DagCafé
+21
Suus
bolus26
VeryCherry
Sjaantje
Erin
Rush
_Lacey_
GeKKiE
Lady4
May
Zininzon
*Troela*
Toet
Burn
Lejow
Stuiterbal
Ella
Pompoen
Alex
Ibbeltje
Jeanette
25 plaatsers
Pagina 15 van 40
Pagina 15 van 40 • 1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 27 ... 40
Re: DagCafé
Het lijkt mij wel ideaal, Smikkell. Maar goed, wij hebben dat hier dan ook helemaal niet. Zelfs nog geen bezorgdienst van een supermarkt. Nu woon ik wel in het centrum en ik ben er zo. Maar daar heb ik niets aan nu ALLES dicht is. *zucht*
Goed, genoeg geklaagd over eten en ijs. Ander onderwerp.
Goed, genoeg geklaagd over eten en ijs. Ander onderwerp.
Gast- Gast
Hier wordt ook niet alles zo maar bezorgd zoals bij jou Smikkel. Ik woon dan wel in een dorpje
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Snel gaan slapen, dan is het snel morgen en is er weer iets open!
Dames, ik ga mijn bedje opzoeken
Zit als een zielig sniffend snottertje op de bank nu en morgen ook weer een lange avond (vol eten haha)
Dames, ik ga mijn bedje opzoeken
Zit als een zielig sniffend snottertje op de bank nu en morgen ook weer een lange avond (vol eten haha)
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Gebruik jij het woord ijskast?Maura schreef:
Normaal heb ik nog wel een verdwaalde nepmagnum in de ijskast liggen. Maar de laatste heb ik ergens in het begin van het jaar al opgegeten. He, ik moet vaker wat laten verdwalen in mijn ijskast.
Gast- Gast
Het blijkt. Normaal diepvriezer. Maar het is kerst. Tijd voor een ander woord.Smikkell schreef:Gebruik jij het woord ijskast?Maura schreef:
Normaal heb ik nog wel een verdwaalde nepmagnum in de ijskast liggen. Maar de laatste heb ik ergens in het begin van het jaar al opgegeten. He, ik moet vaker wat laten verdwalen in mijn ijskast.
Gast- Gast
Pffft, heb voor het eerst in 16 maanden een wijntje op. Dat hakt er in ookal zit er maar 5% in...
Gast- Gast
Slaap lekker Lejow! Beterschap!
Wij hebben een vriezer en ik ben een ijskast. Dat is vlg mijn man het verschilMaura schreef:Het blijkt. Normaal diepvriezer. Maar het is kerst. Tijd voor een ander woord.Smikkell schreef:Gebruik jij het woord ijskast?Maura schreef:
Gast- Gast
Niet in de lampen gaan hangen he, stofzuigertje!
Slaapt lekker allen!
Slaapt lekker allen!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Stofzuiger schreef:Wij hebben een vriezer en ik ben een ijskast. Dat is vlg mijn man het verschilMaura schreef:Het blijkt. Normaal diepvriezer. Maar het is kerst. Tijd voor een ander woord.Smikkell schreef:Gebruik jij het woord ijskast?Maura schreef:
Gast- Gast
Nieuwe poging om Jort Kelder aan de haak te slaan?Maura schreef:Het blijkt. Normaal diepvriezer. Maar het is kerst. Tijd voor een ander woord.Smikkell schreef:Gebruik jij het woord ijskast?Maura schreef:
Gast- Gast
Smikkell schreef:Nieuwe poging om Jort Kelder aan de haak te slaan?Maura schreef:Het blijkt. Normaal diepvriezer. Maar het is kerst. Tijd voor een ander woord.Smikkell schreef:Gebruik jij het woord ijskast?Maura schreef:
Is een mogelijkheid. Hij was gisteren weer op de televisie en heb weer met smaak gekeken naar "Hoe heurt het eigenlijk". Maar ik denk te weten dat hij zelfs niet op mij zou vallen als hij weet dat ik het woord 'ijskast' heb geleerd en heb opgenomen in mijn woordenschat.
Gast- Gast
Stofzuiger schreef:Wij hebben een vriezer en ik ben een ijskast. Dat is vlg mijn man het verschilMaura schreef:Het blijkt. Normaal diepvriezer. Maar het is kerst. Tijd voor een ander woord.Smikkell schreef:Gebruik jij het woord ijskast?Maura schreef:
Wij hebben het allebei! Een koelkast noemen wij ook wel eens een ijskast namelijk.
Gast- Gast
Beste Beatrijs,
Kunt u me helpen om een einde te maken aan de eeuwige ruzie tussen mijn vriend en mij. Wat ‘hoor’ je te zeggen: ‘ijskast’ of ‘koelkast’?
Koelkast-zegger
Beste Koelkast-zegger,
Het begrippenpaar ‘koelkast – ijskast’ is er eentje uit de serie ‘toilet – wc’, ‘gebakje – taartje’, ‘zeer doen – pijn doen’, ‘mantel – jas’, ‘wagen – auto’, ‘japon – jurk’. Op het eerste gezicht lijken deze woorden synoniem, maar er schuilt een addertje onder het gras. Mensen uit bepaalde kringen (de hogere) zullen nooit het eerste zeggen en altijd het tweede. Het onderscheidend element zit ’m in een associatie met ‘deftigheid’ die de hogere kringen juist willen vermijden. ‘Toilet’ is een enigszins eufemistische aanduiding voor ‘wc’. Uit angst om een ordinaire indruk te maken gingen mensen, met name de aspirerende, lagere bourgeoisie, omfloerst over ‘toilet’ speken, alsof er op een toilet geen sprake zou zijn van pis en poep. Mensen uit hogere (adellijke) kringen vonden deze voorkeur voor mooie, deftige, eufemistische woorden juist weer heel erg burgerlijk. Zij zeiden dan liever waar het op stond: ‘wc’, ‘jurk’, ‘auto’, enzovoort. Om er nog een schepje bovenop te doen in recht-voor-z’n-raapheid sprak de adel het woord ‘moeten’ ook vaak als ‘motten’ uit (maar ‘hiero!’ was dan weer fout). Het luisterde nauw.
In de tijd dat voedsel alleen maar met behulp van ijs kon worden gekoeld, gebruikten de hogere kringen ook daadwerkelijk ijs. In grote staven werd het ijs aangeleverd en in een kast geplaatst die ‘ijskast’ heette. Na de uitvinding van de koelkast is de hogere sociale klasse tot op de dag van vandaag het woord ‘ijskast’ blijven gebruiken. Iedereen is natuurlijk vrij om te kiezen welke term hij gebruikt. Het ene woord is niet correcter dan het andere. Blijft alleen over dat ijskast-zeggers zich verheven voelen boven koelkast-zeggers. Die zelfingenomenheid is niet correct, al kun je dat gevoel niet tegengaan.
Kunt u me helpen om een einde te maken aan de eeuwige ruzie tussen mijn vriend en mij. Wat ‘hoor’ je te zeggen: ‘ijskast’ of ‘koelkast’?
Koelkast-zegger
Beste Koelkast-zegger,
Het begrippenpaar ‘koelkast – ijskast’ is er eentje uit de serie ‘toilet – wc’, ‘gebakje – taartje’, ‘zeer doen – pijn doen’, ‘mantel – jas’, ‘wagen – auto’, ‘japon – jurk’. Op het eerste gezicht lijken deze woorden synoniem, maar er schuilt een addertje onder het gras. Mensen uit bepaalde kringen (de hogere) zullen nooit het eerste zeggen en altijd het tweede. Het onderscheidend element zit ’m in een associatie met ‘deftigheid’ die de hogere kringen juist willen vermijden. ‘Toilet’ is een enigszins eufemistische aanduiding voor ‘wc’. Uit angst om een ordinaire indruk te maken gingen mensen, met name de aspirerende, lagere bourgeoisie, omfloerst over ‘toilet’ speken, alsof er op een toilet geen sprake zou zijn van pis en poep. Mensen uit hogere (adellijke) kringen vonden deze voorkeur voor mooie, deftige, eufemistische woorden juist weer heel erg burgerlijk. Zij zeiden dan liever waar het op stond: ‘wc’, ‘jurk’, ‘auto’, enzovoort. Om er nog een schepje bovenop te doen in recht-voor-z’n-raapheid sprak de adel het woord ‘moeten’ ook vaak als ‘motten’ uit (maar ‘hiero!’ was dan weer fout). Het luisterde nauw.
In de tijd dat voedsel alleen maar met behulp van ijs kon worden gekoeld, gebruikten de hogere kringen ook daadwerkelijk ijs. In grote staven werd het ijs aangeleverd en in een kast geplaatst die ‘ijskast’ heette. Na de uitvinding van de koelkast is de hogere sociale klasse tot op de dag van vandaag het woord ‘ijskast’ blijven gebruiken. Iedereen is natuurlijk vrij om te kiezen welke term hij gebruikt. Het ene woord is niet correcter dan het andere. Blijft alleen over dat ijskast-zeggers zich verheven voelen boven koelkast-zeggers. Die zelfingenomenheid is niet correct, al kun je dat gevoel niet tegengaan.
Gast- Gast
Waaaaaahhhh!!!
Ik heb het kerstpakket van mijn papa gekregen onder de kersboom (hij hoefde 'm niet), daar zat zo'n sterkado-bon in, kun je dus op internet je cadeau uitzoeken. Staat daar gewoon een docking station voor je iPhone tussen (van Philips ook nog), laat ik daar nou al wéken over twijfelen om die te kopen
En er lag een mediamarkt-cadeaukaart onder de boom, komt straks ook van pas. En een envelop met krasloten, maar ik had geen prijs :-( (maar mijn broertje had op drie krasloten prijs, dus kreeg ik een prijslot van hem )
Ik heb het kerstpakket van mijn papa gekregen onder de kersboom (hij hoefde 'm niet), daar zat zo'n sterkado-bon in, kun je dus op internet je cadeau uitzoeken. Staat daar gewoon een docking station voor je iPhone tussen (van Philips ook nog), laat ik daar nou al wéken over twijfelen om die te kopen
En er lag een mediamarkt-cadeaukaart onder de boom, komt straks ook van pas. En een envelop met krasloten, maar ik had geen prijs :-( (maar mijn broertje had op drie krasloten prijs, dus kreeg ik een prijslot van hem )
Gast- Gast
Mapje wat lief allemaal!!
Maple
Ik heb taart. Een groot stuk taart. Taart met een laag cake, dan aardbeien mousse, chocolade mousse, een laag chocola er over en dan een flinke kwak slagroom erop.
Zou dat meer als 100 calorieen zijn?
Ik heb taart. Een groot stuk taart. Taart met een laag cake, dan aardbeien mousse, chocolade mousse, een laag chocola er over en dan een flinke kwak slagroom erop.
Gast- Gast
Ik zou er een topic over openen.Stofzuiger schreef:Maple
Gast- Gast
Smikkell schreef:Ik zou er een topic over openen.Stofzuiger schreef:Maple
Gast- Gast
Stofzuiger schreef:Maple
Neejoh Lekker opeten :-)
Ik heb trek... heb vanmiddag gegourmet bij mijn ouders, meestal beginnen die ergens om 14:00 en dan zit je voor de rest van de dag wel vol. Nouja, tot nu ergens dan. En nu ben ik thuis en heb ik behalve een laatste beetje kerststol niet zoveel in huis, maar die kerststol wil ik tot morgenochtend bewaren.
Gast- Gast
Ik gok op 50 calorieen, neem ik mooi nog een stuk, zit bijna op mijn streefgewicht!!
Wil je ook stukje taart? En wijn?
Wil je ook stukje taart? En wijn?
Gast- Gast
Maura schreef:Leuk stukje, Smikkell.
Wat een leuke cadeautjes, Maple. Heb je het leuk gehad?
Ja, het viel me allemaal minder zwaar als ik dacht gelukkig, het was weer een beetje als vanouds, als Kerst toen ik nog thuiswoonde en vóórdat J in beeld was. Of ik heb me er gewoon gigantisch voor afgesloten hoor, haha, mezelf kennende
Ibbel: ja he? Mijn moeder is zelfs nog het hele centrum af geweest om speciaal voor mij Canei te halen, maar dat hadden ze nergens meer? En zo op z'n vroegst pas over een maand of 2 weer komen zeiden ze bij één van de winkels
Gast- Gast
Pagina 15 van 40 • 1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 27 ... 40
Pagina 15 van 40
Permissies van dit forum: