Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschap from hell, of de mooiste tijd van je leven?

+38
_Lana_
Shy
studiebol
Flip Fluitketel
Star007
Fearie
Catwoman79
PapillonRose
Ayla
Happydobby
Annie24
SarahKey
Lindsya
Wennes
Nana
Bruintje Beer
Niene
Dora
Tania
PiP
meisje
Supertalentje
Susan
Jasmine
joyce0606
Parisienne
Thunder
mickey
Chelle
CCC
mauwmauw
Coco
Monnie
koNijntje
Pussycat
Liadan
Flower_L
Lejow
42 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschap from hell, of de mooiste tijd van je leven? Empty Zwangerschap from hell, of de mooiste tijd van je leven?

Bericht  Lejow do 22 dec 2011 - 8:49

N.a.v. de vrouw bij 'een huis vol' die zch geweldig voelt als ze zwanger is en het de beste tijd van haar leven noemt (ze heeft dan ook al 12 kinderen): Hoe voel jij je als je zwanger bent?

Ben je door je zwangerschap geflierefluit en had je nergens last van, of heb je maanden lang boven de pot gehangen?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschap from hell, of de mooiste tijd van je leven? Empty Re: Zwangerschap from hell, of de mooiste tijd van je leven?

Bericht  Flower_L do 22 dec 2011 - 8:52

Ik vond het een eitje, maar heb erg geluk gehad hoor!


Vond begin niet leuk trouwens, door reactie van vooral mijn moeder, dat heeft wel mijn zwangerschap helaas beinvloedt


Laatst aangepast door Flower_L op do 22 dec 2011 - 8:55; in totaal 1 keer bewerkt

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschap from hell, of de mooiste tijd van je leven? Empty Re: Zwangerschap from hell, of de mooiste tijd van je leven?

Bericht  Liadan do 22 dec 2011 - 8:53

Ik heb best wel wat kwaaltjes gehad bij beide zwangerschappen, maar toch vond ik het heerlijk om zwanger te zijn.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschap from hell, of de mooiste tijd van je leven? Empty Re: Zwangerschap from hell, of de mooiste tijd van je leven?

Bericht  Pussycat do 22 dec 2011 - 8:53

Ik heb 9 maanden boven de pot gehangen Laughing Het was de mooiste tijd van m'n leven, maar ook de verschrikkelijkste. Heb me nog nooit zo beroerd gevoelt, maar er iets heeeeeeeel moois voor terug gekregen.
Ik heb het er in ieder geval nog een keer voor over Wink

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschap from hell, of de mooiste tijd van je leven? Empty Re: Zwangerschap from hell, of de mooiste tijd van je leven?

Bericht  koNijntje do 22 dec 2011 - 8:56

ik heb vrijwel geen klachten gehad gedurende de zwangerschap.
vond het kan ook heerlijk om zwanger te zijn en zou het zo opnieuw doen! (net als de bevalling trouwens)
een eventuele volgende keer kan alleen maar tegenvallen eigenlijk..
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschap from hell, of de mooiste tijd van je leven? Empty Re: Zwangerschap from hell, of de mooiste tijd van je leven?

Bericht  Gast do 22 dec 2011 - 8:57

Ik heb 1x negen maanden vrijwel elke dag en vaak de hele dag boven de pot gehangen, 1x negen maanden elke ochtend en tot nu toe 1x vier maanden elke ochtend en sommige middagen en avonden, en in mijn vorige zwangerschap kon ik niet zelf voor mijn oudste zorgen ivm bekkeninstabiliteit. En toch vond ik het nooit heel erg om zwanger te zijn, en deze zwangerschap die toch niet makkelijker is dan de andere twee geniet ik er het meest van. Ja het is wel zwaar maar het is maar zo tijdelijk!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschap from hell, of de mooiste tijd van je leven? Empty Re: Zwangerschap from hell, of de mooiste tijd van je leven?

Bericht  Monnie do 22 dec 2011 - 8:58

Mijn eerste zwangerschap was heerlijk, echt genieten. Tuurlijk waren er wel wat kleine ongemakken, vooral op het laatst, maar ik mocht niet klagen. Ik zat echt lekker in mijn vel. Deze zwangerschap kan ik wel merken dat het wat zwaarder is om dat er al een kleintje rondloopt. Maar geen last gehad van misselijkheid, wel erg veel moe geweest. Lijkt nu ook wat beter te gaan. Ook voel ik wel sneller harde buiken, maar niet dat ik er last van heb. Tot nu toe ook een goede zwangerschap dus.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschap from hell, of de mooiste tijd van je leven? Empty Re: Zwangerschap from hell, of de mooiste tijd van je leven?

Bericht  Coco do 22 dec 2011 - 8:58

Het getrappel vond ik heerlijk, maar verder duurde het mij veel te lang allemaal. En al dat gespuug was ook echt geen pretje.
Ik ben vanaf 14 weken thuis geweest met harde buiken en dat begon aardig snel te vervelen. De laatste twee maanden deed mijn buik ook onwijs veel pijn, zo strak en gespannen als die stond. :P
Maar een hel wil ik het zeker niet noemen.
Ik had verder ook veel klachten, maar gek genoeg kan ik mij dat niet echt meer herinneren.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschap from hell, of de mooiste tijd van je leven? Empty Re: Zwangerschap from hell, of de mooiste tijd van je leven?

Bericht  mauwmauw do 22 dec 2011 - 8:59

ik heb een beroerde zwangerschap gehad,veel kotsen,veel spanning(extra echo omdat ze het hartje niet konden horen,extra echo omdat V misschien een gat in zijn hart had,en te veel vocht in zijn hoofdje)stress vanwege de woonruimte,nog meer kotsen,geen baby kamer om van te genieten.uiteindelijk opgenomen in het ziekenhuis met een beginnende zwangerschaps vergiftiging,ingeleid 24 uur aan het kotsen geweest,spoed keizersnede gehad,3 liter bloed verloren........Verder was het wel leuk,
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschap from hell, of de mooiste tijd van je leven? Empty Re: Zwangerschap from hell, of de mooiste tijd van je leven?

Bericht  CCC do 22 dec 2011 - 9:01

Ik kan alleen maar tot nu toe reageren natuurlijk... Maar de eerste weken vond ik behoorlijk tegenvallen, ik heb een zwangerschap zwaar onderschat. Ik was één van de gelukkige die zo misselijk was dat ik niks binnen hield, na de Emasafene werd het gelukkig wat beter... maar de eerste 11 weken heb ik niet lekker gevoeld ondanks de medicatie... Nu begin ik steeds meer te genieten en vind ik het steeds leuker worden.. maar ik twijfel nu al, of ik het nog een keertje wil meemaken...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschap from hell, of de mooiste tijd van je leven? Empty Re: Zwangerschap from hell, of de mooiste tijd van je leven?

Bericht  Chelle do 22 dec 2011 - 9:01

Ik vond het de mooiste tijd van mijn leven. Ben eigenlijk alleen de eerste 12 weken beetje misselijk geweest verder niks. Heb elke dag bewust genoten en zat op een hele grote roze wolk. Totdat ik met 30 weken in het ziekenhuis belande met een bloeding vanwege een laagliggende placenta.
Gelukkig is dat eenmalig geweest en heb ik vanaf week 34 (veiligere zone) weer vollop genoten. Ik "baalde" dan ook wel dat ik met 38 weken al was bevallen. Had graag tot 40 weken doorgelopen.

Ook mijn bevalling was mooi. Dat zou ik zo nog eens overdoen.

Maar het ontzwangeren valt me wel heel erg tegen. Ik merk dat de zwangerschap enorm veel van mijn lichaam heeft gevergd.
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschap from hell, of de mooiste tijd van je leven? Empty Re: Zwangerschap from hell, of de mooiste tijd van je leven?

Bericht  mickey do 22 dec 2011 - 9:02

Ik vond het heeeerlijk! Ik heb dan ook nauwelijks klachten gehad, niet 1x gespuugd, vrijwel geen misselijkheid gehad, dus wat dat betreft echt geluk gehad. Denk dat F. daarom ook 13 dagen langer is blijven zitten Wink De bevalling vond ik ook niet vreselijk, ook al heeft dat lang genoeg geduurd.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschap from hell, of de mooiste tijd van je leven? Empty Re: Zwangerschap from hell, of de mooiste tijd van je leven?

Bericht  Thunder do 22 dec 2011 - 9:02

Bij de oudste heb ik het merendeel van de zwangerschap niet mee gemaakt, maar de laatste weken waren prima. Wel veel vocht vast gehouden en met krukken moeten lopen. Bij de jongste heel veel kwalen gehad, van elke dag overgeven tot zo extreem veel vocht vasthouden dat ik 10 weken met slippers (in maat 41, ik heb normaal 37) heb moeten lopen. Van ziektewet tot een gespalke arm/pols ivm CTS. Toch heb ik ook erg genoten!

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschap from hell, of de mooiste tijd van je leven? Empty Re: Zwangerschap from hell, of de mooiste tijd van je leven?

Bericht  Parisienne do 22 dec 2011 - 9:07

Ik vond het niet leuk om zwanger te zijn. Het enige leuke was het getrappel, verder niks. Ik heb geen last gehad van zwangerschapskwaaltjes als misselijkheid. Ze hebben bij mij alleen tijdens mijn zwangerschap ontdekt dat ik drager ben van een bloedziekte. Er moesten veel testen worden gedaan, ik moest door mijn veel te lage HB-gehalte 2 keer per week injecties, er was gevaar voor de baby (grote kans dat zij echt ziek zou zijn), ik mocht vanaf 24 weken bijna niks meer, er was grote kans op vroeggeboorte, etc. Ook hebben ze een paar weken voor de uitgerekende datum ontdekt dat N.'s ene niertje veel groter was dan de andere.. nog meer stress en onzekerheid.

Nee, zwanger zijn vond ik echt niet leuk. Ik hoop dat een volgende zwangerschap wat rustiger zal verlopen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschap from hell, of de mooiste tijd van je leven? Empty Re: Zwangerschap from hell, of de mooiste tijd van je leven?

Bericht  joyce0606 do 22 dec 2011 - 9:07

ik heb niet meest geweldige zwangerschap gehad, erg veel pijn voor/tijdens en na zwangerschap gehad. maar kon wel genieten van het getrappel en van de kleine nu, het is het allemaal waard, ondanks alle problemen en de grote kans dat het mijn volgende zwangerschap weer zal zijn, laat dit mij niet tegenhouden.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschap from hell, of de mooiste tijd van je leven? Empty Re: Zwangerschap from hell, of de mooiste tijd van je leven?

Bericht  koNijntje do 22 dec 2011 - 9:07

Chelle schreef:Ik "baalde" dan ook wel dat ik met 38 weken al was bevallen. Had graag tot 40 weken doorgelopen.

herkenbaar!
met 37+2 bleek mijn bloeddruk verhoogd en mocht ik niets meer van de vk.
toen heb ik ook geroepen dat de kleine wel mocht komen, stilzitten is niet mijn ding.
bij 37+4 is t. geboren (wat luistert hij toch goed :P) maar ik vond het ergens ook wel jammer..
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschap from hell, of de mooiste tijd van je leven? Empty Re: Zwangerschap from hell, of de mooiste tijd van je leven?

Bericht  Jasmine do 22 dec 2011 - 9:13

Ik vraag dagelijks aan mijn man waarom ik ook alweer zwanger wilde zijn. Kan er op het moment nog niet van genieten. Ben vreselijk humeurig, continu moe en veel misselijk. Volgens mij heb ik zwanger zijn een beetje geidealiseerd.

Zal binnenkort vast wel beter gaan hoor, maar op het moment kan ik alleen maar uitkijken naar mijn bevalling. Weg met de onzekerheid, de stemmingskwalen en weer gewoon mezelf zijn.

(om waarschijnlijk dan weer terug te verlangen naar mijn zwangerschap)
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschap from hell, of de mooiste tijd van je leven? Empty Re: Zwangerschap from hell, of de mooiste tijd van je leven?

Bericht  Susan do 22 dec 2011 - 9:14

De eerste keer was ik heel angstig dat er iets mis zou gaan of dat ik iets verkeerd zou doen, dus dat was wel heel heftig en zwaar. Lichamelijk gezien had ik weinig klachten en natuurlijk was het wel een heel bijzondere tijd, ik genoot erg van mijn dikke buik en de bewegingen. Heb het er later wel moeilijk mee gehad dat ik er niet gewoon meer van heb kunnen genieten.

De tweede keer had ik iets meer klachten en toen was het ook wel vermoeiend dat ik niet even kon rusten als ik moe was, maar ook dat was een heel bijzondere tijd en bovendien zo'n beetje de laatste min of meer zorgeloze periode die we hebben gehad als gezin. Kort daarna begonnen toch echt wel de zorgen om Ezra.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschap from hell, of de mooiste tijd van je leven? Empty Re: Zwangerschap from hell, of de mooiste tijd van je leven?

Bericht  Supertalentje do 22 dec 2011 - 9:14

Tot nu toe heb ik fysiek echt geen klachten gehad, wel wat kwaaltjes, maar niks ernstigs of waardoor ik niet kon doen wat ik wilde. Mentaal vond ik het wel een hel, tot de 30 weken ongeveer, nu zit ik op een blauwe wolk, ben heerlijk aan het genieten en hoop dat baby zo lang mogelijk blijft zitten!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschap from hell, of de mooiste tijd van je leven? Empty Re: Zwangerschap from hell, of de mooiste tijd van je leven?

Bericht  meisje do 22 dec 2011 - 9:16

Ik heb twee heerlijke en makkelijke zwangerschappen gehad.
Ook de bevallingen waren een 'eitje'.

Het waren voor mij dus ook de mooiste ervaringen uit mijn leven en heb ook echt genoten.
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschap from hell, of de mooiste tijd van je leven? Empty Re: Zwangerschap from hell, of de mooiste tijd van je leven?

Bericht  PiP do 22 dec 2011 - 9:25

Ik heb veel bekkenpijn gehad en slapeloze nachten door tintelende benen de laatste 10 weken, maar toch genoot ik er erg van. Wel heb ik een tijd geroepen nooit meer zwanger te willen zijn, maar zie ticker dat toch het fijne gevoel gewonnen heeft smile

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschap from hell, of de mooiste tijd van je leven? Empty Re: Zwangerschap from hell, of de mooiste tijd van je leven?

Bericht  Tania do 22 dec 2011 - 9:27

Mijn eerste zwangerschap heb ik veel bloedverlies en te veel harde buiken gehad. Daardoor kon ik op een gegeven moment niet meer dan 5 minuten lopen en dan ging het echt niet meer. Het was ook heel heftig door de spanning of alles wel goed was.
Deze zwangerschap zit ik al sinds 9/10 weken thuis door mijn bekken en ook nu heb ik weer veel last van harde buiken. Ik kan nog maar erg weinig en met dat kleine drukke mannetje om me heen is dat best zwaar. Ook ben ik best bang dat ik weer zo veel bloedverlies ga krijgen. Vandaag was ik precies de dag (28+4) dat ik vorige keer in het ziekenhuis werd opgenomen omdat ik veel bloed had verloren en hoe stom het ook is, ik vond het best spannend.

Maar ondanks dat mijn zwangerschappen best zwaar zijn en niet helemaal gaan zoals ik zou willen vind ik het geweldig om zwanger te zijn. Ik kan echt genieten van een klein babytje in m'n buik dat lekker ligt te bewegen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschap from hell, of de mooiste tijd van je leven? Empty Re: Zwangerschap from hell, of de mooiste tijd van je leven?

Bericht  Dora do 22 dec 2011 - 9:30

Wanneer mag ik nog een keer??!! Very Happy

Geweldig vond ik het zwanger zijn. Heb ook nergens geen last van gehad (op de groeiachterstand en verplichte rust de laatste 2 weken na, maar niks lichamelijk qua klachten).
Had graag nog wat langer zwanger willen zijn en niet met 38+6 bevallen (maar voor de 40 weken zou ik ingeleid worden, ws bij 39+2)
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschap from hell, of de mooiste tijd van je leven? Empty Re: Zwangerschap from hell, of de mooiste tijd van je leven?

Bericht  Niene do 22 dec 2011 - 9:32

Mijn zwangerschap was een drama.. Ben tot 23 weken enorm misselijk geweest,met 25 weken kreeg ik al weeën en moest ik rust houden,door de rust heb ik trombose gekregen en met spoed kantje boord in het ziekenhuis beland met een longembolie ( 5 stuks ) ( 28 weken zwanger ) Daarna moest ik hele lange tijd bloedverdunners spuiten,elke 2 weken allerlei controles in het ziekenhuis,kindje had groeiachterstand dus spannend allemaal,uiteindelijk tot 43 weken doorgelopen en een helse bevalling gehad met alle gevolgen van dien..En dat was nog niet eens alles,dus nee mijn zwangerschap was niet leuk. En toch baal ik zo ontzettend dat ik niet meer heb kunnen genieten ( waren de omstandigheden ook niet na ) en kan ik gewoon verdrietig worden als ik eraan denk dat ik dit nooit meer mee zal maken,nooit meer zal meemaken hoe het ook anders zou kunnen Sad
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschap from hell, of de mooiste tijd van je leven? Empty Re: Zwangerschap from hell, of de mooiste tijd van je leven?

Bericht  Bruintje Beer do 22 dec 2011 - 9:49

Bij de 1e tot 25 weken een zwangerschap gehad uit het boekje. Helaas kreeg ik daarna erge last van mijn bekken. En vanaf 30 weken was ik erg onzeker vanwege de 3 weken groeiachterstand en de ziekenhuisbezoeken. Gelukkig had de 10 weken rust goed gedaan en is ze helemaal volgens haar eigen lijntje gegroeid.
2e zwangerschap al vrij vroeg last van mijn buik en wat later overging op harde buiken. Waardoor ik in de ziektewet belanden. Was er heel erg vanuit gegaan dat ik weer met 42 weken zou bevallen maar dit keer braken mijn vliezen met 38 weken en ben ik bevallen met 39 weken.En ik vond het ook best zwaar dat er al een kleintje was waar ik voor moest zorgen.

Maar zou het zo weer overdoen allebei de zwangerschappen.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschap from hell, of de mooiste tijd van je leven? Empty Re: Zwangerschap from hell, of de mooiste tijd van je leven?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum