Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waar verder bezuinigen?

+21
Nora
Moonlight
Ibbeltje
rapa nui
SarahKey
ixis
Susan
Ifrah
loura
TukTuk
Sweety
Rush
Blond
Coco
_Lacey_
Antibes
kwak
Toet
girli
Jeanette
Atelier Madame
25 plaatsers

Pagina 5 van 11 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Volgende

Ga naar beneden

Waar verder bezuinigen? - Pagina 5 Empty Re: Waar verder bezuinigen?

Bericht  Rush do 15 dec 2011 - 23:21

_Leaf_ schreef:
Rush schreef:
AngelNyn schreef:
Rush schreef:
AngelNyn schreef:
Rush schreef:
Nois schreef:

Net zoals 800 euro kinderbijslag (+ nog eens kindgebonden budget) ontvangen voor je 4 kinderen in Marokko, die daar dan luxe kunnen leven.
Zou het anders zijn als dat kind in een ander land zit?

Mijn broer krijgt ook kinderbijslag voor zijn kind in Canada, net zoals dat een andere Nederlander ook kinderbijslag krijgt voor zijn/haar kind.

Vind dat ook krom.. Doe dan gewoon alleen voor de kinderen die hier in NL ook wonen, en waarvan de ouders ook in NL wonen.
Hij heeft toch net zo goed een kind wat hij moet verzorgen?

Maar dan neem ik aan dat zijn ex in canada woont met zijn kind? Als het goed is ontvangt zij dan toch daar ook al toeslagen en dergelijke? Anders is het ook wel makkelijk, vanuit 2 landen toeslagen krijgen?
Wat zij ontvangt, krijgt hij natuurlijk niet :P

Nee, maar het kind wel.
Nee, ook niet. Dat zeg ik toch net? Wat zij ontvangt aan toeslagen, ontvangt hij niet natuurlijk ook aan toeslagen.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Antibes do 15 dec 2011 - 23:24

Huh, ik snap het niet meer!!

- Broer woont hier
- Ex woont daar, met kind

- Broer krijgt hier kinderbijslag voor kind daar

- Vraag is of ex daar ook kinderbijslag voor kind krijgt van regering daar (= 2x kinderbijslag voor 1 kind)

Laatst aangepast door Antibes op do 15 dec 2011 - 23:25; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 23:24

Ik denk dat wat jij zegt niet helemaal gelijk staat aan elkaar Sunprincess. Ik bedoel meer te zeggen, waarom zou je gaan studeren als je maandelijks net zo veel overhoudt als iemand op een sociale werkplaats oid? Dan heeft studeren toch geen nut? Dan gaat de kenniseconomie toch kapot?

Al die bonussen en gouden handdrukken hoeven van mij ook niet, maar iemand die talenten en/of kwaliteiten heeft mag daar wel voor beloond worden mijns inziens.

En ik vind het werk wat jij doet ook zeker heel goed werk, zoals al het werk in de gezondheidszorg.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 23:25

Antibes schreef:@ Sunprincess: Ik denk dat Leaf talent/kwaliteit bedoelt in de context dat bepaalde beroepen bepaalde kwaliteiten/talenten vereisen en daardoor een beperkter aantal mensen dat beroep kan uitvoeren en dat daar naar beloond mag worden. Het lijkt me heel logisch dat als iedereen kan schoonmaken en maar een selectie van de bevolking chirurg kan worden, een chirurg ook daarvoor beloond mag worden.

Plus dat je als chirurg natuurlijk ook nog veel langer leert op een hoog niveau. Kost ook allemaal geld, tijd en moeite.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 23:25

Antibes schreef:@ Sunprincess: Ik denk dat Leaf talent/kwaliteit bedoelt in de context dat bepaalde beroepen bepaalde kwaliteiten/talenten vereisen en daardoor een beperkter aantal mensen dat beroep kan uitvoeren en dat daar naar beloond mag worden. Het lijkt me heel logisch dat als iedereen kan schoonmaken en maar een selectie van de bevolking chirurg kan worden, een chirurg ook daarvoor beloond mag worden.

Precies! Iemand die het beter kan verwoorden dan ik Wink

En het hele kinderbijslag verhaal ben ik ook ff kwijt...

Gast
Gast

Bericht  TukTuk do 15 dec 2011 - 23:25

Rush schreef:
_Leaf_ schreef:
Rush schreef:
AngelNyn schreef:
Rush schreef:
AngelNyn schreef:
Rush schreef:
Nois schreef:

Net zoals 800 euro kinderbijslag (+ nog eens kindgebonden budget) ontvangen voor je 4 kinderen in Marokko, die daar dan luxe kunnen leven.
Zou het anders zijn als dat kind in een ander land zit?

Mijn broer krijgt ook kinderbijslag voor zijn kind in Canada, net zoals dat een andere Nederlander ook kinderbijslag krijgt voor zijn/haar kind.

Vind dat ook krom.. Doe dan gewoon alleen voor de kinderen die hier in NL ook wonen, en waarvan de ouders ook in NL wonen.
Hij heeft toch net zo goed een kind wat hij moet verzorgen?

Maar dan neem ik aan dat zijn ex in canada woont met zijn kind? Als het goed is ontvangt zij dan toch daar ook al toeslagen en dergelijke? Anders is het ook wel makkelijk, vanuit 2 landen toeslagen krijgen?
Wat zij ontvangt, krijgt hij natuurlijk niet :P

Nee, maar het kind wel.
Nee, ook niet. Dat zeg ik toch net? Wat zij ontvangt aan toeslagen, ontvangt hij niet natuurlijk ook aan toeslagen.

Ja maar het is wel geld bedoeld voor het kind, of iig om te besteden aan het kind.. Ouders in NL krijgen toch ook maar 1x kinderbijslag? Waarom zou iemand waarvan zijn (ex) vrouw in het buitenland woont met het kind, nog eens boven op de toeslagen die ze in het buitenland krijgen, hier ook nog eens kinderbijslag krijgen? Waarom hebben die mensen recht op dubbele bijslag?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Rush do 15 dec 2011 - 23:28

Antibes schreef:Huh, ik snap het niet meer!!

- Broer woont hier
- Ex woont daar, met kind

- Broer krijgt hier kinderbijslag voor kind daar

- Vraag is of ex daar ook kinderbijslag voor kind krijgt van regering daar (= 2x kinderbijslag voor 1 kind)
Haha nou dan zeg ik het nog maar een keer; Nee Wink
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush do 15 dec 2011 - 23:28

AngelNyn schreef:

Ja maar het is wel geld bedoeld voor het kind, of iig om te besteden aan het kind.. Ouders in NL krijgen toch ook maar 1x kinderbijslag? Waarom zou iemand waarvan zijn (ex) vrouw in het buitenland woont met het kind, nog eens boven op de toeslagen die ze in het buitenland krijgen, hier ook nog eens kinderbijslag krijgen? Waarom hebben die mensen recht op dubbele bijslag?
Waar heb jij gelezen dat zij dubbele kinderbijslag krijgen? nerd
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 23:29

Dus Canada doet niet aan kinderbijslag?

Gast
Gast

Bericht  TukTuk do 15 dec 2011 - 23:33

Rush schreef:
AngelNyn schreef:

Waar heb jij gelezen dat zij dubbele kinderbijslag krijgen? nerd

Nouja jij had het zelf over dat het geld wat zij ontvangt ook niet naar hem gaat, plus dat het me sterk leek dat in een land als canada er niet iets is in de vorm van kinderbijslag oid smile Overigs lees ik op internet dat wel zo iets is als kinderbijslag in Canada.

Maarja ok zij krijgt dus niks, maarja dan nog, in heel veel landen is dat wel en die mensen krijgen het dan wel dubbel.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Rush do 15 dec 2011 - 23:35

_Leaf_ schreef:Dus Canada doet niet aan kinderbijslag?
Nope, denk het niet dan. Misschien verschilt het per geval. Het enige wat zij heeft is een soort tegemoetkoming voor daycare, dus dat zal eens soort kinderopvangtoeslag zijn zoals die van hier denk ik.

Er zijn ook landen dat als je kind daar woont, dat je geen kinderbijslag kan krijgen, dat zijn wellicht de landen waar wel een soort kinderbijslag is. Of dat zijn landen waar NL wellicht niet mee wil samenwerken. laughcry

Laatst aangepast door Rush op do 15 dec 2011 - 23:37; in totaal 1 keer bewerkt
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  TukTuk do 15 dec 2011 - 23:36

Rush schreef:
Nope. Het enige wat ze hebben is een soort tegemoetkoming voor daycare, dus dat zal eens soort kinderopvangtoeslag zijn zoals die van hier denk ik.

Er zijn ook landen dat als je kind daar woont, dat je geen kinderbijslag kan krijgen, dat zijn wellicht de landen waar wel een soort kinderbijslag is. Of dat zijn landen waar NL wellicht niet mee wil samenwerken. laughcry

En dit dan?
http://www.canadawiki.nl/index.php?title=Kinderbijslag
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 23:37

_Leaf_ schreef:Heel eerlijk gezegd vraag ik me wel af wat het nut is van het ontvangen van kinderbijslag vanuit Nederland als je zelf in het buitenland woont en je kind ook. Hetzelfde geldt voor mensen met kinderen in het buitenland.

Ergens vind ik dat wel de verzorgingsstaat ten top hoor...

Overigens vind ik het ook een goed plan dat ze nu de AOW's voor mensen die in het buitenland wonen naar rato gaan berekenen.
Mijn vriend en ik wonen in België en zouden inderadad gewoon kinderbijslag ontvangen vanuit Nederland, maar dat is ook alleen maar omdat we in Nederland werken en daar dus belasting afdragen. Als je in Nederland belasting afdraagt, mag je ook gewoon blijven profiteren van de Nederlandse belastingvoordelen.

Gast
Gast

Bericht  Rush do 15 dec 2011 - 23:38

AngelNyn schreef:
Rush schreef:
Nope. Het enige wat ze hebben is een soort tegemoetkoming voor daycare, dus dat zal eens soort kinderopvangtoeslag zijn zoals die van hier denk ik.

En dit dan?
http://www.canadawiki.nl/index.php?title=Kinderbijslag
Geen idee, ik ken alleen de situatie van m`n eigen familie. Zij moeten dat allemaal opdelen en wat m`n broer kan ontvangen, wordt direct aan haar betaald en dat wordt ook weer gekort op eventuele andere toeslagen die zij zou krijgen. Zij krijgen in ieder geval niets dubbel.
Canada is behoorlijk streng met dat soort dingen.

Laatst aangepast door Rush op do 15 dec 2011 - 23:48; in totaal 3 keer bewerkt
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 23:40

Maar het zou toch krom zijn dat je zelf de keuze maakt om naar het buitenland te verhuizen dat je dan alsnog profiteert van de toeslagen van NL. Oke als je hier nog werkt en hier belasting betaald dan is het iets anders. Of denk ik nu heel kortzichtig

Gast
Gast

Bericht  Coco do 15 dec 2011 - 23:40

Uiteraard kost het tijd, geld en moeite, maar als je zo'n inkomen hebt, is de kinderbijslag maar een klein bedrag op jaarbasis. Als er dan ergens op gekort moet worden kan dat beter op zoiets dan op het maandinkomen. En dan houdt je ondanks de 52% belasting echt voldoende over. Netto 4000 per maand, uitgaande van een ton als jaarinkomen, lijkt mij toch alsnog vrij lonend als je flink gestudeerd en geinvesteerd hebt?
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Rush do 15 dec 2011 - 23:41

Lily schreef:Maar het zou toch krom zijn dat je zelf de keuze maakt om naar het buitenland te verhuizen dat je dan alsnog profiteert van de toeslagen van NL. Oke als je hier nog werkt en hier belasting betaald dan is het iets anders. Of denk ik nu heel kortzichtig
Maar dat is toch niet zo?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 23:42

Ik vind kinderbijslag sowieso vreemd. Ik ben er blij mee hoor maar waarom moet de staat bijdragen in de kosten van onze kinderen? En dan is er ook nog kundgebonden budget en kun je nog kosten voor het levensonderhoud van thuiswonende kinderen aftrekken van de belasting.

Nogmaals, dat arsten en psychiaters meer verdienen dan ik vibd ik terecht maar niet vanwege het talent dat ze bezitten. Er zijn namelijk ook genoeg mebsen met dat talent die niet de mogelijkheid hebben om dat te ontwikkelen. Plus dat andere talenten mi heel erg ondergewaardeerd worden.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 23:43

Nois schreef:Uiteraard kost het tijd, geld en moeite, maar als je zo'n inkomen hebt, is de kinderbijslag maar een klein bedrag op jaarbasis. Als er dan ergens op gekort moet worden kan dat beter op zoiets dan op het maandinkomen. En dan houdt je ondanks de 52% belasting echt voldoende over. Netto 4000 per maand, uitgaande van een ton als jaarinkomen, lijkt mij toch alsnog vrij lonend als je flink gestudeerd en geinvesteerd hebt?

En de max aan kinderopvang etc etc dan? Want daar krijg je ook niks meer voor.

Gast
Gast

Bericht  Coco do 15 dec 2011 - 23:45

Lily schreef:Maar het zou toch krom zijn dat je zelf de keuze maakt om naar het buitenland te verhuizen dat je dan alsnog profiteert van de toeslagen van NL. Oke als je hier nog werkt en hier belasting betaald dan is het iets anders. Of denk ik nu heel kortzichtig

Tja, zolang je hier werkt of voor nl werkgever is het op zich vrij logisch. Collega van mijn man werkt 4 dagen pw van vrijdagavond tot maandag is hij bij zijn gezin in marokko. Kast van een huis. Hier heeft hij een 1 kamerapartement.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  Antibes do 15 dec 2011 - 23:47

Sunprincess schreef:
Nogmaals, dat arsten en psychiaters meer verdienen dan ik vibd ik terecht maar niet vanwege het talent dat ze bezitten. Er zijn namelijk ook genoeg mebsen met dat talent die niet de mogelijkheid hebben om dat te ontwikkelen. Plus dat andere talenten mi heel erg ondergewaardeerd worden.

Dat ben ik niet met je eens, mijn vader is ook met een torenhoge studieschuld begonnen omdat hij gewoon geneeskunde wilde studeren en vanuit huis ook niets meekreeg. Als je echt WILT studeren en het ook zou kunnen qua gezondheid, kwaliteiten etc., dan kan dat echt gewoon in Nederland.

Ik zie het overigens niet echt zo dat andere talenten ondergewaardeerd zouden worden, omdat het dan vaak over talenten gaat die simpelweg meer mensen bezittten.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Susan do 15 dec 2011 - 23:48

_Leaf_ schreef:Ik denk dat wat jij zegt niet helemaal gelijk staat aan elkaar Sunprincess. Ik bedoel meer te zeggen, waarom zou je gaan studeren als je maandelijks net zo veel overhoudt als iemand op een sociale werkplaats oid? Dan heeft studeren toch geen nut? Dan gaat de kenniseconomie toch kapot?

Al die bonussen en gouden handdrukken hoeven van mij ook niet, maar iemand die talenten en/of kwaliteiten heeft mag daar wel voor beloond worden mijns inziens.

En ik vind het werk wat jij doet ook zeker heel goed werk, zoals al het werk in de gezondheidszorg.

Mensen die op een sociale werkplaats werken, werken daar niet omdat ze niet gestudeerd hebben, maar omdat ze gehandicapt zijn, dus dat vind ik een beetje een rare vergelijking.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Coco do 15 dec 2011 - 23:49

Vergeet-me-nietje schreef:
_Leaf_ schreef:Heel eerlijk gezegd vraag ik me wel af wat het nut is van het ontvangen van kinderbijslag vanuit Nederland als je zelf in het buitenland woont en je kind ook. Hetzelfde geldt voor mensen met kinderen in het buitenland.

Ergens vind ik dat wel de verzorgingsstaat ten top hoor...

Overigens vind ik het ook een goed plan dat ze nu de AOW's voor mensen die in het buitenland wonen naar rato gaan berekenen.
Mijn vriend en ik wonen in België en zouden inderadad gewoon kinderbijslag ontvangen vanuit Nederland, maar dat is ook alleen maar omdat we in Nederland werken en daar dus belasting afdragen. Als je in Nederland belasting afdraagt, mag je ook gewoon blijven profiteren van de Nederlandse belastingvoordelen.

Zou dan toch liever de Belgische kinderbijslag ontvangen, is een stuk meer. Laughing
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  Rush do 15 dec 2011 - 23:49

Bestrijden fraude dubbele kinderbijslag buitenland

Ouders die dubbele kinderbijslag aanvragen voor kinderen in het buitenland moeten sinds april 2009 aantonen dat het kind echt uitwonend is. Hiervoor is een verklaring nodig van de autoriteiten van het land waar het kind verblijft, met daarin informatie over de verblijfplaats van het kind. Daarnaast moeten de ouders ieder kwartaal bij de SVB aantonen dat zij niet bij het kind wonen maar het kind wel onderhouden.
Aanpassing kinderbijslag in landen buiten Europa

Het kabinet wil per 1 januari 2012 de kinderbijslag voor kinderen buiten de EU aanpassen aan het kostenniveau van het land waar het kind woont. Dit zogeheten woonlandbeginsel houdt rekening met de vaak lagere kosten voor levensonderhoud in het land waar het kind woont.

www.rijksoverheid.nl - Ze zijn er dus al goed mee bezig.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan do 15 dec 2011 - 23:50

En als je iets kunt wat weinig mensen kunnen, maar waar wel veel vraag naar is dan verdien je natuurlijk meer omdat je iets te bieden hebt wat weinig mensen kunnen bieden, maar dat vind ik al heel anders overkomen dan 'een talent hebben en daarvoor beloond worden'.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 11 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: