Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waar ligt jullie grens

+31
boekenwurm83
Error
Esperanza
Rush
silly-one
Ella
Rovine
Roxi3
Bacio
Jeanette
Tania
girli
TGR
Alex
SarahKey
Coco
Zininzon
Herfstblaadjes
Arwyn
Lady1984
Oasis
Evalynn
Susan
Blond
rapa nui
Linnie1985
Suus
Pompoen
Vanilla Queen
Ibbeltje
Marin
35 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Waar ligt jullie grens - Pagina 3 Empty Re: Waar ligt jullie grens

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 9:39

Ik forum alleen op de laptop, en heeeeeel soms kijk ik wel eens via de telefoon van mijn vriend, ik heb zelf geen smartphone. Als ik thuis ben staat de laptop wel regelmatig aan.

Ik heb zelf geen smartphone. Mijn telefoon staat meestal op stil en ik draag m niet bij me als ik thuis ben, neem m wel altijd mee als ik naar buiten ga.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar ligt jullie grens - Pagina 3 Empty Re: Waar ligt jullie grens

Bericht  Tania zo 11 dec 2011 - 9:43

Ik zit alleen op het forum als ik op de bank met de laptop zit. De laptop neem ik nooit mee naar de wc ofzo, heel zelden als ik niet kan slapen neem ik hem mee naar boven.

Mijn telefoon slingert altijd ergens rond. Als ik alleen weg ga dan probeer ik hem mee te nemen maar de helft van de tijd vergeet ik hem alsnog. Telefoontjes en smsjes worden dan ook lang niet altijd meteen beantwoord omdat ik het vaak niet hoor en soms pas een paar dagen later ontdek. Ik kan er wel mee op internet maar dat doe ik ook bijna nooit, wel is gebruikt om te kijken hoe laat de volgende bus ging maar verder niet.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar ligt jullie grens - Pagina 3 Empty Re: Waar ligt jullie grens

Bericht  Jeanette zo 11 dec 2011 - 9:55

Ik forum alleen op mijn laptop. En die is vrij lastig mee te nemen naar de wc enzo haha. :P Ik ben niet erg verslaafd aan mijn laptop. Ik gebruik deze eigenlijk alleen waar ie voor bestemd is en ga alleen op internet als ik even wat moet checken op mijn mobiel.

Een van mijn vriendinnen zit echt, maar dan ook echt overal aan haar telefoon. Prima dat je dat doet, maar niet als je met vriendinnen uit eten bent of iets met hen doet. Ik vind dat zo onbeschoft. Ik en een andere vriendin hebben haar er ook op aangesproken dat dit echt gruwelijk irritant en best wel onbeschoft is. Natuurlijk mag je wel op je telefoon kijken, maar niet de hele tijd achter elkaar.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar ligt jullie grens - Pagina 3 Empty Re: Waar ligt jullie grens

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 9:56

Hoe kan je van onder de douche forummen? scratch

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar ligt jullie grens - Pagina 3 Empty Re: Waar ligt jullie grens

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 9:57

Ik doe alles op mijn gsm want ik heb geen internet met dank aan Ziggo. Maar opnemen doe ik amper. Hij staat meestal op stil. Wanneer mijn gezelschap zijn gsm gaat beantwoorden ben ik weg. Komop zeg, hoe aso. Niemand is onmisbaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar ligt jullie grens - Pagina 3 Empty Re: Waar ligt jullie grens

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 10:01

Forummen doe ik niet zoveel op mijn telefoon, want ik vind dat irritant.

Ik zeg wel altijd als ik een grote boodschap moet doen op de wc dat ik even ga facebooken. :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar ligt jullie grens - Pagina 3 Empty Re: Waar ligt jullie grens

Bericht  Bacio zo 11 dec 2011 - 10:11

's nachts staat mn telefoon uit, op vakantie neem ik geen telefoon mee. Ik ben dan gewoon een paar weken onbereikbaar.

Overdag op werk staat mn prive telefoon op stil en die bekijk ik misschien 1x in de 1 a 2 uur eens. Internet gebruik ik eigenlijk alleen op mn laptop. Op mn telefoon whatsapp ik weleens en speel ik een spelletje als ik ergens moet wachten, maar verder niet.Als ik met vrienden ben zit mn telefoon ook in mn tas en kijk ik er alleen op als ik 2x achter elkaar gebeld wordt. (dan zal t wel belangrijk zijn).

Het lijkt me heel vervelend zo verbonden te zijn met je telefoon/internet de gehele tijd. Ervaren jullie dat niet als een beperking? Heb je t idee dat je dingen mist om je heen omdat je zo gefocust bent op je mobiel/internet? Met jullie bedoel ik dan degene die op de wc, in de bus etc etc

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar ligt jullie grens - Pagina 3 Empty Re: Waar ligt jullie grens

Bericht  Roxi3 zo 11 dec 2011 - 10:12

Ik heb internet op mijn telefoon dat gebruik ik vooral tijdens het reizen, in bed, tijdens een saaie les en ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel eens wat sites op mijn mobiel check tijdens een suffe verjaardag. Mijn ipad of laptop gebruik ik vooral thuis op de bank maar ik neem ze ook wel eens mee naar de wc als ik iets leuks aan het lezen ben. Het forum bekijken doe ik trouwens op alledrie, op mijn mobiel plaats ik alleen minder snel berichten.
Mijn mobiel staat 24 uur per dag aan en gaat ook mee op vakantie.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar ligt jullie grens - Pagina 3 Empty Re: Waar ligt jullie grens

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 10:18

Ik vind forummen vanaf mijn telefoon best fijn, dus onder de douche een bericht tikken is niet zo lastig toch? Gewoon je telefoon niet onder de straal houden. Of het nodig is, is weer een heel andere discussie natuurlijk Waar ligt jullie grens - Pagina 3 827601

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar ligt jullie grens - Pagina 3 Empty Re: Waar ligt jullie grens

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 10:31

Wooo, serieus? Hahaha, dat vind ik echt grappig Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar ligt jullie grens - Pagina 3 Empty Re: Waar ligt jullie grens

Bericht  Coco zo 11 dec 2011 - 10:33

Susan schreef:Wat is er nou verstikkend aan een telefoon, ik snap dat nooit. Ik zou het eerder verstikkend vinden als ik 'm de hele tijd op uit, stil, trilstand, et cetera moest zetten om te zorgen dat ik er niet de hele dag mee bezig ben. Je bent er toch zelf bij wat je doet?

Ik hoef hem echt niet op stil te zetten om te zorgen dat ik er niet de hele dag mee bezig ben. Mijn tel interesseert mij weinig. Maar omdat ik geen zin heb om de hele dag door bij elke zin een ping of tril melding te krijgen, vind dat vreselijk irritant. Verstikkend omdat veel mensen denken dat iedereen de hele dag tijd heeft om te antwoorden en je joehoeee, hallooo? berichten krijgt als je niet snel genoeg antwoordt.

Sowieso sinds de smartphone lijken mensen flink verslaafd, in de stad is 1/3 mrt zijn tel bezig, om over sociale gelegenheden nog maar niet te spreken.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar ligt jullie grens - Pagina 3 Empty Re: Waar ligt jullie grens

Bericht  Coco zo 11 dec 2011 - 10:34

Smikkell schreef:Ik vind forummen vanaf mijn telefoon best fijn, dus onder de douche een bericht tikken is niet zo lastig toch? Gewoon je telefoon niet onder de straal houden. Of het nodig is, is weer een heel andere discussie natuurlijk Waar ligt jullie grens - Pagina 3 827601
Laughing Hoezo verslaafd? Laughing
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar ligt jullie grens - Pagina 3 Empty Re: Waar ligt jullie grens

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 10:38

Ik gebruik de laptop/iPad alleen aan tafel of op de bank. Smartphone heb ik niet, alleen een simpel mobieltje, dus internet ik sowieso niet mee. Hij gaat wel mee naar de slaapkamer 's nachts, maar dat is omdat ik geen vaste telefoon heb en voor noodgevallen wel altijd bereikbaar wil zijn. Ik neem verder altijd wel de telefoon op als ik in de gelegenheid ben en probeer meestal binnen 24 uur terug te sms'en.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar ligt jullie grens - Pagina 3 Empty Re: Waar ligt jullie grens

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 13:30

Ik laat mijn mobiel wel eens dagenlang slingeren zonder erop te kijken (wel sporadisch tegenwoordig) en ik doe er gerust een paar dagen over een sms te beantwoorden. Ik neem trouwens de telefoon uberhaupt niet op als ik andere dingen te doen heb, zoals bijvoorbeeld eten of als ik bezoek heb (soms ook wel, maar niet als ik geen zin heb).

Ik internet alleen achter de laptop.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar ligt jullie grens - Pagina 3 Empty Re: Waar ligt jullie grens

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 13:34

Het verklaart wel waarom ik zoveel online ben, zoveel post en toch ook nog andere dingen er naast doe.

Ik kwam op dit topic nadat ik de afwas aan het doen was, vrij laat, en het dus niet geschikt was om mijn muziek harder te zetten. Ik zette de laptop op mijn oven om via oordopjes muziek te luisteren tijdens het afwassen en daar kwam forummen tussendoor, toen die laptop daar toch stond. Het maakt het afwassen wel veel leuker Waar ligt jullie grens - Pagina 3 166342

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar ligt jullie grens - Pagina 3 Empty Re: Waar ligt jullie grens

Bericht  Blond zo 11 dec 2011 - 20:42

Susan schreef:Wat is er nou verstikkend aan een telefoon, ik snap dat nooit. Ik zou het eerder verstikkend vinden als ik 'm de hele tijd op uit, stil, trilstand, et cetera moest zetten om te zorgen dat ik er niet de hele dag mee bezig ben. Je bent er toch zelf bij wat je doet?

Ik vind een gsm niet verstikkend. Maar wel bijzonder irritant als mensen in gezeldschap hun gsm blijkbaar veel interessanter vinden dan de persoon waarmee ze weg zijn. Ik vind het dan ook heel vervelend als mensen hun gsm op tafel leggen en er veel mee bezig zijn en elke sms/whatsapp/telefoontje moeten beantwoorden.

Ik vind het wel een verschil als je kinderen hebt, dan kan ik me voorstellen dat je bereikbaar wil zijn. Of in geval van een sterfgeval in de familie of zoiets. Maar anders niet. Niemand is voor een paar uurtjes onmisbaar.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar ligt jullie grens - Pagina 3 Empty Re: Waar ligt jullie grens

Bericht  Rovine zo 11 dec 2011 - 20:59

Mijn telefoon staat meestal op stil. Op mijn werk mag hij in principe aan staan met geluid, maar ik schrik daar altijd een beetje van in zo'n stille kamer en voel me een tikkeltje opgelaten dan. Meestal vergeet ik hem dan weer aan te zetten, dus 90% van de tijd merk ik het niet als ik gebeld word. Als ik het zie bel ik meestal de avond erna, als het me uitkomt terug. Als het belangrijk is zullen ze wel vaker bellen lijkt me.
Forummen doe ik op mijn ipad en laptop. Beide komen het huis eigenlijk niet uit, laptop eigenlijk alleen maar op de bank. Ipad gaat tegenwoordig wel mee naar bed. 's ochtends blijf ik anders snoozen, nu pak ik dat ding erbij zodat ik in elk geval mijn ogen alvast open heb.
SMSen in gezelschap doe ik zelden omdat ik dus de geluidjes niet hoor. Als het gezellig is kom ik meestal niet op het idee op mijn telefoon te kijken, tenzij ik iets verwacht.
Ik heb een aantal jaar een spel gespeeld wat 24/7 doorgaat. Daar verwachtte men echt van je dat je om de paar uur je berichten las en wanneer ze gelezen waren direct antwoord. Dat ervoer ik wel als verstikkend omdat het om een fucking spelletje ging. Voor je plezier. Misschien geniet ik er daarom des te meer van nu onbereikbaar te zijn.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar ligt jullie grens - Pagina 3 Empty Re: Waar ligt jullie grens

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 21:24

Ik krijg bijna nooit smsjes en als ik gebeld wordt, mis ik het telefoontje de helft van de keren, omdat ik dat ding altijd op stil heb..
Gisteren nog, een collega waar ik mee carpool had mij 3 x geprobeerd te bellen om te zeggen dat hij weer beter was en ik weer mee kon rijden.
Hij belde om 12 uur, om 6 uur en om 8 uur. Om half 10 kijk ik even op mijn mobiel, zie ik dat ik 3 gemiste gesprekken heb laughcry Ik had mijn telefoon op stil staan. (was 's ochtends naar een doopdienst geweest, en was na de tijd vergeten mijn tel. weer op geluid te zetten).
Dat geeft dus al aan dat ik eigenlijk helemaal niet met dat ding bezig ben, ik kijk er niet vaak op en gebruik 'm alleen als ik 'm nodig heb.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar ligt jullie grens - Pagina 3 Empty Re: Waar ligt jullie grens

Bericht  Ella zo 11 dec 2011 - 21:51

Ik kan mijn telefoon makkelijk links laten liggen. Ik heb er dan ook geen internet op dus dat zal schelen. Als ik vrij ben kijk ik wel een paar keer per dag naar mijn mail, forum, hyves enz. Maar er kan gerust een dag voorbij gaan dat ik niet internet.

Ik kan me wel heel erg storen aan vrienden die echt met hun mobiel getrouwd zijn. Ben je gezellig wat drinken, op een verjaardag of wat dan ook. Altijd zijn ze met hun mobiel bezig. Vind het erg ongezellig
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar ligt jullie grens - Pagina 3 Empty Re: Waar ligt jullie grens

Bericht  silly-one zo 11 dec 2011 - 21:54

Zonder mijn telefoon ga ik eigenlijk de deur niet meer uit, behalve als ik ga hardlopen.
Mijn telefoon heeft alleen WIFI en als ik ergens alleen zit ( zoals de trein) en er is WIFI dan zit ik wel op FB of i.d. Niet op het forum, want op één of andere manier kan ik dan niet posten.
Verder heb ik nog een vaste computer en geen laptop dus internetten doe ik eigenlijk achter mijn bureau. Bij mijn ouders heb ik wel een laptop, maar ook daar zit ik dan aan tafel achter en zelden op de bank met dat ding op schoot.

silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar ligt jullie grens - Pagina 3 Empty Re: Waar ligt jullie grens

Bericht  Rush zo 11 dec 2011 - 22:09

Ik neem niks mee naar de WC of douche, maar ik check soms de social media wel even op een verjaardag, maar alleen als het mensen van mijn leeftijd zijn, bij m`n oma doe ik dat niet.

M'n telefoon staat wel altijd aan, maar `s nachts aan de lader zodat er alleen geluid uit komt als ik wordt gebeld, bij berichtjes krijg ik dan geen geluid, handig zo!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar ligt jullie grens - Pagina 3 Empty Re: Waar ligt jullie grens

Bericht  Esperanza zo 11 dec 2011 - 22:27

Ik heb geen smartphone. Ik heb m'n telefoon meestal bij me (tenzij ik 'em vergeet en dat gebeurd nog wel eens). Ik heb m'n telefoon ook altijd aan staan. Als ik gebeld word en ik ben in de gelegenheid om op te nemen dan doe ik dat. Als ik met iemand heb afgesproken kjik ik af en toe op m'n telefoon als ik een belangrijk smsje heb stuur ik meteen terug anders na die tijd. Met bellen hetzelfde. Telefoon gaat ook mee naar bed, voornamelijk voor de wekker. Maar ook omdat ik bereikbaar wil zijn voor als er iets aan de hand is.

Internetten doe ik alleen op m'n laptop of op m'n werk. Het forum kijk ik bijna elke dag wel op zowel m'n laptop als op m'n werk. M'n laptop staat op de salontafel en ik gebruik 'em eigenlijk altijd op de bank.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar ligt jullie grens - Pagina 3 Empty Re: Waar ligt jullie grens

Bericht  Error zo 11 dec 2011 - 22:28

Als ik thuisben staat mijn laptop bijna altijd aan, ook voor muziek en ed, en ben op het moment vrij veel voor m'n studie bezig en dat moet helaas ook via mijn laptop. Daarom lees ik hier wel vrij veel, maar ook veel op fb. Telefoon staat ook vaak wel aan thuis, wil niet zeggen dat ik overal zo snel op reageer. We hebben met vriendinnen een groepswhatssapp, soms reageer ik gelijk en soms ook uren niet.
's nachts staat mijn telefoon op stil en ligt ie aan de lader. (wel op mijn slaapkamer want het is ook mijn wekker haha)

Op het werk kijk ik nooit op mijn telefoon eigenlijk, heel soms in de nachtdienst eventjes. Mocht er echt een spoedgeval zijn ofzo weten ze mijn werknummer ook wel en ben ik daar ook te bereiken.

Neem mijn telefoon niet mee onder de douche, toilet heel soms maar dan moet ie wel toevallig in mijn broekzak of zak van mijn vest ofzo zitten. Niet dat ik hem bewust meeneem :P
Error
Error
Prater
Prater

Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar ligt jullie grens - Pagina 3 Empty Re: Waar ligt jullie grens

Bericht  boekenwurm83 zo 11 dec 2011 - 22:57

Als ik in gezelschap ben dan beantwoord ik geen smsjes, ik vind het ook echt irritant als anderen dat wel doen. Als het nou een belangrijk smsje is dan heb ik er wel begrip voor, maar mensen die gewone smsjes gaan beantwoorden terwijl ze bij ons bezoek zijn, dat vind ik eigenlijk best wel onfatsoelijk. Net zoals het beantwoorden van een oproep en dan een lang gesprek voeren.
Zekere met die i-phones en zo van tegenwoord, zie je toch steeds meer dat mensen continu met hun telefoon zitten te spelen en checken.
Misschien komt het ook wel omdat ik er echt niks mee heb en een samsung heb van 10 euro Very Happy
boekenwurm83
boekenwurm83
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 681
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar ligt jullie grens - Pagina 3 Empty Re: Waar ligt jullie grens

Bericht  Susan zo 11 dec 2011 - 23:01

Als iemand bij mij is en een keer even snel een smsje of kort een telefoontje beantwoordt dan vind ik dat echt geen probleem. Ik vind dat sommige mensen wel weer een beetje doorslaan naar de andere kant en daar heel krampachtig over doen. Lange telefoongesprekken voeren of de hele tijd heen en weer geen zitten sms'en vind ik wel wat anders, maar je hoeft bij mij niet je telefoon uit te zetten of zo, dat vind ik echt overdreven.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar ligt jullie grens - Pagina 3 Empty Re: Waar ligt jullie grens

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum