Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ouders of schoonouders?

+32
Roos
Sophiee
Mida4you
PapillonRose
yes1984
Tittih
nillis
frolic
Dikkertjedap
studiebol
blondje1313
LMCurious
Parisienne
Linda
Fearie
Supertalentje
meisjesmama
MissD
ekjir@M
SarahKey
Thunder
Flower_L
rapa nui
Pien
Fiebje
Bruintje Beer
Aggi
mauwmauw
Susan
Annie24
Flip Fluitketel
JD
36 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Ouders of schoonouders? - Pagina 3 Empty Re: Ouders of schoonouders?

Bericht  Gast di 13 dec 2011 - 0:09

Ik zou wel willen dat mijn ouders of schoonouders later op kunnen komen passen, maar ze wonen beide dik een uur bij ons vandaan, dus dat zit er niet in.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  studiebol di 13 dec 2011 - 0:09

TJa.. mijn schoonouders vinden dat ze het RECHT hebben om de kinderen te zien en dat wij ze MOETEN brengen. Ze komen nu ook niet meer hier langs, want ze vinden dat ze vaak genoeg zijn geweest (2x) de volgende keer moeten we naar hun....tja dan ben ik heel makkelijk dan kom je toch lekker niet langs..

Ik moet helemaal niks. en als ze zo doorgaan verspelen ze hun rechten in mijn ogen ook.

Ik vind het heel gezond als een kind naar een kinderdagverblijf gaat, en ik wil ook mijn ouders niet alle dagen laten oppassen als ik moet werken. Dus de meiden gaan straks 2 dagen naar het dagverblijf en mijn ouders passen een dag op.
Nu wonen mijn schoonouders ook te ver weg om op te passen maar ik zou het ook niet willen. Mijn schoonmoeder vergelijkt alles met vroeger, als haar zoons het ook niet deden hoeven onze meiden dat ook niet, deden ze het juist wel moeten onze meiden het ook. Verder mogen ze mij niet en weet ik zeker dat ze dit aan de kinderen zullen laten merken door dingen te zeggen als, Van jullie mama mogen jullie ook niks, jullie mama moet niet zo veel eten. Weet ik veel dat soort dingen. Nu zullen ze het nog niet zo beseffen maar als ze later ouder zijn wel.
Plus wat er bij komt is dat ze dan hier in huis zoude moeten komen, want hun huis staat werkelijk waar overal blauw van de rook. In elke ruimte wordt gerookt staat een asbak(ook in de badkamer en wc) en daar wil ik mijn kinderen niet een hele dag in laten leven.

Al met al is het bij ons een keer te spraken gekomen toen ik zwanger was, en was er binnen een minuut besloten dat het absoluut geen optie is om schoonouders op te laten passen.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Dikkertjedap di 13 dec 2011 - 0:18

Hier passen mijn ouders op onze dochter(althans mijn moeder,mijn vader werkt).
En op vrijdag is mijn man thuis(thuis-werkdag).
Onze dochter gaat de ene week 2 keer naar mijn moeder,de andere week 3 keer.

Mijn schoonouders wonen ook te ver om te komen oppassen.
En ik vind het ook fijner als ze naar mijn eigen moeder gaat,gevoelskwestie.
Gelukkig denkt mijn man er ook zo over.

Mijn schoonouders ziet ze om de week,ik wil ook geen scheve gezichten krijgen.

Dikkertjedap
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 18
Punten : 20
Registratiedatum : 30-11-11

Bericht  Annie24 di 13 dec 2011 - 0:30

meisjesmama schreef:Overigens nu ze "ouder" zijn breng ik de meiden daar wel makkelijker heen hoor ze geven gewoon hun mening en E. weet wat ze wel en niet mag.
En ik las net dat verhaal van "omi" dat is hier ook een discussie geweest. En mijn dochter kwam ook thuis met het verhaal "ja oma zegt dat ze dat veel leuker vind om te horen". Dus wij hebben aangegeven dat het oma is en niet anders. (een ander kan dit overdreven vinden maar hier is het dus ook om onderscheiding te maken met mijn moeder)

Ik heb zo'n ontzettende schurfthekel aan het woord omi! Twisted Evil Mijn schoonmoeder noemt zichzelf dus ook omi en haar vriend noemt ze opi, terwijl Y. ook gewoon een échte opa heeft en zij en haar vriend niet eens getrouwd zijn, alleen maar samenwonen. Op de kerstkaart staat ook W. en K. (omi en opi)

Als we daar zijn zegt ze ook tegen Y. 'kom eens lekker bij omi zitten'. scratch Gelukkig is Y. nu wat groter en wringt hij zich in alle bochten om maar niet op schoot te hoeven zitten. Hij gaat veel liever spelen of lopen dan op schoot te zitten.

Zeg gewoon oma W. dan kan hij mijn moeder oma E. noemen.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Gast di 13 dec 2011 - 1:25

JaneDoe, ik snap je angst op zich wel nu ik het gelezen heb. Maar toch, blijft een lastige situatie! Is dit niet iets wat eventueel te bespreken valt met je schoonmoeder? Lijkt me wel lastig gezien de voorvallen die er eerder zijn geweest, maar wel iets wat je niet zomaar onder tafel kan schuiven lijkt me.

Ik vind het altijd jammer als er in dit soort topics opmerkingen gemaakt worden dat schoondochters zo snel op de teentjes getrapt zijn. Dat zal vast af en toe terecht zijn, maar in dit topic lees ik dat eigenlijk helemaal niet. Ik heb zelf ook geen contact meer met mijn schoonouders en ik denk dat veel mensen vergeten dat beide partijen hier verdriet van hebben, en dat de kleinkinderen niet zonder reden hun opa en oma niet meer zien.

Gast
Gast

Bericht  frolic di 13 dec 2011 - 1:29

hahaha sorry sommige dingen werken echt op m lachspier , vallende honden enzo.. totaal niet verkeerd bedoeld maar echt als je dit topic eens met andere ogen doorleest is het echt grappig.

Hier past niemand op , mijn vader niet die werkt zn eigen een bult , zou begod niet weten wanneer ik daar een kind zou moeten brengen , schoonouders zal niet gaan die mensen zouden gek worden als ik monster & co zou brengen dat zou ook een regelrechte ramp worden.

Verder ben ik niet zo voor grootouders als vaste opvang , kweet niet goed waarom en in de meeste gevallen zou het heus geweldig gaan , maar ik lees voornamelijk hier op het forum zoveel problemen ook , dat ik wel eens denk ga dan gewoon naar een kinderdagverblijf.

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Bericht  nillis di 13 dec 2011 - 1:55

Hier ook van beide kanten geen ouders die een vaste oppas dag hebben. T gaat naar het kdv als ik aan het werk ben en in de weekenden dat ik werk is mijn vriend thuis. Voor alle andere momenten passen zowel mijn schoon als mijn ouders op. Ik heb wel meer moeite met mijn schoonouders. Ze zijn zo druk met T, maar wel heel lief. Ik regel mijn schoonouders meer voor de korte momenten en mijn ouders voor de wat langere momenten, maar dat is puur gevoel. Van mijn eigen moeder krijg ik ook weleens een vervelende opmerking, alleen kun je het daar soms wat beter van hebben.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Parisienne di 13 dec 2011 - 1:58

Wij hebben uit financieel oogpunt N. niet naar een kinderdagverblijf gedaan. Het scheelt toch geld! Ik vind het alleen maar heel erg fijn dat mijn moeder en stiefmoeder zelf aanboden om een vaste dag op te passen. Zij hebben dezelfde gedachten qua opvoeding, respecteren onze wensen en voeren deze uit. Ik laat N. daar met een zeer gerust hart achter, ook voor een aantal dagen (a.s. weekend gaan vriend en ik naar Parijs, N. gaat logeren bij zowel mijn mijn moeder & stiefvader als mijn vader & stiefmoeder).

Wat betreft het 'omi': ik vind dat woord ook helemaal niks. Krijg er kriebels van! :P Bij mij was het altijd 'oma *voornaam/achternaam*'. Als N. voor de oma's zelf een naam gaat verzinnen vind ik het prima, maar mijn schoonmoeder eist bijna dat zij 'omi' genoemd gaat worden. Ik kan dat woord gewoon niet uit mijn mond krijgen, dus ik blijf zeggen oma *voornaam*. Zo worden mijn moeder en stiefmoeder ook genoemd, ik zie niet in waarom mijn schoonmoeder dan een andere benaming zou krijgen. Mijn familie is al heel ingewikkeld voor N. (ik heb twee stieffamilie's, dus N. heeft veel overgrootoma's en -opa's), ik wil het hiermee niet ingewikkelder maken.

Oja, mijn schoonmoeder had overigens een aantal benamingen voor haarzelf bedacht.
- bonmaman (op z'n frans, omdat ze zo van Frankrijk houdt)
- mémé
- omi
Ik had echt zoiets van: waarom?! Neutral Ik vind het gewoon 'raar', sorry. Naast het feit dat ik het raar vind dat zij een aparte benaming 'moet' hebben vind ik het eerste woord niet logisch.. veel te ingewikkeld, we zijn niet frans en wonen niet in Frankrijk. Die tweede vind ik teveel op mama lijken en vond ik dus ook echt niet leuk. Die derde.. tsja.. als mijn vriend en N. erin meegaan houd ik verder mijn mond. Dat is het beste voor ons allemaal Laughing
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Tittih di 13 dec 2011 - 2:01

Ik breng onze dochter liever naar mijn moeder of vader dan naar mijn schoonouders, ik vertrouw hun hond niet zo en hun zijn veel makkelijker met alle regeltjes. Nu ze wat ouders is heb ik er al wel wat minder problemen mee en ze passen ook wel eens op. Maar toch zie ik haar liever naar mijn moeder gaan.
Naar mijn vader en stiefmoeder is ook ok, als mijn vader er bij is. Mijn stiefmoeder heeft een ernstige vorm van reuma en het gaat wel goed, maar voor mijn eigen gevoel is het fijner als mijn vader erbij is.
Mijn man is het gelukkig overal mee eens, we denken eigenlijk bijna overal wel hetzelfde over qua opvoeding.

Tittih
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 66
Punten : 90
Registratiedatum : 14-08-11

Bericht  yes1984 di 13 dec 2011 - 2:01

Mijn moeder past 1 dag per week op. Mijn schoonouders niet...
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10

Bericht  meisjesmama di 13 dec 2011 - 2:37

@annie24 Ik ook Evil or Very Mad haha Mijn schoonmoeder durft het dus ook niet te zeggen als ik er bij ben. Ze weet hoe we er over denken en hebben haar dat ook duidelijk gezegd. Nu probeert ze het via mijn dochter te spelen en als we er bij zijn en ze zegt het zeggen we laten "vraag maar aan omA of dat kan omA wel". Dus we benadrukken het weer.

@parisienne Tuurlijk is het financieel fijner om ze naar opa en oma te brengen maar de opvoeding ligt hier niet helemaal op 1 lijn dus dat vonden we niet handig. Daarbij heeft mijn schoonmoeder heeft nog al wat beperkingen ipv met ziektes.
Ohhh Haha die benamingen waar je schoonmoeder mee kwam echt te erg voor woorden. Het zou zo mijn schoonmoeder kunnen zijn.
Mijn schoonmoeder heeft ook aan mijn moeder gevraagd toen ik zwanger was van de 1ste of ze samen om en om de oppas zouden doen als ik zou werken. Volgens mij is dat iets wat ik zou moeten vragen ?!?
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861

Bericht  PapillonRose di 13 dec 2011 - 3:31

Mijn moeder past een paar dagen per week op overdag. Totdat ik mijn studie heb afgerond zal dit waarschijnlijk zo blijven. Ik vind het fijn dat ze dit wil doen, en A. voelt zich er helemaal thuis.

De moeder van mijn ex past niet op. Gelukkig, in mijn ogen dan.. Ze mag best op bezoek komen en we gaan ook weleens daarheen trouwens. Ze heeft alle recht om haar kleindochter te zien, dat vind ik wel heel belangrijk. Maar verder vind ik het niet zo erg dat ze niet oppast Embarassed Als het klopt wat mijn ex vertelde dan. Zo liet zij rustig hun pleegkindje tijdens het middagslaapje lekker slapen thuis en ging dan zelf boodschappen doen. Ze was toch maar een half uurtje weg, moest kunnen.. Nou, dat soort dingen wil ik dus gewoon niet hebben en ik zou er dan ook geen fijn gevoel bij hebben als ik A. daar achter zou moeten laten. Ook gelden er daar volgens mij hele andere regels (als er regels zijn). Zo goot het pleegkindje bij mij thuis een beker drinken over het vloerkleed en zij zat er naar te kijken en zei niks, deed niks.. :shock:

Ze woont overigens ook te ver weg om op te passen. Mocht ze graag wel een keer willen oppassen dan hoor ik het wel, en als A. wat groter is dan kan dat ook best een keer. Maar liever pas als ze zelf beter kan verwoorden wat ze wil. Nu wordt ze soms onder luid protest op schoot getrokken, blijkbaar zou ze ook heel hard nee moeten roepen voordat het overkomt dat ze niet wil Idea
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Mida4you di 13 dec 2011 - 3:33

Wij hebben geen contact met mijn schoonouders. Z. gaat altijd naar de kinderopvang en daarnaast staan mijn ouders klaar.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Sophiee di 13 dec 2011 - 4:19

Wij hebben nauwelijks contact met mijn schoonvader. Hij is ook vrijwel niet aanwezig in ons leven, terwijl mijn schoonmoeder dat wel zeer regelmatig is! Ik vertrouw die man dan ook voor geen meter, en gelukkig heeft mijn vriend daarover dezelfde mening. De baby zal ook niet bij mijn schoonouders in huis komen. Er wordt daar zooo ontzettend veel gerookt, niet gezond voor een kleintje. Ze zullen voor de baby echt hierheen moeten komen! Mijn schoonmoeder gaat dat zeker doen. Met haar hebben we ook een hele goede band. Ik vraag me af of mijn schoonvader dat ook doet.. hij is de 4 jaar die wij samenwonen niet 1 keer bij ons geweest.

Mij schoonmoeder en moeder zullen vaste uren in de week gaan oppassen. Mijn moeder vertrouw ik blindelings, zij weet ook heel goed wat ik wel en niet wil. Mijn schoonmoeder zullen wij wel e.e.a. duidelijk moeten maken over hoe we het willen. Maar als wij dit duidelijk aangeven, volgt ze ons daarin ook smile.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Bericht  Gast di 13 dec 2011 - 7:35

Sophie, dan gaat je schoonmoeder dus ook bij jullie thuis oppassen neem ik aan?
Wel 'lief' dat je je schoonouders niet over 1 kam scheert zeg maar!

Gast
Gast

Bericht  Roos di 13 dec 2011 - 7:39

Mijn moeder past een dag in de week op en ik heb hem daar altijd zonder problemen achter gelaten. Heb een hele goede band met mijn ouders en weet dat heel gek zijn op dat kleine mannetje! Mijn schoonouders, daar heb ik ook een goede band mee. Maar vond het zeker toen hij nog zo klein was lastig om hem daar achter te laten. Had meer met mij te maken dan met mijn schoonouders...

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931

Bericht  Snoopy di 13 dec 2011 - 7:43

@JaneDoe, vertrouw je je schoonmoeder wel met een kind? Want als je het niet wil vanwege je schoonvaders warrigheid, is schoonmoeder natuurlijk ook in de buurt.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  kwak di 13 dec 2011 - 7:59

mijn schoonmoeder mag best een uurtje oppassen maar meer niet, ze houd zich niet aan mijn regels en wensen mbt de zorg van D..Ze durft nu ook niet meer op te passen omdat D. daar een keer heel erg overstuur is geweest toen ze even ging oppassen omdat ik nog even 1,5 uur moest werken waardoor ze als ze nu oppast bij elke piepje mij al belt met de mededeling dat het echt niet goed gaat en dat ik D. moet ophalen.
mijn ouders mogen daar in tegen wel oppassen en D. mag er ook blijven slapen omdat ik weet dat zij voor D. zorgen hoe ik dat graag wil. Ook vind D. het daar fijner dan bij mijn schoonouders.
mijn schoonmoeder wil constant met D. op schoot zitten en dat wil D. niet, ze kwam er met 9 maand pas achter dat D. niet echt graag op schoot wil zitten maar liever op een kleed op de grond.
bij mijn ouders heeft D. een eigen plekje en kan ze daar haar eigen gang gaan zonder dat ze gevaarlijke dingen tegen komt.
mijn schoonouders zijn verder lief hoor, maar met D. vertrouw ik het gewoon niet helemaal.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Mikki di 13 dec 2011 - 9:13

Mijn schoonouders passen iedere week 1 dag op de kinderen, en mijn ouders om de week 1 dag.
Dat komt vooral omdat mijn schoonouders niet meer werken en de mijne wel.
Ik heb een goede band met zowel mijn ouders als schoonouders, maar voor het oppassen hebben we wel duidelijk een gesprek gehad. Wij hebben daarin aangegeven dat we het heel leuk zouden vinden als ze zouden gaan oppassen, maar dat ze dan wel onze regels moeten volgen. Natuurlijk hoeft niet alles precies zo te verlopen als wij dat doen, maar wel in grote lijnen. Als je een vaste dag oppast, ben je geen opa en oma waarbij altijd maar alles kan en mag, tenminste niet in onze ogen.
Als er nu dus iets gebeurd waar wij het echt niet mee eens zijn, dan kunnen we dat ook gewoon zeggen.

Mikki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  meisje di 13 dec 2011 - 9:40

Wat jammer om te lezen dat er zoveel meiden 'problemen' hebben met hun schoonouders.
Hier is de band heel goed. Ik vertrouw mijn ouders en mijn schoonouders allebei blindelings met mijn dochters.

Mijn oudste dochter gaat 2 dagen in de week naar het kdv en 1 dag in de week hebben we de (schoon)ouders in huis. Ze wilden zelf graag om en om en dat is prima geregeld.

Als ik oppas nodig heb, bel ik wel eerder mijn moeder, maar dat komt omdat ik dat 'gewend' ben. Sowieso bel ik meer met mijn moeder dan met mijn schoonmoeder. Maar wij gaan ook vaak genoeg met beiden een dagje weg (dus met ons als gezin en de schoonouders en ouders samen) Ze hebben samen ook een leuke en gezellige band.
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: