Waar verder bezuinigen?
+21
Nora
Moonlight
Ibbeltje
rapa nui
SarahKey
ixis
Susan
Ifrah
loura
TukTuk
Sweety
Rush
Blond
Coco
_Lacey_
Antibes
kwak
Toet
girli
Jeanette
Atelier Madame
25 plaatsers
Pagina 6 van 11
Pagina 6 van 11 • 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11
Re: Waar verder bezuinigen?
Susan schreef:_Leaf_ schreef:Ik denk dat wat jij zegt niet helemaal gelijk staat aan elkaar Sunprincess. Ik bedoel meer te zeggen, waarom zou je gaan studeren als je maandelijks net zo veel overhoudt als iemand op een sociale werkplaats oid? Dan heeft studeren toch geen nut? Dan gaat de kenniseconomie toch kapot?
Al die bonussen en gouden handdrukken hoeven van mij ook niet, maar iemand die talenten en/of kwaliteiten heeft mag daar wel voor beloond worden mijns inziens.
En ik vind het werk wat jij doet ook zeker heel goed werk, zoals al het werk in de gezondheidszorg.
Mensen die op een sociale werkplaats werken, werken daar niet omdat ze niet gestudeerd hebben, maar omdat ze gehandicapt zijn, dus dat vind ik een beetje een rare vergelijking.
Het komt er een beetje lullig uit zo, maar ik snap wel wat Leaf bedoelt alleen had ze wellicht beter de lopende band op zich als voorbeeld kunnen nemen.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Susan schreef:En als je iets kunt wat weinig mensen kunnen, maar waar wel veel vraag naar is dan verdien je natuurlijk meer omdat je iets te bieden hebt wat weinig mensen kunnen bieden, maar dat vind ik al heel anders overkomen dan 'een talent hebben en daarvoor beloond worden'.
Dat is gewoon gemierenneuk over taalkeuze, we hebben het allemaal over marktwaarde en te bieden kwaliteiten die een bepaalde subgroep van de maatschappij wel heeft en een groot deel niet.
Antibes- Ratel
Jolicious schreef:Nois schreef:Uiteraard kost het tijd, geld en moeite, maar als je zo'n inkomen hebt, is de kinderbijslag maar een klein bedrag op jaarbasis. Als er dan ergens op gekort moet worden kan dat beter op zoiets dan op het maandinkomen. En dan houdt je ondanks de 52% belasting echt voldoende over. Netto 4000 per maand, uitgaande van een ton als jaarinkomen, lijkt mij toch alsnog vrij lonend als je flink gestudeerd en geinvesteerd hebt?
En de max aan kinderopvang etc etc dan? Want daar krijg je ook niks meer voor.
Die heb je met 1 inkomen over het algemeen niet nodig. En anders gebruik je daar het tweede inkomen toch voor?
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
En nog een klein stukje, dat maakt het vast duidelijker wat ik bedoel, waardoor ze niets dubbel krijgen.
Bij de andere ouder wonen
Woont uw kind buiten Nederland bij de andere ouder? Dan betalen wij de kinderbijslag aan de ouder bij wie het kind woont.
Soms kan de andere ouder in zijn of haar land ook nog gezinsbijslag krijgen. Landen hebben afgesproken welke gezinsbijslag dan voorrang heeft: de Nederlandse of de buitenlandse. Als de buitenlandse gezinsbijslag lager is dan de Nederlandse, vullen we het bedrag aan tot de hoogte van de Nederlandse kinderbijslag.
Bij de andere ouder wonen
Woont uw kind buiten Nederland bij de andere ouder? Dan betalen wij de kinderbijslag aan de ouder bij wie het kind woont.
Soms kan de andere ouder in zijn of haar land ook nog gezinsbijslag krijgen. Landen hebben afgesproken welke gezinsbijslag dan voorrang heeft: de Nederlandse of de buitenlandse. Als de buitenlandse gezinsbijslag lager is dan de Nederlandse, vullen we het bedrag aan tot de hoogte van de Nederlandse kinderbijslag.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Antibes schreef:Susan schreef:En als je iets kunt wat weinig mensen kunnen, maar waar wel veel vraag naar is dan verdien je natuurlijk meer omdat je iets te bieden hebt wat weinig mensen kunnen bieden, maar dat vind ik al heel anders overkomen dan 'een talent hebben en daarvoor beloond worden'.
Dat is gewoon gemierenneuk over taalkeuze, we hebben het allemaal over marktwaarde en te bieden kwaliteiten die een bepaalde subgroep van de maatschappij wel heeft en een groot deel niet.
Dat mag jij prima gemierenneuk vinden, ik snap wel dat daar over gevallen wordt.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Ik denk dat die mensen met dubbele kinderbijslag op 1 of andere manier met de regels fucken?
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:Ik denk dat die mensen met dubbele kinderbijslag op 1 of andere manier met de regels fucken?
Dat denk ik ook.
Antibes- Ratel
Nois schreef:Jolicious schreef:Nois schreef:Uiteraard kost het tijd, geld en moeite, maar als je zo'n inkomen hebt, is de kinderbijslag maar een klein bedrag op jaarbasis. Als er dan ergens op gekort moet worden kan dat beter op zoiets dan op het maandinkomen. En dan houdt je ondanks de 52% belasting echt voldoende over. Netto 4000 per maand, uitgaande van een ton als jaarinkomen, lijkt mij toch alsnog vrij lonend als je flink gestudeerd en geinvesteerd hebt?
En de max aan kinderopvang etc etc dan? Want daar krijg je ook niks meer voor.
Die heb je met 1 inkomen over het algemeen niet nodig. En anders gebruik je daar het tweede inkomen toch voor?
Waarom? Dan moet er dus maar 1 thuisblijven? Stel dat je 3 dagen aan kinderopvang hebt. Dat kost hier zo rond de €1200. Je verdient bruto ongeveer een ton maar houdt daar (volgens jou) maar €4000 van over. Gaat de kdv eraf die je volledig zelf mag betalen omdat je bruto bedrag zo hoog is, hou je €2800 over. Modaal dus. Kinderbijslag zou je niet krijgen, de rest ook niet. Dat vind jij dus eerlijk? Dan kan je toch beter niet gaan studeren?
Hoogopgeleide mensen met een goed inkomen hebben over het algemeen ook veel verantwoordelijkheden en zware werkweken. Daar mag je toch wel een leuk bedrag van overhouden?
Gast- Gast
Antibes schreef:Sunprincess schreef:
Nogmaals, dat arsten en psychiaters meer verdienen dan ik vibd ik terecht maar niet vanwege het talent dat ze bezitten. Er zijn namelijk ook genoeg mebsen met dat talent die niet de mogelijkheid hebben om dat te ontwikkelen. Plus dat andere talenten mi heel erg ondergewaardeerd worden.
Dat ben ik niet met je eens, mijn vader is ook met een torenhoge studieschuld begonnen omdat hij gewoon geneeskunde wilde studeren en vanuit huis ook niets meekreeg. Als je echt WILT studeren en het ook zou kunnen qua gezondheid, kwaliteiten etc., dan kan dat echt gewoon in Nederland.
Ik zie het overigens niet echt zo dat andere talenten ondergewaardeerd zouden worden, omdat het dan vaak over talenten gaat die simpelweg meer mensen bezittten.
+1
Gast- Gast
Als dit echt waar is: http://www.belasting-update.net/2011/eu-ambtenaren-betalen-slechts-11-belasting/ mogen ze van mij daar eens goed naar kijken.
ixis- Fluisteraar
- Aantal berichten : 461
Punten : 503
Registratiedatum : 19-12-10
Aan de reacties daaronder te zien is het niet helemaal waar. Maargoed, wat moet je dan gelovenixis schreef:Als dit echt waar is: http://www.belasting-update.net/2011/eu-ambtenaren-betalen-slechts-11-belasting/ mogen ze van mij daar eens goed naar kijken.
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:Aan de reacties daaronder te zien is het niet helemaal waar. Maargoed, wat moet je dan gelovenixis schreef:Als dit echt waar is: http://www.belasting-update.net/2011/eu-ambtenaren-betalen-slechts-11-belasting/ mogen ze van mij daar eens goed naar kijken.
Die zag ik inderdaad ook vandaar mijn nuance. Maar die zijn wellicht inderdaad ook op de reacties van toepassing.
ixis- Fluisteraar
- Aantal berichten : 461
Punten : 503
Registratiedatum : 19-12-10
Op de zorg, onderwijs en kinderopvang zou ik niet bezuinigen.
Als je soms hoort dat een oud mensje maar 1 keer in de week onder de douche kan. Vind dat erg sneu.
De meiden in zo'n verzorgingstehuis rennen al de benen onder hun lijf vandaan.
Onderwijs, ja dat is de toekomst, daar hoor je niet op te bezuinigen.
Kinderopvang: Ik wil idd ook graag mijn baan houden maar ze willen moeders aan het werk hebben, dat kan niet als een ouder dan volle mep moet betalen.
Waar ze van mij mogen op bezuinigen:
- uitkeringen beter onder de loep nemen. Er zijn wijken in nederland waar de meeste mensen (buitenlands meestal) van een uitkering leven terwijl ze gewoon kunnen werken maar het gewoon vertikken.
Tuurlijk zijn er gevallen die echt niet kunnen werken, maar nu is het soms wel erg slecht als je sommige documentaires bekijkt.
- ontwikkelingshulp.
- de voetbalwereld. Als je ziet hoeveel geld daar in omloop is voor simpel een balletje wegtrappen. Dat kan echt veel minder.
- ek/wk/songfestivals/en andere meuk waar je niets aan hebt.
Als je soms hoort dat een oud mensje maar 1 keer in de week onder de douche kan. Vind dat erg sneu.
De meiden in zo'n verzorgingstehuis rennen al de benen onder hun lijf vandaan.
Onderwijs, ja dat is de toekomst, daar hoor je niet op te bezuinigen.
Kinderopvang: Ik wil idd ook graag mijn baan houden maar ze willen moeders aan het werk hebben, dat kan niet als een ouder dan volle mep moet betalen.
Waar ze van mij mogen op bezuinigen:
- uitkeringen beter onder de loep nemen. Er zijn wijken in nederland waar de meeste mensen (buitenlands meestal) van een uitkering leven terwijl ze gewoon kunnen werken maar het gewoon vertikken.
Tuurlijk zijn er gevallen die echt niet kunnen werken, maar nu is het soms wel erg slecht als je sommige documentaires bekijkt.
- ontwikkelingshulp.
- de voetbalwereld. Als je ziet hoeveel geld daar in omloop is voor simpel een balletje wegtrappen. Dat kan echt veel minder.
Als ze het EK/WK afschaffen ga ik huilen.
Rush- Lady Post-a-lot
Dan huil ik met je mee.Rush schreef:Als ze het EK/WK afschaffen ga ik huilen.
_Lacey_- Kletskop
- Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10
Rush schreef:Als ze het EK/WK afschaffen ga ik huilen.
huilen kost geen geld
SarahKey schreef:
Dit gaat toch niet van de regering uit of ben ik nou gek?
Gast- Gast
@ jolicious, ik heb het over 1 inkomen, dan blijft die 4000 gewoon staan. En als er maar 1 inkomen is, heb je normaliter geen kdv nodig omdat de ander thuis is. En als de ander ook werkt, betaal je daarmee of 50/50 of naar rato de kosten er toch van? Kdv is nu eenmaal niet gratis. Overigens krijg je met een ton nog steeds aardig wat kdv kosten vergoed. Dus echt relevant is dit niet verder.
Maar vind jij dat je recht hebt op meer dan 4000 netto als je afgestudeerd bent? 4000 netto lijkt mij een bedrag om behoorlijk tevreden mee te zijn, ook met zware werkweken en verantwoordelijkheden.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Het klinkt misschien stom, maar het EK en WK zijn eigenlijk de enige momenten dat je merk dat Nederland 1 is. Iedereen staat achter hetzelfde team, er wordt gelachen en gefeest en alles kan en alles mag. Als we winnen staan er mensen te huilen, als we verliezen staan er mensen te huilen, samen staan we sterk. Zoiets kan je als land niet laten gaan. Het is een soort van boost. Half Nederland kijkt nu al uit naar zomer 2012.SarahKey schreef:Rush schreef:Als ze het EK/WK afschaffen ga ik huilen.
huilen kost geen geld
Ik wel in ieder geval.
Rush- Lady Post-a-lot
Oh dat voetbal ja, verschrikkelijk zeg! Ze waren van de week zo trots, benefietwedstrijd met een wereldelftal. Sommige van de beste (ex)voetballers (Zidane, Ronaldo, Davids) van de wereld vormden een elftal en trapten een balletje tegen Hamburg. Met 25.000 toeschouwers waaronder een aantal voetbal-hogepiefen hebben ze wel 200.000 opgebracht voor de honger in Afrika.. Wat is dat het wekelijks zakgeld van hun voetbalvrouwen?
Antibes- Ratel
Goeie vraag voor Yolanthe.Antibes schreef:Oh dat voetbal ja, verschrikkelijk zeg! Ze waren van de week zo trots, benefietwedstrijd met een wereldelftal. Sommige van de beste (ex)voetballers (Zidane, Ronaldo, Davids) van de wereld vormden een elftal en trapten een balletje tegen Hamburg. Met 25.000 toeschouwers waaronder een aantal voetbal-hogepiefen hebben ze wel 200.000 opgebracht voor de honger in Afrika.. Wat is dat het wekelijks zakgeld van hun voetbalvrouwen?
Rush- Lady Post-a-lot
Jolicious schreef:SarahKey schreef:
Dit gaat toch niet van de regering uit of ben ik nou gek?
Het salaris zelf niet van de voetballers (gok ik)
Maar de arenea bv word ook gedeeltelijk 'gesponsord' door de gemeente.
En dan hebben ze een wedstrijd, dan moet er weet ik niet hoeveel politieagenten in gezet worden anders zijn er weer rellen. Hooligans vernielen zoveel dingen. Dat kost allemaal een heleboel geld.
Als er ooit een ek of wk (of olympische spelen oid) hier word gehouden, zag ik van de week op tv, dat ging volgens mij dan 17 miljoen euro kosten. Gekke henkie natuurlijk, dan maar geen voetbal wedstrijdje.
Songfestival word wel allemaal betaald van ons belastinggeld.
Ik gok dat er wel meer miljoenen over de brug moeten komen dan. Ach als je ziet wat er aan defensie uitgegeven wordt, kan die paar miljoen voor een voetbalwedstrijdje er ook wel bij.SarahKey schreef:
Als er ooit een ek of wk (of olympische spelen oid) hier word gehouden, zag ik van de week op tv, dat ging volgens mij dan 17 miljoen euro kosten. Gekke henkie natuurlijk, dan maar geen voetbal wedstrijdje.
Songfestival word wel allemaal betaald van ons belastinggeld.
Songfestival kunnen we wel mee kappen
Rush- Lady Post-a-lot
Nois schreef:
@ jolicious, ik heb het over 1 inkomen, dan blijft die 4000 gewoon staan. En als er maar 1 inkomen is, heb je normaliter geen kdv nodig omdat de ander thuis is. En als de ander ook werkt, betaal je daarmee of 50/50 of naar rato de kosten er toch van? Kdv is nu eenmaal niet gratis. Overigens krijg je met een ton nog steeds aardig wat kdv kosten vergoed. Dus echt relevant is dit niet verder.
Maar vind jij dat je recht hebt op meer dan 4000 netto als je afgestudeerd bent? 4000 netto lijkt mij een bedrag om behoorlijk tevreden mee te zijn, ook met zware werkweken en verantwoordelijkheden.
Ik heb helemaal nergens iets gezegd over recht hebben op iets geloof ik? Ik heb het alleen gehad over de bruto-netto verdeling als je meer verdient dan een bepaald bedrag. En ja, ik vind ook dat als je een goede studie hebt gedaan, je daar jaren voor hebt gestudeerd, je daar beloond voor még worden (en dat gebeurt dus normaal ook). En dan niet om vervolgens zoveel belasting af te moeten dragen en nergens meer recht op te hebben zodat je netto alsnog uit komt op een modaal of onder modaal inkomen. Dat gaat nergens over.
Gast- Gast
Pagina 6 van 11 • 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11
Soortgelijke onderwerpen
» Bezuinigen
» Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)
» Waar leuke meisjesschoenen waar steunzooltjes in kunnen?
» Rondreis Amerika - Waar heen? en waar te boeken?
» Waar geef jij voornamelijk geld aan uit, en waar niet?
» Bezuinigen op boodschappen (deel 2?)
» Waar leuke meisjesschoenen waar steunzooltjes in kunnen?
» Rondreis Amerika - Waar heen? en waar te boeken?
» Waar geef jij voornamelijk geld aan uit, en waar niet?
Pagina 6 van 11
Permissies van dit forum: