Avondeten...ik weet het niet meer!
+5
RiLiJu
PiP
Susan
love
PapillonRose
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Avondeten...ik weet het niet meer!
Mijn meisje eet sinds 3 weken 's avonds heel slecht. Of liever helemaal niet als het aan haar ligt. Ik weet niet meer wat ik eraan kan doen. Het is in elk geval niet zo dat ze geen honger heeft. Vorige week namelijk een keer getest en haar wat andere dingen gegeven voor 1x (toetje, rijstwafel) en dat at ze helemaal op. Dus de trek is er wel.. Wat ik haar ook geef, ze eet maar een paar hapjes of de mond gaat meteen 'op slot' zonder überhaupt te proeven. Terwijl ze elk ander ding wel eet, dus ze weet / voelt gewoon dat haar avondeten weer aan de beurt is.
Ik vind het nu te lang duren en als het maandag nog zo is ga ik even naat het inloopspreekuur van het CB.. Maar ik ben niet zo'n hele grote fan van het CB hier en wie weet heb ik wel wat over het hoofd gezien dus misschien heeft hier iemand nog tips?
Dit heb ik al geprobeerd:
- 1x bij het weigeren van avondeten toetjes en rijstwafel gegeven (om te testen of ze wel trek had en dit was zo)
- zowel potjes als zelfgemaakt aangeboden, ze hoeft het helaas allebei niet
- Helemaal gepureerd, gepureerd met stukjes en op de rapleymanier aangeboden, ook geen succes
- verschillende tijden geprobeerd met eten, helaas ook geen succes
- er een hele 'show' van maken met liedjes, gekke geluiden enz. Mevrouwtje lachen en als ik dan de lepel in haar mondje wil doen doet ze hem gauw dicht
- zoveel mogelijk verschillende soorten eten gegeven, lust ze bijvoorbeeld de ene dag iets minder graag dan is er de volgende dag weer een nieuwe kans met wat anders, maar ook haar favorieten van voorheen eet ze niet eens meer
- op verschillende plaatsen eten geven (kinderstoel, wipper, op schoot), ook dat maakt niks uit
- warm, lauw en koud aanbieden, temperatuur lijkt helaas ook niet uit te maken
- de tijd nemen, even eten proberen en dan weer even niks en even later weer proberen
Dus.. ik ben een beetje door de mogelijkheden heen die ik kan bedenken Ik wil er niet teveel een ding van maken voor haar, maar het begint me nu wel te frustreren dat ze wel kan eten, maar het om wat voor reden dan ook niet doet.
Ik vind het nu te lang duren en als het maandag nog zo is ga ik even naat het inloopspreekuur van het CB.. Maar ik ben niet zo'n hele grote fan van het CB hier en wie weet heb ik wel wat over het hoofd gezien dus misschien heeft hier iemand nog tips?
Dit heb ik al geprobeerd:
- 1x bij het weigeren van avondeten toetjes en rijstwafel gegeven (om te testen of ze wel trek had en dit was zo)
- zowel potjes als zelfgemaakt aangeboden, ze hoeft het helaas allebei niet
- Helemaal gepureerd, gepureerd met stukjes en op de rapleymanier aangeboden, ook geen succes
- verschillende tijden geprobeerd met eten, helaas ook geen succes
- er een hele 'show' van maken met liedjes, gekke geluiden enz. Mevrouwtje lachen en als ik dan de lepel in haar mondje wil doen doet ze hem gauw dicht
- zoveel mogelijk verschillende soorten eten gegeven, lust ze bijvoorbeeld de ene dag iets minder graag dan is er de volgende dag weer een nieuwe kans met wat anders, maar ook haar favorieten van voorheen eet ze niet eens meer
- op verschillende plaatsen eten geven (kinderstoel, wipper, op schoot), ook dat maakt niks uit
- warm, lauw en koud aanbieden, temperatuur lijkt helaas ook niet uit te maken
- de tijd nemen, even eten proberen en dan weer even niks en even later weer proberen
Dus.. ik ben een beetje door de mogelijkheden heen die ik kan bedenken Ik wil er niet teveel een ding van maken voor haar, maar het begint me nu wel te frustreren dat ze wel kan eten, maar het om wat voor reden dan ook niet doet.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Re: Avondeten...ik weet het niet meer!
Ik weet niet maar misschien dat ze tussen de middag wel warm wil eten?
Of maakt dat ook niet uit?
Of maakt dat ook niet uit?
love- Kletskop
- Aantal berichten : 1571
Punten : 1784
Registratiedatum : 18-11-10
Dat wil ze helaas ook niet Heb het op verschillende momenten op de dag geprobeerd, maar dan wil ze nog niet.
Ik zou bijna helemaal stoppen met avondeten geven, weer een fles invoeren en dan het even zo laten en na bijv. een week of misschien twee weer voorzichtig opbouwen. Maar voodat ik zulke maatregelen neem zal ik eerst wel even het CB bezoeken, wie weet hebben zij nog een advies (waar ik niet op reken ).
Ik zou bijna helemaal stoppen met avondeten geven, weer een fles invoeren en dan het even zo laten en na bijv. een week of misschien twee weer voorzichtig opbouwen. Maar voodat ik zulke maatregelen neem zal ik eerst wel even het CB bezoeken, wie weet hebben zij nog een advies (waar ik niet op reken ).
PapillonRose- Ratel
Wij hebben dit ook gehad toen onze dochter 9 maanden was, ze had ook al bijna een maand geen groente gegeten, ik ben het blijven aanbieden in stukjes, dat ze zelf kon pakken en dat werkte. Sinds dien zijn we helemaal van potjes af en wil ze alleen nog maar zelf eten.
Gast- Gast
Hier is het ook een regelrechte ramp, helaas geen tips van mijn kant. Ik denk dat het gewoon een periode is en dat het vanzelf wel weer goed komt
Gast- Gast
Probeer haar eens zelf te laten eten. X eet ook sinds aantal dagen heel slecht s avonds...vandaag zelf laten knoeien ging iets betee
Gast- Gast
Dat is hier ook verschillende keren aan de hand geweest.
De meeste baby's, peuters en keluters belanden diverse malen in deze fase.
De één houd het langer vol dan de ander.
De kleine van een vriendin van mij eet nu ook al een paar weken erg slecht. En zij is nu anderhalf.
Ik zou bij het CB eerst eens naar het weeguurtje gaan en kijken of ze ook daadwerkelijk afvalt.
Dat was bij H. namelijk niet eens het geval.
En als ze honger hebben, gaan ze echt vanzelf wel eten.
(Tenzij er echt iets anders aan de hand is natuurlijk)
H. haar langste periode dat ze er een potje van maakte was 4 weken.
De meeste baby's, peuters en keluters belanden diverse malen in deze fase.
De één houd het langer vol dan de ander.
De kleine van een vriendin van mij eet nu ook al een paar weken erg slecht. En zij is nu anderhalf.
Ik zou bij het CB eerst eens naar het weeguurtje gaan en kijken of ze ook daadwerkelijk afvalt.
Dat was bij H. namelijk niet eens het geval.
En als ze honger hebben, gaan ze echt vanzelf wel eten.
(Tenzij er echt iets anders aan de hand is natuurlijk)
H. haar langste periode dat ze er een potje van maakte was 4 weken.
Gast- Gast
Ik zou proberen haar gedurende de dag iets meer te geven, een stukje extra fruit, misschien wat extra brood, een extra gezond tussendoortje, zodat je je zelf in ieder geval niet druk maakt dat ze te weinig eet en zij het niet herkent als alternatief voor het avondeten. Vervolgens zou ik haar gewoon iedere avond haar avondeten en toetje aanbieden en proberen het een tijdje los te laten.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ja, dat is een goed idee Hazeltje! Ik ga eerst maar eens naar het weeguurtje om te kijken hoe ze op het moment groeit.
Verder eet en drinkt ze gelukkig wel de hele dag goed, en 's avonds gaat na het beetje avondeten dat ze soms eet wel haar toetje erin.
Ook een goede tip Susan, ik probeer overdag eens te kijken of ik haar tussendoor nog wat extra gezonde dingetjes aan kan bieden.
En dan te bedenken dat zij zich zelf helemaal niet drukt maakt om het eten, en ik soms helemaal in de stress schiet ervan
Verder eet en drinkt ze gelukkig wel de hele dag goed, en 's avonds gaat na het beetje avondeten dat ze soms eet wel haar toetje erin.
Ook een goede tip Susan, ik probeer overdag eens te kijken of ik haar tussendoor nog wat extra gezonde dingetjes aan kan bieden.
En dan te bedenken dat zij zich zelf helemaal niet drukt maakt om het eten, en ik soms helemaal in de stress schiet ervan
PapillonRose- Ratel
Hier ook vaak van die periode`s.
Bij mij heeft een periode geholpen dat ik haar eerst dwong om een hapje te nemen, dus in de houdgreep en laten proeven(ze vertikte het om te proeven) en dan at ze de hele portie op... Ik weet dat sommigen het verkeerd vinden, maar dit hielp voor ons wel. Daarna hielp het dat ze zelf mocht eten, maar dit werkt dus ook niet meer.
Het is elke keer zoeken wat en hoeveel ze wil eten.
De ene keer lust(wil) ze dingen wel en de andere vertikt ze het weer om te proeven.
Ik heb het maar opgegeven, bied haar elke keer wel gewoon haar eten aan en laat haar eten wat ze wil(nooit veel) en geef haar extra vitamines.
Ik ben nu al blij als ze al iets eet ipv helemaal niks!
Nu is het bij jou natuurlijk nog niet zover en grote kans dat het gewoon een periode is.
Heb niet echt nuttige tips dus...
Bij mij heeft een periode geholpen dat ik haar eerst dwong om een hapje te nemen, dus in de houdgreep en laten proeven(ze vertikte het om te proeven) en dan at ze de hele portie op... Ik weet dat sommigen het verkeerd vinden, maar dit hielp voor ons wel. Daarna hielp het dat ze zelf mocht eten, maar dit werkt dus ook niet meer.
Het is elke keer zoeken wat en hoeveel ze wil eten.
De ene keer lust(wil) ze dingen wel en de andere vertikt ze het weer om te proeven.
Ik heb het maar opgegeven, bied haar elke keer wel gewoon haar eten aan en laat haar eten wat ze wil(nooit veel) en geef haar extra vitamines.
Ik ben nu al blij als ze al iets eet ipv helemaal niks!
Nu is het bij jou natuurlijk nog niet zover en grote kans dat het gewoon een periode is.
Heb niet echt nuttige tips dus...
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Ik zou het een beetje los proberen te laten.
Ik snap je gevoel heel goed hoor. Mijn dochter heeft meer dan een half jaar geen avondeten gehad.
Ik werd in het begin gek, precies wat jij omschrijft. Heb er echt alles aan gedaan om er ook maar wat in te krijgen, maar mevrouw hoefde het echt niet.
Verder at ze alles goed, maar het avondeten was elke keer een moment van stress.
Na een aantal weken heb ik het maar zo gelaten. Ik schotelde haar wel elke keer gewoon eten voor. At ze wel, was het heel leuk, at ze niet, ook prima.
Ik moet zeggen dat het stressniveau gelijk een stuk daalde. Wel zo fijn, want er in proppen kan je het toch niet.
Ze heeft het een mooie tijd vol gehouden, maar tegenwoordig eet ze weer prima.
Ik gaf haar wat Suzan ook zegt wel extra gezonde dingen tussendoor en extra vitaminepilletjes.(Die vond ze dan weer heerlijk, haha)
Ik zou me er niet zo heel veel zorgen over maken, als ze verder wel goed eet en gewoon blijft groeien.
Ik snap je gevoel heel goed hoor. Mijn dochter heeft meer dan een half jaar geen avondeten gehad.
Ik werd in het begin gek, precies wat jij omschrijft. Heb er echt alles aan gedaan om er ook maar wat in te krijgen, maar mevrouw hoefde het echt niet.
Verder at ze alles goed, maar het avondeten was elke keer een moment van stress.
Na een aantal weken heb ik het maar zo gelaten. Ik schotelde haar wel elke keer gewoon eten voor. At ze wel, was het heel leuk, at ze niet, ook prima.
Ik moet zeggen dat het stressniveau gelijk een stuk daalde. Wel zo fijn, want er in proppen kan je het toch niet.
Ze heeft het een mooie tijd vol gehouden, maar tegenwoordig eet ze weer prima.
Ik gaf haar wat Suzan ook zegt wel extra gezonde dingen tussendoor en extra vitaminepilletjes.(Die vond ze dan weer heerlijk, haha)
Ik zou me er niet zo heel veel zorgen over maken, als ze verder wel goed eet en gewoon blijft groeien.
RiLiJu- Prater
- Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11
Mijn dochter doet sinds kort echt precies hetzelfde! Echt een draak is het, want ze kon zo onwijs goed eten!! Nu doet ze gewoon haar kaken stijf op elkaar en trekt ze een blik van 'je krijgt er lekker toch niks in zo'. Een paar happen kan ik er nog stiekem in krijgen met wat afleiding, maar meer werk maak ik er niet van hoor. Het zal wel weer een fase zijn en ze krijgt verder genoeg binnen. Als zij dus niet (of weinig) wil eten, dan komt dat vast vanzelf weer.
Flemy- Prater
- Aantal berichten : 516
Punten : 552
N. zeurt met vlagen ook met z'n avond eten. Ik maak er zelf geen stampij van, want dat werkt averechts.
Hij kan een boterham krijgen als hij z'n potje niet wil en anders niets. Eet hij niets, krijgt hij voor hij naar bed gaat wel een flesje warme melk. Na een paar weken af en toe wel iets warms eten 's avonds, maar meer niks of broodje, ging hij weer gewoon mee - eten.
Als je kindje wel rijstewafels eet, geef je dat toch een tijdje? Desnoods met een plakje kaas of iets anders..
Hij kan een boterham krijgen als hij z'n potje niet wil en anders niets. Eet hij niets, krijgt hij voor hij naar bed gaat wel een flesje warme melk. Na een paar weken af en toe wel iets warms eten 's avonds, maar meer niks of broodje, ging hij weer gewoon mee - eten.
Als je kindje wel rijstewafels eet, geef je dat toch een tijdje? Desnoods met een plakje kaas of iets anders..
SparklingEyes- Prater
- Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Hier sinds een paar maanden precies hetzelfde probleem. Brood, fruit geen probleem maar avondeten echt een ramp. Ik laat het nu maar gaan, hij krijgt wat wij eten en anders niets. Meneer snapt dit overigens erg goed..hij zegt naan?? (banaan) jaja naan en maar ja knikken.
Gisteren zei ik tegen hem nu ga je gewoon eerst een hapje proeven. Meneer kijkt me aan doet zijn mond open en proeft....de kleine aap weet precies wat ik bedoel...
Gisteren zei ik tegen hem nu ga je gewoon eerst een hapje proeven. Meneer kijkt me aan doet zijn mond open en proeft....de kleine aap weet precies wat ik bedoel...
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Printje schreef:Hier sinds een paar maanden precies hetzelfde probleem. Brood, fruit geen probleem maar avondeten echt een ramp. Ik laat het nu maar gaan, hij krijgt wat wij eten en anders niets. Meneer snapt dit overigens erg goed..hij zegt naan?? (banaan) jaja naan en maar ja knikken.
Mooi he, kinderen
SparklingEyes- Prater
- Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Oh ja en zelf laten eten werkt hier ook nog wel met zo'n 3 stukjes. Daarna heeft ze door dat ze eet () en stopt ze er dus weer mee, maar die paar stukken zijn dan wel heel interessant en heeft ze zo dus mooi wel binnen.
Flemy- Prater
Klinkt heel erg bekend, het is hier ruim 4,5 maand ook zo gegaan, totdat we erachter kwamen dat mevrouw niet wilde eten als er ergens harde stukjes in zitten. Nu puren we alles voor d'r en ze eet weer. Maar zo te lezen heb je dat al geprobeerd (ik had er nooit bij nagedacht ze at het eerder wel namelijk). Wij hebben de strijd snel opgegeven, want eten moet wel leuk blijven. At ze wel (pasta met vis/ ham en kaas) dan was het prima, at ze niet dan was het ook goed. Als ze dan niet goed gegeten had, kreeg ze een papfles voor het slapen i.p.v. een "gewone" fles. Ook krijgt ze vitamines in de vloeibare variant. Succes!
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
'Gelukkig' ben ik dus niet de enige met dit probleem. Zal voor de zekerheid ook eens gaan kijken voor vloeibare vitamines, goed idee om dat ook achter de hand te hebben als het zo blijft gaan.
En dan zit er zo te lezen niks anders op dan afwachten en ondertussen gewoon blijven aanbieden. En als ze niet wil, dan maar niet (hopelijk kan ik dat ook echt zo makkelijk relativeren als ik haar eten geef). En zelf laten eten zal ik ook eens wat vaker proberen. Tot nu toe speelde ze dan met het eten en deed er verder niks mee Maargoed, wie weet krijgt ze het wel door en eet ze dan beter. Of het is inderdaad een fase en dan maar afwachten tot wanneer dit duurt.
Helaas kunnen ze nog niet praten in dit soort gevallen, ben wel benieuwd wat ze hier zelf over te vertellen zou hebben
En dan zit er zo te lezen niks anders op dan afwachten en ondertussen gewoon blijven aanbieden. En als ze niet wil, dan maar niet (hopelijk kan ik dat ook echt zo makkelijk relativeren als ik haar eten geef). En zelf laten eten zal ik ook eens wat vaker proberen. Tot nu toe speelde ze dan met het eten en deed er verder niks mee Maargoed, wie weet krijgt ze het wel door en eet ze dan beter. Of het is inderdaad een fase en dan maar afwachten tot wanneer dit duurt.
Helaas kunnen ze nog niet praten in dit soort gevallen, ben wel benieuwd wat ze hier zelf over te vertellen zou hebben
PapillonRose- Ratel
Ik zou er niet teveel aandacht aan besteden anders kom je in een strijd terecht die je nooit kunt winnen.
eten aan blijven bieden en misschien tussendoor wat meer gezonde dingen zoals extra fruit en ook gewoon een toetje geven.
Ik weet hoe moeilijk het is om los te laten maar ze gaan echt vanzelf weer eten.
eten aan blijven bieden en misschien tussendoor wat meer gezonde dingen zoals extra fruit en ook gewoon een toetje geven.
Ik weet hoe moeilijk het is om los te laten maar ze gaan echt vanzelf weer eten.
Gast- Gast
Vanavond weer weigeren. Uiteindelijk met allerlei fratsen helft erin gekregen. Daarna yoghurt met stukje nectarine....smullen. Dus ik tussendoor onopvallend lepel avondeten...kokhazen en uitspugen. Daarna weer hap yoghurt...weer smullen. Kieskeurig dus. Heb opgelost door avondeten lichtelijk door yoghurt te roeren en daar trapte ie in...
Hij daht mama slim af te zijn hihi
Hij daht mama slim af te zijn hihi
Gast- Gast
Haha, dat heb ik ook al eens geprobeerd ivax! Dan at ze lekker yoghurt, dan een hap avondeten en dat wilde ze weer niet, dan weer yoghurt en dat was wel weer goed, etc.
Vanavond heeft ze voor het eerst in drie weken best aardig gegeten, het kan dus nog wel! Maar ik hoop nog maar niet te hard, de kans is groot dat het eenmalig is. Dat hoop ik natuurlijk niet, maar we zullen zien.
Vanavond heeft ze voor het eerst in drie weken best aardig gegeten, het kan dus nog wel! Maar ik hoop nog maar niet te hard, de kans is groot dat het eenmalig is. Dat hoop ik natuurlijk niet, maar we zullen zien.
PapillonRose- Ratel
Hier gisteravond ook een succes
Ik dacht, n.a.v. wat ik hier las, ik pureer het weer eens. Kijken wat ze dan doet.. Nou ze heeft het hele bordje leeg gegeten! Terwijl ze dus gewoon brood en fruit in stukjes eet. Draakje!
Ik dacht, n.a.v. wat ik hier las, ik pureer het weer eens. Kijken wat ze dan doet.. Nou ze heeft het hele bordje leeg gegeten! Terwijl ze dus gewoon brood en fruit in stukjes eet. Draakje!
Flemy- Prater
Soortgelijke onderwerpen
» Ik weet het even niet meer (veel huilen, niet willen eten)
» Werken of niet? Ik weet het niet meer...
» ik weet het niet meer
» Ik weet het even niet meer!
» bv ik weet het even niet meer
» Werken of niet? Ik weet het niet meer...
» ik weet het niet meer
» Ik weet het even niet meer!
» bv ik weet het even niet meer
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: