Huiskamer met minder prikkels (foto's)
+22
Coccinelle
Rovine
woezel
Jade
Darius
PluDan
Antibes
loesje
LotteK
SarahKey
Viva
Linda
frolic
Rush
LMCurious
studiebol
Poisongirl
Flower_L
Tania
Supertalentje
Pussycat
Susan
26 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Huiskamer met minder prikkels (foto's)
Omdat Ezra autisme heeft, wilden we graag de huiskamer zo inrichten dat het een omgeving is met weinig prikkels. Hier zijn we de afgelopen twee weken mee bezig geweest en dit is het resultaat:
Voor:
Na:
Voor:
Na:
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Huiskamer met minder prikkels (foto's)
Zo hallo hé dat is nogal een verschil!
De voor foto's zagen er ook wel erg druk uit zeg. Maar mooie verbetering.
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Jeetje Susan, ik heb er nooit bij stil gestaan dat dit 'beter' is dan een veel-prikkelbare-woonkamer. Ongelooflijk hoe jullie er alles aan doen om zijn leventje zo goed en prettig mogelijk te maken.
Ik vind de woonkamer nu natuurlijk veel minder sprikkels bevatten, maar het is geen lege, witte kamer geworden. Het ziet er nog steeds gezellig uit, mooi gedaan hoor!
Ik vind de woonkamer nu natuurlijk veel minder sprikkels bevatten, maar het is geen lege, witte kamer geworden. Het ziet er nog steeds gezellig uit, mooi gedaan hoor!
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Pussycat schreef:Zo hallo hé dat is nogal een verschil!
Ja, we waren toen al wel min of meer begonnen, dat kun je ook wel zien. Die kast stond oorspronkelijk ook vol met boeken, maar die hadden we er al uitgehaald voor het nemen van de foto.
Susan- Lady Post-a-lot
Nou inderdaad wat een verschil! Ik vind het ook mooi geworden. En voor E.zra natuurlijk heel fijn dat zijn ouders het hem zo prettig mogelijk maken.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Pussycat schreef:Zo hallo hé dat is nogal een verschil!
+1!
Even beetje gerelateerd: valt mij op dat sommigen de hele woonkamer met speelgoed/meubels etc voor de kinderen hebben ingericht. Hebben jullie nooit behoefte aan rustige plek om je terug te kunnen trekken?
Speelgoed gaat hier elke avond in de manden of onder tafel etc...
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Flower_L schreef:
Even beetje gerelateerd: valt mij op dat sommigen de hele woonkamer met speelgoed/meubels etc voor de kinderen hebben ingericht. Hebben jullie nooit behoefte aan rustige plek om je terug te kunnen trekken?
Ik heb daar zelf nooit zoveel last van, ik heb weinig ruimte voor mezelf nodig. Hoewel ik best een eigen schrijfkamertje zou willen of zo, maar als ik dan toch in de woonkamer zit stoor ik me niet aan het speelgoed.
Susan- Lady Post-a-lot
Wauw, wat een groot verschil. Vind het inderdaad mooi dat de sfeer er niet uit is. Het is rustiger en opgeruimder maar nog steeds wel sfeervol. Ik vind het ook wat mooier zelfs op de 'na' foto's, wat minder speelgoed en rommeltjes enzo.
Gast- Gast
Heel mooi gelukt Susan. E.zra (en Yrsa ook natuurlijk) boft maar met jullie als ouders. Het is inderdaad veel rustiger, maar evengoed sfeervol en gezellig. Super!
Poisongirl- Kletskop
- Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Wat een verschil zeg!
Maar wat super dat jullie dit zo doen en aan pakken voor dat kleine mannetje van jullie!
Ik spreek uit werkervaring dat ik vind dat veel meer ouders dit voorbeeld zouden moet volgen!
Ik reageer meestal niet zo vaak als jij iets vertelt over Esra, maar ik lees het altijd wel en ik vind het knap hoe jullie met hem omgaan. Daar heb ik veel respect voor. Ik lees ook vaak dat je het er best moeilijk mee hebt en dat je moe bent en dat kan ik heel goed begrijpen maar ik weet zeker dat jullie mannetje veel aan jullie heeft.
Maar wat super dat jullie dit zo doen en aan pakken voor dat kleine mannetje van jullie!
Ik spreek uit werkervaring dat ik vind dat veel meer ouders dit voorbeeld zouden moet volgen!
Ik reageer meestal niet zo vaak als jij iets vertelt over Esra, maar ik lees het altijd wel en ik vind het knap hoe jullie met hem omgaan. Daar heb ik veel respect voor. Ik lees ook vaak dat je het er best moeilijk mee hebt en dat je moe bent en dat kan ik heel goed begrijpen maar ik weet zeker dat jullie mannetje veel aan jullie heeft.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Bedankt allemaal voor de lieve woorden. Ik heb nog wel een vraag om advies: dat groene rolgordijn is nog van de vorige bewoners en we gaan dit weekend een nieuw rolgordijn kopen dat beter bij deze kamer past. Nu is het rolgordijn dat we willen er in twee kleuren: wit en grijs. Wat zouden jullie kiezen? Ik vind wit wel rustiger, maar misschien wordt het dan wel erg wit.
Susan- Lady Post-a-lot
Flower_L schreef:Pussycat schreef:Zo hallo hé dat is nogal een verschil!
+1!
+ 1, toen ik las in het andere topic dat je de kamer ging veranderen was ik heel benieuwd wat voor dingen dan anders zouden moeten. Qua kleuren dacht ik al wel zoiets, en verder dacht ik dat er veel zou moeten zou verdwijnen aan decoraties etc. Bij jullie is het inderdaad veel meer op de kinderen gericht in huis. Als ik hier om me heen kijk zijn het echt totaal andere dingen die ik zou moeten veranderen. Ik heb dan ook wel echt zelf m'n ruimte nodig. (maar ik wellicht ook makkelijk praten, heb als ik het zo zie ook een stuk grotere woonkamer, dus meer ruimte voor speelgoed, en toch rust voor onszelf)
Maar goed, mooi gedaan in elk geval. Ben benieuwd ook naar het effect op hem...dat merk je denk ik niet direct of wel?
LMCurious- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Grijs! Dat staat mooi bij die rode banken!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Goede verbetering! Daar zal Ezra veel baat bij hebben denk ik.
Gast- Gast
Susan schreef:Bedankt allemaal voor de lieve woorden. Ik heb nog wel een vraag om advies: dat groene rolgordijn is nog van de vorige bewoners en we gaan dit weekend een nieuw rolgordijn kopen dat beter bij deze kamer past. Nu is het rolgordijn dat we willen er in twee kleuren: wit en grijs. Wat zouden jullie kiezen? Ik vind wit wel rustiger, maar misschien wordt het dan wel erg wit.
zeker weten wit, denk dat grijs juist minder mooi past bij de rest. En juist doordat jullie wel dat rood terug laten komen, maakt wat meer wit niet zoveel uit vind ik.
LMCurious- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Rush schreef:Grijs! Dat staat mooi bij die rode banken!
Mee eens. Rood wit en grijs vind ik wel mooie combi.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Voor de rolgordijn zou ik grijs kiezen, dat is een mooie rustige kleur en een goede onderbreking van de witte muren.
Gast- Gast
Wat een verbetering. Een rustige en sfeervolle kamer! Super!
Gast- Gast
Rush schreef:Grijs! Dat staat mooi bij die rode banken!
Vind ik ook! En dan kan je misschien met wat witte accessoires in de vensterbank het terug laten komen. Denk dat het wat warmer wordt van grijs/rood combinatie..
Gast- Gast
LMCurious schreef:
+ 1, toen ik las in het andere topic dat je de kamer ging veranderen was ik heel benieuwd wat voor dingen dan anders zouden moeten. Qua kleuren dacht ik al wel zoiets, en verder dacht ik dat er veel zou moeten zou verdwijnen aan decoraties etc. Bij jullie is het inderdaad veel meer op de kinderen gericht in huis. Als ik hier om me heen kijk zijn het echt totaal andere dingen die ik zou moeten veranderen. Ik heb dan ook wel echt zelf m'n ruimte nodig. (maar ik wellicht ook makkelijk praten, heb als ik het zo zie ook een stuk grotere woonkamer, dus meer ruimte voor speelgoed, en toch rust voor onszelf)
Maar goed, mooi gedaan in elk geval. Ben benieuwd ook naar het effect op hem...dat merk je denk ik niet direct of wel?
Klopt, ons huis is niet heel groot. We hebben destijds ook wel naar huizen gekeken die veel ruimer waren, maar dat waren allemaal modernere huizen en dit huis is uit 1910, ik was er toen meteen verliefd op, vond het zo sfeervol. Achteraf denk ik wel eens: voor Ezra was het misschien beter geweest als we toen voor zo'n nieuwer, groter huis waren gegaan. Maar goed, hij was toen nog een baby en die dingen kun je niet weten. Gelukkig is er wel voor hun allebei een grote kamer (als wij straks op zolder slapen dan).
Susan- Lady Post-a-lot
Wat een gezellig huis heb je ! Ook nu prikkelarm , geweldig gedaan super !
Ik woon ook in een binnenspeeltuin , geen probleem mee
frolic- Fluisteraar
- Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11
Ik ben wel benieuwd naar de andere mama huiskamers eigenlijk.frolic schreef:
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Poisongirl schreef:Heel mooi gelukt Susan. E.zra (en Yrsa ook natuurlijk) boft maar met jullie als ouders. Het is inderdaad veel rustiger, maar evengoed sfeervol en gezellig. Super!
Zeker + 1 !
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Rush schreef:Ik ben wel benieuwd naar de andere mama huiskamers eigenlijk.frolic schreef:
Nou ja denk aan de intertoys maar dan met een bankstel..
frolic- Fluisteraar
- Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11
frolic schreef:Rush schreef:Ik ben wel benieuwd naar de andere mama huiskamers eigenlijk.frolic schreef:
Nou ja denk aan de intertoys maar dan met een bankstel..
Zou best handig zijn als ze dat bij de intertoys ook hebben.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Minder werken, dus minder inkomen.
» Prikkels
» Alleen in de huiskamer
» Fotos kapsel gezocht!
» koorts door slaapgebrek/te veel prikkels
» Prikkels