Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Moet ik er iets van zeggen?

+14
Raindrop
Antibes
Jasmine
MissD
Esperanza
Isis
Susan
Gebruikersnaam
VeryCherry
Vanilla Queen
Blond
silly-one
Melis_je
Rush
18 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Moet ik er iets van zeggen? - Pagina 2 Empty Re: Moet ik er iets van zeggen?

Bericht  Gast ma 12 dec 2011 - 23:58

VeryCherry schreef:Nee, dat is ook weer zo, en van uitstel komt vaak afstel hè smile
Hoe reageren je vriendinnen op het hele geld-gedoe?
Heel gewoon. Het is ook niet iets wat regelmatig ter sprake komt ofzo. Gelukkig vinden zij ook dat ik hun hierop moet aanspreken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik er iets van zeggen? - Pagina 2 Empty Re: Moet ik er iets van zeggen?

Bericht  Gast di 13 dec 2011 - 0:00

Isis schreef:Geen mooie opmerking van hen. Misschien moet je met hen eens een goed gesprek aangaan over dit punt; waarom zij het daar zo moeilijk mee hebben en hoe ze dit soort gedrag in de toekomst kunnen vermijden. Want leuk voor jou is het niet.

Nu, mijn "vriendin" heeft ook een huis gekocht (eigenlijk haar mammie en pappie) en mijn eerste reactie was net degene die jouw homovriend typte. Met het verschil dat ik dat dacht maar niet zei. Eerlijk is eerlijk, vriendin loopt steeds te roepen dat ze zo zelfstandig is maar in werkelijkheid doet de mama nog net niet haar was (vriendin in kwestie is 32).
Ik bedoel maar, het moet wel authentiek blijven. Anders wordt het lachwekkend. Maar ik neem aan dat dit bij jou niet het geval is.
Ik denk dat ouders je niet voor niets een huis geven en daar zal je dan ook best trots op mogen zijn lijkt mij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik er iets van zeggen? - Pagina 2 Empty Re: Moet ik er iets van zeggen?

Bericht  Isis di 13 dec 2011 - 0:35

Lorna mercedez schreef:
Isis schreef:Geen mooie opmerking van hen. Misschien moet je met hen eens een goed gesprek aangaan over dit punt; waarom zij het daar zo moeilijk mee hebben en hoe ze dit soort gedrag in de toekomst kunnen vermijden. Want leuk voor jou is het niet.

Nu, mijn "vriendin" heeft ook een huis gekocht (eigenlijk haar mammie en pappie) en mijn eerste reactie was net degene die jouw homovriend typte. Met het verschil dat ik dat dacht maar niet zei. Eerlijk is eerlijk, vriendin loopt steeds te roepen dat ze zo zelfstandig is maar in werkelijkheid doet de mama nog net niet haar was (vriendin in kwestie is 32).
Ik bedoel maar, het moet wel authentiek blijven. Anders wordt het lachwekkend. Maar ik neem aan dat dit bij jou niet het geval is.
Ik denk dat ouders je niet voor niets een huis geven en daar zal je dan ook best trots op mogen zijn lijkt mij.

Het gaat mij niet om het feit dat haar ouders haar dat geven maar dat zij steeds roept dat ze alles zelf doet en betaalt. Dat is gewoon niet waar, dus waarom zo koppig blijven ontkennen? Maar bon, het zijn mijn zaken verder niet en wat ik daar verder over denk, maakt ook niet uit. Misschien ben ik wel meer hypocriet want ik zeg dit alles niet tegen haar. Jouw vriend wel.
Isis
Isis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 338
Punten : 363
Registratiedatum : 25-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik er iets van zeggen? - Pagina 2 Empty Re: Moet ik er iets van zeggen?

Bericht  Gebruikersnaam di 13 dec 2011 - 0:36

Zou hij niet gewoon ontzettend jaloers zijn en daarom steeds die nare opmerkingen maken?
Gebruikersnaam
Gebruikersnaam
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 216
Punten : 236
Registratiedatum : 30-11-10
Woonplaats : Het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik er iets van zeggen? - Pagina 2 Empty Re: Moet ik er iets van zeggen?

Bericht  Susan di 13 dec 2011 - 0:45

Isis schreef:Geen mooie opmerking van hen. Misschien moet je met hen eens een goed gesprek aangaan over dit punt; waarom zij het daar zo moeilijk mee hebben en hoe ze dit soort gedrag in de toekomst kunnen vermijden. Want leuk voor jou is het niet.

Nu, mijn "vriendin" heeft ook een huis gekocht (eigenlijk haar mammie en pappie) en mijn eerste reactie was net degene die jouw homovriend typte. Met het verschil dat ik dat dacht maar niet zei. Eerlijk is eerlijk, vriendin loopt steeds te roepen dat ze zo zelfstandig is maar in werkelijkheid doet de mama nog net niet haar was (vriendin in kwestie is 32).
Ik bedoel maar, het moet wel authentiek blijven. Anders wordt het lachwekkend. Maar ik neem aan dat dit bij jou niet het geval is.

Waarschijnlijk zal zij dat echt wel aanvoelen, ik vind het al denigrerend dat je het over haar mammie en pappie hebt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik er iets van zeggen? - Pagina 2 Empty Re: Moet ik er iets van zeggen?

Bericht  Esperanza di 13 dec 2011 - 1:08

Ik vind dit wel erg hoor.

Eerst kan die vriend niet blij voor je zijn door met een rot opmerking te komen, als je vervolgens aangeeft dat dit je kwetst moet je je niet aanstellen en word je dus niet serieus genomen door hem. Dit zou voor mij echt een dealbreaker in de vriendschap kunnen zijn.

Wat betreft die opmerkingen over het geld van je ouders, dat is niet leuk, maar dat staat voor mij helemaal los van hoe je vriend je behandelt.

Goed dat je het gesprek aan gaat, ik ben benieuwd hoe hij gaat reageren.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik er iets van zeggen? - Pagina 2 Empty Re: Moet ik er iets van zeggen?

Bericht  Melis_je di 13 dec 2011 - 1:13

Isis schreef:
Nu, mijn "vriendin" heeft ook een huis gekocht (eigenlijk haar mammie en pappie) en mijn eerste reactie was net degene die jouw homovriend typte. Met het verschil dat ik dat dacht maar niet zei.
Als ik iemand vriendin noem, heb ik het niet over diens pappie en mammie. Ik kan me best ergeren aan dingen die mijn zaken niet zijn, maar niet bij vrienden. Ik zou er ook niet echt behoefte aan hebben dat iemand dat over mij denkt terwijl ze de volgende dag lekker met me zit te kletsen.
Maar op dit forum lees ik heel vaak dingen over vriendschap die ik niet begrijp.

Los daarvan: "Stel je niet aan" zou bij mij in het verkeerde keelgat schieten.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik er iets van zeggen? - Pagina 2 Empty Re: Moet ik er iets van zeggen?

Bericht  Gast di 13 dec 2011 - 1:16

Wat een enorm gare opmerking. Ik zou er ook met hen over willen praten, maar zoals Melis_je al aangeeft, niet om jezelf te verklaren maar puur om aan te geven dat zulke opmerkingen niet echt gewaardeerd worden.
En de reactie "stel je niet aan" vind ik al helemaal een reactie die niet past bij een goede vriendschap.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik er iets van zeggen? - Pagina 2 Empty Re: Moet ik er iets van zeggen?

Bericht  MissD di 13 dec 2011 - 1:27

Allereerst gefeliciteerd met de aankoop van je huis!!! Dat je er maar veel woonplezier mag beleven.

Daarnaast vraag ik me af waarom mensen niet gewoon blij kunnen zijn voor iemand anders.
Wat maakt het nou uit of iemand al dan niet financiële hulp krijgt van "iemand".

Ik zou wel even met hem een gesprek aangaan, maar niet op de dag van die housewarming, dat lijkt me geen goed moment. Is het geen optie om van de week even een uurtje langs te gaan en dan te vertellen wat deze nare opmerkingen met jou doen.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik er iets van zeggen? - Pagina 2 Empty Re: Moet ik er iets van zeggen?

Bericht  Isis di 13 dec 2011 - 4:01

Melis_je schreef:
Isis schreef:
Nu, mijn "vriendin" heeft ook een huis gekocht (eigenlijk haar mammie en pappie) en mijn eerste reactie was net degene die jouw homovriend typte. Met het verschil dat ik dat dacht maar niet zei.
Als ik iemand vriendin noem, heb ik het niet over diens pappie en mammie. Ik kan me best ergeren aan dingen die mijn zaken niet zijn, maar niet bij vrienden. Ik zou er ook niet echt behoefte aan hebben dat iemand dat over mij denkt terwijl ze de volgende dag lekker met me zit te kletsen.
Maar op dit forum lees ik heel vaak dingen over vriendschap die ik niet begrijp.

Los daarvan: "Stel je niet aan" zou bij mij in het verkeerde keelgat schieten.

Vandaar de vriendin tussen aanhalingstekens. Ik ben de vriendschap aan het laten doodbloeden, ik zit heus niet lekker met haar te kletsen. Misschien had ik beter 'ex-vriendin' of zoiets geschreven, dat komt beter overheen dan de realiteit. En ik ben best kwaad op haar, normaal gezien praat ik ook niet zo denigrerend over vriendinnen.
Isis
Isis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 338
Punten : 363
Registratiedatum : 25-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik er iets van zeggen? - Pagina 2 Empty Re: Moet ik er iets van zeggen?

Bericht  Gast di 13 dec 2011 - 4:09

MissD schreef:Allereerst gefeliciteerd met de aankoop van je huis!!! Dat je er maar veel woonplezier mag beleven.

Daarnaast vraag ik me af waarom mensen niet gewoon blij kunnen zijn voor iemand anders.
Wat maakt het nou uit of iemand al dan niet financiële hulp krijgt van "iemand".

Ik zou wel even met hem een gesprek aangaan, maar niet op de dag van die housewarming, dat lijkt me geen goed moment. Is het geen optie om van de week even een uurtje langs te gaan en dan te vertellen wat deze nare opmerkingen met jou doen.
Nee, er is geen andere mogelijkheid deze werk ivm hun werk en mijn werk + studie. En ik wil ze graag beide spreken. De enige optie dan is nog om het telefonisch te doen maar ik wil ze er beide mee confronteren omdat het hun als stel aangaat.
Overigens is het geen groot feest, hoor. Gewoon met onze vaste club mensen een drankje doen dus als het gesprek fout loopt is het niet zo dat ik een knalfeest verpest. En als ik het dan niet vertel gaat de bom denk ik een andere keer barsten omdat dat gezemel over geld steeds terugkomt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik er iets van zeggen? - Pagina 2 Empty Re: Moet ik er iets van zeggen?

Bericht  Jasmine di 13 dec 2011 - 7:11

Weet je wel zeker dat je vriend dit stuurde en dat het niet zijn man was onder vriend zijn naam?

Ik vind het sowieso een lage opmerking, maar ik zou er eerst proberen achter te komen wie het daadwerkelijk gestuurd heeft.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik er iets van zeggen? - Pagina 2 Empty Re: Moet ik er iets van zeggen?

Bericht  Gast di 13 dec 2011 - 7:27

Jaloezie heeft hier de overhand, schat ik in.

Ik heb het ook getroffen met mijn ouders, maar de meeste van mijn vrienden weten dat eigenlijk niet. Mijn vriend en ik hebben een woning gekocht vorig jaar, van ons eigen geld, met een lening bij de bank en bij mijn ouders. De vrienden die daarvan op de hoogte zijn, hebben daar nog nooit wat van gezegd. Mochten ze dat wel doen, dan wijt ik dat absoluut aan jaloezie en vind ik dat hún probleem. Mochten ze hun probleem te groot maken en je er bij betrekken, dan gunnen ze het je kennelijk niet en vind ik ze de vriendschap niet waard.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik er iets van zeggen? - Pagina 2 Empty Re: Moet ik er iets van zeggen?

Bericht  Gast di 13 dec 2011 - 8:31

Hell yeah ik zou er wat van zeggen :/ Wat een stomme homo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik er iets van zeggen? - Pagina 2 Empty Re: Moet ik er iets van zeggen?

Bericht  Antibes di 13 dec 2011 - 8:33

Haha, inderdaad. Valse nicht!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik er iets van zeggen? - Pagina 2 Empty Re: Moet ik er iets van zeggen?

Bericht  Raindrop di 13 dec 2011 - 9:12

Yasmine schreef:Weet je wel zeker dat je vriend dit stuurde en dat het niet zijn man was onder vriend zijn naam?

Ik vind het sowieso een lage opmerking, maar ik zou er eerst proberen achter te komen wie het daadwerkelijk gestuurd heeft.

+1!

En gefeliciteerd met je huis! Very Happy
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik er iets van zeggen? - Pagina 2 Empty Re: Moet ik er iets van zeggen?

Bericht  Gast di 13 dec 2011 - 10:46

Raindrop schreef:
Yasmine schreef:Weet je wel zeker dat je vriend dit stuurde en dat het niet zijn man was onder vriend zijn naam?

Ik vind het sowieso een lage opmerking, maar ik zou er eerst proberen achter te komen wie het daadwerkelijk gestuurd heeft.

+1!

En gefeliciteerd met je huis! Very Happy
Ik ga er wel vanuit dat mijn vriend het gestuurd heeft. Maar voor mij maakt het niet uit qua wat ik ga zeggen. Ik wil dat gezeik over mijn ouders niet (overigens zijn dit hun eigen conclusies op basis van wat ze hebbn gezien en niet omdat ik het erover heb) meer horen. En ze mogen blij zijn of niet maar ik wil dat ze me respecteren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik er iets van zeggen? - Pagina 2 Empty Re: Moet ik er iets van zeggen?

Bericht  Alex di 13 dec 2011 - 10:56

Antibes schreef:Haha, inderdaad. Valse nicht!

lol!

Ik vind het ook een lullige reactie. Meestal reageren mensen zo als ze jaloers zijn ...
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik er iets van zeggen? - Pagina 2 Empty Re: Moet ik er iets van zeggen?

Bericht  Gast di 13 dec 2011 - 22:24

Maar stel dat ze jaloers zijn, of wellicht maar eentje van hen; dan nog is dit geen houdbare situatie en denk ik niet dat dit na een gesprek gaat veranderen. Jaloezie is een naar trekje, die vaak alle vormen van rationeel, fatsoenlijk en vooral 'normaal' reageren weet te overstijgen.

Als ik terugkrijg: "Stel je niet aan', zou ik daar wel pissig over worden en me inhouden om niet net zoiets achterlijks terug te sturen. Uiteindelijk zou ik me wel kunnen beheersen en zoiets terugsturen als: 'Ik vind het niet prettig dat dit je eerste reactie bij je is, terwijl ik probeer je uit te leggen dat je me kwetst. Het duidt er niet op dat je mijn gevoelens serieus neemt, wat niet zo hoort in een oprechte vriendschap, lijkt me. We hebben het er vrijdag over.'


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik er iets van zeggen? - Pagina 2 Empty Re: Moet ik er iets van zeggen?

Bericht  Sorella ma 19 dec 2011 - 4:42

Heb je ze er nog op aangesproken afgelopen vrijdag? Vind het echt een rotstreek van ze en was even benieuwd of ze met een soort van verklaring zijn gekomen en of de lucht geklaard is?
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik er iets van zeggen? - Pagina 2 Empty Re: Moet ik er iets van zeggen?

Bericht  Sweety ma 19 dec 2011 - 5:16

Ik vind het maar een gemene opmerking van je vriend. Hoop dat je het er vrijdag nog over heb gehad met ze.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik er iets van zeggen? - Pagina 2 Empty Re: Moet ik er iets van zeggen?

Bericht  FireButterfly ma 19 dec 2011 - 6:19

Ik sluit me bij Sweety aan. Dit kan gewoon echt niet.
FireButterfly
FireButterfly
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 918
Registratiedatum : 01-03-11
Woonplaats : Leeuwarden

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik er iets van zeggen? - Pagina 2 Empty Re: Moet ik er iets van zeggen?

Bericht  Gast ma 19 dec 2011 - 7:49

Hoe is het gegaan?

Ik vind zulke opmerkingen ook niet kunnen in een vriendschap. Jij kan er ook niks aan doen dat je ouders wat meer geld hebben en jij het daardoor wat makkelijker kunt hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik er iets van zeggen? - Pagina 2 Empty Re: Moet ik er iets van zeggen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum