Je ouders en schoonouders
+21
Printje
Happinaz
Caroow
Snoes
Bimbam
bolus26
Manderijn
Sea of Trees
Susan
Coco
*Lookie*
Pommes
Laurientje
Blue flower
Tania
blondje1313
Mrs. Jansen
Happydobby
Parel
studiebol
Slakje
25 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Je ouders en schoonouders
Nav het topic van Caroow; Geven jouw (schoon)ouders veel (goedbedoelde) tips en advies? Volg jij dat altijd op? Word je er soms onzeker van? En wat nu als de één A zegt en de ander B en ze zitten in dezelfde ruimte?
Onlangs had ik een woordenwisseling met mijn schoonvader over Louise, hij vond dat wij zijn advies moesten opvolgen want 'hij had het allemaal al eens meegemaakt'. Terwijl wij regelmatig toch vragen wat te doen in welke situatie en vaak ook zijn advies opvolgen, alleen toen niet (hij gaf ongevraagd advies). Heb uiteindelijk wel gewoon gesmst dat ik wel zou doen wat hij zei, maar heb toch mijn eigen zin gedaan.
En gisteren zaten mijn ouders en schoonouders samen aan tafel en hadden we het erover om Louise te laten stoppen met haar tut, waarop mijn mama zei dat ze dat veel te vroeg vond, dat 5 of 6 jaar wel goed zou zijn (wat voor mij écht niet kan, Als ze naar de kleuterschool gaat, moet ze van dat ding af zijn), terwijl mijn schoonmoeder een tut heel lelijk vindt bij kindjes ouder dan 2 jaar. Mijn schoonouders hebben toen gewoon hun mond gehouden, maar ik zag schoonmoeder wel goed zuchten.
Onlangs had ik een woordenwisseling met mijn schoonvader over Louise, hij vond dat wij zijn advies moesten opvolgen want 'hij had het allemaal al eens meegemaakt'. Terwijl wij regelmatig toch vragen wat te doen in welke situatie en vaak ook zijn advies opvolgen, alleen toen niet (hij gaf ongevraagd advies). Heb uiteindelijk wel gewoon gesmst dat ik wel zou doen wat hij zei, maar heb toch mijn eigen zin gedaan.
En gisteren zaten mijn ouders en schoonouders samen aan tafel en hadden we het erover om Louise te laten stoppen met haar tut, waarop mijn mama zei dat ze dat veel te vroeg vond, dat 5 of 6 jaar wel goed zou zijn (wat voor mij écht niet kan, Als ze naar de kleuterschool gaat, moet ze van dat ding af zijn), terwijl mijn schoonmoeder een tut heel lelijk vindt bij kindjes ouder dan 2 jaar. Mijn schoonouders hebben toen gewoon hun mond gehouden, maar ik zag schoonmoeder wel goed zuchten.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Re: Je ouders en schoonouders
Mijn ouders geven eigenlijk nooit ongevraagd advies. Ik kan echt niets bedenken. Ik vraag ze wel is om advies.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn ouders geven nooit ongevraagd advies.
Mijn schoonmoeder daarentegen alleen maar, al heb ik het nu redelijk afgekapt.
Mijn schoonmoeder daarentegen alleen maar, al heb ik het nu redelijk afgekapt.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Mijn schoonouders wel, mijn vader niet.
Ik vraag beide nooit advies.
Ik vraag beide nooit advies.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Herkenbaar. Voornamelijk mijn eigen ouders.
Ik probeer me er niets van aan te trekken, al is dat soms erg moeilijk. Wat mij het meeste stoort, is dat ze met oppassen haar eigen plan trekken en onze wensen niet nakomen. Hierdoor hebben wij aan het einde van de dag een vervelend/jengelend kind.
Gelukkig is dat maar 1 dag in de week. En ik begrijp ook echt wel dat het vroeger anders was. En wij zijn er ook goed uitgekomen.
Voorbeeld: Ze lieten zoon, toen net 3 mnd, aan een stroopwafel likken.
Kon geen kwaad, alleen likken. Was hun antwoord.
Heb je vraag verkeerd gelezen. Nee, advies krijgen we niet. Vragen we ook niet.
Ik probeer me er niets van aan te trekken, al is dat soms erg moeilijk. Wat mij het meeste stoort, is dat ze met oppassen haar eigen plan trekken en onze wensen niet nakomen. Hierdoor hebben wij aan het einde van de dag een vervelend/jengelend kind.
Gelukkig is dat maar 1 dag in de week. En ik begrijp ook echt wel dat het vroeger anders was. En wij zijn er ook goed uitgekomen.
Voorbeeld: Ze lieten zoon, toen net 3 mnd, aan een stroopwafel likken.
Kon geen kwaad, alleen likken. Was hun antwoord.
Heb je vraag verkeerd gelezen. Nee, advies krijgen we niet. Vragen we ook niet.
Mrs. Jansen- Fluisteraar
- Aantal berichten : 292
Punten : 304
Registratiedatum : 03-03-13
Ne, nee, je hebt de vraag juist gelezen, hoor. Dat bedoelde ik. Dus zowel advies als het gewoon anders doen als jij even niet kijkt.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Mijn schoonouders doen het niet, mijn schoonvader bemoeit zich sowieso niet met de opvoeding, komt ook nooit op bezoek, behalve bij verjaardagen. Schoonmoeder komt elke week, maar zal zich nooit negatief uitlaten (tegen ons), of op eigen houtje iets doen. Maar het feit dat ze eigenlijk geen mening lijkt te hebben vind ik een beetje gek.
Dat komt waarschijnlijk ook omdat mijn moeder zich overal mee bemoeit. Ze geeft veel en ongevraagd advies en daar doen wij dan lekker mee wat we zelf willen. Ze leest ook vanalles en komt dan met uitgeknipte artikelen aan. Mijn man kan zich daar heel erg aan ergeren, ik ben het wel gewend, want zo is ze gewoon.
Wat ik wel vervelend vind is dat ze dingen doet die wij eigenlijk niet goed vinden, Lotte mag bijna alles hebben, maar geen chocolade, en dat krijgt ze dan van hen toch. Maar in ons huis gelden in elk geval onze regels, wat ze dan bij hen meer mag daar maak ik me maar niet druk meer om.
Dat komt waarschijnlijk ook omdat mijn moeder zich overal mee bemoeit. Ze geeft veel en ongevraagd advies en daar doen wij dan lekker mee wat we zelf willen. Ze leest ook vanalles en komt dan met uitgeknipte artikelen aan. Mijn man kan zich daar heel erg aan ergeren, ik ben het wel gewend, want zo is ze gewoon.
Wat ik wel vervelend vind is dat ze dingen doet die wij eigenlijk niet goed vinden, Lotte mag bijna alles hebben, maar geen chocolade, en dat krijgt ze dan van hen toch. Maar in ons huis gelden in elk geval onze regels, wat ze dan bij hen meer mag daar maak ik me maar niet druk meer om.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Het is vast wel is gebeurd maar ik heb het nooit als vervelend ervaren. Ik vraag nooit om advies, is ook nooit een situatie geweest waarin dat nodig was.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Mijn moeder niet, vader wel! Schoonmoeder tot het vervelende aantoe en schoonvader niet. En of ik er iets mee doe? Nee! Hun 'goed bedoelde' adviezen zijn ouderwets en denken dat zij het ei hebben uitgevonden. Ik hoor het aan en trek mijn eigen plan haha.
Blue flower- Prater
- Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Nee hier geen van beide gelukkig!
Laurientje- Prater
- Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13
Advies niet echt, alleen dat ik geen afstand kan doen van F (hier kwam schoonmoeder afgelopen woensdag mee af) Maar ik vind het niet nodig om F dagen weg te brengen, te laten logeren als dit niet nodig is.
Wel zijn de oma`s hier van het verwennen met lekkers en dat vind ik tot een bepaalde hoogte niet erg. Vind ik dat hij teveel krijgt dan geef ik dit ook aan.
Wel zijn de oma`s hier van het verwennen met lekkers en dat vind ik tot een bepaalde hoogte niet erg. Vind ik dat hij teveel krijgt dan geef ik dit ook aan.
Pommes- Prater
- Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13
Mijn moeder geeft nooit ongevraagd advies, schoonmoeder wel regelmatig. Vaak leg ik het advies naast me neer maar ik merk wel dat ze er dan keer op keer weer over begint, ook tegen mijn vriend. Dat vind ik behoorlijk irritant. Het is zelfs een keer gebeurd dat ik zei dat ik iets niet wilde, en dat zij zei: ik doe het toch. Dat heb ik toen later met mijn vriend besproken en hij weer met haar en dat is gelukkig niet weer gebeurd, ze luistert nu beter naar hoe wij het doen.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Nee, niet ongevraagd volgens mij. Maar nu ben ik sowieso wel duidelijk in wat ik wel en niet wil hebben en dat ik toch mijn/onze weg volg en weten ze ook wel dat het niet zoveel zin zou hebben.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Ja, heel veel.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ja, ik zit daar niet altijd op te wachten.
Sea of Trees- Kletskop
- Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13
Nee, aan beide kanten niet mee gemaakt.
Maar zoals Slakje aangeeft, het een zeggen en het ander doen, zou ik niet doen. Dan gaf ik liever aan dat ik niet op dag advies zit te wachten, en uitleggen dat ik mijn/ons eigen plan wel trek.
Maar zoals Slakje aangeeft, het een zeggen en het ander doen, zou ik niet doen. Dan gaf ik liever aan dat ik niet op dag advies zit te wachten, en uitleggen dat ik mijn/ons eigen plan wel trek.
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Hier valt t wel mee.Ik heb nog geen verhitte discussies gevoerd
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Zowel mijn vader als mijn schoonouders geven geen ongevraagd advies.
Bimbam- Kletskop
- Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11
Ze geven soms wel eens goedbedoeld advies, maar verwachten daarvan niet dat ik er daadwerkelijk wat mee doe. Ze snappen allemaal wel dat wij onze zoon het beste kennen en dat wij hem ook een goede opvoeding willen geven, ze willen alleen soms wat vrijblijvende tips geven.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Mijn schoonouders en ouders geven allemaal veel hun mening/advies.
Mijn moeder denkt dat R het te warm heeft, mijn schoonouders denken te koud.
Mijn ouders hebben ons een fietskar gegeven, mijn schoonouders vinden dat te gevaarlijk.
Mijn moeder is voor fv, mijn schoonmoeder voor bv.
En zo kan ik nog wel even doorgaan
Mijn moeder denkt dat R het te warm heeft, mijn schoonouders denken te koud.
Mijn ouders hebben ons een fietskar gegeven, mijn schoonouders vinden dat te gevaarlijk.
Mijn moeder is voor fv, mijn schoonmoeder voor bv.
En zo kan ik nog wel even doorgaan
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Ja, aan beide kanten.
Ik (probeer soms) erger mij er niet aan. Ene oor in, andere uit. Als ik zie hoe enorm groot die liefde voor de kleinkinderen is, kan het niet anders zijn dan dat ze daardoor verblind zijn en ons eigenlijk uit het oog verliezen.
Ze doen het allemaal met goede intenties.
Ik (probeer soms) erger mij er niet aan. Ene oor in, andere uit. Als ik zie hoe enorm groot die liefde voor de kleinkinderen is, kan het niet anders zijn dan dat ze daardoor verblind zijn en ons eigenlijk uit het oog verliezen.
Happinaz- Kletskop
- Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Ja vooral mijn moeder omdat ze zich soms enorm ergert aan hoe et soms allemaal gaat/moet etc tegenwoordig. Deels snap ik haar ook wel maar ik doe ermee wat ik wil, en dat is vaak ene oor in...
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Happinaz schreef:Ja, aan beide kanten.
Mooi gezegd!
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Nee, mijn ouders (moeder) als schoonouders geven geen goedbedoelde tips of advies. Soms worden er weleens dingen gedaan wat ik niet zo prettig vind en dan zeg ik dat ook wel. Maar dat zijn geen hele bijzondere dingen ofzo maar soms krijgt ze een snoepje teveel of iets teveel koffie uit opa´s koffiemok dan zeg ik er weleens wat van. Hoewel oma dan ook wel zegt ´he kees, niet doen joh ut jong kan straks niet meer slapen ´.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Ik maak me er trouwens ook niet zo snel druk om als er iets gebeurd wat ik zelf niet zou doen, hier lees ik soms dingen over (schoon) ouders en dan denk ik ik zou me er serieus niet druk om maken. Opa's en oma's doen andere dingen dan ouders en dat moet soms gewoon ook kunnen, scheelt ook veel ergernis bij mezelf.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Ouders of schoonouders?
» Buffetje voor ouders en schoonouders
» wat allemaal meenemen naar oppas (schoonouders/ouders)
» Schoonouders kerstkaart.
» Band met schoonouders
» Buffetje voor ouders en schoonouders
» wat allemaal meenemen naar oppas (schoonouders/ouders)
» Schoonouders kerstkaart.
» Band met schoonouders
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: