voor een kindje 2012
+50
slaatje
love
Suusje
sabje
Triesje1983
bo
Zonnetje_
Annie24
Susan
Jasmine
RYW
Vlinderjoy
L!ND@
Travelgurly
Viva
Soleil
SleepingBeauty
Alyssa
Emma_
Mysterious
Roodkapje
Tsjip
Blue flower
Amber-
ShallY
Caramba
CCC
MADDIE
Weegschaal
Ugly Betty
Lejow
Dani
Smaragdje
bolus26
Silver
Jezzie
mauwmauw
Pandora
nillis
sanne-84
Pussycat
JD
mzcharlotte
Muppetje
Ellebel
**_pearl_**
Roos
Flower_L
Linnie1985
Puzzle
54 plaatsers
Pagina 17 van 40
Pagina 17 van 40 • 1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 28 ... 40
Re: voor een kindje 2012
Het blijft hier spannend. Denk dat ik 2 jan. ga testen als ik dan nog niet ongi ben.
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10
Oja, iedereen een goede jaarwisseling en een vruchtbaar 2012
nillis- Kletskop
RYW schreef:Lejow schreef:Als je niet getrouwd bent en je krijgt een kindje, moet je naar het gemeentehuis om de 'ongeboren vrucht' te erkennen. Er staat dan zwart op wit wie de vader is, maar hij heeft dan nog geen rechten. Dit moet geregeld worden als het kindje geboren is.
Wij gaan dit volgende week regelen, dus dan kan ik je er meer over vertellen
Dat heb ik ook samen met mijn ex gedaan. Het zit zo. Je hebt erkenning en gedeeld gezag. Dat zijn 2 verschillende dingen. Erkenning houdt in dat de vader de juridische vader wordt en dus officieel familie is. Dit betekent: zorgplicht (dus als je uit elkaar gaat alimentatie), omgangsrecht en recht op informatie (dokter, school, etc). Verder niets, als je als moeder doodgaat gaat het kind dus niet automatisch naar papa. Als je ook gezamenlijk gezag wil (beiden voogd, beiden aansprakelijk, helemaal gelijkwaardig als ouders) dan is dat dus een stap verder. Als je getrouwd bent (dus niet GP) dan gebeurt dat automatisch. Als je dus niet getrouwd bent moet je voor de erkenning naar de gemeente, en voor het gedeeld gezag naar de kantonrechter met een formuliertje, is zo gebeurd.
Dit hoeft dus niet als je getrouwd bent maar wel met een GP, bij mijn weten. Daarin verschillen huwelijk en GP van elkaar.
*breekt even in*
Geloof dat ik het nu niet meer snap Mijn vriend en ik hebben sinds 3 jaar een GP en ons is verteld dat hij naast het erkennen niets hoefde te doen en door het GP automatisch ook het gezag heeft.
Dit stukje staat op www.rijksoverheid.nl:
Ouderlijk gezag bij huwelijk en geregistreerd partnerschap
Ouders die voor de geboorte of adoptie van hun kind zijn getrouwd, krijgen automatisch het ouderlijk gezag over hun kind. De vader wordt bovendien de juridische vader. Ook wanneer u een geregistreerd partnerschap heeft krijgt u automatisch het ouderlijk gezag over de kinderen die worden geboren of geadopteerd. Om de juridische vader te worden, moet de man het kind echter wel eerst erkennen. Dit is niet automatisch geregeld, zoals bij het huwelijk.
Nu begin ik dus te twijfelen of mijn vriend nou wel of niet het gezag over Y. heeft
Iemand die het weet of zal ik even een N.A.V. topic openen?
*breekt weer uit*
Edit: met een GP is het idd niet nodig het gezag aan te vragen, dit is automatisch geregeld. Heb net het formulier bekeken waarmee je het gezag aan moet vragen en daarin staan een aantal voorwaarden en 1 daarvan is dat de ouders niet met elkaar getrouwd mogen zijn en geen GP mogen hebben omdat het dan al geregeld is.
Pffffffffffoeiiii gelukkig
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
Bedankt voor iedereen hierboven die ook hopen dat ik donderdag schoon ben!
Ik moet zeggen (het knalt hier echt al de hele dag) dat ik echt totaal geen zin heb in dat geleuter van oud en nieuw.
Ik heb altijd heel erg het idee van iets afsluiten en nieuw beginnen, afscheid nemen van een jaar en feestend het nieuwe jaar in, maar ik ga liever in mijn bed liggen slapen.
Heel geen zin om momenteel wat te vieren. En dit doel ik dus op dat ik niet in een feeststemming ben ivm miskraam.
Maar goed, slapen zal niet gaan, te veel herrie.
Ga vanavond denk naar de kerk en dan nog wat spelletjes doen, en dan rond half 1 mooi naar bed!
Misschien nog vuurwerk kijken boven voor het raam met onze dochter van bijna 3.
Dip moment.
Ik moet zeggen (het knalt hier echt al de hele dag) dat ik echt totaal geen zin heb in dat geleuter van oud en nieuw.
Ik heb altijd heel erg het idee van iets afsluiten en nieuw beginnen, afscheid nemen van een jaar en feestend het nieuwe jaar in, maar ik ga liever in mijn bed liggen slapen.
Heel geen zin om momenteel wat te vieren. En dit doel ik dus op dat ik niet in een feeststemming ben ivm miskraam.
Maar goed, slapen zal niet gaan, te veel herrie.
Ga vanavond denk naar de kerk en dan nog wat spelletjes doen, en dan rond half 1 mooi naar bed!
Misschien nog vuurwerk kijken boven voor het raam met onze dochter van bijna 3.
Dip moment.
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
Viva, ik snap je gevoel.
Ik heb ook helemaal geen zin in oud en nieuw. Iedereen die stralend tegen je zegt; gelukkig nieuwjaar..
nee zo voelt het voor mij ook niet, ik had gehoopt zwanger het nieuwe jaar in te gaan.
Normaal gaan we morgen altijd de oma`s van mn vriend langs maar ik blijf lekker thuis, dan trek ik nu even gewoon niet. dat vrolijk gedoe daar...
Ik heb ook helemaal geen zin in oud en nieuw. Iedereen die stralend tegen je zegt; gelukkig nieuwjaar..
nee zo voelt het voor mij ook niet, ik had gehoopt zwanger het nieuwe jaar in te gaan.
Normaal gaan we morgen altijd de oma`s van mn vriend langs maar ik blijf lekker thuis, dan trek ik nu even gewoon niet. dat vrolijk gedoe daar...
Vlinderjoy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 251
Punten : 295
Registratiedatum : 26-12-10
die cyclus van 14 dagen was inderdaad mijn eerste cyclus na het stoppen met de pil.
ach, ik wacht t nog even af hoor! Als ik over 2 weken nog niet ongesteld ben ga ik wel eens verder kijken....
Iedereen een heeeele fijne jaarwisseling, en dat 2012 maar een vruchtbaar jaar mag worden!!
ach, ik wacht t nog even af hoor! Als ik over 2 weken nog niet ongesteld ben ga ik wel eens verder kijken....
Iedereen een heeeele fijne jaarwisseling, en dat 2012 maar een vruchtbaar jaar mag worden!!
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Vlinderjoy, inderdaad. Dat overdreven gedoe er allemaal om heen.
De eerste keer dat ik weer wat te vieren heb is 11 januari (al) en dat is de verjaardag van onze dochter.
Dit "feestje" sla ik liever over
Janedoe, ah dat verklaart een hoop! Lastig, na pilgebruik kan je inderdaad even een hele vage cyclus hebben!
De eerste keer dat ik weer wat te vieren heb is 11 januari (al) en dat is de verjaardag van onze dochter.
Dit "feestje" sla ik liever over
Janedoe, ah dat verklaart een hoop! Lastig, na pilgebruik kan je inderdaad even een hele vage cyclus hebben!
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
@ Nillis; Spannend hoor! Zou leuk zijn, weer raak in de eerste ronde.
@ Bolus; Spannend!
@ JaneDoe; Vervelend dat je toch wel al een tijdje op de menstruatie zit te wachten. Iedereen hoopt natuurlijk op een mooie strakke korte cyclus.
@ Pussycat; Jammer als je ongesteld wordt, al heb je dan wel weer een mooie cyclus.
@ Ellebel; Fijn dat je nu een kortere cyclus hebt. En zeker fijn dat je merkt wanneer je vruchtbare dagen zijn!
@ Viva; Ik hoop voor je dat het snel komt. En ik herken het gevoel van vandaag zo goed, iedereen viert een soort van feest terwijl ik niet echt in de feeststemming ben… Hopelijk brengt 2012 ons veel goeds!
@ Linda; De mijne heeft ook gewerkt als bakker, die hebben het dan zo druk met de feestdagen he!
@ Vlinderjoy;
@ All; Nu ook een dipmomentje. Ben voor het eerst sinds de miskraam alleen thuis en dan begint het wel even te malen. Werken ging goed, collega's waren erg lief en het bracht ook wat afleiding. Al voelt het vreemd om nog met het vruchtje in me te werken terwijl ik wacht tot het eruit komt... Maar ja, de feestdagen he. Ik kan mijn collega's niet laten zitten terwijl ik wel in staat ben tot werken. Vannacht zal het ook wel even klote zijn, omdat ik het toch met collega's 'vier' ipv met mijn man. Hij is ook aan het werk, vandaar dat ik dus ook weer ga gaan werken. En dan ga ik maandag kijken of ik de afspraak van donderdag kan vervroegen, ik heb toch het idee dat het niet meer spontaan gaat komen.
@ Bolus; Spannend!
@ JaneDoe; Vervelend dat je toch wel al een tijdje op de menstruatie zit te wachten. Iedereen hoopt natuurlijk op een mooie strakke korte cyclus.
@ Pussycat; Jammer als je ongesteld wordt, al heb je dan wel weer een mooie cyclus.
@ Ellebel; Fijn dat je nu een kortere cyclus hebt. En zeker fijn dat je merkt wanneer je vruchtbare dagen zijn!
@ Viva; Ik hoop voor je dat het snel komt. En ik herken het gevoel van vandaag zo goed, iedereen viert een soort van feest terwijl ik niet echt in de feeststemming ben… Hopelijk brengt 2012 ons veel goeds!
@ Linda; De mijne heeft ook gewerkt als bakker, die hebben het dan zo druk met de feestdagen he!
@ Vlinderjoy;
@ All; Nu ook een dipmomentje. Ben voor het eerst sinds de miskraam alleen thuis en dan begint het wel even te malen. Werken ging goed, collega's waren erg lief en het bracht ook wat afleiding. Al voelt het vreemd om nog met het vruchtje in me te werken terwijl ik wacht tot het eruit komt... Maar ja, de feestdagen he. Ik kan mijn collega's niet laten zitten terwijl ik wel in staat ben tot werken. Vannacht zal het ook wel even klote zijn, omdat ik het toch met collega's 'vier' ipv met mijn man. Hij is ook aan het werk, vandaar dat ik dus ook weer ga gaan werken. En dan ga ik maandag kijken of ik de afspraak van donderdag kan vervroegen, ik heb toch het idee dat het niet meer spontaan gaat komen.
Weegschaal- Kletskop
- Aantal berichten : 1851
Punten : 1893
Hier nog iemand die totaal geen zin heeft in oud en nieuw, ik had verdomme 17 weken zwanger moeten zijn...
Toch wens ik jullie allemaal een fijne avond en vooral een heel goed nieuw jaar
Toch wens ik jullie allemaal een fijne avond en vooral een heel goed nieuw jaar
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
VJ: mooie avatar! Ben je dat zelf?
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Even snel, een goeie jaarwisseling allemaal! Hopelijk wordt 2012 een beter jaar! Volgende week reageer ik even, ik kan het nu niet bijhouden....
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Voor iedereen knuffel terug die ook een dip moment heeft!
@ yasmine, dank je, ja dat ben ik zelf, maar die foto is vorig jaar ( jan 2011 ) gemaakt tijdens wedstrijd.
Nu dans ik geen wedstrijden meer, maar soms nog demo`s en help nog mee op dansschool
@ yasmine, dank je, ja dat ben ik zelf, maar die foto is vorig jaar ( jan 2011 ) gemaakt tijdens wedstrijd.
Nu dans ik geen wedstrijden meer, maar soms nog demo`s en help nog mee op dansschool
Vlinderjoy- Fluisteraar
Ik zou willen dat ik zo kon dansen.... Vind dat hoge niveau latin zoooo mooi om te zien , ben er allleen zelf niet voor in de wieg gelegd.
Ben meer van de ballroom, heb daar regionaal ook wedstrijden gedanst, tot de kledingklasse gekomen, maar nooit NADB gedaan. En inmiddels (helaas) helemaal gestopt.
Ben meer van de ballroom, heb daar regionaal ook wedstrijden gedanst, tot de kledingklasse gekomen, maar nooit NADB gedaan. En inmiddels (helaas) helemaal gestopt.
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Wat leuk yasmine dat je ook gedanst hebt! Ik ben ook ooit begonnen met Ballroom. Maar al snel kwam ik er achter dat ik meer Latin type ben,
soms mis ik de wedstrijden nog wel, maar zo fanatiek dansen als toen gebeurt toch niet meer, en al helemaal niet omdat we toch voor een kindje willen gaan.
soms mis ik de wedstrijden nog wel, maar zo fanatiek dansen als toen gebeurt toch niet meer, en al helemaal niet omdat we toch voor een kindje willen gaan.
Vlinderjoy- Fluisteraar
Lieve allemaal,
Ik kom me hier ook weer officieel melden, 2012 is aangebroken en ik krijg steeds meer het gevoel klaar te zijn voor een tweede kindje....
Ik heb komende week mijn vruchtbare dagen dus wie weet.....
Ik wens jullie allemaal een heel vruchtbaar jaar toe!
Ik kom me hier ook weer officieel melden, 2012 is aangebroken en ik krijg steeds meer het gevoel klaar te zijn voor een tweede kindje....
Ik heb komende week mijn vruchtbare dagen dus wie weet.....
Ik wens jullie allemaal een heel vruchtbaar jaar toe!
Pandora- Prater
- Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10
@ Muppetje, Weegschaal, Viva, Vlinderjoy een hele dikke . Hopelijk wordt 2012 helemaal jullie jaar.
@ Janedoe, ik zou ook gewoon afwachten. Op de hoeveelste dag zit je nu?
@ Pussycat, hoe is het bij jou?
@ Mysterious, Hoe is het bij jou?
@ all, hier goed gewerkt. het was lekker rustig. Hier nog geen ongi en ben met vlagen misselijk. Ik vind het zo spannend, maar ga denk ik morgen toch maar testen als ik nog niet ongi ben. maar ben zo bang voor een teleurstelling. Stel dat ik mijn cyclus fout heb of te vroeg heb met testen. maar ja dan weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben.
Fijne dag allemaal
@ Janedoe, ik zou ook gewoon afwachten. Op de hoeveelste dag zit je nu?
@ Pussycat, hoe is het bij jou?
@ Mysterious, Hoe is het bij jou?
@ all, hier goed gewerkt. het was lekker rustig. Hier nog geen ongi en ben met vlagen misselijk. Ik vind het zo spannend, maar ga denk ik morgen toch maar testen als ik nog niet ongi ben. maar ben zo bang voor een teleurstelling. Stel dat ik mijn cyclus fout heb of te vroeg heb met testen. maar ja dan weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben.
Fijne dag allemaal
nillis- Kletskop
Nillis, wat spannend!!
Amber-- Ratel
- Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Spannend Nillis! Maar ach, een testje zou geen kwaad kunnen toch... Natuurlijk is een negatieve test een teleurstelling, maar als je ongesteld word ook... Ik zou wel heel nieuwsgierig zijn! Al heb ik ook pas met 4 dagen overtijd getest, omdat ik dacht mijn cyclus is vast langer!
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
lieve meiden
dat 2012 maar ons jaar mag worden .
het jaar van vele mooie kers verse nieuwe papa`s en mama`s en niet te vergeten die wolkjes van baby`s
het jaar van nieuwe zwangerschappe
het jaar van veel liefde en geluk
ons jaar ! gelukkig 2012
dat 2012 maar ons jaar mag worden .
het jaar van vele mooie kers verse nieuwe papa`s en mama`s en niet te vergeten die wolkjes van baby`s
het jaar van nieuwe zwangerschappe
het jaar van veel liefde en geluk
ons jaar ! gelukkig 2012
**_pearl_**- Fluisteraar
- Aantal berichten : 219
Punten : 271
Registratiedatum : 27-12-10
@ weegschaal vanwege je dipmomentje. Ik hoop voor je dat het toch nog spontaan gaat komen.
@ nillis ooh jij houdt het dus ook nog spannend? Haha ik heb hetzelfde gevoel als dat jij hebt. Aan de ene kant heb ik een soort gevoel dat ik toch zwanger ben, maar aan de andere kant wil ik dus echt NIET testen omdat het toch vast een langere cyclus is. Wat bij mij ook zomaar zo kan zijn natuurlijk....
@ janedoe vervelend dat jij ook nog steeds niet ongesteld bent Mijn langste was 77 dagen en dat was ook behoorlijk frustrerend en heb hier ook heel veel gepost toen hahaha.... hoop voor je dat het snel komt.
@ all Hier dus ook nog geen ongi... Dag 28 nu. Dus de kortste cyclus ben ik al voorbij :-)
Denk op zich dat het met mijn cyclus wel weer goed zit, want de laatste 3 keer was 37-30 en 26.
Heb echt continue kriebels in mijn buik en een ''zwanger'' gevoel. Wel krampjes gehad, maar geen ongesteldheid.
Maar durf het eigenlijk niet te zeggen.... uit angst dat het allemaal weer onzin is en ik toch ongesteld ga worden. En weer teveel heb zitten hopen pfff... En elke keer is het een steeds hardere teleurstelling maar ja..
@ nillis ooh jij houdt het dus ook nog spannend? Haha ik heb hetzelfde gevoel als dat jij hebt. Aan de ene kant heb ik een soort gevoel dat ik toch zwanger ben, maar aan de andere kant wil ik dus echt NIET testen omdat het toch vast een langere cyclus is. Wat bij mij ook zomaar zo kan zijn natuurlijk....
@ janedoe vervelend dat jij ook nog steeds niet ongesteld bent Mijn langste was 77 dagen en dat was ook behoorlijk frustrerend en heb hier ook heel veel gepost toen hahaha.... hoop voor je dat het snel komt.
@ all Hier dus ook nog geen ongi... Dag 28 nu. Dus de kortste cyclus ben ik al voorbij :-)
Denk op zich dat het met mijn cyclus wel weer goed zit, want de laatste 3 keer was 37-30 en 26.
Heb echt continue kriebels in mijn buik en een ''zwanger'' gevoel. Wel krampjes gehad, maar geen ongesteldheid.
Maar durf het eigenlijk niet te zeggen.... uit angst dat het allemaal weer onzin is en ik toch ongesteld ga worden. En weer teveel heb zitten hopen pfff... En elke keer is het een steeds hardere teleurstelling maar ja..
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
2012 alweer. Hopelijk gaan wij dit jaar ook voor een tweede (al hadden wij deze maand al een kans gehad en ik eigenlijk wel zeker weet dat wij dit jaar voor een tweede gaan). Ik ben wel benieuwd hoe mijn cyclus gaat lopen, aangezien deze voor mijn zwangerschap tussen de 31 en 43 heeft gelegen. Nu na 2,5 dag sinds 18 maanden weer overal weer vanaf, dus ben benieuwd wanneer de volgende keer gaat zijn.
@ Pussycat, spannend! Hoop dat je gevoel wel gelijk heeft!
@ Pussycat, spannend! Hoop dat je gevoel wel gelijk heeft!
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10
Spannend Nillis en Pusycat!
Muppetje- Ratel
Muppetje schreef:Spannend Nillis en Pusycat!
+1!
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Hoe is het met iedereen?
Muppetje- Ratel
Het zou wel erg leuk zijn, 1e week van het nieuwe jaar positieve testen! Ik ga zo met foliumzuur beginnen en morgen proberen een afspraak te maken bij de gyn. Ook spannend!
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Pagina 17 van 40 • 1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 28 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» voor een kindje 2012
» voor een kindje 2012
» voor een kindje 2012
» voor een kindje 2012
» voor een kindje 2012
» voor een kindje 2012