Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De gok nemen en baan opzeggen?

+18
Esperanza
Zora
Lejow
Bay
Ella
Lady4
luisa
Jeanette
Thunder
Blond
Kqip
ThinkPink
Makamba
ShallY
girli
Monte
Roza
chipa
22 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

De gok nemen en baan opzeggen? Empty De gok nemen en baan opzeggen?

Bericht  chipa vr 23 dec 2011 - 10:18

Vandaag gebeld dat ik op 2e gesprek mag komen! Ze waren zeer positief over me. Alleen vragen ze zich af hoe het in de toekomst zal gaan. Is namelijk een baan onder mijn niveau maar voor 1 jaar zou dat volgens hen kunnen omdat er dan nog veel te leren valt. Is een heel groot bedrijf waar naar mijn idee veel mogelijk is. Alleen kunnen zij mij geen garantie geven dat ik na een jaar na doorstromen naar een baan op niveau en dan zijn ze bang dat ik ongemotiveerd zal raken. Ik heb gezegd dat je nooit garantie hebt en dat ik heel graag wil starten in deze functie. De teamleider zei dat hij me graag in zijn team zou hebben en denkt dat ik daar ook prima in zal passen. Kortom alles positief en hij begon al over de startdatum 1 februari.

1 Probleem: 2e gesprek is begin januari dus dan zou ik komende week bij arbeidsovk bij mijn huidige (verschrikkelijke) baan moeten opzeggen terwijl ik dus nog niets heb getekend bij het bedrijf waar ze zo positief over me zijn.

Mijn man zegt dat ik de gok gewoon moet nemen en opzeggen en ervanuitgaan en heel hard hopen dat ik een contract krijg aangeboden. Zelf neig ik hier ook naar. Zeker omdat mijn huidige baan echt verschrikkelijk is en deze nieuwe werkgever zo positief is en het al heeft over een startdatum ed.

Wat zouden jullie doen?
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De gok nemen en baan opzeggen? Empty Re: De gok nemen en baan opzeggen?

Bericht  Gast vr 23 dec 2011 - 10:34

Kom je in de problemen als jullie tijdelijk van 1 salaris rond moeten komen? Ik denk eerlijk gezegd niet dat ik de gok zou durven nemen....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De gok nemen en baan opzeggen? Empty Re: De gok nemen en baan opzeggen?

Bericht  chipa vr 23 dec 2011 - 10:36

We redden het dan nog wel, fijn is natuurlijk anders. Werkt heel erg mee dat mijn huidige baan echt zooooo verschrikkelijk is. Wil erg geen maand langer meer zitten
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De gok nemen en baan opzeggen? Empty Re: De gok nemen en baan opzeggen?

Bericht  Roza vr 23 dec 2011 - 10:37

Je zou anders tijdelijk wat uitzendwerk kunnen doen?

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De gok nemen en baan opzeggen? Empty Re: De gok nemen en baan opzeggen?

Bericht  Monte vr 23 dec 2011 - 10:38

Die startdatum zou mij niets zeggen. Bij mij is ooit ook gesproken over een startdatum en zelfs over inwerken en daar ben ik het ook niet geworden. Voor mij zou belangrijk zijn voor de keuze of het een groot probleem zou zijn als die baan niet doorgaat en je niets hebt (voor weken of langer). Mocht je dat niet redden of niet willen zou ik je huidige baan niet opzeggen.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

De gok nemen en baan opzeggen? Empty Re: De gok nemen en baan opzeggen?

Bericht  Gast vr 23 dec 2011 - 10:54

Jullie hebben het hiervoor toch ook op 1 baan gered? Moet voor tijdelijk dan wel weer lukken toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De gok nemen en baan opzeggen? Empty Re: De gok nemen en baan opzeggen?

Bericht  Gast vr 23 dec 2011 - 11:09

Ik zou de gok nemen als je je huidige baan echt zo verschrikkelijk vindt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De gok nemen en baan opzeggen? Empty Re: De gok nemen en baan opzeggen?

Bericht  girli vr 23 dec 2011 - 11:18

Ik zou de gok niet nemen. Ik ben zelfs een keer gebeld dat ik was aangenomen om er vervolgens nooit meer wat van te horen.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De gok nemen en baan opzeggen? Empty Re: De gok nemen en baan opzeggen?

Bericht  ShallY vr 23 dec 2011 - 22:47

Ik zou de gok ook nemen wel nemen en je baan opzeggen.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De gok nemen en baan opzeggen? Empty Re: De gok nemen en baan opzeggen?

Bericht  Makamba vr 23 dec 2011 - 22:54

girli schreef:Ik zou de gok niet nemen. Ik ben zelfs een keer gebeld dat ik was aangenomen om er vervolgens nooit meer wat van te horen.

Zoiets soortgelijks heb ik ook meegemaakt! Mijn baan opgezegd en diezelfde dag nog belde mijn 'nieuwe' werkgever dat het toch niet meer doorging. Gelukkig had ik heel snel daarna een andere baan, maar leuk was anders.

Chipa, als jullie rond kunnen komen van 1 salaris en je vindt het echt zo vreselijk bij je nieuwe baan dan zou ik niet meer gaan. Het moet niet de bedoeling zijn dat je letterlijk met het lood in je schoenen naar je werk gaat en er wakker van ligt. Ik zou stoppen bij mijn huidige baan en sowieso nog verder solliciteren totdat je zeker weet dat je bij deze werkgever aan de slag kunt.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De gok nemen en baan opzeggen? Empty Re: De gok nemen en baan opzeggen?

Bericht  chipa vr 23 dec 2011 - 23:00

Is echt een dilemma. Mijn man gaat vanaf januari ook 4 dagen per week werken, dat betekent 20% minder loon. Redden we het op zich nog steeds wel op 1 salaris, maar ja daar zit je natuurlijk niet op te wachten. Zeker niet aangezien F vanaf februari 2 dagen per week naar het kdv gaat. Dat zijn toch weer behoorlijke kosten.

Denk dat ik het toch maar even afwacht. Straks willen ze me toch niet hier en dan heb ik geen inkomen meer. Had trouwens gisteren wel al aangegeven dat ik 1 maand opzegtermijn heb dus dan begrijpen ze toch ook wel dat 1 feb niet haalbaar is. Ik zal dus aan moeten gegeven per 1 maart te kunnen beginnen of op mijn huidige werk moeten overleggen of ik eerder kan stoppen. Eerst dus maar even wachten en eventueel contract tekenen. Ondanks dat ik mijn huidige baan echt verschrikkelijk vind (vooral mijn werkgever) hebben we het inkomen (binnenkort) wel nodig.

chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De gok nemen en baan opzeggen? Empty Re: De gok nemen en baan opzeggen?

Bericht  ThinkPink za 24 dec 2011 - 0:18

Nooit oude schoenen weggooien voordat je nieuwe hebt Wink

ThinkPink
Prater
Prater

Aantal berichten : 705
Punten : 720
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De gok nemen en baan opzeggen? Empty Re: De gok nemen en baan opzeggen?

Bericht  Gast za 24 dec 2011 - 0:36

Maar ik snap het niet goed:
Waarom zou je al je baan opzeggen voor 2e gesprek? Kan je toch beter dat eerst afwachten? En als je wordt aangenomen dan pas ontslag nemen.. Wat is je opzegtermijn bij je huidige werk? Heb je nog vakantieuren over?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De gok nemen en baan opzeggen? Empty Re: De gok nemen en baan opzeggen?

Bericht  Kqip za 24 dec 2011 - 1:03

Ik zou niet opzeggen voor ik zou weten dat het allemaal doorgaat. Zeker omdat je al aangeeft het geld straks nodig te hebben. Dan nog maar een paar weken extra rotwerk, maar dan heb je wel iets om naar uit te kijken ook als het doorgaat.
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De gok nemen en baan opzeggen? Empty Re: De gok nemen en baan opzeggen?

Bericht  Blond za 24 dec 2011 - 1:23

Ik zou de gok niet nemen.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De gok nemen en baan opzeggen? Empty Re: De gok nemen en baan opzeggen?

Bericht  Gast za 24 dec 2011 - 2:04

Ik heb het wel eens gedaan, maar toen woonde ik nog thuis. Als je een basis hebt waar je tijdelijk op terug kan vallen, kan je de gok wel wagen. Maar dan moet je daar wel zeker van zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De gok nemen en baan opzeggen? Empty Re: De gok nemen en baan opzeggen?

Bericht  Thunder za 24 dec 2011 - 5:41

Ik heb ook wel eens een baan aangenomen die verschrikkelijk bleek te zijn. Ik heb toen de gok genomen en wel ontslag genomen. Na 6 weken had ik toen een nieuwe baan.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De gok nemen en baan opzeggen? Empty Re: De gok nemen en baan opzeggen?

Bericht  Jeanette za 24 dec 2011 - 7:14

Ik zou de gok ook niet nemen, hoe rot het ook is. Ik zou willen weten waar ik aan toe zou zijn en eerst duidelijkheid willen hebben.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De gok nemen en baan opzeggen? Empty Re: De gok nemen en baan opzeggen?

Bericht  chipa za 24 dec 2011 - 10:10

Yasmin schreef:Maar ik snap het niet goed:
Waarom zou je al je baan opzeggen voor 2e gesprek? Kan je toch beter dat eerst afwachten? En als je wordt aangenomen dan pas ontslag nemen.. Wat is je opzegtermijn bij je huidige werk? Heb je nog vakantieuren over?

Omdat mijn huidige baan echt verschrikkelijk is! En dat met name mijn werkgever. En omdat ze bij deze baan iemand zoeken die 1 feb kan beginnen. Helaas geen vakantieuren over. Werk er nog maar net en ga eind jan al 1 week op vakantie. Had gewoon zo gehoopt nog volgende week een 2e gesprek te hebben en te tekenen zodat ik alleen nog januari hier hoefde te werken....,


Laatst aangepast door chipa op za 24 dec 2011 - 10:12; in totaal 1 keer bewerkt
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De gok nemen en baan opzeggen? Empty Re: De gok nemen en baan opzeggen?

Bericht  chipa za 24 dec 2011 - 10:11

Heb 4 januari het 2e gesprek. Is dat positief en kan die week nog contract tekenen dan kan ik op mijn huidige werk altijd nog overleggen of ik toch 1 februari weg mag. Zo niet dan zal ik het een extra maand moeten uitzitten daar en heeeeel erg hopen dat ik alsnog 1 maart mag beginnen bij de nieuwe baan.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De gok nemen en baan opzeggen? Empty Re: De gok nemen en baan opzeggen?

Bericht  luisa za 24 dec 2011 - 23:17

Maar het bedrijf waar je op gesprek bent snapt zelf toch ook wel dat mensen met een opzegtermijn zitten? Dan is 1 februari helemaal niet haalbaar, als zij dat zo graag als begindatum hadden gewild dan hadden ze de 2e gesprekken echt wel eerder gepland.
Ik zou me er dus niet te druk over maken.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De gok nemen en baan opzeggen? Empty Re: De gok nemen en baan opzeggen?

Bericht  Lady4 zo 25 dec 2011 - 0:38

Als ze je echt zo graag willen hebben, zou dat tweede gesprek toch niet nodig zijn? Ik zou, zeker in deze tijden, het risico niet nemen. Het is tegenwoordig zo moeilijk om aan een baan te komen. Als je wel aangenomen wordt, zal je nieuwe werkgever ook wel begrijpen dat jij met een opzegtermijn zit.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De gok nemen en baan opzeggen? Empty Re: De gok nemen en baan opzeggen?

Bericht  Ella zo 25 dec 2011 - 1:05

Ik zou de gok wel nemen, zeker omdat je zegt dat je oude baan verschrikkelijk is.

Ook snap ik de nieuwe werkgever niet. 2de gesprek in januari en starten in februari. Bijna iedereen zit toch met een opzegtermijn
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De gok nemen en baan opzeggen? Empty Re: De gok nemen en baan opzeggen?

Bericht  chipa zo 25 dec 2011 - 2:35

Idd eigenlijk best vreemd dat als ze me vanaf 1 feb willen hebben dat ze niet wat sneller het gesprek plannen. Heb bijvoorbeeld afgelopen vrijdag nog aan de telefoon gezegd dat ik 1 maand opzegtermijn heb.....

Heb besloten de gok dus niet te nemen. Zal aangeven dat ik 1 maand opzegtermijn heb en dus 1 maart kan beginnen. Maar hoop stiekem dat ze bij mijn huidige baan flexibel zijn en akkoord gaan met vertrek op 1 feb als ik rond 4 jan opzeg. Maar daar ga ik niet vanuit. Ze hebben me veel te hard nodig.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De gok nemen en baan opzeggen? Empty Re: De gok nemen en baan opzeggen?

Bericht  Ella zo 25 dec 2011 - 2:47


Kan je niet dindsdag naar die mogelijk nieuwe baas bellen en het voorleggen? Misschien wil hij je wel heel graag per 1 feb en kan hij deze week het gesprek nog plannen. (ben jij ook weer eerder weg bij je oude baan)
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De gok nemen en baan opzeggen? Empty Re: De gok nemen en baan opzeggen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum