Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Anders in het leven staan bij een zwangerschap?

+7
Snoes
Mamsie
Floor
munk
Charles
Ibbeltje
Cimic
11 plaatsers

Ga naar beneden

Anders in het leven staan bij een zwangerschap? Empty Anders in het leven staan bij een zwangerschap?

Bericht  Cimic vr 19 apr 2013 - 0:45

Een goede vriendin is binnenkort uitgerekend van haar eerste kindje. Maar sinds haar zwagerschap heb ik haar niet meer gezien en amper gesproken, gesprekken kwamen vaak van mijn kant uit. Vandaag vertelde ze via de WA dat ze heel anders in het leven staat en dat ze andere dingen waardeert, heel begrijpelijk natuurlijk. Maar ik heb nu echt een gevoel alsof de Mount Everest tussen ons instaat. Misschien omdat we qua keuzes andere doelen hebben. Zij een kleintje en een andere hechte vriendengroep van vroeger en ik studie. Ken haar al jaren en voel mij er best verdrietig om. Het gekke is dat ik haar regelmatig zag voor haar zwangerschap. Het voelt nu alsof een goede, fijne vriendschap verwaterd.... Sad

Mijn vraag is ook, hebben jullie mama's dit ook meegemaakt, bij jezelf of andere vriendinnen? Zijn jullie hele andere dingen gaan waarderen, ook in vriendschappen?
Cimic
Cimic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 273
Punten : 282
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Anders in het leven staan bij een zwangerschap? Empty Re: Anders in het leven staan bij een zwangerschap?

Bericht  Gast vr 19 apr 2013 - 0:49

Wat jammer!
Kan me heel goed voorstellen dat de verse/niet verse moeders anders in het leven gaan staan, omdat het nogal een impact heeft op je leven. Wat ik me niet voor kan stellen is dat bepaalde vriendinnen niet meer belangrijk voor je zijn.
Ik heb 2 vriendinnen die net moeder zijn geworden en gelukkig zijn ze nog net zo leuk, gezellig en beschikbaar om af te spreken als daarvoor. Soms moeten ze alleen wat meer plannen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Anders in het leven staan bij een zwangerschap? Empty Re: Anders in het leven staan bij een zwangerschap?

Bericht  Ibbeltje vr 19 apr 2013 - 0:52

Heb het er al over met je gehad (of heb nog :P) maar ik vind het gek dat het ineens sinds de zwangerschap is. Het is toch juist leuk om te delen met je vriendin dat je zwanger bent? Ik kan mij niet inbeelden dat iemand zo veranderd tijdens een zwangerschap en dat dan die vriendschap ineens verwaterd.
Maar goed ik ben geen moeder en kan daarover niet oordelen. Maar genoeg vriendinnen om mij heen die zwanger zijn geworden en die nog gewoon vriendin zijn. natuurlijk kan iemand anders in het leven gaan staan, maar om dan een dierbare vriendschap zo te laten gaan snap ik niet.Anders in het leven staan bij een zwangerschap? 699888
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Anders in het leven staan bij een zwangerschap? Empty Re: Anders in het leven staan bij een zwangerschap?

Bericht  Charles vr 19 apr 2013 - 1:03

Ik herken het wel, maar dan ook vanuit de niet-zwangere vriendinnen en niet zozeer dat ik het aangaf aan anderen. Is jammer ja, er verandert veel en vriendschappen gaan, maar daar komen wel vaak weer nieuwe voor terug.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Anders in het leven staan bij een zwangerschap? Empty Re: Anders in het leven staan bij een zwangerschap?

Bericht  munk vr 19 apr 2013 - 1:16

Het leven is net een treinreis, er stappen mensen in je trein en weer uit je trein.

Je vriendin zit waarschijnlijk in een andere levensfase en beleefd dingen nu anders als voorheen (ook hormonen kunnen hier een rol in spelen). Een zwangerschap kan iemands leven (hoe positief het ook is) behoorlijk op zijn kop zetten. Geef het de tijd, wie weet trekt de vriendschap straks weer aan.
munk
munk
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 252
Punten : 314
Registratiedatum : 29-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Anders in het leven staan bij een zwangerschap? Empty Re: Anders in het leven staan bij een zwangerschap?

Bericht  Floor vr 19 apr 2013 - 1:22

Ik herken het beide kanten op.
Een vriendin veranderde helemaal toen ze zwanger was van de eerste (ik had toen geen kindje). Dat kwam echt tussen ons in te staan en is ook nooit meer goed gekomen. Nu ik een kindje heb loopt het ook niet, ze heeft op alles kritiek (mijn manier van opvoeden/reageren enzovoort) dus ik laat het zo, dan maar geen/minder contact.

Toen ik zwanger was (in het begin) had ik wel behoefte aan vriendinnen maar de meeste lieten me vallen als een baksteen, ze gaven duidelijk aan hier geen zin in te hebben. Met hun heb ik ook geen contact meer, ze vinden het voornamelijk 'gedoe, dat kind van mij'.
2 vriendinnen bleven wel maar uiteindelijk had ik daar ook 'weinig behoefte aan', ik weet niet wat het was maar ik zag alles anders. Zij bleven wel. Met hun is uiteindelijk alles ook goed gekomen, het lag echt aan mij, mijn leven veranderde zo erg dat ik er zelf geen raad meer mee wist.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Anders in het leven staan bij een zwangerschap? Empty Re: Anders in het leven staan bij een zwangerschap?

Bericht  Gast vr 19 apr 2013 - 1:23

Charles schreef:Ik herken het wel, maar dan ook vanuit de niet-zwangere vriendinnen en niet zozeer dat ik het aangaf aan anderen. Is jammer ja, er verandert veel en vriendschappen gaan, maar daar komen wel vaak weer nieuwe voor terug.
Ah dat is ook jammer zeg, dat het dan andersom is! Vriendschappen komen en gaan, dat ben ik met je eens. Maar sommige vrienschappen zijn me te dierbaar om 'in te ruilen' (even cru gezegd) dus ben blij dat de vriendschap met hen niet veranderd is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Anders in het leven staan bij een zwangerschap? Empty Re: Anders in het leven staan bij een zwangerschap?

Bericht  Mamsie vr 19 apr 2013 - 1:58

Vervelend. Ik herken het wel van toen ik mijn eerste kreeg. Maar dat begreep ik ook want hun leven was compleet anders.

Ik zou het aangeven bij je vriendin en geef het verder even de tijd. Waarschijnlijk wordt ze wel weer "zichzelf" een poosje na de bevalling.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Anders in het leven staan bij een zwangerschap? Empty Re: Anders in het leven staan bij een zwangerschap?

Bericht  Snoes vr 19 apr 2013 - 4:34

Wat vervelend Cimic.
Ik herken het deels, ik ben geen vriendinnen kwijt geraakt door mijn zwangerschap, maar ik ben wel de eerste in onze vriendengroep die zwanger was/een kind heeft en ik merk dat de meesten niet beseffen wat daar allemaal bij komt kijken en dat ik dus ook niet zomaar mee weg kan. Vaak smsen ze om 17u dat ze om 20u wat gaan drinken en of wij mee gaan. Nou nee, dat gaat dan niet, ik wil dat liever wat vroeger weten.

Mijn zus (zelfde vriendengroep) is inmiddels ook al een hele tijd zwanger en een andere vriendin is voor november uitgerekend. Dus dat is wel fijn. Ik zou het echt héél jammer vinden als door mijn zwangerschap/moederschap vriendschappen zouden wegvallen.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Anders in het leven staan bij een zwangerschap? Empty Re: Anders in het leven staan bij een zwangerschap?

Bericht  Mamsie vr 19 apr 2013 - 4:39

Snoes schreef:Wat vervelend Cimic.
Ik herken het deels, ik ben geen vriendinnen kwijt geraakt door mijn zwangerschap, maar ik ben wel de eerste in onze vriendengroep die zwanger was/een kind heeft en ik merk dat de meesten niet beseffen wat daar allemaal bij komt kijken en dat ik dus ook niet zomaar mee weg kan. Vaak smsen ze om 17u dat ze om 20u wat gaan drinken en of wij mee gaan. Nou nee, dat gaat dan niet, ik wil dat liever wat vroeger weten. Toch raad ik je aan om wel gewoon eens spontaan mee te gaan. Dat kan dan ook om de beurt toch? Het is namelijk jammer als ze je in het vervolg niet meer vragen omdat je toch niet kunt. Natuurlijk kun je ook nog gewoon afspraken maken die wel eerder besproken worden.


Mijn zus (zelfde vriendengroep) is inmiddels ook al een hele tijd zwanger en een andere vriendin is voor november uitgerekend. Dus dat is wel fijn. Ik zou het echt héél jammer vinden als door mijn zwangerschap/moederschap vriendschappen zouden wegvallen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Anders in het leven staan bij een zwangerschap? Empty Re: Anders in het leven staan bij een zwangerschap?

Bericht  Slakje vr 19 apr 2013 - 4:43

Ik ben ook heel wat vriendinnen 'kwijt'. Voornamelijk omdat mijn prioriteiten ergens anders lagen/liggen dan bij hen. Bij de meeste vind ik het niet zo erg.

Vriendschappen komen en gaan.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Anders in het leven staan bij een zwangerschap? Empty Re: Anders in het leven staan bij een zwangerschap?

Bericht  Fearie vr 19 apr 2013 - 6:01

Toen ik gin samen wonen sneuvelden een aantal vriendschappen, dus degene die ik had toen ik zwanger werd heb ik gelukkig kunnen vasthouden. Dit ook omdat ik vrij vlot heb uitgesproken dat ik niet wou dat het hebben van een kind tussen ons in zou staan. Gelukkig werd hier goed op gereageerd, we zien elkaar wel minder maar het is altijd gezellig.

Ik zie daarentegen wel in mijn omgeving dat vriendschappen een baby vaak niet overleven, dat vind ik erg jammer.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Anders in het leven staan bij een zwangerschap? Empty Re: Anders in het leven staan bij een zwangerschap?

Bericht  Caroow vr 19 apr 2013 - 6:05

Ik snap wel dat ik niet zo leuk ben voor vriendinnen die kinderen niks vinden. Ik wil graag voor de zesde keer vertellen waarom ik mijn bevalling zo verschrikkelijk vindt en zij zijn koninginnendag aan het plannen. Maar dat is tijdelijk natuurlijk, ik ben over een tijdje vast weer een leukere vriendin.

Ik hoop dan ook niet vriendinnen te verliezen, ik blijf dezelfde persoon, alleen nu met kind.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Anders in het leven staan bij een zwangerschap? Empty Re: Anders in het leven staan bij een zwangerschap?

Bericht  Snoes vr 19 apr 2013 - 8:12

Mamsie schreef:
Snoes schreef:Wat vervelend Cimic.
Ik herken het deels, ik ben geen vriendinnen kwijt geraakt door mijn zwangerschap, maar ik ben wel de eerste in onze vriendengroep die zwanger was/een kind heeft en ik merk dat de meesten niet beseffen wat daar allemaal bij komt kijken en dat ik dus ook niet zomaar mee weg kan. Vaak smsen ze om 17u dat ze om 20u wat gaan drinken en of wij mee gaan. Nou nee, dat gaat dan niet, ik wil dat liever wat vroeger weten. Toch raad ik je aan om wel gewoon eens spontaan mee te gaan. Dat kan dan ook om de beurt toch? Het is namelijk jammer als ze je in het vervolg niet meer vragen omdat je toch niet kunt. Natuurlijk kun je ook nog gewoon afspraken maken die wel eerder besproken worden.


Mijn zus (zelfde vriendengroep) is inmiddels ook al een hele tijd zwanger en een andere vriendin is voor november uitgerekend. Dus dat is wel fijn. Ik zou het echt héél jammer vinden als door mijn zwangerschap/moederschap vriendschappen zouden wegvallen.
Ik kan dat zelf niet. Ik heb sowieso al ontzettend veel moeite om hem achter te laten en moet mezelf daar echt op "voorbereiden". Als ik maar een paar uur op voorhand weet dat ik hem achter moet laten, dan weet ik sowieso dat ik me niet goed zal vermaken. Mijn vriend en ik zijn overigens ook wel een koppel dat zowat alles samen doet, al is het niet uitgesloten dat er één iemand wat gaat drinken met onze vriendengroep en de ander thuisblijft. Misschien moet ik het de volgende keer toch eens proberen, ik ben natuurlijk zo weer thuis als ik het niet leuk (meer) vind.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Anders in het leven staan bij een zwangerschap? Empty Re: Anders in het leven staan bij een zwangerschap?

Bericht  M-G vr 19 apr 2013 - 11:29

Gelukkig heb ik al mijn vriendinnen nog van voor de zwangerschap. Ik probeer er zelf uiteraard ook nog steeds moeite voor te doen want ik wil ze niet kwijt en dat weten ze ook. Ze weten dat ik nu gewoon lastiger op het laatste moment af kan spreken, kan wel maar dan bij mij thuis en dat is meestal ook geen probleem. Wat ik wel snap is de andere levensfase. Mijn beste vriendin zit in een hele andere levensfase, geen probleem, daar kunnen we prima mee dealen maar haar vrienden dat zijn niet mijn vrienden, die mensen zijn zo totaal anders. Alleen maar feesten, party en niks geen serieuze dingen in het leven, nergens over nadenken, gewoon gaan en zo ben ik niet (meer) daar kan ik niet zo goed meer mee overweg. Gelukkig begrijpt mijn beste vriendin mij helemaal en kunnen haar vrienden mij gesloten worden. We hebben het er ook wel over gehad, ik "match" gewoon niet met haar vriendengroep, die mannen vind ik erg onvolwassen en de meiden net zo maar zij en ik zijn nog steeds beste vriendinnen, dus dat komt helemaal goed! Ik snap het aan de ene kant wel maar zou het erg jammer vinden als het zo zou verlopen bij mijn vriendinnen, gelukkig is dat (tot nu toe) niet het geval. Maar zoals anderen zeggen: vriendinnen komen en vriendinnen gaan....
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Anders in het leven staan bij een zwangerschap? Empty Re: Anders in het leven staan bij een zwangerschap?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum