Alleen in de huiskamer
+14
Printje
Thunder
Manderijn
PapillonRose
kwak
loesje
*Lookie*
Blue flower
SarahKey
Annemie
studiebol
Linda
Juutjepetuutje
blondje1313
18 plaatsers
Pagina 1 van 1
Alleen in de huiskamer
Vanaf welke leeftijd lieten jullie je kinderen alleen in de huiskamer als je zelf bijv. de was op ging hangen ofzo?
Nu doe ik dit als Lotte slaapt of ik zet haar even in de box, maar vraag me af vanaf welke leeftijd het veilig is om ze los in de huiskamer te laten. (En wij hebben hem bewust niet helemaal kidsproof gemaakt, keukenkastjes waar breekbare spullen staan kan ze gewoon bij, alleen schoonmaakmiddelen staan buiten bereik. Verder hebben we veel spullen op kinderhoogte staan waar ze eigenlijk van af moet blijven.)
Nu doe ik dit als Lotte slaapt of ik zet haar even in de box, maar vraag me af vanaf welke leeftijd het veilig is om ze los in de huiskamer te laten. (En wij hebben hem bewust niet helemaal kidsproof gemaakt, keukenkastjes waar breekbare spullen staan kan ze gewoon bij, alleen schoonmaakmiddelen staan buiten bereik. Verder hebben we veel spullen op kinderhoogte staan waar ze eigenlijk van af moet blijven.)
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Re: Alleen in de huiskamer
ik doe het af en toe, als ik even boven ben of even de was op hangen, maar nooit heel lang. als mijn zoon heel lief aan het spelen is, denk ik, oh kan wel even snel dit doen, kom ik terug zit hij 9 vd 10 keer iets te doen wat niet mag! op zich kan hij geen heel gevaarlijke dingen doen hij ging bijv zijn handen wassen bij het fonteintje in het toilet (waterballet) maar hij weet heel goed dat hij dat niet mag!
Juutjepetuutje- Prater
- Aantal berichten : 662
Punten : 693
Registratiedatum : 18-11-10
Ik deed dat heel snel al. Ons huis is helemaal kindproof, wij hebben daar juist wel voor gekozen ivm de veiligheid.
Als je er bewust voor kiest om het niet kindveilig te maken, dan zou ik het risico niet nemen en een jong kind ook niet alleen laten.
Als je er bewust voor kiest om het niet kindveilig te maken, dan zou ik het risico niet nemen en een jong kind ook niet alleen laten.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Ik doe dat ook wel al een poos, eerst hadden we nog een hekje waar ik ze dan achter zetten, tegenwoordig ga ik gewoon wel ff naar de wc, of ff boven iets pakken ofzo. Ben dan nooit lang weg.Doe het vaak ook sneaky dat ze het niet echt door hebben dat ik wegloop
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Hier al heel lang, vanaf zijn eerste jaar ofzo, maar ben nooit lang boven.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
De was hangen wij beneden op en ik laat S dan lekker spelen in de kamer. De hond neem ik dan wel mee. Zelfde als even plassen of iets pakken van boven. Hij speelt lekker en er kan niets gebeuren. En als hij omkukelt dan brult hij wel Dan ben ik zo bij hem.
Maar hem alleen beneden laten en ik boven iets doen, nee dat doe ik niet. Dan neem ik hem mee en laat hem spelen in zijn bedje.
Maar hem alleen beneden laten en ik boven iets doen, nee dat doe ik niet. Dan neem ik hem mee en laat hem spelen in zijn bedje.
Ligt ook een beetje aan het kindje zelf denk, R is nu bijna 2 en doe het denk net aan een maand of 2, ondanks dat ons huis kindproof is, bedenkt hij de gekste dingen.
Blue flower- Prater
- Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Weleens naar het toilet maar verder eigenlijk niet. Meestal kruipt hij dan achter me aan trouwens.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
bij ons niet echt van toepassing want meestal loop a.lex ons toch achterna of hij is toto aan het kijken.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
D. blijft wel eens alleen in de huiskamer.
Meestal kijkt ze dan of tv of ze is heel lief aan het spelen.
Ik ga dan boven mezelf even klaar maken of de was in de machine gooien.
Ik vertel D. heel duidelijk dat mama naar boven gaat en dat mama de deur open laat en als er wat is kan ze mama roepen.
Ik roep ook altijd nog even een paar keer naar beneden of het goed gaat, als ik antwoord krijg dan spookt ze nl niks uit, blijft het stil moet ik snel gaan kijken want dan doet ze iets wat niet mag maar eigenlijk is dat nog nooit voor gekomen.
Meestal kijkt ze dan of tv of ze is heel lief aan het spelen.
Ik ga dan boven mezelf even klaar maken of de was in de machine gooien.
Ik vertel D. heel duidelijk dat mama naar boven gaat en dat mama de deur open laat en als er wat is kan ze mama roepen.
Ik roep ook altijd nog even een paar keer naar beneden of het goed gaat, als ik antwoord krijg dan spookt ze nl niks uit, blijft het stil moet ik snel gaan kijken want dan doet ze iets wat niet mag maar eigenlijk is dat nog nooit voor gekomen.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Dat doe ik soms, maar nooit lang. En vaak kan ik haar dan nog steeds zien, als ik bijvoorbeeld even in de keuken ben. Maar ik heb ook best een ondeugend meisje, dus ik vind het niet fijn om haar te vaak of te lang even alleen te laten. Voor dat ik het weet zit ze dan in de vensterbank of op de eettafel En dat lijkt me toch niet zo fijn, stel dat ze eruit valt. Verder is het huis hier behoorlijk kindproof, maar mijn meubels kan ik lastig weghalen. Dus ik beperk het nog zoveel mogelijk met mijn kleine ontdekkingsreizigster.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Al een hele poos eigenlijk. Ik weet niet meer vanaf wanneer precies.
Ik ga dan ook gerust naar toilet, hang de was op, haal de bedden af of haal boven een stofzuiger over de vloer.
De kinderen zijn trouwens 3jaar9maanden en bijna 2 en een half.
Ik ga dan ook gerust naar toilet, hang de was op, haal de bedden af of haal boven een stofzuiger over de vloer.
De kinderen zijn trouwens 3jaar9maanden en bijna 2 en een half.
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Ik laat J. niet alleen in de woonkamer als ik de was op ga hangen. Dan moet ik naar zolder en dan kan ik niet horen wat hij doet. Ik ga wel even snel iets pakken boven, de wasmachine aanzetten of M. naar bed brengen maar verder niet.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Heb ik ook altijd gedaan.Rejoy. schreef:dat doen we eigenlijk vanaf het begin al wel.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Rejoy. schreef:dat doen we eigenlijk vanaf het begin al wel.
Hier ook, gaat altijd goed. Ik laat de deur openstaan, voorheen zat er een traphekje in de deurpost dus kon hij er niet uit maar tegenwoordig blijft hij gewoon netjes aan de trap staan wanneer er iets is. Het zijn natuurlijk maar kleine dingen, bijv. was aanzetten of ophangen etc.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik doe het ook, ook al een tijdje, ik ben soms wat langer boven hoor, bijv als hij om zes uur al beneden tv kijkt lig ik soms nog een half uur op bed, de deuren zijn open dus hij kan altijd naar mij toe, maar hij zit meestal lief voor de tv of speelt wat.
Ook als ik de jongste voed en naar bed breng is hij alleen beneden.
Gast- Gast
Laurientje85 schreef:Ik doe het ook, ook al een tijdje, ik ben soms wat langer boven hoor, bijv als hij om zes uur al beneden tv kijkt lig ik soms nog een half uur op bed, de deuren zijn open dus hij kan altijd naar mij toe, maar hij zit meestal lief voor de tv of speelt wat.
Dat hoef ik echt niet te proberen dan heeft hij de halve kast leeg getrokken en overal aangezeten waar hij af moet blijven. Dan is hij waarschijnlijk op z'n stoel geklommen om drinken uit de koelkast te pakken en de kraan aan te zetten (want dat is grappig) en is hij bezig om de zoveelste dvd in de dvdspeler te doen
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Ik kan hem ook niet lang alleen laten, maar soms moet ik wel even naar boven om mijn jongste te halen. Samen alleen laten gaat helemaal niet, ik neem er dan altijd eentje mee.
Gast- Gast
Als ik Louise 'alleen' laat in de living, kruipt ze ons achterna.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Rataplan schreef:Heb ik ook altijd gedaan.Rejoy. schreef:dat doen we eigenlijk vanaf het begin al wel.
+1
Gast- Gast
Hier ook altijd vanaf het begin. Ik zet hem dan voor de tv en ik ben nooit langer dan 10 minuutjes weg en hou m'n oren goed open.
Gast- Gast
+1 elixer, om die reden zou ik nooit stofzuigen boven als ik ze beneden zitten. Ik hou altijd een lijntje en roep een paar x naar beneden. N is zich heel bewust van wat wel en niet kan en de gevaren. J bedenkt de gekste dingen, klimt overal op onder en in dus als het wat langer duurt neem ik alleen haar mee.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Ik deed het bij beiden toen ze nog niet konden tijgeren / kruipen / rollen. En bij de oudste weer toen ze twee jaar was, ze is geen kind dat ineens op een tafel klimt of iets anders gevaarlijks zal doen. Ik zou mijn jongste nooit alleen laten, daar loop ik nauwelijks een paar meter van weg in de kamer want die ziet nergens gevaar in.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: