Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Je moeten verantwoorden

+6
xxjojootjexx
Minx
mzcharlotte
Zora
Sushi
Fortissimo
10 plaatsers

Ga naar beneden

Je moeten verantwoorden Empty Je moeten verantwoorden

Bericht  Fortissimo zo 2 jun 2013 - 2:32

Ik begin zo langzamerhand héél moe te worden van mijn zwager en schoonzus. Vandaag wilde mijn vriend met ze wandelen bij een meer hier vlakbij. Daar zit ook een eetgelegenheid maar die is behoorlijk aan de prijs. €30,00 voor een lunch is daar nog weinig. Daar zaten wij niet op te wachten met de komende verhuizing en sowieso hebben wij dit niet over voor een lunch als je bij een ander tentje een net zo lekker broodje kan krijgen voor minder. Nou, daar kwam het; Ja, moeten jullie maar niet zo vaak uit eten gaan. Pardon? Dat mogen we toch zeker wel zelf weten.

Vervolgens kreeg ik de vraag wat we dan wel niet in de stad gingen doen (koopzondag). Of we gingen shoppen ofzo. Toen aangegeven dat we gewoon wat wilde neuzen en met dit weer is het gewoon onwijs gezellig in de binnenstad. En daar kwam 'ie weer; Dat kan toch ook op de andere 6 dagen in de week, dat hoeft toch niet nu?

Dit zijn slechts twee voorbeelden, maar ik begin me er nu onwijs aan te ergeren. Weet niet zo goed wat ik hiermee wil, maar moet het gewoon even kwijt. Wil ook niet continue bij mijn vriend zitten klagen, hoewel die het ook wel met mij eens is. Het blijft wel zijn broer.. (al gaat het in dit verhaal meer om schoonzus, maar die heeft de broek aan).
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Je moeten verantwoorden Empty Re: Je moeten verantwoorden

Bericht  Sushi zo 2 jun 2013 - 2:43

Even een vraagje: jullie willen niet uit lunchen, maar gaan wel vaak uit eten? Ik snap wel een beetje dat anderen dat gek vinden, maar uiteindelijk blijft het natuurlijk jullie beslissing en ik denk ook niet dat je je uitgebreid moet gaan verantwoorden. Jullie doen waar jullie je goed bij voelen en zolang je anderen daarmee niet kwetst, lijkt me dat dat gewoon moet kunnen.
Heeft je vriend ook het gevoel dat hij zich moet verantwoorden?
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Woonplaats : Leiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Je moeten verantwoorden Empty Re: Je moeten verantwoorden

Bericht  Gast zo 2 jun 2013 - 2:48

Het komt op mij eerder over of hij zich achtergesteld voelt ofzo. 'Met mij wil je niet duur lunchen, je wilt liever naar de stad dan bij mij zijn'.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je moeten verantwoorden Empty Re: Je moeten verantwoorden

Bericht  Fortissimo zo 2 jun 2013 - 2:49

Toevallig zijn we deze week twee keer uiteten geweest, maar het kan ook voorkomen dat we in tijden niet gaan. Maar dan nog is het onze keuze. Voor uiteten hebben we het over (pizzeria, 15/20 pp), voor een hautaine lunch zeker niet (Ik denk dat Marin en Zwerver wel weten over welke tent ik het heb :P). Mijn vriend had dit gevoel trouwens ook..
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Je moeten verantwoorden Empty Re: Je moeten verantwoorden

Bericht  Fortissimo zo 2 jun 2013 - 2:50

Zus schreef:Het komt op mij eerder over of hij zich achtergesteld voelt ofzo. 'Met mij wil je niet duur lunchen, je wilt liever naar de stad dan bij mij zijn'.

Naja, misschien wel. Maar wilde ook wel gewoon quality time met mijn vriend. We werken beide 40 uur, zijn 's avonds regelmatig weg.. Dan heb ik in het weekend zoiets van 'ik doe lekker waar ik zelf zin in heb, in plaats van wat anderen van mij verwachten'.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Je moeten verantwoorden Empty Re: Je moeten verantwoorden

Bericht  Zora zo 2 jun 2013 - 2:54

Fortissimo schreef:Toevallig zijn we deze week twee keer uiteten geweest, maar het kan ook voorkomen dat we in tijden niet gaan. Maar dan nog is het onze keuze. Voor uiteten hebben we het over (pizzeria, 15/20 pp), voor een hautaine lunch zeker niet (Ik denk dat Marin en Zwerver wel weten over welke tent ik het heb :P). Mijn vriend had dit gevoel trouwens ook..

Bij het H. Meer? Daar kun je ook wel heel yummie lunchen smile
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je moeten verantwoorden Empty Re: Je moeten verantwoorden

Bericht  Fortissimo zo 2 jun 2013 - 2:55

Zora schreef:
Fortissimo schreef:Toevallig zijn we deze week twee keer uiteten geweest, maar het kan ook voorkomen dat we in tijden niet gaan. Maar dan nog is het onze keuze. Voor uiteten hebben we het over (pizzeria, 15/20 pp), voor een hautaine lunch zeker niet (Ik denk dat Marin en Zwerver wel weten over welke tent ik het heb Je moeten verantwoorden 253468018). Mijn vriend had dit gevoel trouwens ook..

Bij het H. Meer? Daar kun je ook wel heel yummie lunchen Je moeten verantwoorden 561177

Klopt, hebben we wel een keer gedaan hoor Wink Maar ik vond het gewoon onwijs duur en het niet waard.. En het kwam nu ook gewoon niet zo goed uit met de komende verhuizing..
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Je moeten verantwoorden Empty Re: Je moeten verantwoorden

Bericht  Gast zo 2 jun 2013 - 2:59

Fortissimo schreef:
Zus schreef:Het komt op mij eerder over of hij zich achtergesteld voelt ofzo. 'Met mij wil je niet duur lunchen, je wilt liever naar de stad dan bij mij zijn'.

Naja, misschien wel. Maar wilde ook wel gewoon quality time met mijn vriend. We werken beide 40 uur, zijn 's avonds regelmatig weg.. Dan heb ik in het weekend zoiets van 'ik doe lekker waar ik zelf zin in heb, in plaats van wat anderen van mij verwachten'.

Ik zeg ook niet dat je dat niet moet doen Very Happy. Wellicht zou je het eens kunnen benoemen als hij weer zo begint. Ik bedoel, het is toch logisch dat je graag ook wat tijd met je partner doorbrengt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je moeten verantwoorden Empty Re: Je moeten verantwoorden

Bericht  mzcharlotte zo 2 jun 2013 - 3:01

Of je nu alle dagen in de week uit eten gaat of 1x per jaar, ik vind dat je je er niet voor hoeft te verantwoorden - tegen niemand niet. Maar Zus heeft wel degelijk een punt; misschien voelen zij zich gewoon achtergesteld of teleurgesteld dat jullie (nu) niets met hen willen doen. Misschien kan je de volgende keer gelijk een tegenvoorstel doen, bv. van de week een kopje koffie bij hun ofzo.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je moeten verantwoorden Empty Re: Je moeten verantwoorden

Bericht  Fortissimo zo 2 jun 2013 - 3:11

Het grappige is juist dat het initiatief altijd bij ons vandaan moet komen. Mochten zij zich achtergesteld voelen, dan zou dat niet geheel terecht zijn. Je moeten verantwoorden 253468018 Ik denk dan ook niet dat het te maken heeft met zich achtergesteld voelen, maar gewoon het niet eens zijn met de wijze waarop wij ons leven indelen. Ik kan me ook totaal niet vinden in hoe zij leven, misschien hebben zij dat ook wel andersom en laten ze dit op deze manier merken.. Ik weet het ook niet. Vond het wel erg jammer, want als dit zo door blijft gaan heb ik niet zo heel veel zin meer om nog af te spreken met ze.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Je moeten verantwoorden Empty Re: Je moeten verantwoorden

Bericht  Minx zo 2 jun 2013 - 11:42

Kwestie van zinsbouw denk ik. Ik heb het geld er niet voor is namelijk iets heel anders als ik heb het geld er niet voor over. In het eerste geval is het namelijk vreemd dat je wel andere dingen kan doen en kunnen mensen zich gekwetst voelen. In het tweede geval kun je uitleggen dat je best met ze wil lunchen maar dat specifieke tentje het geld niet waard vind. Een heel klein verschilletje in woorden maar wel met ineens een heel andere betekenis.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je moeten verantwoorden Empty Re: Je moeten verantwoorden

Bericht  Fortissimo zo 2 jun 2013 - 20:09

Dat laatste is wat we gezegd hebben. Wij hebben het er nu niet voor over, omdat er ook een verhuizing voor de deur staat. Anders waren we echt wel meegegaan hoor.. smile
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Je moeten verantwoorden Empty Re: Je moeten verantwoorden

Bericht  Gast zo 2 jun 2013 - 20:29

Ik snap het ergens wel. Ik heb ook een vriendin en die heeft nooit ergens geld voor wanneer ik iets gezelligs met haar wil gaan doen (uit eten), maar ze geeft dan wel véél geld uit aan andere zaken. Ik spreek het niet zo uit, omdat ik het niet netjes vind, om iemand aan te spreken op haar uitgavenpatroon, maar het voelt wel krom. Bijna alsof ze geen geld wil uitgeven aan dingen die we samen doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je moeten verantwoorden Empty Re: Je moeten verantwoorden

Bericht  xxjojootjexx zo 2 jun 2013 - 20:55

Maar dan nog, dan hoeft ze daar toch geen verantwoording over af te leggen?
Misschien vind ze het hele uit eten gaan wel helemaal niet leuk en staat ze te springen om een dagje sauna met jou? Vraag het haar gewoon, niet of ze mee wilt uit eten, maar of ze mee wilt iets leuks samen doen.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je moeten verantwoorden Empty Re: Je moeten verantwoorden

Bericht  Ragazza zo 2 jun 2013 - 21:30

Als ik het verhaal lees, zou ik denken dat zwager en schoonzus het jammer vonden dat ze geen tijd met jullie konden doorbrengen. Maar als het daar om gaat, hoef je toch niet perse ergens uit lunchen te gaan. Dan had ik gezegd: even een wandeling en daarna bij mij thuis een broodje eten. Kan toch net zo goed? Dan breng je ook tijd met elkaar door.

Maar ik begrijp ook dat jullie al andere plannen hadden gemaakt (naar de stad).. In beide gevallen denk ik dat er wel iets beter gecommuniceerd had kunnen worden. Zwager en schoonzus hadden beter niet zo moeten aandringen op die dure lunch, maar gewoon kunnen zeggen: wij willen tijd met jullie doorbrengen en dan hadden jullie kunnen zeggen: goh, dat komt ons vandaag niet uit, wij zouden samen iets gaan doen, maar kunnen jullie die en die dag? En dan had de kwestie van al dan niet geld (willen) uitgeven aan een lunch helemaal niet ter sprake hoeven komen.
Ragazza
Ragazza
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Je moeten verantwoorden Empty Re: Je moeten verantwoorden

Bericht  Rush zo 2 jun 2013 - 21:43

KimRosenberg85 schreef:Ik snap het ergens wel. Ik heb ook een vriendin en die heeft nooit ergens geld voor wanneer ik iets gezelligs met haar wil gaan doen (uit eten), maar ze geeft dan wel véél geld uit aan andere zaken. Ik spreek het niet zo uit, omdat ik het niet netjes vind, om iemand aan te spreken op haar uitgavenpatroon, maar het voelt wel krom. Bijna alsof ze geen geld wil uitgeven aan dingen die we samen doen.
En aan iets anders dan uit eten gaan?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Je moeten verantwoorden Empty Re: Je moeten verantwoorden

Bericht  Gast zo 2 jun 2013 - 21:50

Ik vind het gewoon apart hoe zij haar prioriteiten stelt. Misschien komt het omdat ik persoonlijk eten heel belangrijk vindt. Als ik bij haar kom eten, dan heeft ze standaard het goedkoopste van het goedkoopste gekocht, zonder enige opsmuk, bijvoorbeeld kant-en-klaar hamburgers en daar koopt ze dan witte broodjes bij en dat is het. Geen saus, geen groentes, geen salade, niet eens een plakje tomaat ofzo erop... nouja, dat soort dingen. Meestal is het ook echt niet lekker. Ze zegt dan: 'ik heb even geen geld voor meer luxe'. Nou ok, prima!

... maar dan laat ze wel zien dat ze nieuwe schoenen heeft gekocht voor 200 euro...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je moeten verantwoorden Empty Re: Je moeten verantwoorden

Bericht  Fortissimo zo 2 jun 2013 - 21:54

Maar goed, dan is het toch alsnog niet aan jou om daar iets van te vinden? Als zij niet zo'n waarde hecht aan eten maar wel aan haar vertoning, dan is dat haar goed recht.

(Overigens gaat dit in ons geval niet op hoor, maar dit is best een interessante discussie)
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Je moeten verantwoorden Empty Re: Je moeten verantwoorden

Bericht  xxjojootjexx zo 2 jun 2013 - 21:56

Ik snap dat best, iedereen heeft andere dingen die hem/haar gelukkig maken.
Zo zou ik nooit 200 euro uitgeven aan gewone schoenen, maar mijn motorlaarzen zijn wel zo duur. Embarassed

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je moeten verantwoorden Empty Re: Je moeten verantwoorden

Bericht  Fortissimo zo 2 jun 2013 - 21:58

Ik ook niet hoor, maar deze maand heb ik wel een paar All stars gekocht. Maar die wilde ik al 2 maanden hebben en heb ik netjes voor gespaard. En zo kan het bij jouw vriendin ook zijn Kim.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Je moeten verantwoorden Empty Re: Je moeten verantwoorden

Bericht  Gast zo 2 jun 2013 - 21:58

Dat vind ik wel wat anders Kim, het is in jouw geval duidelijk dat jullie gewoon totaal andere interesses hebben smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je moeten verantwoorden Empty Re: Je moeten verantwoorden

Bericht  Ella zo 2 jun 2013 - 22:39

Ik vind 30 euro voor een lunch ook veel en zou dat er ook echt niet voor uit geven.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je moeten verantwoorden Empty Re: Je moeten verantwoorden

Bericht  rapa nui zo 2 jun 2013 - 23:41

Ik vind dat anderen zich inderdaad niet tegenover mij moeten verantwoorden over hun uitgaven maar het zou wel steken als ze wel steeds geld aan andere leuke, in mijn ogen niet noodzakelijke, dingen zouden uitgeven terwijl als ze dan dingen met mij zouden doen het wel steeds het goedkoopste van het goedkoopste moet zijn of dat ze dan geen dingen zouden willen doen. Natuurlijk vind ik dat voor een keer of een paar keer niet erg als ik weet dat ze bv voor iets aan het sparen zouden zijn of hun geld op een andere manier nodig zouden zijn maar als het te vaak gebeurd dan ga ik het echt niet leuk vinden en me er aan ergeren en ga me wel wat afvragen over die vriendschap, die mag op een gegeven moment ook wel prioriteit hebben, moet je ook wel in investeren. (en dan heb ik het niet over mensen die echt geen geld hebben)
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je moeten verantwoorden Empty Re: Je moeten verantwoorden

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum