Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

meeste bemoeienissen op gebied van...

+18
Bloem86
Theeleut
Minx
PapillonRose
frolic
Pussycat
meisjesmama
Fearie
studiebol
Susan
Vancity_girl
Darius
Annie24
Linda
kwak
Liadan
Pien
Flower_L
22 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

meeste bemoeienissen op gebied van... - Pagina 2 Empty Re: meeste bemoeienissen op gebied van...

Bericht  Susan do 15 dec 2011 - 22:59

Oh ja, op de hoeveelheid speelgoed krijg ik wel commentaar, mijn ouders vinden dat ze te vaak iets krijgen. Kleren hebben ze ook wel heel erg veel, maar daar koopt mijn moeder zelf een groot deel van, dus daar kan ze niet zoveel over zeggen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meeste bemoeienissen op gebied van... - Pagina 2 Empty Re: meeste bemoeienissen op gebied van...

Bericht  Pussycat do 15 dec 2011 - 23:14

Mijn schoonouders proberen zich er niet mee te bemoeien (zeggen dat ook) en zeggen ook altijd dat wij het goed doen enzo.
Maar stiekem tussendoor toch ''onopvallende'' hints geven.
Of gewoon hun eigen zin doen.
Of als mijn dochter huilt dan sta ik op en dan rent letterlijk mijn schoonmoeder naar d'r toe.

Laatst waren we op een verjaardag en toen wilde mijn dochter ergens aan zitten wat niet mag, dus ik zei er al wat van en wilde naar d'r toe lopen, want ik zag al dat ze het nog een keer ging proberen.... rende mijn schoonmoeder naar haar toe pfff toen heb ik haar ook gewoon uit d'r armen gepakt doe even normaal....

Dat soort dingen komen af en toe nog wel eens voor waar ik me echt alle kleuren van de regenboog aan kan ergeren.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meeste bemoeienissen op gebied van... - Pagina 2 Empty Re: meeste bemoeienissen op gebied van...

Bericht  frolic do 15 dec 2011 - 23:16

Mn vader over niets .. m moeder deed dat ook nooit eigenlijk. Mn schoonouders over werkelijk waar alles..
Té veel kleren , té veel speelgoed , heb je geen maillot voor M.iek ( ze had dikke spijkerbroek aan , t was een graad of 15 buiten ) T.eun zit op belgische basisschool , tja dan leert hij de nederlandse geschiedenis niet , dan krijgt hij frans i.p.v engels , Ze slapen te veel , te weinig .. eten te veel te weinig , zijn te druk , te dik , te dun , plast tie nog niet op potje , oh wel nou dan zou ***** naam van nichtje wel vaker op potje plassen , meer op potje plassen , grotere plassen op potje plassen..
Hebben ze geen nachtlampje ????????????????????????? :shock: Nee waarom zouden ze een nachtlampje moeten hebben ? Kind is bang in het donker , nee dat zijn ze niet .. kan je een nachtlampje niet betalen ? Vanaf de seconde dat T.eun geboren is doen ze niet anders dan z**ken .. eigenlijk daarvoor al maar dan ging ik er gewoon nooit heen Very Happy dulden totaal geen tegenspraak ( hebben ze een goede aan mij ) Eerlijk het zijn vreselijke mensen , maar hebben zo min mogelijk contact met hun .. straks de kerst nog ff vol met al het bovenstaande ( ga eigenlijk nog liever naar de tandarts voor een zenuwbehandeling zonder verdoving ) en dan zijn we er weer vanaf !



Zo wat lucht dat op ..

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

meeste bemoeienissen op gebied van... - Pagina 2 Empty Re: meeste bemoeienissen op gebied van...

Bericht  PapillonRose do 15 dec 2011 - 23:40

Wat een verhalen staan er tussen, respect voor degenen die ouders of schoondouders hebben die zich op een vervelende manier met dingen bemoeien. Lijkt me niet makkelijk om daar mee om te gaan!

Hier valt het erg mee eigenlijk, gelukkig. Mijn ouders vinden dat ik het goed doe. De ouders van mijn ex is een verhaal apart. De vader van mijn ex negeert ons bijna volledig, maar dat vind ik niet erg. Het is echt een hele vreemde man (zegt mijn ex ook over zijn eigen vader), dus ik denk niet dat we er veel aan missen. De moeder van mijn ex heeft het vooral over koetjes en kalfjes tegen me, en eerlijk gezegd vind ik dat ook prima. Stiekem zou ik weleens willen weten wat ze diep van binnen denkt, of dat positief of negatief is. Maar aan de andere kant kan het me niks schelen, want ik doe het zoals ik het doe en zelf ben ik daar tevreden over smile

Het enige waar ik weleens opmerkingen over krijg van mijn ouders is de hoeveelheid kleding en speelgoed. Maar dat zijn geen vervelende opmerkingen en ze hebben daarnaast ook nog eens gelijk :P
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

meeste bemoeienissen op gebied van... - Pagina 2 Empty Re: meeste bemoeienissen op gebied van...

Bericht  Gast vr 16 dec 2011 - 1:59

frolic schreef: Mn vader over niets .. m moeder deed dat ook nooit eigenlijk. Mn schoonouders over werkelijk waar alles..
Té veel kleren , té veel speelgoed , heb je geen maillot voor M.iek ( ze had dikke spijkerbroek aan , t was een graad of 15 buiten ) T.eun zit op belgische basisschool , tja dan leert hij de nederlandse geschiedenis niet , dan krijgt hij frans i.p.v engels , Ze slapen te veel , te weinig .. eten te veel te weinig , zijn te druk , te dik , te dun , plast tie nog niet op potje , oh wel nou dan zou ***** naam van nichtje wel vaker op potje plassen , meer op potje plassen , grotere plassen op potje plassen..
Hebben ze geen nachtlampje ????????????????????????? :shock: Nee waarom zouden ze een nachtlampje moeten hebben ? Kind is bang in het donker , nee dat zijn ze niet .. kan je een nachtlampje niet betalen ? Vanaf de seconde dat T.eun geboren is doen ze niet anders dan z**ken .. eigenlijk daarvoor al maar dan ging ik er gewoon nooit heen Very Happy dulden totaal geen tegenspraak ( hebben ze een goede aan mij ) Eerlijk het zijn vreselijke mensen , maar hebben zo min mogelijk contact met hun .. straks de kerst nog ff vol met al het bovenstaande ( ga eigenlijk nog liever naar de tandarts voor een zenuwbehandeling zonder verdoving ) en dan zijn we er weer vanaf !



Zo wat lucht dat op ..


Jou schrijfwijze is echt hilarisch.. cheers

Ik kan me wel indenken dat dit heel vervelend moet zijn...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

meeste bemoeienissen op gebied van... - Pagina 2 Empty Re: meeste bemoeienissen op gebied van...

Bericht  Minx vr 16 dec 2011 - 2:28

frolic schreef: T.eun zit op belgische basisschool , tja dan leert hij de nederlandse geschiedenis niet , dan krijgt hij frans i.p.v engels

Eigenlijk vind ik dat wel goed, want engels is een taal die je tegenwoordig heel makkelijk leert. Frans een stuk moeilijker. Terwijl het wel een handige taal is om te kunnen.

maar krijgen ze op de basisschool al zo veel engels dan?? bij mij toen ik er nog op zat was het maar een paar woordjes.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meeste bemoeienissen op gebied van... - Pagina 2 Empty Re: meeste bemoeienissen op gebied van...

Bericht  Susan vr 16 dec 2011 - 2:31

Fairytale schreef:
frolic schreef: T.eun zit op belgische basisschool , tja dan leert hij de nederlandse geschiedenis niet , dan krijgt hij frans i.p.v engels

Eigenlijk vind ik dat wel goed, want engels is een taal die je tegenwoordig heel makkelijk leert. Frans een stuk moeilijker. Terwijl het wel een handige taal is om te kunnen.

maar krijgen ze op de basisschool al zo veel engels dan?? bij mij toen ik er nog op zat was het maar een paar woordjes.

Wij kregen dat vanaf groep 6, een uurtje per week, maar het was niet zo dat je daar nou vloeiend Engels van leerde. Frans kregen we trouwens vanaf groep 7, ook een uurtje per week, dat was optioneel, dus buiten schooltijd. Dan had je een lichte voorsprong, maar je had er ook weer niet enorm veel aan. Na drie maanden brugklas hadden de mensen die op de basisschool geen Frans hadden gehad dat wel weer ingelopen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meeste bemoeienissen op gebied van... - Pagina 2 Empty Re: meeste bemoeienissen op gebied van...

Bericht  Gast vr 16 dec 2011 - 2:36

Het scenario:

Zoon moest bij schoonmoeder thuis van mij in de hoek omdat hij stout was geweest. Na een paar minuten liep ik naar hem toe (zoals altijd) om te vragen of hij nu weer lief kon zijn + kus en knuffel. Toen mijn zoon daarna naar schoonmoeder toe liep om aandacht te vragen zei ze 'Nee, ik ben niet zo makkelijk als je moeder' :shock:

Nog een voorbeeld:

Schoonmoeder bij ons thuis tegen mijn zoontje: 'Nee, je doet die speen uit als je uit bed bent, ga maar in bed leggen. Die speen hoef je niet in als je niet in bed ligt.'

Buiten het feit dat ik het met haar eens ben over de speen, heb ik haar wel fijntjes duidelijk gemaakt dat bij ons thuis onze regels gelden en dat zij hem daar op niet aan hoeft te spreken als ik gewoon naast hem sta.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

meeste bemoeienissen op gebied van... - Pagina 2 Empty Re: meeste bemoeienissen op gebied van...

Bericht  Theeleut vr 16 dec 2011 - 2:36

Onze ouders bemoeien zich nergens mee.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meeste bemoeienissen op gebied van... - Pagina 2 Empty Re: meeste bemoeienissen op gebied van...

Bericht  Gast vr 16 dec 2011 - 2:40

En mijn ouders zijn trouwens ook bemoeials hoor, net zo goed. Zo irritant, want ik word er schijtonzeker van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

meeste bemoeienissen op gebied van... - Pagina 2 Empty Re: meeste bemoeienissen op gebied van...

Bericht  Bloem86 vr 16 dec 2011 - 2:49

Pussycat schreef:Mijn schoonouders proberen zich er niet mee te bemoeien (zeggen dat ook) en zeggen ook altijd dat wij het goed doen enzo.
Maar stiekem tussendoor toch ''onopvallende'' hints geven.
Of gewoon hun eigen zin doen.
Of als mijn dochter huilt dan sta ik op en dan rent letterlijk mijn schoonmoeder naar d'r toe.

Laatst waren we op een verjaardag en toen wilde mijn dochter ergens aan zitten wat niet mag, dus ik zei er al wat van en wilde naar d'r toe lopen, want ik zag al dat ze het nog een keer ging proberen.... rende mijn schoonmoeder naar haar toe pfff toen heb ik haar ook gewoon uit d'r armen gepakt doe even normaal....

Dat soort dingen komen af en toe nog wel eens voor waar ik me echt alle kleuren van de regenboog aan kan ergeren.

Hee! Dit had ik kunnen typen! Laughing
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 907
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meeste bemoeienissen op gebied van... - Pagina 2 Empty Re: meeste bemoeienissen op gebied van...

Bericht  Happydobby vr 16 dec 2011 - 2:53

Waar bemoeien jullie ouders en of schoonouders zich het meest mee

a. hoeveelheid kleding
b. hoeveelheid speelgoed
c. eetgedrag van kindMijn schoonouders maar al te graag, het is dat ik bv geef, ze bemoeien zich er graag mee.
d. jullie opvoeding
e. .......iets andersMijn schoonmoeder zeurt werkelijk overal over, te weinig kleding aan, een haar scheef, te lang haar, geen pyama aan (newborn kleding) overal mee. Mijn vader vind dat we onze zoon best mogen laten huilen maar dat wil ik niet. heb ik hem ook verteld.


Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meeste bemoeienissen op gebied van... - Pagina 2 Empty Re: meeste bemoeienissen op gebied van...

Bericht  Pussycat vr 16 dec 2011 - 3:10

Zelda schreef:Het scenario:

Zoon moest bij schoonmoeder thuis van mij in de hoek omdat hij stout was geweest. Na een paar minuten liep ik naar hem toe (zoals altijd) om te vragen of hij nu weer lief kon zijn + kus en knuffel. Toen mijn zoon daarna naar schoonmoeder toe liep om aandacht te vragen zei ze 'Nee, ik ben niet zo makkelijk als je moeder' :shock:

Nog een voorbeeld:

Schoonmoeder bij ons thuis tegen mijn zoontje: 'Nee, je doet die speen uit als je uit bed bent, ga maar in bed leggen. Die speen hoef je niet in als je niet in bed ligt.'

Buiten het feit dat ik het met haar eens ben over de speen, heb ik haar wel fijntjes duidelijk gemaakt dat bij ons thuis onze regels gelden en dat zij hem daar op niet aan hoeft te spreken als ik gewoon naast hem sta.

Dit zinnetje is ook zo irritant als mensen dat doen. Als ik maar 1 seconde later ben dan dat mijn schoonmoeder wilt staat zij mijn dochter alweer terecht te wijzen brrr ik krijg dan echt jeuk over m'n hele lijf. Alsof het een soort sport is wie er als eerste door heeft wat m'n dochter doet laughcry

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meeste bemoeienissen op gebied van... - Pagina 2 Empty Re: meeste bemoeienissen op gebied van...

Bericht  Gast vr 16 dec 2011 - 3:12

Pussycat schreef:
Zelda schreef:Het scenario:

Zoon moest bij schoonmoeder thuis van mij in de hoek omdat hij stout was geweest. Na een paar minuten liep ik naar hem toe (zoals altijd) om te vragen of hij nu weer lief kon zijn + kus en knuffel. Toen mijn zoon daarna naar schoonmoeder toe liep om aandacht te vragen zei ze 'Nee, ik ben niet zo makkelijk als je moeder' :shock:

Nog een voorbeeld:

Schoonmoeder bij ons thuis tegen mijn zoontje: 'Nee, je doet die speen uit als je uit bed bent, ga maar in bed leggen. Die speen hoef je niet in als je niet in bed ligt.'

Buiten het feit dat ik het met haar eens ben over de speen, heb ik haar wel fijntjes duidelijk gemaakt dat bij ons thuis onze regels gelden en dat zij hem daar op niet aan hoeft te spreken als ik gewoon naast hem sta.

Dit zinnetje is ook zo irritant als mensen dat doen. Als ik maar 1 seconde later ben dan dat mijn schoonmoeder wilt staat zij mijn dochter alweer terecht te wijzen brrr ik krijg dan echt jeuk over m'n hele lijf. Alsof het een soort sport is wie er als eerste door heeft wat m'n dochter doet laughcry
Ja herkenbaar! laughcry echt zo irritant, ik krijg dan altijd het gevoel alsof ik zelf niet goed genoeg ben om mijn kind terecht te wijzen ofzo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

meeste bemoeienissen op gebied van... - Pagina 2 Empty Re: meeste bemoeienissen op gebied van...

Bericht  Pussycat vr 16 dec 2011 - 3:22

Zelda schreef:
Pussycat schreef:
Zelda schreef:Het scenario:

Zoon moest bij schoonmoeder thuis van mij in de hoek omdat hij stout was geweest. Na een paar minuten liep ik naar hem toe (zoals altijd) om te vragen of hij nu weer lief kon zijn + kus en knuffel. Toen mijn zoon daarna naar schoonmoeder toe liep om aandacht te vragen zei ze 'Nee, ik ben niet zo makkelijk als je moeder' :shock:

Nog een voorbeeld:

Schoonmoeder bij ons thuis tegen mijn zoontje: 'Nee, je doet die speen uit als je uit bed bent, ga maar in bed leggen. Die speen hoef je niet in als je niet in bed ligt.'

Buiten het feit dat ik het met haar eens ben over de speen, heb ik haar wel fijntjes duidelijk gemaakt dat bij ons thuis onze regels gelden en dat zij hem daar op niet aan hoeft te spreken als ik gewoon naast hem sta.

Dit zinnetje is ook zo irritant als mensen dat doen. Als ik maar 1 seconde later ben dan dat mijn schoonmoeder wilt staat zij mijn dochter alweer terecht te wijzen brrr ik krijg dan echt jeuk over m'n hele lijf. Alsof het een soort sport is wie er als eerste door heeft wat m'n dochter doet laughcry
Ja herkenbaar! laughcry echt zo irritant, ik krijg dan altijd het gevoel alsof ik zelf niet goed genoeg ben om mijn kind terecht te wijzen ofzo.

Ja moeilijk is dat wel hoor. Het gevoel dat ik zelf niet goed genoeg ben heb ik gelukkig niet en dat moet jij ook zeker niet hebben hoor. Want dat slaat nergens op. Ik weet ook niet wat het is, wat ik zeg het is net een soort sport. Wie is er het eerste bij.... heel vermoeiend.... Ik zit dan ook echt niet relaxed op verjaardagen ofzo, want ik moet er eerder bij zijn dan schoonmoeder laughcry

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meeste bemoeienissen op gebied van... - Pagina 2 Empty Re: meeste bemoeienissen op gebied van...

Bericht  LMCurious vr 16 dec 2011 - 3:55

Eigenlijk alleen van mijn schoonouders dat ze ziek zijn ofzo. Dat we met de kindjes naar de ha moeten als ze een koorts hebben (vanwege tandjes) of een keer wat harder hoesten. Dat gaat verder gewoon ene oor in, andere oor uit.

Verder doen ze van alles anders als we daar zijn, maar we krijgen geen commentaar op hoe wij het doen. Dat vinden ze allemaal wel goed. Ons commentaar op hun soms komt echter niet binnen....

Verder bespreken we wel eens opvoedkundige dingen ofzo, maar dan zijn het gewoon gesprekken en ervaringen, niet dat ze het beter weten of ons die dingen moeten zeggen ofzo.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

meeste bemoeienissen op gebied van... - Pagina 2 Empty Re: meeste bemoeienissen op gebied van...

Bericht  Vancity_girl vr 16 dec 2011 - 4:31

@mamarosa: ons bed is maar 1.40 dus met zn vieren gaat hier niet passen denk ik en met zn zessen al helemaal niet. Ach ja dat zien we wel als het tegen die tijd van toepassing is.

@Pussycat: Ik zou denk ik gewoon lekker je schoonmoeder achter je dochter aan laten gaan ipv een soort wedstrijd te houden wie er het eerst bij is. Probeer het positief te bekijken, schoonmoeder let op je dochter en jij kan even relaxen. smile
Dan is het voor jezelf ook minder vervelend denk ik.

Wij krijgen hier trouwens ook wel eens opmerkingen van schoonmoeder van ow volgens mij wordt ze verkouden, of heeft ze het zo niet koud oid. Ik zie dat niet echt als bemoeienis maar meer overbezorgdheid van mijn schoonmoeder. Ze is nu eenmaal veel voorzichtiger en bezorgder dan nodig, ik luister daar meestal niet echt naar.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meeste bemoeienissen op gebied van... - Pagina 2 Empty Re: meeste bemoeienissen op gebied van...

Bericht  Pussycat vr 16 dec 2011 - 4:52

Vancity_girl schreef:@mamarosa: ons bed is maar 1.40 dus met zn vieren gaat hier niet passen denk ik en met zn zessen al helemaal niet. Ach ja dat zien we wel als het tegen die tijd van toepassing is.

@Pussycat: Ik zou denk ik gewoon lekker je schoonmoeder achter je dochter aan laten gaan ipv een soort wedstrijd te houden wie er het eerst bij is. Probeer het positief te bekijken, schoonmoeder let op je dochter en jij kan even relaxen. smile
Dan is het voor jezelf ook minder vervelend denk ik.

Wij krijgen hier trouwens ook wel eens opmerkingen van schoonmoeder van ow volgens mij wordt ze verkouden, of heeft ze het zo niet koud oid. Ik zie dat niet echt als bemoeienis maar meer overbezorgdheid van mijn schoonmoeder. Ze is nu eenmaal veel voorzichtiger en bezorgder dan nodig, ik luister daar meestal niet echt naar.

Ow ja dat doet mijn schoonmoeder ook elke keer als ze kucht zegt ze standaard ow wordt ze verkouden? Echt bij elk kuchje pff.
En dit is niet overbezorgdheid maar gewoon een standaard tic/vraag geworden.

En ik laat haar echt niet achter mijn dochter aangaan want dan ziet zij dit als een gewoonte en dan gaat ze steeds een stapje verder dat weet ik nu al! En daar heb ik geen zin in dat zij een tweede moeder voor haar wordt. Ze is oma geen moeder die haar op moet voeden. Ze moet naar mij luisteren.
Zo ik heb gesproken Laughing

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meeste bemoeienissen op gebied van... - Pagina 2 Empty Re: meeste bemoeienissen op gebied van...

Bericht  Gast vr 16 dec 2011 - 8:27

Ze bemoeien zich eigenlijk nergens mee. Alleen merk ik wel als ik bij m'n ouders ben en S. is daar een dagje geweest omdat ik moest werken dat ik dan even niks te zeggen heb laughcry

Voorbeeld : M'n vader had na het eten nog een stuk cake gepakt en gaf ook een stuk aan S. Ik zei nee niet doen want hij heeft net gegeten en na het eten krijgt hij geen snoep, koek oid meer. En dan krijg je "ach dat manneke mag best nog een stukje cake want hij is heel de dag lief geweest" en hoppa meneer heeft het al in z'n mond Rolling Eyes 9 van de 10 keer denk ik dan tja laat ook maar

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

meeste bemoeienissen op gebied van... - Pagina 2 Empty Re: meeste bemoeienissen op gebied van...

Bericht  Printje vr 16 dec 2011 - 8:33

Mijn (schoon)ouders bemoeien zich ook eigenlijk nergens mee. R is een enorm slechte eter sávonds en daar hadden ze in het begin wel 'adviezen' voor maar goed dat was op zich bezorgdheid.
Daarnaast zeggen ze soms wel dat hij veel speelgoed heeft maar dat is gewoon ook zo hahaha helaas we hebben een grote woonkamer, het staat niet in de weg en nu we het gewoon kunnen betalen interesseert het mij niet wat zij ervan vinden. R speelt overal gewoon mee en dan vind ik het allang prima.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meeste bemoeienissen op gebied van... - Pagina 2 Empty Re: meeste bemoeienissen op gebied van...

Bericht  Vancity_girl vr 16 dec 2011 - 9:59

Pussycat schreef:

Ow ja dat doet mijn schoonmoeder ook elke keer als ze kucht zegt ze standaard ow wordt ze verkouden? Echt bij elk kuchje pff.
En dit is niet overbezorgdheid maar gewoon een standaard tic/vraag geworden.

En ik laat haar echt niet achter mijn dochter aangaan want dan ziet zij dit als een gewoonte en dan gaat ze steeds een stapje verder dat weet ik nu al! En daar heb ik geen zin in dat zij een tweede moeder voor haar wordt. Ze is oma geen moeder die haar op moet voeden. Ze moet naar mij luisteren.
Zo ik heb gesproken Laughing

Ja daar heb je misschien ook wel gelijk in, ik ken je schoonmoeder natuurlijk niet. Ik vind het zelf soms wel 'fijn' als anderen haar ook in de gaten houden zodat ik even rustig mijn koffie kan drinken ofzo. Mijn (schoon) moeder zou trouwens ook iets zeggen in de trant van mag ze daar aan zitten? En op die manier mij in de gelegenheid stellen er zelf wat aan te doen/van te zeggen. ( tenzij het een gevaarlijke situatie is dan grijpen ze natuurlijk meteen in)
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meeste bemoeienissen op gebied van... - Pagina 2 Empty Re: meeste bemoeienissen op gebied van...

Bericht  maiadebij vr 16 dec 2011 - 19:27

mijn schoonmoeder geeft eigenlijk nooit commentaar/ opmerkingen. Nu scheelt het dat we niet dezelfde taal spreken Laughing dus al zou ze willen dan kan het niet. Maar even serieus, ze is niet het type om zich met ons manier van opvoeden te bemoeien. Met 26 kleinkinderen zou je daar ook een dagtaak aan hebben natuurlijk.

Ze is wel van het warme aankleden, houdt van dikke mollige kindjes (en dat zijn J en N niet) en was wel even bang dat ik tekort BV had. Maar legt dat niet bij ons op.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meeste bemoeienissen op gebied van... - Pagina 2 Empty Re: meeste bemoeienissen op gebied van...

Bericht  Pussycat vr 16 dec 2011 - 21:29

Vancity_girl schreef:
Pussycat schreef:

Ow ja dat doet mijn schoonmoeder ook elke keer als ze kucht zegt ze standaard ow wordt ze verkouden? Echt bij elk kuchje pff.
En dit is niet overbezorgdheid maar gewoon een standaard tic/vraag geworden.

En ik laat haar echt niet achter mijn dochter aangaan want dan ziet zij dit als een gewoonte en dan gaat ze steeds een stapje verder dat weet ik nu al! En daar heb ik geen zin in dat zij een tweede moeder voor haar wordt. Ze is oma geen moeder die haar op moet voeden. Ze moet naar mij luisteren.
Zo ik heb gesproken Laughing

Ja daar heb je misschien ook wel gelijk in, ik ken je schoonmoeder natuurlijk niet. Ik vind het zelf soms wel 'fijn' als anderen haar ook in de gaten houden zodat ik even rustig mijn koffie kan drinken ofzo. Mijn (schoon) moeder zou trouwens ook iets zeggen in de trant van mag ze daar aan zitten? En op die manier mij in de gelegenheid stellen er zelf wat aan te doen/van te zeggen. ( tenzij het een gevaarlijke situatie is dan grijpen ze natuurlijk meteen in)

Op zo'n manier zou ik het inderdaad ook fijn vinden smile
Maar mijn schoonmoeder is zo'n type die overal een gevaar in ziet haha. Dus zij zal overal gelijk voor overeind schieten en naar d'r toe rennen. Ach ja... alles went behalve een.... schoonmoeder Laughing

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meeste bemoeienissen op gebied van... - Pagina 2 Empty Re: meeste bemoeienissen op gebied van...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum