Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waar verder bezuinigen?

+21
Nora
Moonlight
Ibbeltje
rapa nui
SarahKey
ixis
Susan
Ifrah
loura
TukTuk
Sweety
Rush
Blond
Coco
_Lacey_
Antibes
kwak
Toet
girli
Jeanette
Atelier Madame
25 plaatsers

Pagina 1 van 11 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Volgende

Ga naar beneden

Waar verder bezuinigen? Empty Waar verder bezuinigen?

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 10:33

Dat er nog meer bezuinigd gaat worden is inmiddels wel duidelijk maar waar kan het kabinet nou het beste op gaan bezuinigen?

Ik verwacht nog meer bezuinigingen in de zorg maar dat vind ik eigenlijk niet acceptabel.
Van mij mogen ze hypotheekrente aftrek voor hoge hypotheken wel aan gaan pakken en op het koningshuis mogen ze van mij ook wel bezuinigen.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar verder bezuinigen? Empty Re: Waar verder bezuinigen?

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 10:40

Van de hypotheekrenteaftrek mogen ze afblijven, althans voor lagere hypotheken, anders ga ik het financieel straks niet meer redden. Van de kinderopvangtoeslag mogen ze van mij nu ook wel afblijven, wil m'n baan graag houden.

Maar laten ze het geld maar halen waar het geld te halen valt, bij de hoge inkomens, met alle bonussen etc.

Gast
Gast

Bericht  Atelier Madame do 15 dec 2011 - 10:44

Sunprincess schreef:Ik verwacht nog meer bezuinigingen in de zorg maar dat vind ik eigenlijk niet acceptabel.
Van mij mogen ze hypotheekrente aftrek voor hoge hypotheken wel aan gaan pakken en op het koningshuis mogen ze van mij ook wel bezuinigen.

dit

*minder investeren in asfalt
*wat mij betreft goed bekijken hoeveel dr naar europa gaat (en kritisch de ontwikkelingsbudget bekijken)
*alle lagen van de bevolking wat laten inleveren, dus zowel de uitkeringen als de bonussen.. onzin om altijd alles maar bij de rijken vandaan te halen
*stoppen met al die nutteloze subsidies om de achterstandswijken op te pimpen, allang aangetoond dat dat niet werkt.
en voor de rest vind ik het super lastig
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 10:45

Ontwikkelingshulp vind ik grootste punt.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 10:51

Ja maar als je teveel gaat bezuinigen op ontwikkelingshulp komen ze allemaal naar hier?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 11:03

Yasmin schreef:Ja maar als je teveel gaat bezuinigen op ontwikkelingshulp komen ze allemaal naar hier?

't Is ook alleen een hele kortzichtige, 'redneck' mening, die ik soms niet kan wegdrukken. Als ik rationeel na denk, weet ik dat ontwikkelingshulp goed is, maar af en toe bekruipt me het gevoel dat we water naar de zee aan het dragen zijn..

Gast
Gast

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 11:05

Maple schreef:Van de hypotheekrenteaftrek mogen ze afblijven, althans voor lagere hypotheken, anders ga ik het financieel straks niet meer redden. Van de kinderopvangtoeslag mogen ze van mij nu ook wel afblijven, wil m'n baan graag houden.

Maar laten ze het geld maar halen waar het geld te halen valt, bij de hoge inkomens, met alle bonussen etc.
Wij hebben dat gewoon eerlijk verdiend dus waarom?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 11:06

Yasmin schreef:Ja maar als je teveel gaat bezuinigen op ontwikkelingshulp komen ze allemaal naar hier?
Nee. Dat kan niet meer.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 11:21

In ieder geval niet zo op de korte termijn denken, maar na gaan denken wat voor consequenties het heeft voor de jaren ná dit 4 jarig kabinet.

Gast
Gast

Bericht  Jeanette do 15 dec 2011 - 12:02

Bazinga schreef:

't Is ook alleen een hele kortzichtige, 'redneck' mening, die ik soms niet kan wegdrukken. Als ik rationeel na denk, weet ik dat ontwikkelingshulp goed is, maar af en toe bekruipt me het gevoel dat we water naar de zee aan het dragen zijn..

+1

Daarnaast kan ik me soms zo kwaad maken dat er ook geld naar 'onzinnige' dingen gaan en de bonussen die sommige krijgen.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  girli do 15 dec 2011 - 12:26

Ik vind het moeilijk, want ik heb er niet genoeg verstand van. Wat me vooral stoort is dat er continue berichten zijn dat we moeten bezuinigen. Nou ja, ok, dat zal dan wel. Aan de andere kant zie ik dan continue berichten dat er geld wordt gegeven aan bijvoorbeeld Griekenland en ik zag een bericht over een lening van 17 miljard aan het IMF. Geld kan je maar 1 keer uitgeven. Als we zoveel geld aan andere landen geven, moeten we dan niet nog meer gaan bezuinigen? Ik krijg dan ook altijd sterk het gevoel om heel kinderachtig te roepen dat we eerst onszelf moeten helpen en daarna de rest. Het geld van het ene zinkende schip naar het andere helpt ook niet.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 13:05

Is 't kinderachtig, om te denken dat we eerst onszelf moeten helpen dan? Ergens vind ik 't heel logisch. Ik begrijp wel dat Nederland 't beter heeft dan tig andere landen, maar toch..

Gast
Gast

Bericht  Toet do 15 dec 2011 - 14:43

Ik vind -en ja dit is waarschijnlijk kort door de bocht, maar hey ik heb er ook niet alle verstand van- dat er aller eerst ontzettend bezuindigd moet worden op defensie, echt belachtelijk hoeveel geld daar naartoe gaat. Daarnaast wordt het wat mij betreft echt tijd dat de overheid eens actie gaan ondernemen mbt tot onterechte uitkeringen, subsidies, mensen die in de 'ziektewet' zitten maar prima bepaalde functies uit kunnen voeren etc.

Nóg meer bezuiningen op de zorg vind ik echt van de zotte.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  kwak do 15 dec 2011 - 20:01

Toet schreef:Ik vind -en ja dit is waarschijnlijk kort door de bocht, maar hey ik heb er ook niet alle verstand van- dat er aller eerst ontzettend bezuindigd moet worden op defensie, echt belachtelijk hoeveel geld daar naartoe gaat. Daarnaast wordt het wat mij betreft echt tijd dat de overheid eens actie gaan ondernemen mbt tot onterechte uitkeringen, subsidies, mensen die in de 'ziektewet' zitten maar prima bepaalde functies uit kunnen voeren etc.

Nóg meer bezuiningen op de zorg vind ik echt van de zotte.
+1!
'tis toch echt belachelijk voor worden dat je gaat bezuinigen op mensen!!
sjonge... in de zorg werk je niet met dieren maar met mensen, waarom vergeten die hoge pieffen dat!
ik zou ze zo graag een keer voor een hele dag op sleeptouw willen nemen in een verpleeghuis en dan hen een pieper op zak doen!
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 20:06

De mensen met uitkering kunnen niet veel meer inleveren. Er zijn wachtlijsten voor voedselbanken, ik denk dat er van de lage inkomens niet veel meer te plukken valt.

Ontwikkelingshulp mogen ze van mij ook wel wat in snijden.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 20:24

Ik denk dat ze ook flink kunnen bezuinigen op alle kinderbijslag die naar het buitenland gaat.

Gast
Gast

Bericht  Antibes do 15 dec 2011 - 20:39

Hypotheekrente aftrek ben ik ook tegen, maar het is wel iets dat onder deze omstandigheden ook een discussiepunt mag zijn. Het is wel een feit dat de hogere inkomens al enorm veel inleveren en ingeleverd hebben. Dat ze doordát ze goede banen hebben alsnog meer overhouden, mag geen reden zijn om dan altijd maar daar aan te kloppen. Ook denk ik dat dat helemaal korte termijndenken is, aangezien er nu al een gebrek aan kopers is en het voor starters dan helemaal onmogelijk wordt. Als iedereen blijft huren lopen we daar ook vast (zijn we nu ook al aan het doen).

De echte topinkomens mogen van mij ook aangepakt worden, maar ik betwijfel of je daar veel mee opschiet omdat die mensen gewoon de mogelijkheden hebben om dan bijv. in Belgie te gaan wonen met een leuk pied-a-terre in ons landje. Dan kunnen we hun belasting maar beter hier innen.. Wink

Verder mogen ze wat mij betreft ook eens gaan kijken naar sociale woningbouw in dure gebieden. Ik vind het van de zotte dat er iedere keer bij gemeenteraadsverkiezingen hier gepraat wordt over meeeeeer sociale woningbouw in Amsterdam, terwijl het voor starters onmogelijk is om hier te wonen, simpelweg omdat het een dure locatie is en dat zal de gemeente ook heus terugzien in zulke plannen. Ik vind dat er dan maar naar de periferie verhuisd moet worden.

Sunprincess schreef:De mensen met uitkering kunnen niet veel meer inleveren. Er zijn wachtlijsten voor voedselbanken, ik denk dat er van de lage inkomens niet veel meer te plukken valt.

Ontwikkelingshulp mogen ze van mij ook wel wat in snijden.

Ik denk dat er nog steeds heel wat mensen onterecht of teveel (in het geval van bepaald percentage arbeidsongeschiktheid) uitkering ontvangen. En ik denk dat dat ook meer het punt is waar op bezuinigd wordt (en moet worden) en meer op bezuinigd kan worden en niet zozeer het verlagen van de echte bijstand. Ook denk ik dat als je strenger selecteert, je de mensen die het écht nodig hebben weer meer kunt helpen. Ontwikkelingshulp mogen ze van mij ook wel iets in snijden overigens.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 21:04

Ik heb er ook niet heel veel verstand van. Maar wat ik mij afvraag, waarom worden er overal zoveel wijken afgebroken om er vervolgens weer nieuwe huizen neer te zetten? Die kleinere huizen zouden prima functioneren voor een starter.

Hier in de stad braken ze een pand af, wat heel veel gebruikt werd voor alles. Kleindierenshows, hardloopwedstrijden, feesten etc. Alles is afgebroken om vervolgens voor een aantal miljoen een nieuw pand neer te zetten. Dat snap ik niet zo goed? Waarom? Het meerendeel was tegen de afbraak van het oude pand. Kost alleen maar geld. Het oude pand was verder niks mis mee. Behalve dan dat hij wat ouder was.

Kinderopvang toeslag moeten ze juist af blijven. Als de kinderopvang te duur wordt dan gaan er naar mijn inziens ook minder moeders werken.

Om al het geld bij de rijkere weg te halen vind ik ook niet zo nodig. Want hun werken er ook hard voor.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 21:05

Doedel schreef:Ik denk dat ze ook flink kunnen bezuinigen op alle kinderbijslag die naar het buitenland gaat.
Kinderbijslag naar het buitenland? Waarom gaat daar kinderbijslag heen?

Gast
Gast

Bericht  Antibes do 15 dec 2011 - 21:10

Dolcis_ schreef:
Doedel schreef:Ik denk dat ze ook flink kunnen bezuinigen op alle kinderbijslag die naar het buitenland gaat.

Voor kinderen daar van ouders hier, bijv. kinderen in Thailand, Turkije of Marokko.

http://www.rnw.nl/nederlands/article/kabinet-zet-mes-uitkeringen-buitenland
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 21:12

Antibes schreef:
Dolcis_ schreef:

Voor kinderen daar van ouders hier, bijv. kinderen in Thailand, Turkije of Marokko.

http://www.rnw.nl/nederlands/article/kabinet-zet-mes-uitkeringen-buitenland

Oh. Wist ik helemaal niet dat het ook zo ging. Ik vind het wel een goed plan van ze.

Gast
Gast

Bericht  _Lacey_ do 15 dec 2011 - 21:17

In de bijstand gaat al gesneden worden (althans de Eerste Kamer moet er a.s. dinsdag over beslissen). Nu kan het voorkomen dat zowel ouders, als inwonende kinderen een bijstandsuitkering hebben. Dit willen ze aanpakken door alleen nog maar een gezinsuitkering te verstrekken.

Of bijvoorbeeld ouders die een uitkering hebben en een thuiswonend kind dat een inkomen heeft. De uitkering van de ouders kan dat stopgezet of verlaagd worden.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 21:18

_Lacey_ schreef:In de bijstand gaat al gesneden worden (althans de Eerste Kamer moet er a.s. dinsdag over beslissen). Nu kan het voorkomen dat zowel ouders, als inwonende kinderen een bijstandsuitkering hebben. Dit willen ze aanpakken door alleen nog maar een gezinsuitkering te verstrekken.

Of bijvoorbeeld ouders die een uitkering hebben en een thuiswonend kind dat een inkomen heeft. De uitkering van de ouders kan dat stopgezet of verlaagd worden.

Dit klinkt stom. Dan moet je als kind je ouder gaan onderhouden?

Gast
Gast

Bericht  _Lacey_ do 15 dec 2011 - 21:20

Dolcis_ schreef:
_Lacey_ schreef:In de bijstand gaat al gesneden worden (althans de Eerste Kamer moet er a.s. dinsdag over beslissen). Nu kan het voorkomen dat zowel ouders, als inwonende kinderen een bijstandsuitkering hebben. Dit willen ze aanpakken door alleen nog maar een gezinsuitkering te verstrekken.

Dit klinkt stom. Dan moet je als kind je ouder gaan onderhouden?
Jep.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Antibes do 15 dec 2011 - 21:21

Ik vind dat op zich ook wel een goed punt, toen ik een jaar of 16 was had ik vriendje en daar woonden ze met zijn vieren thuis (moeder en zijn twee zussen) en ze kregen vier volledige bijstandsuitkeringen plus allerlei toeslagen. Die hielden echt enorm veel over, aangezien ze ook heel goedkoop woonden uiteraard.

Laatst aangepast door Antibes op do 15 dec 2011 - 21:22; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 11 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: