort om wiskundige shit te doen, stoort het me als 'ie weer lekker bijdehand doet (het liefst tijdens de lunch met collega's) en tijdens een stil momentje doodleuk eruit kraamt: "Guattari, dat jij hebt gestudeerd snap ik echt niet. De berekeningen snap je immers niets van. Weet je wel zeker dat je een studie hebt gedaan?" (met zo'n domme grijns op z'n gezicht). Dusss.... lamlul, ik heb een achtergrond in de Geesteswetenschappen en op mijn talenkennis en juridische achtergrond ben ik aangenomen. Ik doe ook ander werk dan hij en een klein deel is maar hetzelfde. Collega's lachen hem dus ook eerder uit dan mij, omdat ik bijv. wel de geschikte persoon ben om input te leveren voor afstudeerscripties van andere studenten die werken met filosofische theorieën. Dat is mijn vakgebied namelijk.
Al met al hoort hij zichzelf heel graag praten, vindt hij het grappig om anderen voor lul (trachten) te zetten (dus niet alleen bij mij, maar ik heb wel veel met hem te maken, aangezien ik hem begeleid), houdt hij zich niet aan die 16 uur die we hebben afgesproken (hij werkt aan zijn werkzaamheden voor onze afdeling wanneer hij daar zin in heeft, maar dat kan dus echt maar tot op bepaalde hoogte zolang hij niet voldoende is ingewerkt) en in zijn eerste week gaat hij dus gewoon op vrijdagmiddag om 15 uur weg, terwijl hij nog niet voldoende vrije uren had opgebouwd en ook geen toestemming vroeg. Volgens mij ben ik best soepel en had hij ook wel zonder die opgebouwde uren eerder weggemogen, maar ik vind het wel zo netjes om dat even te vragen. Dat heb ik toen ook niet aangegeven, aangezien hij de kamer binnen kwam stappen met z'n tas al ingepakt, pc afgesloten en jas aan. Mijn eigen fout dus en ook al kan het me bijzonder weinig schelen of hij me te streng vindt, ik heb geen zin om me als politieagente te gaan opstellen.
Heeft er iemand tips hoe ik wat meer grip op hem krijg, zonder me daarbij telkens te ergeren aan zijn gedrag en/of opmerkingen?
Hij moet dus het grootste deel vd tijd naast me zitten om te kijken hoe de systemen werken en omdat ik van mening ben dat je niet zoveel leert van passief mee zitten koekeloeren, heb ik alle informatie samengevoegd in een powerpoint en zo kan hij zelf (met dit document ernaast) proberen de werkzaamheden eigen te maken. Hij gebruikt die powerpoints dus gewoon niet, waardoor ik hem continu moet corrigeren en ik hem er voortdurend op moet wijzen dat alle stappen in de powerpoint staan weergegeven. Daar heb ik wel even geduld mee, maar dat begint nu toch wel langzamerhand op te raken.
Verder ben ik aangenomen voor juridische werkzaamheden en daarbij komt veel vertaalwerk kijken van hoofdzakelijk Frans, Portugees, Spaans, Catalaans en Engels. Alleen dat laatste beheerst hij, waardoor het lastig is om hem binnenkort zelfstandig te laten werken. Natuurlijk is dat niet zijn fout, maar het resulteert er wel in dat ik hem veel moet blijven ondersteunen of maar een heel beperkt deel kan geven vd landen waar mee wordt samengewerkt. Je zou in die zin kunnen stellen dat het de investering van hem inwerken amper waard is, want dat kost vrij veel tijd. Waar hij echter goed in is, is het werken met wiskundige formules en bedrijfseconomische bladiebla (voor mij dan). Dat vindt 'ie vooral heel goed van zichzelf en is gerust 1/2 uur per dag bezig met andere collega's bepaalde truukjes te leren zoals hij iets heeft geleerd. Andere collega's 'mogen' het dan van hem niet in veel kortere versie uitleggen, want nee hoor, meneer stagiair weet het beter te vertellen. Daar is hij dus niet voor aangenomen én aangezien het niet tot mijn werkzaamheden behoort om wiskundige shit te doen, stoort het me als 'ie weer lekker bijdehand doet (het liefst tijdens de lunch met collega's) en tijdens een stil momentje doodleuk eruit kraamt: "Guattari, dat jij hebt gestudeerd snap ik echt niet. De berekeningen snap je immers niets van. Weet je wel zeker dat je een studie hebt gedaan?" (met zo'n domme grijns op z'n gezicht). Dusss.... lamlul, ik heb een achtergrond in de Geesteswetenschappen en op mijn talenkennis en juridische achtergrond ben ik aangenomen. Ik doe ook ander werk dan hij en een klein deel is maar hetzelfde. Collega's lachen hem dus ook eerder uit dan mij, omdat ik bijv. wel de geschikte persoon ben om input te leveren voor afstudeerscripties van andere studenten die werken met filosofische theorieën. Dat is mijn vakgebied namelijk.
Al met al hoort hij zichzelf heel graag praten, vindt hij het grappig om anderen voor lul (trachten) te zetten (dus niet alleen bij mij, maar ik heb wel veel met hem te maken, aangezien ik hem begeleid), houdt hij zich niet aan die 16 uur die we hebben afgesproken (hij werkt aan zijn werkzaamheden voor onze afdeling wanneer hij daar zin in heeft, maar dat kan dus echt maar tot op bepaalde hoogte zolang hij niet voldoende is ingewerkt) en in zijn eerste week gaat hij dus gewoon op vrijdagmiddag om 15 uur weg, terwijl hij nog niet voldoende vrije uren had opgebouwd en ook geen toestemming vroeg. Volgens mij ben ik best soepel en had hij ook wel zonder die opgebouwde uren eerder weggemogen, maar ik vind het wel zo netjes om dat even te vragen. Dat heb ik toen ook niet aangegeven, aangezien hij de kamer binnen kwam stappen met z'n tas al ingepakt, pc afgesloten en jas aan. Mijn eigen fout dus en ook al kan het me bijzonder weinig schelen of hij me te streng vindt, ik heb geen zin om me als politieagente te gaan opstellen.
Heeft er iemand tips hoe ik wat meer grip op hem krijg, zonder me daarbij telkens te ergeren aan zijn gedrag en/of opmerkingen?
Gast- Gast
Re: Stagiair die (te) bijdehand is
Wat een sukkel, die was er bij ons allang uitgevlogen..
I know, hier heb je ook niks aan, maar toch..
I know, hier heb je ook niks aan, maar toch..
Gast- Gast
Ga jezelf iig niet verdedigen, want je bent hem geen verantwoording schuldig. Dus ook niet over je studie. Omdat hij nog moet leren, denk ik dat je het beter kan aankaarten dan hem direct weg te sturen.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Wat ontzettend vervelend zeg! Ben jij zijn leidinggevende op het werk? Zo niet, dan zou ik eens met die leidinggevende gaan praten, nadat je eerst rustig met hem rond de tafel hebt gezeten. Als je hier niks aan doet, blijft die spanning en irritatie in de lucht hangen en dan barst op een gegeven moment de bom. Heel lullig gezegd: hij is de stagiar in dit verhaal en dus absoluut niet in de positie om jou en anderen zo te behandelen.
Gast- Gast
@Donnaa: ik wil wel zien dat hij zijn houding verandert, want dit ga ik niet 5 maanden toestaan.
@Melis_je: wegsturen zou ik niet doen, ik zou hem hooguit 'doorschuiven' naar een collega met meer autoriteit, haha.;-) Ik verantwoord me verder ook niet naar hem toe, maar vind het wel erg irritant dat hij zo'n grote bek heeft (om het maar even samen te vatten).
@Storm: ik vind het gewoon ontzettend bijdehand om je binnen 72 uur al van zo'n kant te laten zien en jezelf met name enorm tof te vinden. Een plek verwerf je doorgaans binnen een organisatie en dan kan je echt wel grapjes maken, maar nu vind ik het een beetje ongepast overkomen.
@Melis_je: wegsturen zou ik niet doen, ik zou hem hooguit 'doorschuiven' naar een collega met meer autoriteit, haha.;-) Ik verantwoord me verder ook niet naar hem toe, maar vind het wel erg irritant dat hij zo'n grote bek heeft (om het maar even samen te vatten).
@Storm: ik vind het gewoon ontzettend bijdehand om je binnen 72 uur al van zo'n kant te laten zien en jezelf met name enorm tof te vinden. Een plek verwerf je doorgaans binnen een organisatie en dan kan je echt wel grapjes maken, maar nu vind ik het een beetje ongepast overkomen.
Gast- Gast
Wat vind je van het aankaarten? Zo'n joch kan wel eens niet weten hoe hij overkomt, misschien overschreeuwt hij zijn onzekerheid.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Melis_je schreef:Wat vind je van het aankaarten? Zo'n joch kan wel eens niet weten hoe hij overkomt, misschien overschreeuwt hij zijn onzekerheid.
Dat ga ik ook maar doen, ook al vind ik het eerlijk gezegd bijzonder weinig in zijn voordeel spreken dat dit al zo snel nodig is (eigenlijk dat dit überhaupt nodig is).
Gast- Gast
Ik zou een gesprek met hem aangaan en daarin heel duidelijk stellen op welke punten zijn gedrag over de grenzen gaat. Zijn arrogante houding zou ik nog even achterwegen laten. Beter gooi je het eerst op puur zijn houding m.b.t. het werk, de tijd die hij besteed aan het werk, en dat hij eerder weggaat zonder dit aan te kaarten. Door op deze punten grenzen te stellen en je autoriteit te tonen gaat hij zich misschien al wat netter gedragen. Zo niet, dan zou ik er nog een gesprek tegenaan gooien en daarin hele concrete voorbeelden geven.
Gast- Gast
Wat ik niet goed snap, jij bent vooral bezig met talen zoals ik het nu begrijp en hij heeft vooral een wiskundige achtergrond? Als hij dan de hele tijd bij jou moet meekijken wat voor hem geen enkele toegevoegde waarde heeft voor zn diploma snap ik wel een beetje waarom hij zo doet. Kan je hem niet laten meewerken op een afdeling met al die wiskundige dingen waar hij dan wat meer aan heeft?
Overigens, als het goed is is er een contract ondertekend met zn taken. Waarom maken jullie geen schema waarin wordt aangegeven per week wat zn taken zijn?
Overigens, als het goed is is er een contract ondertekend met zn taken. Waarom maken jullie geen schema waarin wordt aangegeven per week wat zn taken zijn?
Gast- Gast
Haha met je schattige powerpoints
Ik vind dat je stagiaires best even mag vertellen wat het idee van een stagiaire nou eigenlijk is. Een bedrijf mag ervan uit gaan dat een stagiair erg graag bij jullie wil werken, en daar ook alles voor zal doen. Ik zou een gesprek met hem aangaan om aan te geven dat jij van een stagiair verwacht dat hij evenveel inzet toont als de rest van het bedrijf. Dat het slim is om als nieuwkomer je gedeisd te houden, en gewoon in het begin aan te nemen wat men je vertelt. Echt gewoon even wat meer autoritair, want dit werkt gewoon niet zo lijkt me.
Wij hebben ook meerdere stagiaires van wie er een paar nu ook echt problemen opleveren. Er zijn al meerdere gesprekken met ze gevoerd. Uiteindelijk is er gewoon tegen ze gezegd dat ze een onvoldoende zullen geven voor hun stage. Nou, dat hielp wel die stagiaires hebben gewoon echt geen idee joh! Geen idee dat de andere stagiaires die wel hun best doen hierna lekker bij ons mogen blijven werken...
Ik vind dat je stagiaires best even mag vertellen wat het idee van een stagiaire nou eigenlijk is. Een bedrijf mag ervan uit gaan dat een stagiair erg graag bij jullie wil werken, en daar ook alles voor zal doen. Ik zou een gesprek met hem aangaan om aan te geven dat jij van een stagiair verwacht dat hij evenveel inzet toont als de rest van het bedrijf. Dat het slim is om als nieuwkomer je gedeisd te houden, en gewoon in het begin aan te nemen wat men je vertelt. Echt gewoon even wat meer autoritair, want dit werkt gewoon niet zo lijkt me.
Wij hebben ook meerdere stagiaires van wie er een paar nu ook echt problemen opleveren. Er zijn al meerdere gesprekken met ze gevoerd. Uiteindelijk is er gewoon tegen ze gezegd dat ze een onvoldoende zullen geven voor hun stage. Nou, dat hielp wel die stagiaires hebben gewoon echt geen idee joh! Geen idee dat de andere stagiaires die wel hun best doen hierna lekker bij ons mogen blijven werken...
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10
Yasmin schreef:Wat ik niet goed snap, jij bent vooral bezig met talen zoals ik het nu begrijp en hij heeft vooral een wiskundige achtergrond? Als hij dan de hele tijd bij jou moet meekijken wat voor hem geen enkele toegevoegde waarde heeft voor zn diploma snap ik wel een beetje waarom hij zo doet. Kan je hem niet laten meewerken op een afdeling met al die wiskundige dingen waar hij dan wat meer aan heeft?Overigens, als het goed is is er een contract ondertekend met zn taken. Waarom maken jullie geen schema waarin wordt aangegeven per week wat zn taken zijn?
Meen je dat serieus? Ik vind dat echt heel apart namelijk om maar bijdehand gedrag te gaan vertonen als je nota bene ingewerkt wordt m.b.t. systemen die hij nodig zal hebben voor zijn werkzaamheden. Hij doet een deel onderzoek en moet een deel meelopen qua werkzaamheden uitvoeren (dat is hem duidelijk aangegeven tijdens zijn sollicitatie en stond ook bij de vacature voor de stage waar hij op reageerde), waar hij later weer mooie analyses van kan maken met z'n voor mij veel te ingewikkelde excelbestanden. Dat schema is er, maar tot dusver trekt hij meer zijn eigen plan, dus ik ga hem daar strenger aan houden. Ik vind echter dat het bizar is om jezelf zo te presenteren in de eerste week.
Gast- Gast
Ik snap ook niet dat hij zo doet. Het zal best jammer zijn als je tijdens je stageperiode niet meteen kunt uitvoeren wat je hebt geleerd en eerst een tijdje mee moet kijken met iemand anders, maar dat is dan maar zo, dat zal hij later op zijn werk ook nog wel tegenkomen. Hij zou gewoon volwassen genoeg moeten zijn om zich daar overheen te zetten. Wat hij nu doet is in ieder geval ontzettend ongepast en ik denk niet dat je daar een excuus voor hoeft te zoeken, hij moet daar gewoon mee ophouden.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Maar guattari, wie is zijn meerdere dan? Want als het je echt stoort zou je het eens met diegene kunnen bespreken natuurlijk.
Gast- Gast
Guattari schreef:Yasmin schreef:Wat ik niet goed snap, jij bent vooral bezig met talen zoals ik het nu begrijp en hij heeft vooral een wiskundige achtergrond? Als hij dan de hele tijd bij jou moet meekijken wat voor hem geen enkele toegevoegde waarde heeft voor zn diploma snap ik wel een beetje waarom hij zo doet. Kan je hem niet laten meewerken op een afdeling met al die wiskundige dingen waar hij dan wat meer aan heeft?Overigens, als het goed is is er een contract ondertekend met zn taken. Waarom maken jullie geen schema waarin wordt aangegeven per week wat zn taken zijn?
Meen je dat serieus? Ik vind dat echt heel apart namelijk om maar bijdehand gedrag te gaan vertonen als je nota bene ingewerkt wordt m.b.t. systemen die hij nodig zal hebben voor zijn werkzaamheden. Hij doet een deel onderzoek en moet een deel meelopen qua werkzaamheden uitvoeren (dat is hem duidelijk aangegeven tijdens zijn sollicitatie en stond ook bij de vacature voor de stage waar hij op reageerde), waar hij later weer mooie analyses van kan maken met z'n voor mij veel te ingewikkelde excelbestanden. Dat schema is er, maar tot dusver trekt hij meer zijn eigen plan, dus ik ga hem daar strenger aan houden. Ik vind echter dat het bizar is om jezelf zo te presenteren in de eerste week.
Ik weet niet precies wat er in de vacature e.d stond, maar wordt er ook precies nageleefd zoals het omschreven stond? Misschien had hij zn werkzaamheden wat anders voor ogen, zou dat kunnen? Als je al een schema hebt, kun je toch wekelijks een bijeenkomst houden met de voortgang?(Of omdat hij er nu nog maar 1 week werkt vragen hoe hij het vindt gaan). En dan jouw mening geven. Belt er nooit eens een docent vanuit school hoe het gaat?
Gast- Gast
Tja, zoals ik het lees zijn jullie samen niet echt een goede match. Als iemand met een bedrijfskundige/wiskundige achtergrond begeleid wordt door iemand met een talen/juridische achtergrond kan ik me voorstellen dat er '2 werelden' zijn. Uiteraard is zijn houding niet echt passend, maar het lijkt me beter om een keer een goed gesprek aan te gaan dan dat jullie je blijven ergeren aan elkaar en evt. een andere begeleider te zoeken.
teletascha- Prater
- Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10
Noa schreef:Ik zou een gesprek met hem aangaan en daarin heel duidelijk stellen op welke punten zijn gedrag over de grenzen gaat. Zijn arrogante houding zou ik nog even achterwegen laten. Beter gooi je het eerst op puur zijn houding m.b.t. het werk, de tijd die hij besteed aan het werk, en dat hij eerder weggaat zonder dit aan te kaarten. Door op deze punten grenzen te stellen en je autoriteit te tonen gaat hij zich misschien al wat netter gedragen. Zo niet, dan zou ik er nog een gesprek tegenaan gooien en daarin hele concrete voorbeelden geven.
Dat is wel een goed idee; eerst de focus richten op werkhouding en daarbij komende regels en als zijn houding daarin niet verandert, dan pas over zijn ongepaste gedrag beginnen. Hij stond net alweer naast m'n bureau en dan kan ik het raam wel open zetten, hem optillen en eruit kieperen. Wilde hij mij gaan vertellen hoe ik vandaag mijn tijd in kan delen, zodat dit goed in zijn schema past. Zijn schema is vandaag dat hij voor onze afdeling werkt, dus welk schema heeft 'ie het over?;-)
Gast- Gast
Een gesprek aangaan en de punten bespreken. Mocht hij niet veranderen, dan behaalt hij een slechte afronding van zijn stage.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Storm schreef:Maar guattari, wie is zijn meerdere dan? Want als het je echt stoort zou je het eens met diegene kunnen bespreken natuurlijk.
Ja, voor zijn andere werkzaamheden zit hij bij de manager van die afdeling en daar slijmt 'ie z'n reet eraf. Die man heeft gewoon ook van nature een bepaald charisma en autoriteit. Zo'n persoon die een volle kamer binnenloopt en iedereen weet dat hij er is, maar daar hoeft 'ie niet eens iets voor te zeggen. Je ziet dus 2 totaal verschillende karakters vd stagiair: bij mij een puberaal rotjoch die geniet van vrouwonvriendelijke grappen (goed plan om dat te doen tegen naar iemand die Gender Studies heeft gedaan). En bij de manager vd andere afdeling een voorbeeldige, leergierige en ambitieuze student, die vooral toegewijd zijn afstudeeronderzoek wil doen bij het bedrijf waar we werken.
@Zora: Ik vind het vervelend te gaan dreigen met onvoldoendes uit gaan delen, maar ben ergens wel opgelucht dat er bij jou ook een paar rondlopen die dergelijk gedrag vertonen. Ik probeer me dan te herinneren hoe ik mijn stage tijdens m'n Master ervoer en ik vond het juist een uitdaging dit te mogen voltooien binnen een organisatie waar ik heel veel kon leren. Als de houding van deze stagiair nu in het algemeen 3x ruk zou zijn geweest, had ik het nog weer anders gevonden dan nu; hij lijkt precies te weten bij wie hij moet slijmen, dat stoort me enigszins.
Gast- Gast
Ik heb ook 2 draken van stagiaires gehad. Maar ik plande gewoon elke vrijdag een evaluatiemoment in, om de week door te spreken en dan maakte ik wel korte metten met zulk gedrag. Hij wil immers wat van JOU, en zijn stage halen (neem ik aan) en daar hoort gewoon een bepaalde houding bij en in de eerste plaats respect naar jou en zijn collega's toe, geen discussie over mogelijk.
Gast- Gast
teletascha schreef:Tja, zoals ik het lees zijn jullie samen niet echt een goede match. Als iemand met een bedrijfskundige/wiskundige achtergrond begeleid wordt door iemand met een talen/juridische achtergrond kan ik me voorstellen dat er '2 werelden' zijn. Uiteraard is zijn houding niet echt passend, maar het lijkt me beter om een keer een goed gesprek aan te gaan dan dat jullie je blijven ergeren aan elkaar en evt. een andere begeleider te zoeken.
Maar wat ik al aangaf, er komt maar een heel klein deel samen en hij moet daarvan een analyse maken. Betweterig is het goede woord voor zijn gedrag, dekt de lading meer dan bijdehand wat betreft werkhouding. Daar stoor ik me dus aan en dat moet ik met hem bespreken. Andere begeleider zoeken wat betreft inwerken gaat vooralsnog niet lukken, aangezien er dan iemand over moet komen uit Azië, omdat we samen de processen hebben aangepast en alles hebben gedocumenteerd. Ik heb "meer verstand" van systeem X en m'n Filippijnse collega heeft "meer verstand" van systeem Y en dat komt op een bepaald punt in het proces samen en hiervoor hebben we dus wekenlang overlegd hoe dit algehele proces zo effectief mogelijk kan verlopen. Met haar zal hij overigens hetzelfde probleem gaan ervaren, aangezien zij net zo talig is als ik en meer waarde hecht aan communicatieve vaardigheden dan ik ooit zou doen.
Gast- Gast
Ik kan je alleen maar mee geven wees duidelijk ook naar hem toe. Ik ben zelf gestopt bij mijn stage onder andere omdat ik niet echt hoogte kon krijgen wat van mij verwacht werd. Feedback kreeg ik amper. Ik had het juist heel prettig gevonden als mijn begeleiders daar duidelijk in waren geweest. Als je na week 1 al zo'n idee hebt is dat heel moeilijk om daar van af te komen. Dat weet ik ook donders goed. Maar ga gewoon het gesprek aan. En misschein had je heel bot moeten zeggen vanochtend, dat hij zich aan te passen had aan jou schema want hij is de stagier die jij begeleid hij begeleid jou niet.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Wat ik niet begrijp: hebben jullie geen evaluatiemomenten samen? Toen ik stage liep, hadden mijn begeleider en ik elke week een gesprek over hoe het ging. Daarin gaf ze, overigens heel tactisch, aan wat goed en minder goed ging. Daar leer je van en het scheelt in frustraties van beide kanten.
Gast- Gast
Gloria schreef:Wat ik niet begrijp: hebben jullie geen evaluatiemomenten samen? Toen ik stage liep, hadden mijn begeleider en ik elke week een gesprek over hoe het ging. Daarin gaf ze, overigens heel tactisch, aan wat goed en minder goed ging. Daar leer je van en het scheelt in frustraties van beide kanten.
Hij evalueert bij zijn scriptiebegeleider (dus de manager vd andere afdeling), omdat hij daar 3/5 vd wk werk voor moet doen en maar 2/5 voor de afdeling waar ik werk. Daar evalueert hij wel, maar ik herken hem dan amper terug qua houding, ook al is hij vandaag ook door zijn scriptiebegeleider terechtgewezen. Maar goed, ik ga die evaluatiemomenten ook maar met hem inlassen, want heb me vandaag alweer een aantal keren geëergerd aan zijn bemoeienis. Ik vraag de collega met wie hij een kamer deelt iets en raadt eens wie antwoord gaf... jaja, meneer stagiair.
Hij kan nog niet de basis van de basis zelfstandig en vandaag zegt 'ie doodleuk tegen me: "Laten we morgen even het gehele proces van A tot Z doorlopen en dan geef je me daarna een land, zodat ik vrijdag zelfstandig kan werken." Als ik ook maar enigszins dacht dat hij dat aankan, had ik dat wel gedaan, maar dat is geheel niet aan de orde. Sterker nog, zolang hij nog niet eens foutloos wat gegevens over kan typen gaat dit niet gebeuren. Wat ik ergens wel een "geruststelling" vond, is dat hij naar zijn scriptiebegeleider was gegaan met de mededeling (dus wederom geen vraag) dat zijn afspraak van vrijdag maar even verzet moest worden naar morgen, aangezien ik dus morgen niet de hele dag met hem ga zitten. Grapjas is het ook, want hij kreeg meteen te horen dat dit niet zomaar even verschoven gaat worden. In die zin is het een geruststelling dat hij dus niet continu zo slijmt bij zijn scriptiebegeleider en daarin ook die onprettige kant toont zoals naar mij toe.
Gast- Gast
Guattari schreef:Gloria schreef:Wat ik niet begrijp: hebben jullie geen evaluatiemomenten samen? Toen ik stage liep, hadden mijn begeleider en ik elke week een gesprek over hoe het ging. Daarin gaf ze, overigens heel tactisch, aan wat goed en minder goed ging. Daar leer je van en het scheelt in frustraties van beide kanten.
Hij evalueert bij zijn scriptiebegeleider (dus de manager vd andere afdeling), omdat hij daar 3/5 vd wk werk voor moet doen en maar 2/5 voor de afdeling waar ik werk. Daar evalueert hij wel, maar ik herken hem dan amper terug qua houding, ook al is hij vandaag ook door zijn scriptiebegeleider terechtgewezen. Maar goed, ik ga die evaluatiemomenten ook maar met hem inlassen, want heb me vandaag alweer een aantal keren geëergerd aan zijn bemoeienis. Ik vraag de collega met wie hij een kamer deelt iets en raadt eens wie antwoord gaf... jaja, meneer stagiair.
Hij kan nog niet de basis van de basis zelfstandig en vandaag zegt 'ie doodleuk tegen me: "Laten we morgen even het gehele proces van A tot Z doorlopen en dan geef je me daarna een land, zodat ik vrijdag zelfstandig kan werken." Als ik ook maar enigszins dacht dat hij dat aankan, had ik dat wel gedaan, maar dat is geheel niet aan de orde. Sterker nog, zolang hij nog niet eens foutloos wat gegevens over kan typen gaat dit niet gebeuren. Wat ik ergens wel een "geruststelling" vond, is dat hij naar zijn scriptiebegeleider was gegaan met de mededeling (dus wederom geen vraag) dat zijn afspraak van vrijdag maar even verzet moest worden naar morgen, aangezien ik dus morgen niet de hele dag met hem ga zitten. Grapjas is het ook, want hij kreeg meteen te horen dat dit niet zomaar even verschoven gaat worden. In die zin is het een geruststelling dat hij dus niet continu zo slijmt bij zijn scriptiebegeleider en daarin ook die onprettige kant toont zoals naar mij toe.
Waarom had je dan niet gezegd, oke, dat is goed?
Gast- Gast
Yasmin schreef:
Waarom had je dan niet gezegd, oke, dat is goed?
Omdat hij dat nog niet aankan, dat staat er toch?
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Is dit te bijdehand?
» Ben ik nou te bijdehand geweest of was zij nou zo debiel?
» Mannen in de sportschool.. Bijdehand doen of zwijgen?
» Ben ik nou te bijdehand geweest of was zij nou zo debiel?
» Mannen in de sportschool.. Bijdehand doen of zwijgen?
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: