Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat niet qua avondeten kindje anderhalf

+6
Parisienne
PapillonRose
Thunder
kwak
Annemie
Flower_L
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat niet qua avondeten kindje anderhalf Empty Wat niet qua avondeten kindje anderhalf

Bericht  Flower_L zo 11 dec 2011 - 7:52

L is bijna anderhalf en eet vrijwel met de pot mee.

Laatst had mn moeder bruine bonensoep gemaakt, en zei iemand dag erop dat dat best zwaar is voor een kindje. ok...hij moest wel veel windjes laten daarna smile maar verder weinig van gemerkt.

We letten wel op zout en kruiden, en geen fastfood...maar verder eet hij eigenlijk alles.

Waar zijn jullie op deze leeftijd nog voorzichtig mee om te geven? Heb dan puur over avondeten.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat niet qua avondeten kindje anderhalf Empty Re: Wat niet qua avondeten kindje anderhalf

Bericht  Annemie zo 11 dec 2011 - 7:57

Flower_L schreef:L is bijna anderhalf en eet vrijwel met de pot mee.

Laatst had mn moeder bruine bonensoep gemaakt, en zei iemand dag erop dat dat best zwaar is voor een kindje. ok...hij moest wel veel windjes laten daarna smile maar verder weinig van gemerkt.

We letten wel op zout en kruiden, en geen fastfood...maar verder eet hij eigenlijk alles.

Waar zijn jullie op deze leeftijd nog voorzichtig mee om te geven? Heb dan puur over avondeten.

Onze zoon krijgt nog niet teveel frietjes, dan krijgt hij gewoon een potje als wij dat eten en shoarma of knakworsten ook niet (als wij dat als avondeten eten) , voor de rest krijgt hij alles, ook bruine bonen.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Wat niet qua avondeten kindje anderhalf Empty Re: Wat niet qua avondeten kindje anderhalf

Bericht  Annemie zo 11 dec 2011 - 7:58

Grappig trouwens, jouw kindje is 3 dagen ouder.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 8:02

Ik vermeed rond die leeftijd alleen nog maar zoveel mogelijk zout. Daarnaast wilde en wil ik nog steeds niet dat ze vlees eet als knakworstjes en dergelijk, daar vind ik de herkomst van nogal twijfelachtig. En trouwens ook geen heel zoet of vet eten, zoals pannenkoek met stroop of patat met mayo.

Ik gaf al heel vroeg gewoon alle normale, gezonde dingen. Ze at toen bijvoorbeeld ook gewoon Thais met de pot mee en dan zijn we niet zuinig met de pepers en kruiden, maar dat soort dingen heb ik dan weer nooit vermeden.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 8:22

Ik merk dat S. nog niet zo goed tegen prei, knoflook en ui kan. Ik gooi altijd best van dat tussen m'n miehoen, macaroni ed. Maar dan merk ik s'avonds dat hij best zeurderig wordt en hij lijkt dan een beetje last van zijn buikje te hebben. Nu gebruik ik van alles een beetje (en knoflook even niet meer) en dan kan hij er wel tegen. Bruine bonen kan hij wel goed verdragen. En heel pittig eten zoals Ajam Paniki krijgt hij ook niet. Dan krijgt hij gewoon hetzelfde maar dan zonder die pittige kruiden. En frietjes eet hij heel soms. Hij krijg dat wel van te voren een potje en krijgt daarna een paar frietjes en een klein stukje frikandel maar wel zonder mayonaise

Gast
Gast

Bericht  Flower_L zo 11 dec 2011 - 8:28

Annemie schreef:Grappig trouwens, jouw kindje is 3 dagen ouder.

dan ben jij op een zondag bevallen smile

Ik vind altijd wel leuk om te lezen wat kindjes doen/kunnen/mogen/etc van zelfde leeftijd als l.
2 maanden verschil bijvoorbeeld lijkt niets, maar kan voor die kleintjes zoveel uitmaken.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 8:30

Hier eet hij alles mee (20 maanden) ook friet met frikandel of kroket.. Hij wil echt niets anders meer dan dat wij hebben hoor!

Wel kook ik sinds hij mee eet zoutloos, friet bijv krijgt hij ook zonder zout of saus

Gast
Gast

Bericht  kwak zo 11 dec 2011 - 8:33

D. is 13 maand en ze eet altijd met ons mee.
als we patat/pizza/heel pittig eten krijgt ze eerst een potje en dan mag ze nog wat van ons mee eten of ik kook wat aparts voor haar maar meestal wil ze precies het zelfde als dat wij eten.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Thunder zo 11 dec 2011 - 8:39

Hier hebben ze vanaf 1 jaar alles gewoon meegegeten. Zout wel in een mindere mate, maar kuiden ed heb ik nooit gemeden. De 3 P's (patat, pizza en pannekoek) zijn hier niet eens zo gek op.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 8:41

alleen zout laat ik eruit en als ik voor haar opschep, dan probeer ik zo min mogelijk ui te pakken bij bv stamppot of spagetti ofzo.

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose zo 11 dec 2011 - 8:45

Ik eet zelf best gezond, dus in principe hoef ik niet op te letten of ze niet teveel junkfood naar binnen zou krijgen ofzo. Ik kook altijd zonder zout, dus daar hoef ik ook niet op te letten. Kruiden ben ik ook al zuinig mee :P

Ze eet hetzelfde als ik, en mocht ze ergens last van krijgen dan let ik daar in het vervolg op. Al zou ik niet weten wat, het is in elk geval nog niet voorgekomen. Scheelt ook dat ik niet veel ui, knoflook of bruine bonen eet, want dan krijgt mama ook last van de darmen laughcry

Verder krijgt ze gewoon frietjes als ik die eens eet op een uitzonderlijk moment. Maar dat zijn dan meer een paar hapjes omdat ze zo graag wil eten wat ik aan het eten ben.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 10:19

Rataplan schreef:Hier hebben ze vanaf 1 jaar alles gewoon meegegeten. Zout wel in een mindere mate, maar kuiden ed heb ik nooit gemeden. De 3 P's (patat, pizza en pannekoek) zijn hier niet eens zo gek op.

Hier precies hetzelfde.

Gast
Gast

Bericht  Parisienne zo 11 dec 2011 - 11:04

N. eet eigenlijk ook bijna alles mee, behalve echt heel pittige gerechten. Patat krijgt ze wel als wij dat eten, maar dan inderdaad zonder zout en geen mayonaise. Ook een stuk frikadel gaat er bij haar altijd goed in! Pannenkoek krijgt ze heel soms ook, maar dan ook zonder stroop/suiker. Ze vind het zo erg lekker, dus voorlopig nog niks extra's op dit eten.

Pizza eet ze ook met ons mee, maar ik maak de pizza zelf. Ik doe er dan lekker veel groenten op en dat vindt ze heerlijk!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Mamsie zo 11 dec 2011 - 11:08

Waarom geen mayonaise Parisienne?

Hier eet S nu bijna alles mee. Hij lust alles maar als wij bijvoorbeeld een keer shoarma eten nee dan krijgt hij toch wel wat anders. Verder let ik met zout wel op maar met kruiden verder niet.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Parisienne zo 11 dec 2011 - 11:20

Mamsie schreef:Waarom geen mayonaise Parisienne?
Omdat N. alleen patat al heerlijk vind. Ik vind het nu nog niet nodig om daar iets aan toe te voegen. Zodra ze het echt gaat begrijpen dan mag ze van mij best een klein beetje mayonaise, maar geen grote klodders op elk patatje.. wel met mate dus. Mayonaise (of andere saus) blijft toch 'ongezond'.

Ik kijk alleen niet echt uit naar het moment dat ze patat met saus gaat eten.. ben bang dat het een enorme smeer-/kliederboel gaat worden Rolling Eyes Hahah!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Mamsie zo 11 dec 2011 - 11:39

Oke ja ik dacht dat je het te vet zou vinden voor haar ofzo. Beetje vet is juist wel goed voor kinderen.
Tomaten ketchup is trouwens helemaal niet ongezond.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Bericht  Flip Fluitketel zo 11 dec 2011 - 15:04

Rataplan schreef:Hier hebben ze vanaf 1 jaar alles gewoon meegegeten. Zout wel in een mindere mate, maar kuiden ed heb ik nooit gemeden. De 3 P's (patat, pizza en pannekoek) zijn hier niet eens zo gek op.

+1 En wij zijn zelf niet gek op pizza, patat en pannenkoek en eten dat eigenlijk niet zo vaak.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 19:36

Hij krijgt gewoon alles. Wij koken sowieso niet met zout en als we patat halen dan is dat ook zoutloos.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 20:46

Ik lette nergens meer op en hier aten ze op die leeftijd al een tijdje volledig met de pot mee.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 20:47

Mamsie schreef:Oke ja ik dacht dat je het te vet zou vinden voor haar ofzo. Beetje vet is juist wel goed voor kinderen.
Rode sauzen zijn zelfs goed.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 20:57

Lieskuh schreef:
Mamsie schreef:Oke ja ik dacht dat je het te vet zou vinden voor haar ofzo. Beetje vet is juist wel goed voor kinderen.

Ik vind alleen dat er in de ketchup wel erg veel suiker zit.. tenminste die van heinz.

Gast
Gast

Bericht  Mamsie zo 11 dec 2011 - 21:00

Snoepy87 schreef:
Lieskuh schreef:

Ik vind alleen dat er in de ketchup wel erg veel suiker zit.. tenminste die van heinz.

Geen idee ik heb altijd biologische.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 21:00

Ja, maar hoeveel ketchup geef jij dan? Ik neem aan dat je geen enorme hoeveelheden geeft.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 21:01

Zit daar (veel ) suiker in? Wij willen nu andere gaan halen.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 21:02

Lieskuh schreef:Ja, maar hoeveel ketchup geef jij dan? Ik neem aan dat je geen enorme hoeveelheden geeft.

Niet zoveel, maar we schokken van de hoeveelheid suiker die er in zit. Wij eten zelf ook geregeld ketchup op bijvoorbeeld bij de tosti of op een broodje kaas. ( mijn vriend nog vaker haha)

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: