Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer en hoe iets van zeggen?

+10
*Lookie*
girli
Steep
Antibes
Atelier Madame
Susan
SDL
Bolleke
Caresses
Parisienne
14 plaatsers

Ga naar beneden

Wanneer en hoe iets van zeggen?  Empty Wanneer en hoe iets van zeggen?

Bericht  Parisienne do 4 jul 2013 - 10:37

Sinds een paar dagen hebben we een nieuw onder-buurmeisje (een student gok ik). De buurvrouw hiervoor was bijna altijd afwezig. We zagen haar nooit, werkte fulltime, ze sliep bijna nooit thuis, kortom: we hebben nooit last van elkaar gehad. Inmiddels zijn ze beneden bezig met klussen, verbouwen en verhuizen. We merken er weinig van, gehamer en boorgeluiden hebben we (nog) niet gehoord. Wel hebben ze de hele dag en avond de muziek aan staan. Geen probleem, ik vind muziek leuk, zeker tijdens zulke dingen. Het probleem is alleen dat het bij ons in huis aardig goed te horen is. Het dreunt door de vloer heen naar boven. Ik begin me er nu langzaamaan wel een beetje aan te ergeren. Ik ben de moeilijkste niet. We wonen in een stad, aan een doorgaande weg, hebben boven, beneden en aan beide zijkanten buren.. we zijn dus echt wel wat gewend. Ik heb alleen zo'n gevoel dat dit blijvend is, niet enkel muziek tijdens het klussen en verbouwen. 

Wanneer zouden jullie het aangeven? Zodra N. er last van krijgt rond bedtijd ga ik het gelijk aangeven, vooralsnog heb ik daar niks van gemerkt. Echter zit ik ook niet op al teveel muziek te wachten, zeker 's avonds niet. Wil het dus op den duur wel aangeven, maar hoe lang wacht je daarmee? En wat kan ik zeggen, hoe breng je zoiets vriendelijk? Ik wil niet gelijk als zeurende buurvrouw overkomen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer en hoe iets van zeggen?  Empty Re: Wanneer en hoe iets van zeggen?

Bericht  Parisienne do 4 jul 2013 - 11:20

Fijn. Momenteel zijn ze beneden flink aan het hameren (meubels in elkaar zetten?) en kan ik in mijn slaapkamer de muziek duidelijk horen en voelen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer en hoe iets van zeggen?  Empty Re: Wanneer en hoe iets van zeggen?

Bericht  Gast do 4 jul 2013 - 11:30

Dan zou ik nu gewoon aanbellen en vragen of het wat zachter kan, en het klussen tot morgen kan wachten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer en hoe iets van zeggen?  Empty Re: Wanneer en hoe iets van zeggen?

Bericht  Caresses do 4 jul 2013 - 11:30

Hm lastig en vervelend zeg.
Aangezien het op dit tijdstip is, zou ik er zeker wel even heen gaan en aangeven dat de woningen gehorig zijn en je niet kan slapen van het lawaai.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer en hoe iets van zeggen?  Empty Re: Wanneer en hoe iets van zeggen?

Bericht  Bolleke do 4 jul 2013 - 18:19

Ik zou vandaag even langs gaan en zeggen dat je een kindje hebt wat vroeg slaapt 's avonds en of ze daar rekening mee willen houden.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer en hoe iets van zeggen?  Empty Re: Wanneer en hoe iets van zeggen?

Bericht  SDL do 4 jul 2013 - 20:27

Ik zou er ook wat van zeggen. Als ze een beetje logisch nadenken, weten ze zelf ook wel dat mensen na 0.00 uur slapen. Ik vind dit gewoon asociaal.
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer en hoe iets van zeggen?  Empty Re: Wanneer en hoe iets van zeggen?

Bericht  Susan do 4 jul 2013 - 20:52

Ik zou er ook iets van zeggen, klussen rond middernacht is echt niet normaal, harde muziek draaien rond dat tijdstip ook niet en dat hoort ze gewoon te weten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer en hoe iets van zeggen?  Empty Re: Wanneer en hoe iets van zeggen?

Bericht  Atelier Madame do 4 jul 2013 - 20:53

Sowieso zou ik het op een moment brengen dat je niet geïrriteerd bent. Als je met een niet slapend kind zit en daardoor chago bent lijkt me zoiets niet goed.
Zou desnoods overdag terloops vragen of ze nog lang moet klassen en aangeven dat je het hoort. En of ze weet idd dat het erg gehorig is.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer en hoe iets van zeggen?  Empty Re: Wanneer en hoe iets van zeggen?

Bericht  Antibes do 4 jul 2013 - 20:56

Atelier Madame schreef:Sowieso zou ik het op een moment brengen dat je niet geïrriteerd bent. Als je met een niet slapend kind zit en daardoor chago bent lijkt me zoiets niet goed.
Zou desnoods overdag terloops vragen of ze nog lang moet klassen en aangeven dat je het hoort. En of ze weet idd dat het erg gehorig is.

Eens. Ik zou haar even aanspreken als je haar ziet van: joh, hoi, welkom, moet je nog veel klussen? Het is wel vrij gehorig, dus zou je dat niet 's avonds laat willen doen? (ik vind het vrij normaal om de dingen die herrie maken voor tienen te doen, qua kind niet slapen is het even kut nu, maar ik vind dat ze tot tienen wel zouden moeten mogen klussen, dat is niet iets dat maanden zal duren als het goed is)?

Oh, en de muziek zou ik ook gewoon noemen, dat je dat erg duidelijk hoort en of dat iets zachter kan. Als je dat rustig brengt zou het ook best redelijk ontvangen moeten kunnen worden.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer en hoe iets van zeggen?  Empty Re: Wanneer en hoe iets van zeggen?

Bericht  Steep do 4 jul 2013 - 21:20

Nou als mijn bovenburen het nodig zouden vinden om nog om half 1 snachts te gaan klussen en harde muziek te draaien was ik zeker weten naar boven gegaan. Dat hoort niet en in een appartementencomplex heb je rekening met elkaar te houden. Vanaf 07 tot 22 uur mag er herrie gemaakt worden, vanaf 22 uur stil of in overleg met buren.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer en hoe iets van zeggen?  Empty Re: Wanneer en hoe iets van zeggen?

Bericht  girli do 4 jul 2013 - 21:25

Ik zou ook, wanneer je ze het vertelt, zelf laten luisteren. Dan weten ze gelijk wat en hoeveel je hoort.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer en hoe iets van zeggen?  Empty Re: Wanneer en hoe iets van zeggen?

Bericht  *Lookie* vr 5 jul 2013 - 8:06

Ik zou het ook aangeven. Misschien hebben ze zelf wel niet eens door dat de buren ook kunnen 'meegenieten' van de muziek.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer en hoe iets van zeggen?  Empty Re: Wanneer en hoe iets van zeggen?

Bericht  Auxo vr 5 jul 2013 - 8:24

Eens met de rest, zeker aangeven. Klussen hoort erbij, muziek draaien mag ook, maar dat hoeft niet na 00:00 uur, zeker de dingen die herrie maken niet.
Auxo
Auxo
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3459
Punten : 3541
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer en hoe iets van zeggen?  Empty Re: Wanneer en hoe iets van zeggen?

Bericht  girli vr 5 jul 2013 - 8:34

Het zou ook heel goed kunnen dat ze het zelf niet in de gaten hebben hoe gehorig het is.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer en hoe iets van zeggen?  Empty Re: Wanneer en hoe iets van zeggen?

Bericht  Parel vr 5 jul 2013 - 20:34

En, opgelost?
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer en hoe iets van zeggen?  Empty Re: Wanneer en hoe iets van zeggen?

Bericht  Ella vr 5 jul 2013 - 22:08

Ik was er zeker vannacht nog heen gegaan. Op dat tijdstip is echt niet normaal. Ik zou niet te lang wachten. Duidelijk aangeven.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer en hoe iets van zeggen?  Empty Re: Wanneer en hoe iets van zeggen?

Bericht  Jip vr 5 jul 2013 - 22:51

ik zou het ook zeggen op een rustig moment en vanuit jezelf, ik zou niet zo snel achter een kind verschuilen.
Ik had vroeger buren die graag op gallerij zaten met de avondzon maar ook als de zon onder was zaten ze er nog. Ik ben toen ook langsgegaan en gezegd dat ik graag wilde slapen, maar ik steeds wakker werd van al hun spannende prive gesprekken. 
De buren moesten smakelijk lachen en vertelde dat ze er nog nooit bij stil hadden gestaan dat ik daar last van zou hebben. Heirna nooit meer last gehad en jarenlang gezellige buren gesprekken gehad
Jip
Jip
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 66
Punten : 76
Registratiedatum : 23-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer en hoe iets van zeggen?  Empty Re: Wanneer en hoe iets van zeggen?

Bericht  Parel za 6 jul 2013 - 9:46

In ons oude appartement hoorden we steeds de (jeugdige) bovenburen wippen, daar heb ik op een gegeven moment iets van gezegd haha

Ik zou het inderdaad op jezelf betrekken, niet zeggen dat N er echt last van heeft, want straks krijg je bij elke stampij die N. maakt een boze buurvrouw aan de deur.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer en hoe iets van zeggen?  Empty Re: Wanneer en hoe iets van zeggen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum