Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De gok nemen en baan opzeggen?

+18
Esperanza
Zora
Lejow
Bay
Ella
Lady4
luisa
Jeanette
Thunder
Blond
Kqip
ThinkPink
Makamba
ShallY
girli
Monte
Roza
chipa
22 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

De gok nemen en baan opzeggen? - Pagina 2 Empty Re: De gok nemen en baan opzeggen?

Bericht  chipa zo 25 dec 2011 - 3:11

Yvette schreef:
Kan je niet dindsdag naar die mogelijk nieuwe baas bellen en het voorleggen? Misschien wil hij je wel heel graag per 1 feb en kan hij deze week het gesprek nog plannen. (ben jij ook weer eerder weg bij je oude baan)

Zat ik ook al aan te denken! Kan het proberen natuurlijk. Al zal het denk ik niet kunnen ivm de bezetting tussen kerst en oud&nieuw. Maar proberen kan altijd:) Dan zou natuurlijk het mooiste zijn!
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De gok nemen en baan opzeggen? - Pagina 2 Empty Re: De gok nemen en baan opzeggen?

Bericht  Gast zo 25 dec 2011 - 9:56

Je zegt dat je er nog maar net werkt.. Zit je niet meer in je proefperiode? Want anders kun je per direct weg.

Gast
Gast

Bericht  chipa zo 25 dec 2011 - 23:40

Nee helaas, werk er nu bijna 2 maanden en 1 maand proeftijd dus zit gewoon vast aan mijn opzegtermijn.
Zal gewoon bij het 2e gesprek aan moeten geven dat ik per 1 maart beschikbaar ben. Is een heel grote organisatie dus ook al zou ik deze week het 2e gesprek al hebben dan nog redden ze het niet om direct het contract en alles te regelen. Helaas, dus sowieso nog jan en feb bij mijn huidige werkgever:(
chipa
chipa
Prater
Prater

Bericht  Gast zo 25 dec 2011 - 23:43

Als je het financieel tijdelijk kunt redden met alleen het salaris van je vriend dan zou ik het zeker doen ja.

Gast
Gast

Bericht  Bay ma 26 dec 2011 - 1:22

Als ik mijn werk echt vreselijk zou vinden zou ik opzeggen.
Je kan toch ook een uitkering aanvragen? Klinkt misschien makkelijk maar als het even ter overbrugging is zou ik daar zeker gebruik van maken. Ik weet niet of er veel werk is in jou vakgebied maar mocht het niet heel moeilijk zijn dan zou mijn keuze snel gemaakt zijn. Dan maar even wat minder uiteindelijk komt het toch wel goed.
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Bericht  Lejow ma 26 dec 2011 - 1:27

Zilver* schreef:Als ik mijn werk echt vreselijk zou vinden zou ik opzeggen.
Je kan toch ook een uitkering aanvragen? Klinkt misschien makkelijk maar als het even ter overbrugging is zou ik daar zeker gebruik van maken. Ik weet niet of er veel werk is in jou vakgebied maar mocht het niet heel moeilijk zijn dan zou mijn keuze snel gemaakt zijn. Dan maar even wat minder uiteindelijk komt het toch wel goed.

Als je zelf ontslag neemt kom je niet in aanmerking voor een uitkering
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast ma 26 dec 2011 - 1:30

Haha idd wat Lejow zegt. Zou wel lekker makkelijk zijn dan...

Gast
Gast

Bericht  Ella ma 26 dec 2011 - 2:55

Zusje schreef:Haha idd wat Lejow zegt. Zou wel lekker makkelijk zijn dan...

Dan denk ik dat er heel veel mensen zijn die onnodig aan een uitkering zitten
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Bay ma 26 dec 2011 - 3:22

Yvette schreef:

Dat is sowieso een feit dat er onnodig mensen aan een uitkering zitten.
Had er even niet bij stil gestaan dat je dan idd geen recht hebt op een uitkering alleen maar in bepaalde omstandigheden.
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Bericht  Ella ma 26 dec 2011 - 3:26

Zilver* schreef:
Yvette schreef:

Dat is sowieso een feit dat er onnodig mensen aan een uitkering zitten.
Had er even niet bij stil gestaan dat je dan idd geen recht hebt op een uitkering alleen maar in bepaalde omstandigheden.

Ik bedoelde eigenlijk ook naast de mensen die al onnodig aan een uitkering zitten
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Gast ma 26 dec 2011 - 4:04

Als je een uitkering aanvraagt dan controleren ze wel op welke manier je bent weggegaan bij een werkgever in mijn ervaring. Ik moest ontslagbrieven laten zien enzo.

Gast
Gast

Bericht  chipa ma 26 dec 2011 - 4:09

Plus dat ik nog geen half jaar werk achtereen dus ik krijg sowieso geen ww. Als je zelf vertrekt krijg je ook geen ww want dan ben je verwijtbaar werkloos.

Pfft, zou zo graag deze week willen opzeggen!
chipa
chipa
Prater
Prater

Bericht  Lejow ma 26 dec 2011 - 21:33

Ik denk dat ik zou opzeggen in jouw situatie, en mocht die nieuwe baan uiteindelijk niks worden, tijdelijk gaan werken als postbezorger ofzo en hard verder zoeken..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Zora ma 26 dec 2011 - 22:02

Lady4 schreef:Als ze je echt zo graag willen hebben, zou dat tweede gesprek toch niet nodig zijn? Ik zou, zeker in deze tijden, het risico niet nemen. Het is tegenwoordig zo moeilijk om aan een baan te komen. Als je wel aangenomen wordt, zal je nieuwe werkgever ook wel begrijpen dat jij met een opzegtermijn zit.

Heel veel bedrijven doen standaard een tweede gesprek, dat hoeft eigenlijk niets te betekenen. Bij ons is het tweede gesprek bijvoorbeeld altijd met andere mensen.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  Esperanza ma 26 dec 2011 - 23:03

Ik zou absoluut het risico niet nemen! Als je nog een 2e gesprek moet hebben dan weet je nog niet waar je aan toe bent. Ze zijn niets aan je verplicht en kunnen nog altijd zeggen dat je niet aangenomen wordt en dan heb jij geen baan meer.

Ik zou het 2e gesprek ingaan en dan afwachten totdat je het contract getekend hebt. Je hebt al aangegeven dat je een maand opzegtermijn hebt, dus daar weten ze vanaf. Wat je zou kunnen doen is inderdaad vragen of het deze week nog kan. Zij kunnen niet van je verwachten dat je meteen klaar staat. Dan hadden ze de gesprekken maar eerder moeten plannen.

Wat betreft je huidige baan, als je bijvoorbeeld 4 januari opzegt en je geeft aan dat je 1 februari al kunt beginnen, dan zijn ze vaak wel schappelijk. Je zou het ook nog op de spits kunnen drijven en dan willen ze waarschijnlijk zelf dat je niet meer komt werken haha Wink

Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  RYW ma 26 dec 2011 - 23:52

Esperanza schreef:Ik zou absoluut het risico niet nemen! Als je nog een 2e gesprek moet hebben dan weet je nog niet waar je aan toe bent. Ze zijn niets aan je verplicht en kunnen nog altijd zeggen dat je niet aangenomen wordt en dan heb jij geen baan meer.

Ik zou het 2e gesprek ingaan en dan afwachten totdat je het contract getekend hebt. Je hebt al aangegeven dat je een maand opzegtermijn hebt, dus daar weten ze vanaf. Wat je zou kunnen doen is inderdaad vragen of het deze week nog kan. Zij kunnen niet van je verwachten dat je meteen klaar staat. Dan hadden ze de gesprekken maar eerder moeten plannen.

Wat betreft je huidige baan, als je bijvoorbeeld 4 januari opzegt en je geeft aan dat je 1 februari al kunt beginnen, dan zijn ze vaak wel schappelijk. Je zou het ook nog op de spits kunnen drijven en dan willen ze waarschijnlijk zelf dat je niet meer komt werken haha Wink

Hier ben ik het wel mee eens, behalve dan dat laatste Wink
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Caro di 27 dec 2011 - 0:43

Ik zou zeker niet opzeggen omdat je denkt dat je verzekerd bent van een nieuwe baan. Ik heb zelfs ooit een conceptcontract aangeboden gekregen, salarisonderhandelingen gevoerd etc en alsnog ging het niet door. Dus mijn standpunt is dat ik absoluut niks opzeg zonder dat een nieuw contract is getekend.

Maar als je wil opzeggen omdat je daar weg wil en gewoon iets anders wil kunnen aannemen, dan kun je dat natuurlijk altijd overwegen.. Maar dan wel los zien van je huidige sollicitatie..
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801

Bericht  Blond di 27 dec 2011 - 2:17

Lejow schreef:Ik denk dat ik zou opzeggen in jouw situatie, en mocht die nieuwe baan uiteindelijk niks worden, tijdelijk gaan werken als postbezorger ofzo en hard verder zoeken..

Dat postbezorgen is wel makkelijk gezegd. Vaak kan je maar twee uur per dag werken voor 8,60 bruto per uur. Daar betaal je geen huur van.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Lejow di 27 dec 2011 - 3:40

_Chance schreef:
Lejow schreef:Ik denk dat ik zou opzeggen in jouw situatie, en mocht die nieuwe baan uiteindelijk niks worden, tijdelijk gaan werken als postbezorger ofzo en hard verder zoeken..

Dat postbezorgen is wel makkelijk gezegd. Vaak kan je maar twee uur per dag werken voor 8,60 bruto per uur. Daar betaal je geen huur van.

Nee, maar voorlopig komen ze nog rond met het loon van haar man
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Blond di 27 dec 2011 - 5:33

Lejow schreef:
_Chance schreef:

Nee, maar voorlopig komen ze nog rond met het loon van haar man

Nee, dat snap ik. Het was meer in zijn algemeenheid dat ik vaker lees dat mensen zeggen dat 'je dan maar bij de post moet gaan werken', maar zich niet realiseren dat je dan heel slecht betaald krijgt en maar weinig kan werken.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  chipa di 27 dec 2011 - 7:09

Vandaag contact gehad met het bedrijf en nogmaals gezegd dat ik 1 maand opzegtermijn heb dus OF ik kan 1 maart beginnen OF ze moesten deze week alles nog rond krijgen (uiteraard iets genuanceerder gebracht). 1 maart is geen probleem, hadden ze zelf ook al bedacht:)

Ik heb besloten mijn huidige baan niet op te zeggen zolang ik nog geen nieuw contract heb getekend. Dit ivm het kdv vanaf februari. Anders had ik de gok wel genomen. Maar er is gewoon een reële kans dat ik de baan niet krijg dus ik blijf nog maar even zitten. Ondanks dat het echt een @##$$ baan is, het brengt wel geld op en de banen liggen niet voor het oprapen. Helaas dus sowieso de hele maand jan en feb nog hier werken *zucht* Iedere dag weer ga ik met het lood in mijn schoenen naar mijn werk....Hopelijk krijg ik de baan dus!
chipa
chipa
Prater
Prater

Bericht  Lady4 za 31 dec 2011 - 2:36

Goed van je dat het je het zo aanpakt. Hopelijk blijft het andere bedrijf zo positief en heb jij binnenkort een veel leukere baan.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Makamba za 31 dec 2011 - 22:37

Succes en stekte! Hopelijk gaat die andere baan alsnog door.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  chipa wo 4 jan 2012 - 2:23

Vandaag het tweede gesprek gehad. Ze vroegen me van alles en nog wat; wat heb ik hen te bieden, wat verwacht ik van hen, waar ben ik goed in, wat wil ik enz enz. Begonnen wel weer over het feit dat ik niet fulltime wil werken. Vond ik een beetje flauw aangezien ik dat al in mijn sollicitatiebrief en bij het eerste gesprek heb aangeven. Maar goed, nu is het dus duimen. Zal zo'n beetje binnen een week wel horen of ze me wel of niet een contract willen aanbieden. Hoop het zo, maar ben toch een beetje bang dat ze het niet zien zitten. Duimen maar!
chipa
chipa
Prater
Prater

Bericht  Lejow wo 4 jan 2012 - 3:02

Ik duim voor je!!!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: