Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil)

+6
Ibbeltje
TukTuk
Marin
blondje1313
Rovine
Printje
10 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil) - Pagina 2 Empty Re: OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil)

Bericht  Gast wo 21 dec 2011 - 7:22

Dat klinkt wel heel ideaal zeg! Hoewel ik ook benieuwd ben naar de specifieke voorwaarden die eraan vastzitten.

En even praktisch: hoe werkt dat met verhuizen? Je kunt moeilijk allebei tegelijk naar het andere huis verhuizen toch? Vooral als je nog dingen wil doen als verven, nieuwe vloer leggen, enz.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil) - Pagina 2 Empty Re: OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil)

Bericht  sabje wo 21 dec 2011 - 8:28

Wij hebben dit ook gedaan. Van een appartement naar een twee onder 1 kap met garage. Ik wilde wel in deze woonplaats blijven wonen dus voor ons was het ideaal.

Hieronder een stukje van mijn vriend over de praktische kanten Very Happy
Er zitten eigenlijk veel voordelen aan deze constructie:
Mogelijkheid om geen bijleenregeling te hebben bij de belastingdienst
Verlaagde prijzen van de woningen (het gaat immers om het prijsverschil)
Minder van toepassing op dit moment, maar de KK kan hierdoor lager uitvallen
Geen makelaar om je huis te verkopen
Geen dubbele lasten!

Nadeel is dat je op de zelfde dag over moet, wij hebben dit opgelost door in de weken ervoor onze spullen bij hun in de garage te zetten en hun bij ons op zolder (hadden 2 verdiepingen). Toen we erin zaten hebben we gewit. De kleine hadden we nog niet dus dat ging makkelijk.

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel. Veel succes met je keuze!!

Nog even erbij waarom mensen willen ruilen. Bij ons was het zo omdat ze naar het buitenland wilde, maar wel nog een appartement in nld. Kenissen hebben dit ook gedaan en daarbij lagen de mensen in scheiding. De man kocht het appartement en kon zo ook zijn vrouw de helft betalen.
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil) - Pagina 2 Empty Re: OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil)

Bericht  rapa nui wo 21 dec 2011 - 8:51

Gewoon even nieuwsgierig: kun je in zulke gevallen je hypotheek dan meenemen? Of moet je dan toch een nieuwe afsluiten met de inmiddels strengere regels? En loop je dan het risico dat je geen nieuwe hypotheek krijgt ook al is het voor een zelfde bedrag?
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil) - Pagina 2 Empty Re: OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil)

Bericht  sabje wo 21 dec 2011 - 9:02

Je krijgt dan wel een nieuwe hypotheek, want die hoort bij je huis en die verkoop je.
Hoe het verder met de regels zit weet ik niet. Dus ook niet of er risico is dat je niet hetzelfde bedrag kan lenen.
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil) - Pagina 2 Empty Re: OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil)

Bericht  Coco wo 21 dec 2011 - 9:16

Indien het maar om 15 km gaat en het huis is op de vloer en badkamer na, naar wens. Dan zou ik er wel voor gaan. Dan kun je iig verder met je toekomst (geloof dat jouw man/vriend ook al wat ouder is? dan wil je misschien niet te lang wachten met een tweede). En als het niet bevalt kun je van daaruit zoeken naar een ander huis is de woonplaats waar je geboren bent.

Maar als het verder is dan 15 km zou ik er wel heel goed over nadenken.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil) - Pagina 2 Empty Re: OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil)

Bericht  Gast wo 21 dec 2011 - 9:22

Klinkt nogal 'too good to be true'. Meestal is dat dan ook zo...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil) - Pagina 2 Empty Re: OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil)

Bericht  Gast wo 21 dec 2011 - 9:30

Nou we hebben het vanavond samen over gehad en het gaat 'm waarschijnlijk toch niet worden. Mijn man heeft zich verdiept in het financiele plaatje en zoals hij het berekend moeten we zeker minimaal 20.000 euro bijleggen en eigenlijk willen we dat beide niet. Als we via de normale weg een ander huis gaan kopen hoeven we in het gunstigste geval niks bij te leggen. Maargoed we houden nog contact met die mensen van dat huis en misschien willen hun het nog steeds van ons kopen als hun huis is verkocht of misschien komen ze toch met een goede compromis als ze ons appartementje gewoon echt heel graag willen. Maar nogmaals zoals het er nu uitziet doen we het niet grotendeels door het financiele plaatje. En ik denk ook dat ik het anders toch niet gewild had door de zucht die ik maakte toen m'n man vertelde dat het waarschijnlijk toch niet kon laughcry Het wonen in die andere woonplaats staat bij mij toch erg hoog merkte ik vandaag. De die evt 2e baby daar zijn we nog niet over eens dus daar moeten we het ook nog eens een keer goed over hebben Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil) - Pagina 2 Empty Re: OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum