Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Prikkels

+9
Liadan
Supertalentje
Printje
Cupcake
maiadebij
Lejow
Darius
Ayla
_Lana_
13 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Prikkels Empty Prikkels

Bericht  _Lana_ vr 18 mei 2012 - 1:03

Toch even kijken hoe jullie dat doen hoor.
Mijn zoontje is een heel makkelijk jongetje. Hij huilt echt bijna nooit, alleen als er écht iets is ( en dan hoor je hem ook HEEL goed, haha ).
Hij lijkt heel tevreden en lacht de hele dag.
Ook het slapen gaat heel goed, hij slaapt de hele nacht door en hij is sowieso een hele goede slaper.
Ja het lijkt wel eem voorbeeldig kind, haha.

Maar goed, dit dus even als inleiding op het volgende:
Mijn kindjes zijn 7 weken te vroeg geboren en vooral mijn zoontje heeft een hele slechte start gehad. Hij heeft zuurstoftekort gehad en zijn longetjes waren niet rijp genoeg. Hij is dus ook overgebracht naar een ander ziekenhuis, uiteindelijk voor een paar dagen. Mijn man is meegegaan. Hij is trouwens geboren met een spoedkeizersnede.
Ik heb mijn zoontje na de bevalling helemaal niet gezien. Toen hij weer terugkwam, ging het wel weer heel goed met hem. Hij ( en mijn dochtertje ) heeft nog 3 weken in het ziekenhuis gelegen, zonder problemen verder.

We merkten al snel aan hem, dat hij zo gevoelig is. Als de verpleegster bijv. een kastje dichtdeed, dan schrok hij zichtbaar. Ook met andere best wel zachte geluiden.
Aan het begin zijn we dus heel voorzichtig met hem omgegaan.
Dus niet meenemen naar hele drukke gelegenheden enz.
Nou ja nu is hij 3,5 maand en ja we hebben soms wel eens uitjes, waar hij nu natuurlijk gewoon mee naartoe gaat.
Maar iedere keer als we weg zijn geweest, is hij 's avonds zo van slag. Echt heel extreem, vind ik.
Terwijl ze bijvoorbeeld met pasen of met een verjaardag of iets altijd boven liggen te slapen.
Zoals gisteren gingen we even op pad. Ze hebben 2,5 tijdens het wandelen hun ogen open gehad en heerlijk rond liggen kijken. Op dat moment is hij heel erg vrolijk en je hoort hem niet mopperen.
Pas bij thuiskomst begint het. Hij lijkt over zijn slaap heen te zijn en wilde niet meer drinken. Verder huilde hij hartstikke hard. Alsof er echt iets aan de hand was. Dit is iedere keer zo als we weggeweest zijn.
Na de fles van half 8 was hij weer helemaal zichzelf.

Is dit herkenbaar voor iemand? En hoe gaan jullie met prikkels van buitenaf om?
Ik vind dat hij natuurlijk wel een beetje moet wennen aan de wereld om hem heen, maar ik vind het natuurlijk ook heel sneu om hem zo van slag te zien.
Wij wonen ook vrijstaand en horen dus nooit buren en buiten zijn ook geen kinderen aan het spelen. Het is hier thuis dus ook vrij stil.
Wat zouden jullie doen? Hem juist wat meer blootstellen aan prikkels, zodat hij er misschien aan went?
Of nog even rustig aan doen?
Oja en hij heeft ook vaak knuistjes, soms zien ze rood van het 'knijpen'.

Ik hoop dat iemand de moeite neemt om het te lezen Wink .
Het is een lang verhaal geworden, maar het één heeft misschien wel met het ander te maken.

Alvast bedankt!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Prikkels Empty Re: Prikkels

Bericht  Gast vr 18 mei 2012 - 1:09

eigenlijk is het toch ook wel vrij logisch toch? Heel veel mensen hebben dat wanneer ze 's avonds weg zijn geweest, ze niet direct kunnen slapen, dan moeten de opgedane prikkels ook eerst verwerkt worden.

Gecorrigeerd is hij ook nog maar 2 maanden, dat is gewoon nog heel erg jong. Wij hebben het altijd rustig aan gedaan met onze dochter en je merkt vanzelf dat het beter gaat. Waarom zou je hem bloot stellen aan extra prikkels als hij daar niet tegen kan?

Gast
Gast

Bericht  _Lana_ vr 18 mei 2012 - 1:14

Rejoy. schreef:eigenlijk is het toch ook wel vrij logisch toch? Heel veel mensen hebben dat wanneer ze 's avonds weg zijn geweest, ze niet direct kunnen slapen, dan moeten de opgedane prikkels ook eerst verwerkt worden.

Gecorrigeerd is hij ook nog maar 2 maanden, dat is gewoon nog heel erg jong. Wij hebben het altijd rustig aan gedaan met onze dochter en je merkt vanzelf dat het beter gaat. Waarom zou je hem bloot stellen aan extra prikkels als hij daar niet tegen kan?

Nou ja eigenlijk is het natuurlijk ook logisch. Ik heb het zelf ook wel.
Hij is juist helemaal niet veel blootgesteld aan veel prikkels. We zijn er altijd heel voorzichtig mee. Soms denk ik wel eens dat we misschien té voorzichtig zijn geweest.
Je hebt helemaal gelijk, ze zijn gewoon nog heel erg jong en het ene kindje kan er beter tegen dan de andere.
Maar soms zie ik wel eens andere moeders die er heel makkelijk in zijn en dan vraag ik me wel eens af of ik niet te voorzichtig ben. Vandaar dat ik eens wil horen hoe andere moeders dat doen.

Jij hebt dus ook zoiets van, niet teveel aan prikkels blootstellen en dat wennen komt vanzelf wel?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 18 mei 2012 - 1:20

Wij gaan dat soort dingen met A. nog steeds zoveel mogelijk uit de weg.
Als hij ergens gewoon kan slapen is er niks aan de hand.
Maar als dat niet kan dan is het drama.

Laatst met de familiedag, normaal zou een kindje dan lekker in de wandelwagen slapen maar dat doet hij niet.
Ja, voor een halfuurtje... We moesten op diverse locaties zijn en dan sliep hij in de auto... Zodra we aankwamen werd hij weer wakker. Mijn man is uiteindelijk met hem naar huis gegaan.
Hij kon ook totaal niet slapen in de box.
Veel teveel geluidjes waar hij steeds weer wakker van schrok. Ook op de arm kon hij niet slapen, je hoefde maar een beweging te maken of een keer diep adem te halen en huppakee, huilen.

Dit soort dingen doen we gewoon niet meer.
En A. is al bijna 6 maanden Wink
Sommige vinden het maar stom en hij moet er maar wennen want H. kon er ook tegen.
Tja, en A. dus niet. Jammer voor die mensen maar ik denk wel aan mijn kind en niet aan de pleziertjes van andere mensen.

Gast
Gast

Bericht  _Lana_ vr 18 mei 2012 - 1:24

TBIB schreef:
Sommige vinden het maar stom en hij moet er maar wennen want H. kon er ook tegen.
Tja, en A. dus niet. Jammer voor die mensen maar ik denk wel aan mijn kind en niet aan de pleziertjes van andere mensen.

Dit vind ik ook heel erg vervelend. Dat mensen zeggen: Daar moeten ze maar aan wennen. Dan denk ik echt HOEZO??! Sommige kindjes kunnen er gewoon niet zo goed tegen.
Het gekke is dat mijn zoontje op dat soort dagen ook slaapt in zijn kinderwagenbak. En we zetten ze boven neer. Juist voor de rust. Ze slapen dan gewoon goed. Maar ze horen evengoed veel andere geluiden en zelfs daar heeft hij 's avonds veel last van.
De laatste tijd slapen ze helaas niet meer zo goed in de bakjes, omdat alles om hun heen heel erg interessant is geworden natuurlijk.
Wij hebben binnenkort ook een uitje en dan gaan de kinderen mee. Ik zet ze wel boven neer, maar iedereen is natuurlijk toch heel erg benieuwd naar ze. Maar ik zie er best wel tegenop.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 18 mei 2012 - 1:26

_Lana_ schreef:
Rejoy. schreef:eigenlijk is het toch ook wel vrij logisch toch? Heel veel mensen hebben dat wanneer ze 's avonds weg zijn geweest, ze niet direct kunnen slapen, dan moeten de opgedane prikkels ook eerst verwerkt worden.

Hij is juist helemaal niet veel blootgesteld aan veel prikkels. We zijn er altijd heel voorzichtig mee. Soms denk ik wel eens dat we misschien té voorzichtig zijn geweest.
Je hebt helemaal gelijk, ze zijn gewoon nog heel erg jong en het ene kindje kan er beter tegen dan de andere.
Maar soms zie ik wel eens andere moeders die er heel makkelijk in zijn en dan vraag ik me wel eens af of ik niet te voorzichtig ben. Vandaar dat ik eens wil horen hoe andere moeders dat doen.

Jij hebt dus ook zoiets van, niet teveel aan prikkels blootstellen en dat wennen komt vanzelf wel?

sommige kinderen zijn ook gewoon makkelijker wat dat betreft. Als je kindje nergens last van heeft, dan kún je er ook makkelijk mee zijn. Als je als ouder merkt dat je kindje er last van heeft, dan vind ik niet meer dan normaal om daar rekening mee te houden.

Gast
Gast

Bericht  Ayla vr 18 mei 2012 - 1:28

Aan de ene kant denk ik; ja hij zal er toch aan moeten wennen. Aan de andere kant is het alleen maar stress voor hem èn voor jullie, want hij is 's avonds overstuur en jullie kunnen dan ook niet ontspannen. Misschien is het een idee om hem bij je te houden als je toch weg gaat, dan kan hij rustig de wereld om zich heen observeren, en hij heeft het vertrouwde van jou geluid en geur bij zich. Weet niet of het wat voor je is en of het werkt, maar proberen kan altijd...

Ik snap ook wel dat het niet leuk is om te horen dat ie er aan moet wennen, maar zo is het wel. Ga je straks alle situaties uit de weg, went hij nooit ergens aan. Mja, wij hebben wat dat betreft ook een makkelijk kind, ik heb makkelijk praten.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Darius vr 18 mei 2012 - 1:32

Eigenlijk is het ook best logisch. Als ik een verjaardag heb 's avonds, of om 22 uur nog een intensief telefoongesprek heb gehad, dan kan ik ook echt niet slapen. Dan moet ik eerst even relaxen en dan val ik wel in slaap.

Eigenlijk hoef je op deze manier prikkels niet uit de weg te gaan, maar je moet ze de tijd geven om weer te kunnen ontspannen. Dat kan misschien met een lekker warm bad of een tijdje rustig bij mama of papa liggen. Ze zullen dan niet op hun normale tijd naar bed gaan, maar misschien wat later.

Voor verjaardagen of feestjes is een draagdoek werkelijk ideaal, je knoopt hem erin en je kunt hem op deze manier ook laten omgaan met prikkels, maar wel op een beschermde manier. En geen last van mensen die gaan lopen zeuren: 'Mag ik hem even vasthouden??' (ahh, ik heb een beeld van een heel vervelende tante van mij voor ogen)

Op zulke feestjes ben ik blij dat ik borstvoeding geef, dan kun je jezelf ook even afzonderen en niemand die vraagt: 'Mag ik het flesje geven?'
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  _Lana_ vr 18 mei 2012 - 1:33

Rejoy. schreef:
_Lana_ schreef:

sommige kinderen zijn ook gewoon makkelijker wat dat betreft. Als je kindje nergens last van heeft, dan kún je er ook makkelijk mee zijn. Als je als ouder merkt dat je kindje er last van heeft, dan vind ik niet meer dan normaal om daar rekening mee te houden.

Ja mijn dochtertje heeft nergens last van, gelukkig.
Ik vind het ook niet meer dan normaal om er rekening mee te houden en dat doen we natuurlijk ook.
Alleen was ik even benieuwd of het ook kwestie van langzaamaan wennen kan zijn.
Want als we hem misschien helemaal niet meer meenemen, dan wordt het misschien juist niet beter?
Ja ik zeg ook maar wat hoor.
En je wil uiteraard het beste voor je kindje.

Even voor de duidelijkheid: We stellen ze juist helemaal niet vaak bloot aan prikkels hoor nu. Soms ben ik wel eens 'bang' dat dat juist het 'probleem' is.
Ik ga niet dagen achter elkaar weg en ze slapen sowieso meerendeel van de tijd in hun eigen bedjes.
Als we een keer weggaan, dan zorg ik dat ik daar omheen rust inbouw.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Darius vr 18 mei 2012 - 1:33

Wij zijn trouwens nu op vakantie, en we zijn er vanuit gegaan dat de eerste nacht drama werd. En dat was ook zo, maar daar waren we op ingesteld. En hadden ze wel goed geslapen, dan was dat een leuke verrassing geweest.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ vr 18 mei 2012 - 1:35

Ayla schreef:Ik snap ook wel dat het niet leuk is om te horen dat ie er aan moet wennen, maar zo is het wel. Ga je straks alle situaties uit de weg, went hij nooit ergens aan. Mja, wij hebben wat dat betreft ook een makkelijk kind, ik heb makkelijk praten.

Dit bedoel ik ook. Ik wil ook niet alles uit de weg gaan, want het moet ook niet zo zijn dat hij straks veel moeite heeft met van alles, omdat hij niets 'gewend' is.
Het gekke is dus wel dat het een heeeel makkelijk kind is, als we eens onderweg zijn.
Dus op dat moment denk je dat het helemaal goedgaat
.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 18 mei 2012 - 1:36

Ayla schreef:Aan de ene kant denk ik; ja hij zal er toch aan moeten wennen. Aan de andere kant is het alleen maar stress voor hem èn voor jullie, want hij is 's avonds overstuur en jullie kunnen dan ook niet ontspannen. Misschien is het een idee om hem bij je te houden als je toch weg gaat, dan kan hij rustig de wereld om zich heen observeren, en hij heeft het vertrouwde van jou geluid en geur bij zich. Weet niet of het wat voor je is en of het werkt, maar proberen kan altijd...

Ik snap ook wel dat het niet leuk is om te horen dat ie er aan moet wennen, maar zo is het wel. Ga je straks alle situaties uit de weg, went hij nooit ergens aan. Mja, wij hebben wat dat betreft ook een makkelijk kind, ik heb makkelijk praten.

denk je niet dat kinderen daar vanzelf aan wennen? Ik vind het overdreven om een baby van gecorrigeerd 2 maanden al aan drukte bloot te stellen, terwijl hij daar niet tegen kan 'omdat ie er maar aan moet wennen'.

@ Lana: wij zijn altijd heel voorzichtig geweest met onze dochter, niet naar drukke feestjes of visites, niet logeren, niet van hand naar hand. Zij was ook héél gevoelig voor prikkels. Inmiddels is ze 21 maanden en is ze vrij makkelijk. Na een visite moet ze thuis even 30 minuutjes kalmeren en daarna gaat ze gewoon slapen bijvoorbeeld. Kinderen worden ouder, kunnen makkelijker met allerlei prikkels omgaan en zijn beter in staat om ze te verwerken. Zulke jonge kinderen zijn gewoon nog niet in staat om te filteren en krijgen dus álles binnen, als ze ouder worden, dan zijn ze in staat om selectiever met prikkels om te gaan. Komt dus vanzelf.

Gast
Gast

Bericht  Darius vr 18 mei 2012 - 1:39

Ik denk ook niet dat je een kind jonger dan een jaar ergens aan kunt laten 'wennen'. Volgens mij is dat hetzelfde als het afwennen van inbakeren of het wennen in een eigen bedje te slapen. Pas na een jaar kun je dat denk ik gericht gaan oefenen, net als zindelijkheid.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ vr 18 mei 2012 - 1:39

Darius schreef:Eigenlijk hoef je op deze manier prikkels niet uit de weg te gaan, maar je moet ze de tijd geven om weer te kunnen ontspannen. Dat kan misschien met een lekker warm bad of een tijdje rustig bij mama of papa liggen. Ze zullen dan niet op hun normale tijd naar bed gaan, maar misschien wat later.

Dit vind ik wel een hele goede tip trouwens! Dank je.
Dus niet alles uit de weg gaan, maar even extra de tijd nemen om hem te laten ontspannen. Even extra aandacht aan hem schenken ( voordat hij overstuur raakt ).

Ik heb het trouwens met de BV wel eens gehad, dat ik me afzonderde en dat mijn schoonmoeder ook zei van: Kom je niet hier zitten, de drukte moet ze ook aan wennen. Dat vind ik zo'n flauwekul, want ze is gewoon heel snel afgeleid. Waarom zou ze in godsnaam moeten wennen aan voeden in drukke gelegenheden??!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Darius vr 18 mei 2012 - 1:43

_Lana_ schreef:
Darius schreef:Eigenlijk hoef je op deze manier prikkels niet uit de weg te gaan, maar je moet ze de tijd geven om weer te kunnen ontspannen. Dat kan misschien met een lekker warm bad of een tijdje rustig bij mama of papa liggen. Ze zullen dan niet op hun normale tijd naar bed gaan, maar misschien wat later.

Dus niet alles uit de weg gaan, maar even extra de tijd nemen om hem te laten ontspannen. Even extra aandacht aan hem schenken ( voordat hij overstuur raakt ).

Ik heb het trouwens met de BV wel eens gehad, dat ik me afzonderde en dat mijn schoonmoeder ook zei van: Kom je niet hier zitten, de drukte moet ze ook aan wennen. Dat vind ik zo'n flauwekul, want ze is gewoon heel snel afgeleid. Waarom zou ze in godsnaam moeten wennen aan voeden in drukke gelegenheden??!

Oja, dat ken ik ja. Ik moet zeggen dat mijn schoonzusje nu ook een kindje heeft van 1,5 maand oud, en ze geeft borstvoeding. Ze was laatst bij ons met haar vriend (mijn zwager dus) en alleen ik en Michiel waren thuis, maar ze ging ook liever boven zitten om haar zoontje te voeden. Ik heb toen wel gezegd dat ze heus wel beneden mocht zitten, dat wij de laatsten zijn die daar moeilijk over doen. Vond het wat 'zielig' voor haar dat ze zich moest afzonderen. Ik hoop echt niet dat ze het op een 'vervelende' manier heeft opgepakt.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ vr 18 mei 2012 - 1:44

Rejoy. schreef:
Ayla schreef:Aan de ene kant denk ik; ja hij zal er toch aan moeten wennen. Aan de andere kant is het alleen maar stress voor hem èn voor jullie, want hij is 's avonds overstuur en jullie kunnen dan ook niet ontspannen. Misschien is het een idee om hem bij je te houden als je toch weg gaat, dan kan hij rustig de wereld om zich heen observeren, en hij heeft het vertrouwde van jou geluid en geur bij zich. Weet niet of het wat voor je is en of het werkt, maar proberen kan altijd...

denk je niet dat kinderen daar vanzelf aan wennen? Ik vind het overdreven om een baby van gecorrigeerd 2 maanden al aan drukte bloot te stellen, terwijl hij daar niet tegen kan 'omdat ie er maar aan moet wennen'.

@ Lana: wij zijn altijd heel voorzichtig geweest met onze dochter, niet naar drukke feestjes of visites, niet logeren, niet van hand naar hand. Zij was ook héél gevoelig voor prikkels. Inmiddels is ze 21 maanden en is ze vrij makkelijk. Na een visite moet ze thuis even 30 minuutjes kalmeren en daarna gaat ze gewoon slapen bijvoorbeeld. Kinderen worden ouder, kunnen makkelijker met allerlei prikkels omgaan en zijn beter in staat om ze te verwerken. Zulke jonge kinderen zijn gewoon nog niet in staat om te filteren en krijgen dus álles binnen, als ze ouder worden, dan zijn ze in staat om selectiever met prikkels om te gaan. Komt dus vanzelf.

Dit is natuurlijk ook zo. Dit komt misschien vanzelf wel. Wij gaan trouwens ook niet echt naar drukke feestjes, ze zijn ( uiteraard ) nog niet te logeren geweest en van hand naar hand hebben we nooit gedaan. Alleen bij vader, moeder, opa, oma en tantes. Dus directe familie die ze vaak zien.

Dat van gisteren, waar hij zo van slag van was, was alleen een rondje lopen in het dorp. Het was er wel heel druk natuurlijk ivm hemelvaartsdag, maar we hebben niet echt in de drukte gezeten. Maar goed ze horen natuurlijk wel heel veel geluiden. En ze hadden steeds de ogjes open. Plus dat hij denk ik over zijn slaap heen was. Het is dus niet zo dat het zo extreem druk is geweest ofzo.
Ook is het zo dat als we op pad zijn, dat gewoon heel erg veel mensen de wagen induiken, om naar ze te kijken.
Soms sta ik wel 10 minuten op dezelfde plek in de winkel Wink . Moet je voorstellen dat er steeds iemand anders boven je hoofd staat te praten.

_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ vr 18 mei 2012 - 1:48

Darius schreef:
_Lana_ schreef:

Oja, dat ken ik ja. Ik moet zeggen dat mijn schoonzusje nu ook een kindje heeft van 1,5 maand oud, en ze geeft borstvoeding. Ze was laatst bij ons met haar vriend (mijn zwager dus) en alleen ik en Michiel waren thuis, maar ze ging ook liever boven zitten om haar zoontje te voeden. Ik heb toen wel gezegd dat ze heus wel beneden mocht zitten, dat wij de laatsten zijn die daar moeilijk over doen. Vond het wat 'zielig' voor haar dat ze zich moest afzonderen. Ik hoop echt niet dat ze het op een 'vervelende' manier heeft opgepakt.

Als we visite hadden van een ander stel, dan voedde ik wel gewoon beneden hoor. Het voorbeeld hierboven was echt van 6 volwassenen en 5 ( drukke ) kinderen.
Ze zal het vast niet vervelend opgevat hebben hoor. Dat zou ik tenminste niet hebben.
Het is ook meer de manier waarop het gezegd wordt.
'Daar moeten ze maar aan wennen' en 'dat hoort er nu eenmaal bij' daar ben ik een beetje allergisch voor, haha.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow vr 18 mei 2012 - 4:16

Even kort, verder geen tips en heb niet alles gelezen, maar heb op het forum van kleine kanjers begrepen dat veel prematuurtjes dit hebben!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  maiadebij vr 18 mei 2012 - 4:33

N had dat ook, na een dagje naar familie was hij echt compleet van slag. Ontzettend zielig. We hebben er rekening mee gehouden zolang we zagen dat hij dat nodig had. En bij ons heeft dat echt tot een jaar of 2 geduurd voordat hij tegen (veel) drukte kon.

Nu heeft hij nog moeite met bijvoorbeeld ruwe handdoeken, eten wat nog niet goed afgekoeld is, harde geluiden. Allerlei dingen die hij met zijn zintuigen waarneemt, daar is hij gevoelig in.

Ik zou je zoontje volgen, hij geeft aan het nog niet aan te kunnen en ook al duurt het een tijd, het komt echt vanzelf goed.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Cupcake vr 18 mei 2012 - 5:21

Mijn kleine is ook met 37 weken door middel van een spoedkeizersnede ter wereld gekomen. Ook zuurstoftekort.
Helaas heeft hij er een ernstige ontwikkelingsachterstand aan overgehouden. Ook hij moest 3 weken in het ziekenhuis blijven.

Hij heeft ook last van te veel prikkels. Hij heeft een drukke week met fysio en ergotherapie en in het weekend moet ik echt rustig aan doen met hem. Afgelopen zondag zijn we bij onze beide moeders op bezoek geweest en dat was teveel. Vooral mijn schoonmoeder vraagt dan teveel aandacht van hem terwijl hij moe is. In de avond komt het dan vaak voor dat hij in zijn slaap huilt of niet goed in slaap komt. Ik neem hem wel vaak mee, hij is opzicht veel gewend en trekt het ook wel op dat moment maar thuis betaalt hij zijn tol ervoor dus wij doen vaak bewust rustig aan en laten ook wel eens wat verjaardagen schieten. ( vooral als ze pas na 19,00 uur beginnen).
Cupcake
Cupcake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 309
Punten : 382

Bericht  Printje vr 18 mei 2012 - 6:06

Ik heb er ook lang niet altijd rekening mee gehouden, drukke feestjes niet maar voor de rest ging hij gewoon mee. Thuis deden we dan gewoon ff rustiger. Ik vind dat ze er ook aa. Moeten wennen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  maiadebij vr 18 mei 2012 - 6:34

Ik denk dat dat echt van je kindje afhangt. Volgens mij heb jij een heerlijk relaxed mannetje printje, hij zal er gewoon eerder mee om kunnen gaan als (over-)gevoelige baby's. Ik weet nog van 1X, N was een maand of 3, toen we op bezoek waren geweest. Eenmaal thuis heeft hij 12 uur lang non-stop gehuild, nee geschreeuwd! Vanaf toen ben ik zoveel voorzichtiger geworden in drukte. Ook sabines leuk spellingscontrole, 's avonds op bezoek gaan deden we niet meer, hij trok dat gewoon echt niet. Heerlijk als er kindjes zijn die dat wel kunnen handelen, maar bij N was het gewoon geen optie.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138

Bericht  Supertalentje vr 18 mei 2012 - 6:39

Ik vind dat moeten wennen een beetje onzin, het went vanzelf. Denk jij dat je minder moe thuiskomt van een verjaardag als je partner je iedere avond meesleept naar een verjaardag? Nee, daar word je alleen maar vermoeider van. Je moet ook het vermogen hebben die prikkels te verwerken en dat vermogen hebben ze gewoon nog niet, maar krijgen ze ook niet ineens door ze overal mee naartoe te slepen.

Prikkels vermijden kan niet of je moet ze in het pikkedonker in een geluiddichte kamer leggen Wink Wat dat betreft zijn gewone dingen voor hen allemaal nieuw. Als ik ga wandelen en mijn zoon is wakker dan is een half uur lang zat. Hij krijgt zoveel indrukken te verwerken, als ik langer ga heb ik ook thuis een jengelig jongetje. Sowieso ga ik max 1 keer per dag met hem de deur uit, niet sochtends boodschappen doen, smiddags langs een vriendin en savonds naar een verjaardag bv.

Als je kleine man extra moeite heeft met prikkels door de vroeggeboorte en het zuurstoftekort dan vind ik eigenlijk dat je nog meer rekening met hem 'moet' houden. En alles behalve hem maar moedwillig blootstellen aan prikkels om zijn gewenning hieraan te forceren.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Liadan vr 18 mei 2012 - 6:51

Ik zou ook gewoon je kindje volgen.
Met onze dochter konden wij altijd gewoon weg en overal heen. Onze zoon is een ander verhaal, hij was vanaf zijn geboorte al heel snel overprikkeld en huilde veel. Hij kon er al niet tegen als iemand anders dan mijn vriend of ik hem vast hield, dan huilde hij de hele tijd en kostte het ons ook veel moeite om hem rustig te krijgen, ook aan zijn zus heeft hij echt moeten wennen. Wij zijn de prikkels dus bewust zo veel mogelijk uit de weg gegaan.
Na een kraamvisite huilde (krijste) hij uren achter elkaar.
Hier was de draagdoek de oplossing, dan kon hij mee en viel hij ook in slaap, ook tijdens kraambezoeken zat hij in de draagdoek (en liep ik door de kamer want stilzitten was er dan niet bij). 's Avonds was het dan alsnog drama maar op het moment dat hij in de draagdoek zat niet.
Afgelopen kerst is hij eerst meegeweest naar mijn schoonouders en de volgende dag naar mijn ouders, daar heeft hij alleen maar gehuild, het was teveel voor hem.
Het gaat nu wel steeds iets beter, maar het blijft een gevoelig jongetje.
Ik vind het ook wel makkelijk gezegd als mensen zeggen, daar moeten ze maar aan wennen. Elk kind is anders en het ene kind kan er wel mee om gaan en het andere kind niet.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Printje vr 18 mei 2012 - 6:55

R is ook juist erg gevoelig geweest voor prikkels en nu nog op en af. Maar ik vind niet dat ik daarom alleen maar thuis zou moeten blijven. We gingen echt niet naar drukke feestjes maar naar winkels etc nam ik hem gewoon mee. Ik denk dat er teveel in meegaan get ook alleen maar erger kan maken. Zo wennen ze nooit ergens aan, maar goed dat is mijn mening natuurlijk.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud