Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tijdelijk contract, hoe zit dat met verlengen/opzeggen?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Tijdelijk contract, hoe zit dat met verlengen/opzeggen? Empty Tijdelijk contract, hoe zit dat met verlengen/opzeggen?

Bericht  Ellusss di 21 mei 2013 - 9:26

Ik heb op dit moment een tijdelijk contract, deze was voor 1 jaar en loopt over 2 maanden af. Nu heb ik nog niets van het werk gehoord over wat zij dadelijk met me willen, ik krijg geen duidelijkheid ondanks vragen. Zelf wil ik echter het liefst weg vanwege meerdere redenen, waar ik al wel stille hints over heb gegeven maar nog niet duidelijk uitgesproken (oa doordat we op dit moment geen duidelijk aanspreekunt hebben). Nu was ik net aan het zoeken naar rechten en plichten etc, maar het is me allemaal even wat abracadabra. Enkele vragen op dit moment:

Ben ik verplicht aan te geven dat ik dadelijk wil stoppen of sta ik volledig in mijn recht als ik over twee maand gewoon zeg van (heel kort ff door de bocht) 'mijn contract is af, ajuu'. Afgezien van het feit dat wel of niet te kunnen maken.
En stel ik zwijg tot eind van contract, mogen zij mij dan verplichten om langer dan die twee maand nog te werken?
En wanneer moeten zij mij duidelijkheid geven?

Ik ben absoluut niet thuis in dit soort regeltjes dus dacht, wie weet kan iemand hier het me duidelijk(er) uitleggen. smile
Ellusss
Ellusss
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 247
Punten : 316
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Zuid-Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdelijk contract, hoe zit dat met verlengen/opzeggen? Empty Re: Tijdelijk contract, hoe zit dat met verlengen/opzeggen?

Bericht  Winegum di 21 mei 2013 - 10:19

Nee hoor, jij hebt je enkele plichten (ook geen rechten overigens!) om door te blijven werken als je contract is afgelopen. Je kunt voor de zekerheid je arbeidscontract en/of cao raadplegen maar ik denk niet dat daar bepalingen over zijn opgenomen.

Jij kunt dus weg op de datum dat je contract in eerste instantie af zou lopen. Dan moet je uiteraard geen nieuw contract tekenen voor contractverlenging of een minuut werken op de dag dat je contract eigenlijk af zou lopen.

Als ik jou zo hoor zou ik dus lekker op zoek gaan naar nieuw werk!!

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdelijk contract, hoe zit dat met verlengen/opzeggen? Empty Re: Tijdelijk contract, hoe zit dat met verlengen/opzeggen?

Bericht  Lenthe di 21 mei 2013 - 10:20

Afgezien van het feit of het netjes is of niet; Je kunt op de laatste werkdag om 17.00 uur zeggen "bedankt, ik kom morgen niet meer terug". Echter, dat kan je werkgever ook, zeggen dat je de volgende dag niet terug hoeft te komen! Je hebt geen opzegtermijn en je hoeft geen reden aan te geven dat je niet meer komt. Wanneer je niks hebt gehoord en je de volgende dag gewoon aan het werk gaat, al is het maar 2 minuten, is je contract stilzwijgend met een jaar verlengd.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdelijk contract, hoe zit dat met verlengen/opzeggen? Empty Re: Tijdelijk contract, hoe zit dat met verlengen/opzeggen?

Bericht  Ellusss di 21 mei 2013 - 23:34

Okee, dankjulliewel!
Dan ga ik dus gewoon vrolijk door met solliciteren op dit moment.
Ben het zo zat dat ik op vrijwel alle feestdagen en weekenden op mag komen dagen en de rest van de week, wanneer heel Nederland dus werkt, thuis zit van 'ja en nu?'. De laatste keer dat ik naar mn ouders toe kon (alleen in weekenden aangezien zij ook werken en niet in de buurt wonen) is gewoon begin april geweest en voorloptig zit het er ook nog niet in. In juni geen weekend vrij en het rooster voor juli is er nog steeds niet (wanneer mn vakantie is? Geeeeeeen idee, daar is mee geschoven en geschoven en nu hebben we weer een andere roosteraar en niemand die het weet.)
En dat is dan nog maar het topje van mn ergenissen. Bepaald gedrag van een collega, communicatie, werkzaamheden, reistijd, wisselingen, onduidelijkheid... Bla bla bla.

Nogmaals, dankjewel voor jullie reactie!
Ellusss
Ellusss
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 247
Punten : 316
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Zuid-Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Tijdelijk contract, hoe zit dat met verlengen/opzeggen? Empty Re: Tijdelijk contract, hoe zit dat met verlengen/opzeggen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum