Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Moet ik er iets van zeggen?

+14
Raindrop
Antibes
Jasmine
MissD
Esperanza
Isis
Susan
Gebruikersnaam
VeryCherry
Vanilla Queen
Blond
silly-one
Melis_je
Rush
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Moet ik er iets van zeggen? Empty Moet ik er iets van zeggen?

Bericht  Gast ma 12 dec 2011 - 22:40

NIET QUOTEN, wil het graag weg kunnen halen.

Ik heb al jaren een vriendengroep. Bestaande uit 3 meiden en een homo, ze zijn allemaal al getrouwd. Regelmatig spreken we apart of in groepsverband af en op zich is dat altijd heel erg leuk en ik zou ze echt niet willen missen. Nu is de man van mijn homovriend ook best oke alleen lijkt hij het nodig te vinden om elk gesprek op het vele geld van mijn ouders te brengen en dan ook heel erg vervelend. Hij doet alsof ik een verwend nest ben die continu d'r handje bij haar vader ophoudt. Wat niet zo is, ik heb jaren een hele goede baan gehad en nu ik een switch heb gemaakt verdien ik veel minder maar ik kan mezelf prima onderhouden.
Zaterdag was het weer zover. Een vriendin vertelde dat wanneer zij het bubbelbad aanzette het water gelijk kouder werd. Ik zei dat dat bij mijn ouders niet het geval was. Begint die man gelijk over het feit dat mijn ouders een heel ander en veel duurder bubbelbad hebben want geld hebben ze natuurlijk zat.
Nou is dit maar één voorbeeld maar er zijn veel meer.
Ik heb gisteren een huis gekocht en dit heel blij ook aan hun laten weten via mail, sms (gsm staat nooit aan) en via Wordfeud (dat speel ik met mijn homovriend en niet met zijn man). Nu krijg ik altijd gelijk een reactie via Wordfeud dus vond het raar dat ik niets hoorde. Vanmorgen heb ik dus weer via Wordfeud (we speelden wel door maar hij reageerde niet) gezegd dat ik een huis heb gekocht. En toen kwam er zo'n fijne reactie dat ik mijn telefoon bijna liet vallen. 'Moeten wij blij zijn voor jou? Het is toch niets om trots op te wezen dat je ouders jouw huis kopen?'.
Dat is al niet waar maar wat moet ik hiermee? Ik krijg echt zin om het helemaal te laten escaleren. Dat hij een man heeft die zo op het geld van mijn ouders is gericht kan ik nog redelijk handelen maar van mijn eigen vriend met wie ik zo close ben had ik dit toch niet verwacht. Wat moet ik nou?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik er iets van zeggen? Empty Re: Moet ik er iets van zeggen?

Bericht  Rush ma 12 dec 2011 - 22:42

Ik had teruggestuurd; ik ben dan ook trots omdat ik het zelf gekocht heb, toedeloe.

Wat achterlijk zeg! :shock:
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik er iets van zeggen? Empty Re: Moet ik er iets van zeggen?

Bericht  Melis_je ma 12 dec 2011 - 22:47

Jouw homovriend heeft dat berichtje gestuurd? Ja, ik zou vragen waarom hij zo reageert, want binnen een vriendschap vind ik dat je dat op een directe manier kunt vragen. Ik vind dat je moet proberen blij te zijn voor je vrienden, dus hij ook voor jou.
Commentaar van zijn man zou ik negeren of met een flauwe opmerking afdoen ("ons bubbelbad schenkt zelfs Champagne") zolang het niet echt beledigend is. Irritant gedrag hoort bij partners van je vrienden.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik er iets van zeggen? Empty Re: Moet ik er iets van zeggen?

Bericht  silly-one ma 12 dec 2011 - 22:52

Ik zal wel een gesprek aangaan en even duidelijk laten merken dat je echt niet je handje ophoudt bij je ouders. Kom nou, wat denkt die vriend van je homovriend wel niet. Dat je, omdat je goed bedeelde ouders hebt je alles maak kan krijgen van je ouders? Er gewoon iets van zeggen en ook duidelijk maken dat je alles zelf doet en dat je ouders echt niet jou portemonnee zijn.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik er iets van zeggen? Empty Re: Moet ik er iets van zeggen?

Bericht  Gast ma 12 dec 2011 - 22:53

Ja, dat stuurde mijn homovriend. Normaal heeft hij niet echt vaak van dit soort opmerkingen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik er iets van zeggen? Empty Re: Moet ik er iets van zeggen?

Bericht  Blond ma 12 dec 2011 - 22:54

Jeetje wat een klotereactie. Een vriendin van me heeft vorig jaar een huis gekocht, met geld van haar ouders. Nou én, dan kan ik alsnog toch blij voor haar zijn..

Ik zou inderdaad vragen waarom je zo'n reactie krijgt. Het is een vriend van je, je mag dit gerust vragen en ook aangeven dat het je kwetst.

Trouwens gefeliciteerd met je huis smile
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik er iets van zeggen? Empty Re: Moet ik er iets van zeggen?

Bericht  Vanilla Queen ma 12 dec 2011 - 22:57

Rush schreef:Ik had teruggestuurd; ik ben dan ook trots omdat ik het zelf gekocht heb, toedeloe.

Wat achterlijk zeg! :shock:

+1
Vanilla Queen
Vanilla Queen
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik er iets van zeggen? Empty Re: Moet ik er iets van zeggen?

Bericht  Rush ma 12 dec 2011 - 23:01

Sowieso, en ook al zouden je ouders wel betaald hebben, moeten mensen dan maar negatief doen?

Het is toch hartstikke fijn als je zo`n gift krijgt. Ik ben ook blij voor vriendinnen als ze iets krijgen, wat boeit mij dat nou wie het betaald heeft. laughcry
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik er iets van zeggen? Empty Re: Moet ik er iets van zeggen?

Bericht  Melis_je ma 12 dec 2011 - 23:04

Rush schreef: wat boeit mij dat nou wie het betaald heeft. laughcry
Precies, trap niet in het beantwoorden van vragen over de financiering of jouw baan, want dat is niet relevant.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik er iets van zeggen? Empty Re: Moet ik er iets van zeggen?

Bericht  VeryCherry ma 12 dec 2011 - 23:05

Ik zou hem er op aanspreken, en dan wel face-to-face en niet via sms of wat dan ook. Vind het een belachelijke en onnodig kwetsende opmerking!
Gefeliciteerd met je huis trouwens Very Happy
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik er iets van zeggen? Empty Re: Moet ik er iets van zeggen?

Bericht  Gebruikersnaam ma 12 dec 2011 - 23:06

Wat een achterlijke reactie. Jammer dat zijn man hem zo beinvloed.

Verder wat VC zegt! smile
Gebruikersnaam
Gebruikersnaam
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 216
Punten : 236
Registratiedatum : 30-11-10
Woonplaats : Het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik er iets van zeggen? Empty Re: Moet ik er iets van zeggen?

Bericht  Rush ma 12 dec 2011 - 23:06

VeryCherry schreef:
Gefeliciteerd met je huis trouwens Very Happy
Oops! Gefeliciteerd inderdaad!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik er iets van zeggen? Empty Re: Moet ik er iets van zeggen?

Bericht  Gast ma 12 dec 2011 - 23:07

Melis_je schreef:
Rush schreef: wat boeit mij dat nou wie het betaald heeft. laughcry
Precies, trap niet in het beantwoorden van vragen over de financiering of jouw baan, want dat is niet relevant.
Maar daar zijn zij wel van op de hoogte omdat ik eerder met het dilemma worstelde of mijn ouders een deel van mijn vaste lasten mochten betalen ivm mijn verkorte studie (en dus minder werken). Mijn ouders betalen deze dus ook (verzekeringen en benzine). Maar daar moet je het toch juist met vrienden over kunnen hebben?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik er iets van zeggen? Empty Re: Moet ik er iets van zeggen?

Bericht  Gast ma 12 dec 2011 - 23:09

VeryCherry schreef:Ik zou hem er op aanspreken, en dan wel face-to-face en niet via sms of wat dan ook. Vind het een belachelijke en onnodig kwetsende opmerking!
Gefeliciteerd met je huis trouwens Very Happy

Heb net inderdaad maar weer via Wordfeud de reactie gegeven dat ik het de eerst volgende keer (einde deze week) met hem wil bespreken omdat ik dit zeer kwetsend vind. 'Stel je niet aan' kreeg ik terug. Maar nu reageer ik dus maar even niet meer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik er iets van zeggen? Empty Re: Moet ik er iets van zeggen?

Bericht  Melis_je ma 12 dec 2011 - 23:11

Je kunt het erover hebben, maar je hoeft er geen verantwoording over af te leggen. Als hij zo'n opmerking maakt en je gaat erop in, verklaar je je keuzes en dat is niet nodig.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik er iets van zeggen? Empty Re: Moet ik er iets van zeggen?

Bericht  Susan ma 12 dec 2011 - 23:12

Ik zou iets zeggen zowel van de opmerkingen van de man van die vriend als van die vriend zelf, ik vind het echt ronduit onbeschoft gedrag.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik er iets van zeggen? Empty Re: Moet ik er iets van zeggen?

Bericht  Gast ma 12 dec 2011 - 23:20


Hmmm, mezelf kennende zou ik alles ontzettend gaan overdrijven. Dan niet in de zin van dat ik diegene opbel of aanspreek, maar bij alles wat ik doe zou zeggen: 'want dat krijg ik van mijn pappie en mammie! Rolling Eyes '

Of ik zou hem de lyrics van Destiny's Child - Independent woman sturen. Of nee, beter ; super vals zingen door een luidspreker voor hun huis.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik er iets van zeggen? Empty Re: Moet ik er iets van zeggen?

Bericht  Gast ma 12 dec 2011 - 23:22

Zero schreef:
Hmmm, mezelf kennende zou ik alles ontzettend gaan overdrijven. Dan niet in de zin van dat ik diegene opbel of aanspreek, maar bij alles wat ik doe zou zeggen: 'want dat krijg ik van mijn pappie en mammie! Rolling Eyes '

Of ik zou hem de lyrics van Destiny's Child - Independent woman sturen. Of nee, beter ; super vals zingen door een luidspreker voor hun huis.
Whaha! Dat is best een goed idee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik er iets van zeggen? Empty Re: Moet ik er iets van zeggen?

Bericht  Gast ma 12 dec 2011 - 23:24

Hè bah wat een flauwe opmerking, kennelijk zit het ze erg dwars dat jouw ouders veel geld hebben? Ik zou zeker vragen waar deze reactie op slaat, belachelijk. Wat heb je terug gestuurd?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik er iets van zeggen? Empty Re: Moet ik er iets van zeggen?

Bericht  Gast ma 12 dec 2011 - 23:29

Zelda schreef:Hè bah wat een flauwe opmerking, kennelijk zit het ze erg dwars dat jouw ouders veel geld hebben? Ik zou zeker vragen waar deze reactie op slaat, belachelijk. Wat heb je terug gestuurd?
Dat ik het er vrijdag over wil hebben. Dan is hun housewarmingparty dus ga gewoon wat eerder heen. Ik ga denk ik ook alleen aangeven dat ik de opmerking niet vind kunnen en dat ik in het vervolg geen opmerkingen meer tolereer over mijn ouders hun geld. Mocht het weer gebeuren ga ik er toch echt over nadenken, zo'n vriendschap wil ik liever niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik er iets van zeggen? Empty Re: Moet ik er iets van zeggen?

Bericht  VeryCherry ma 12 dec 2011 - 23:30

Kan je niet eerder deze week gaan, vlak voor een housewarming lijkt me niet echt een goed idee.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik er iets van zeggen? Empty Re: Moet ik er iets van zeggen?

Bericht  Gast ma 12 dec 2011 - 23:33

VeryCherry schreef:Kan je niet eerder deze week gaan, vlak voor een housewarming lijkt me niet echt een goed idee.
Nee idd, dadelijk
Pakt het gesprek niet goed uit en dan zit je daar niet echt op je gemak lijkt me.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik er iets van zeggen? Empty Re: Moet ik er iets van zeggen?

Bericht  Gast ma 12 dec 2011 - 23:38

Zelda schreef:
VeryCherry schreef:Kan je niet eerder deze week gaan, vlak voor een housewarming lijkt me niet echt een goed idee.
Nee idd, dadelijk
Pakt het gesprek niet goed uit en dan zit je daar niet echt op je gemak lijkt me.
Ik kan niet eerder ivm studie. Als het niet goed uitpakt dan ga ik gelijk weer weg. Ik vind het ook niet handig om het dan te doen maar er is geen andere optie. Later er op terugkomen wil ik liever niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik er iets van zeggen? Empty Re: Moet ik er iets van zeggen?

Bericht  VeryCherry ma 12 dec 2011 - 23:39

Nee, dat is ook weer zo, en van uitstel komt vaak afstel hè smile
Hoe reageren je vriendinnen op het hele geld-gedoe?
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik er iets van zeggen? Empty Re: Moet ik er iets van zeggen?

Bericht  Isis ma 12 dec 2011 - 23:39

Geen mooie opmerking van hen. Misschien moet je met hen eens een goed gesprek aangaan over dit punt; waarom zij het daar zo moeilijk mee hebben en hoe ze dit soort gedrag in de toekomst kunnen vermijden. Want leuk voor jou is het niet.

Nu, mijn "vriendin" heeft ook een huis gekocht (eigenlijk haar mammie en pappie) en mijn eerste reactie was net degene die jouw homovriend typte. Met het verschil dat ik dat dacht maar niet zei. Eerlijk is eerlijk, vriendin loopt steeds te roepen dat ze zo zelfstandig is maar in werkelijkheid doet de mama nog net niet haar was (vriendin in kwestie is 32).
Ik bedoel maar, het moet wel authentiek blijven. Anders wordt het lachwekkend. Maar ik neem aan dat dit bij jou niet het geval is.
Isis
Isis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 338
Punten : 363
Registratiedatum : 25-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moet ik er iets van zeggen? Empty Re: Moet ik er iets van zeggen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum