Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil)

+6
Ibbeltje
TukTuk
Marin
blondje1313
Rovine
Printje
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil) Empty OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil)

Bericht  Gast wo 21 dec 2011 - 1:24

M'n man belde net op en ik ben even helemaal overdonderd ! Hij werd aangesproken door iemand die met ons wel huizenruil wil doen. Ons appartement staat sinds Augustus te koop en we hebben tot nu toe 1 kijker gehad maar dat is niks geworden. Maar nu komt het : het huis is op 3 dingen na gewoon perfect en als we het zo gewoon moesten betalen konden we dat niet betalen. Het is een hoekhuis met een garage en er is veel plek. Maar we wilde eigenlijk verhuizen naar een ander dorp (waar ik geboren ben en waar mijn man werkt) en dit huis is in ons huidige woonplaats. En er moet een nieuwe vloer in en de badkamer moet veranderd worden. Ik weet nu even niet wat ik hier van moet vinden en ik zit helemaal te shaken !

Dus even alle voordelen en nadelen op een rijtje :
Voordelen : groot hoekhuis met garage en grote zolder (eigenlijk gewoon perfect), als we voor een tweede kindje gaan kan dat ! (nu niet ivm ruimtegebrek en wie weet hoelang we dan nog moeten wachten totdat ons appartement verkocht zal worden) en het is in een leuke kindvriendelijke buurt

Nadelen : het is niet in de woonplaats waar we graag wilde wonen, vloer + badkamer moeten veranderd worden, moeten 2 auto's houden (anders hielden we er maar 1)

Als dit huis in de plaats stond waar we eigenlijk naar toe willen verhuizen hoefde ik er echt geen seconden over na te denken maar nu twijfel ik. Maar dat we dan evt kunnen denken aan een tweede kindje maakt me ook weer erg blij. Kortom ik weet het niet. Wat zouden jullie doen?


Laatst aangepast door Razz_ op wo 21 dec 2011 - 1:31; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil) Empty Re: OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil)

Bericht  Gast wo 21 dec 2011 - 1:26

Het klinkt in mijn oren ideaal eigenlijk.

Maar kan dat zomaar, huizen ruilen? Want je hebt dan toch ook de maandelijkse lasten gewoon, die je ook zou hebben als je het huis zo willen kopen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil) Empty Re: OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil)

Bericht  Printje wo 21 dec 2011 - 1:29

Het klinkt ideaal maar ik zou heel goed de kleine letters lezen van woningruil, ik heb zelf geen idee bijv. wat er allemaal bij komt kijken, betaal je allebei gewoon je eigen huis of gaat dat dan ook veranderen?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil) Empty Re: OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil)

Bericht  Gast wo 21 dec 2011 - 1:29

Ze noemen het simpelweg gewoon huizenruil maar in feite wordt ons huis gewoon verkocht en wij kopen een ander huis. En toevallig van diegene die ons appartement dan koopt. Dus er komt echt wel meer bij kijken dan alleen maar simpelweg ruilen. Damn ik zit hier gewoon te rillen en de tranen prikken in m'n ogen. Ik weet niet of ik nu echt blij kan zijn haha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil) Empty Re: OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil)

Bericht  Rovine wo 21 dec 2011 - 1:31

Het doet volgens mij wel iets met je, dat is een positief teken.

Probeer eens alle scenario's na te gaan. Wat als zij het alsnog afketsen? Zou je dan teleurgesteld zijn?
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil) Empty Re: OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil)

Bericht  Gast wo 21 dec 2011 - 1:33

Razz_ schreef:Ze noemen het simpelweg gewoon huizenruil maar in feite wordt ons huis gewoon verkocht en wij kopen een ander huis. En toevallig van diegene die ons appartement dan koopt. Dus er komt echt wel meer bij kijken dan alleen maar simpelweg ruilen. Damn ik zit hier gewoon te rillen en de tranen prikken in m'n ogen. Ik weet niet of ik nu echt blij kan zijn haha

Ja, maar jij zegt dat je het normaal niet kan betalen. Hoezo zou dat met deze ruil dan wel kunnen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil) Empty Re: OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil)

Bericht  Gast wo 21 dec 2011 - 1:34

Rovine schreef:Het doet volgens mij wel iets met je, dat is een positief teken.

Probeer eens alle scenario's na te gaan. Wat als zij het alsnog afketsen? Zou je dan teleurgesteld zijn?

Ja zeker doet het me iets. Ik wil hier graag weg want ik wil verder en aan de toekomst denken. Maar als ze zouden afketsen dan weet ik niet hoe ik zou reageren. Pff het is zo dubbel allemaal..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil) Empty Re: OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil)

Bericht  Gast wo 21 dec 2011 - 1:37

Pippa schreef:
Razz_ schreef:Ze noemen het simpelweg gewoon huizenruil maar in feite wordt ons huis gewoon verkocht en wij kopen een ander huis. En toevallig van diegene die ons appartement dan koopt. Dus er komt echt wel meer bij kijken dan alleen maar simpelweg ruilen. Damn ik zit hier gewoon te rillen en de tranen prikken in m'n ogen. Ik weet niet of ik nu echt blij kan zijn haha

Ja, maar jij zegt dat je het normaal niet kan betalen. Hoezo zou dat met deze ruil dan wel kunnen?

Geen idee haha. Maar ik denk niet dat we dit appartement verkopen voor deze prijs en dan moeten we gaan zakken. Als we op een bepaald punt komen hebben we geen winst meer en kunnen we bij de bank maar een bepaald bedrag lenen. En daarvoor zouden we dat huis niet van kunnen kopen (is 30.00 euro meer waard dan we kunnen lenen) met huizenruil is het dan net weer anders geloof ik. Ik zal het vanavond eens aan m'n vriend vragen maar heel veel verstand heb ik er niet van maar volgens m'n man kan het gewoon

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil) Empty Re: OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil)

Bericht  Gast wo 21 dec 2011 - 1:40

Wow wat een goed nieuws zeg, ik zou er wel even een nachtje over slapen maar ik denk wel dat ik het zou doen.

Mijn schoonzus heeft zo ook een klein appartementje geruild tegen een huis (wel allebei huur)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil) Empty Re: OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil)

Bericht  blondje1313 wo 21 dec 2011 - 1:41

Waarom moet er een nieuwe vloer in en moet de badkamer veranderd worden, is de oude niet goed of vinden jullie het niet mooi?
Kun je niet de huizenruil doen en dan alsnog verder kijken naar wat anders, maar dan vanuit het nieuwe huis?

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil) Empty Re: OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil)

Bericht  Marin wo 21 dec 2011 - 1:43

Waarom zou je twee auto's moeten houden als je naar dit huis gaat verhuizen?

Ik zou er heel goed over nadenken. Feitelijk is het namelijk niet wat jullie willen. Ik weet niet hoe zwaar het weegt dat je naar je oude dorp terug wilde, maar als dat toch wel echt prioriteit heeft, zou ik het niet doen omdat toevallig iemand met jullie huis wil ruilen. Aan de andere kant klinkt de ruimte erg fijn, en je weet gewoon dat je huis op het zelfde moment verkocht wordt als dat jullie het nieuwe kopen. Dat loopt dus mooi door, en hoef je daar niet bang voor te zijn. Maar ik zou wel goed kijken of het huis wat jullie kopen Ă©cht is wat jullie willen, en niet omdat het handig uitkomt met die ruil.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil) Empty Re: OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil)

Bericht  Gast wo 21 dec 2011 - 1:59

blondje1313 schreef:Waarom moet er een nieuwe vloer in en moet de badkamer veranderd worden, is de oude niet goed of vinden jullie het niet mooi?
Kun je niet de huizenruil doen en dan alsnog verder kijken naar wat anders, maar dan vanuit het nieuwe huis?

De badkamer is heel ouwlijk en simpel en de vloer past niet bij ons interieur. Dus het kan evt nog wel blijven liggen voor een tijdje maar we zouden dan toch op korte termijn iets anders willen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil) Empty Re: OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil)

Bericht  Gast wo 21 dec 2011 - 2:05

Joy_ schreef:Waarom zou je twee auto's moeten houden als je naar dit huis gaat verhuizen?

Ik zou er heel goed over nadenken. Feitelijk is het namelijk niet wat jullie willen. Ik weet niet hoe zwaar het weegt dat je naar je oude dorp terug wilde, maar als dat toch wel echt prioriteit heeft, zou ik het niet doen omdat toevallig iemand met jullie huis wil ruilen. Aan de andere kant klinkt de ruimte erg fijn, en je weet gewoon dat je huis op het zelfde moment verkocht wordt als dat jullie het nieuwe kopen. Dat loopt dus mooi door, en hoef je daar niet bang voor te zijn. Maar ik zou wel goed kijken of het huis wat jullie kopen Ă©cht is wat jullie willen, en niet omdat het handig uitkomt met die ruil.

Omdat mijn vriend een dorp verderop werkt en de auto nodig heeft en ik heb ook een paar keer per week de auto nodig om naar mijn ouders te gaan, fysio te gaan enz en dat is allemaal 15 km verderop

Wie weet staat dit appartement nog 2 of 3 jaar te koop. De wens voor een tweede kindje zal dat steeds moeilijk zijn omdat we niet zo veel leeftijdsverschil er tussen willen hebben en ook omdat mijn vriend wat ouder is dan ik en niet zo lang wil wachten als we dus een tweede willen. En het is gewoon een mooi groot huis wat we normaal gezien niet zouden kunnen kopen.

Maar misschien dat het ruilen toch wel een optie is. Ik denk dat we een normaal huis zoals dat eerder kwijt zullen zijn dan dit appartement. Mochten we bijv. over 5 jaar weer willen verhuizen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil) Empty Re: OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil)

Bericht  Marin wo 21 dec 2011 - 2:09

Ja je zou dit huis natuurlijk als tussenoplossing kunnen zien. Dit huis geeft je de mogelijkheid om op kortere termijn voor een tweede kindje te kunnen gaan, maar je zou over 5 jaar inderdaad alsnog naar je oude dorp verhuizen naar een ander huis waar je voor langere tijd kan blijven. Tegen die tijd verdienen jullie misschien ook meer en kan je een groter/mooier/beter huis kopen dan. Als je het zo bekijkt, kan je het best zien als investering en goede oplossing voor nu.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil) Empty Re: OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil)

Bericht  TukTuk wo 21 dec 2011 - 2:13

Razz_ schreef:
Pippa schreef:
Razz_ schreef:Ze noemen het simpelweg gewoon huizenruil maar in feite wordt ons huis gewoon verkocht en wij kopen een ander huis. En toevallig van diegene die ons appartement dan koopt. Dus er komt echt wel meer bij kijken dan alleen maar simpelweg ruilen. Damn ik zit hier gewoon te rillen en de tranen prikken in m'n ogen. Ik weet niet of ik nu echt blij kan zijn haha

Ja, maar jij zegt dat je het normaal niet kan betalen. Hoezo zou dat met deze ruil dan wel kunnen?

Geen idee haha. Maar ik denk niet dat we dit appartement verkopen voor deze prijs en dan moeten we gaan zakken. Als we op een bepaald punt komen hebben we geen winst meer en kunnen we bij de bank maar een bepaald bedrag lenen. En daarvoor zouden we dat huis niet van kunnen kopen (is 30.00 euro meer waard dan we kunnen lenen) met huizenruil is het dan net weer anders geloof ik. Ik zal het vanavond eens aan m'n vriend vragen maar heel veel verstand heb ik er niet van maar volgens m'n man kan het gewoon

Ik zou toch goed uitkijken naar addertjes onder het gras.. Waarom zou iemand een grote woning willen ruilen voor een appartement?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil) Empty Re: OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil)

Bericht  Marin wo 21 dec 2011 - 2:15

Dat laatste kan ik me wel voorstellen als je in een bepaalde levensfase zit, AN. Als je bijvoorbeeld in de 50/60 bent en je kinderen zijn uit huis, en je je grote huis amper meer benut qua ruimte. Ik ken genoeg mensen die terug zijn gegaan naar een appartement. Maar weet niet of de mensen van Razz' aanbod ook die leeftijd hebben.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil) Empty Re: OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil)

Bericht  TukTuk wo 21 dec 2011 - 2:16

Joy_ schreef:Dat laatste kan ik me wel voorstellen als je in een bepaalde levensfase zit, AN. Als je bijvoorbeeld in de 50/60 bent en je kinderen zijn uit huis, en je je grote huis amper meer benut qua ruimte. Ik ken genoeg mensen die terug zijn gegaan naar een appartement. Maar weet niet of de mensen van Razz' aanbod ook die leeftijd hebben.

Ja dat snap ik opzich wel, maar als ze verteld dat ze normaal dat huis niet zouden kunnen betalen, dan lijkt het er ook op dat die mensen dus minder ontvangen voor die woning en zichzelf dan te kort doen ofzo?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil) Empty Re: OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil)

Bericht  Gast wo 21 dec 2011 - 2:22

Joy_ schreef:Dat laatste kan ik me wel voorstellen als je in een bepaalde levensfase zit, AN. Als je bijvoorbeeld in de 50/60 bent en je kinderen zijn uit huis, en je je grote huis amper meer benut qua ruimte. Ik ken genoeg mensen die terug zijn gegaan naar een appartement. Maar weet niet of de mensen van Razz' aanbod ook die leeftijd hebben.

Klopt, kinderen zijn het huis uit en ze willen nu iets kleiner gaan wonen. Het is trouwens niet zo dat we een heel klein appartement hebben. Ons appartement is 2 jaar oud, heeft een oppervlakte van 111 vierkante meter en heeft een moderne keuken, badkamer etc. Dat huis is 150 vierkante meter en die staat voor 30.000 euro meer te koop als ons appartement

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil) Empty Re: OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil)

Bericht  Marin wo 21 dec 2011 - 2:24

Hmm ja dat weet ik ook niet.

Sowieso inderdaad goed kijken naar addertjes en niet zomaar dingen ondertekenen. Hier moeten juridische regels voor zijn, lijkt me.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil) Empty Re: OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil)

Bericht  Marin wo 21 dec 2011 - 2:24

Klinkt als een gaaf appartement, Razz, daar hou ik eigenlijk altijd wel van Wink
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil) Empty Re: OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil)

Bericht  Gast wo 21 dec 2011 - 2:33

Joy_ schreef:Klinkt als een gaaf appartement, Razz, daar hou ik eigenlijk altijd wel van Wink

Het is ook een super mooi appartement en ik ga het echt wel missen als we gaan verhuizen. Nu is alles onze smaak en is het lekker modern. En dat moeten we dadelijk maar zien. Het kan natuurlijk weer naar onze smaak veranderd worden maar tja dat kost toch geld Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil) Empty Re: OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil)

Bericht  Gast wo 21 dec 2011 - 2:52

Wauw Razz, als er geen addertjes onder het gras zitten dan is dit een super mooie kans!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil) Empty Re: OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil)

Bericht  Rovine wo 21 dec 2011 - 3:07

Ik had het er nog met mijn vriend over toen ik bij jou was geweest. Het is inderdaad een fantastisch appartement als je met maximaal zijn drietjes blijft maar liever met twee. Het is heel mooi ruim opgezet en bij slecht ter been ook goed bereikbaar. Volgens mij meer dan prima als je geen kinderen (meer) wilt. Zij zitten misschien ook met een huis waar ze jaren mee kunnen blijven zitten. Ik snap dus wel waarom ze zo'n deal voorstellen.

Ik denk wel dat je die kosten moet maken die je normaal ook maakt (kosten koper?), maar het voordeel voor allebei is dat je geen jaren meer met je huis loopt te leuren.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil) Empty Re: OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil)

Bericht  Ibbeltje wo 21 dec 2011 - 3:43

Wat een super aanbod Razz! Ik zou het wel doen denk ik als er idd geen addertjes onder het gras zitten. Ik weet niet hoe het precies in zijn werk gaat namelijk.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil) Empty Re: OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil)

Bericht  Zonnetje wo 21 dec 2011 - 6:51

Wow, wat goed dat je zo'n aanbod hebt gekregen! Ik zou er wel even goed over nadenken, maar het zou wel fijn zijn als je op deze manier van je appartement af komt en een huis kan kopen. Want wie weet voor welke prijs je het anders moet verkopen. Al zou ik wel even goed nadenken of je het erg vindt om in je huidige woonplaats te blijven wonen.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil) Empty Re: OMG, wat moeten we hier mee? (huizenruil)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum