Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sexueel getinte opmerkingen op de werkvloer, waar ligt voor

+6
Twellie
Laurientje
Urban Naked
Pineco
Rush
marjoleinnn
10 plaatsers

Ga naar beneden

Sexueel getinte opmerkingen op de werkvloer, waar ligt voor  Empty Sexueel getinte opmerkingen op de werkvloer, waar ligt voor

Bericht  Laurientje do 2 mei 2013 - 23:29

jou de grens?

Ik werk in de ouderenzorg en gisteravond was ik aan het werk, ik kwam bij een client en voerde een gesprekje met deze man, uiteindelijk kreeg ik de vraag of ik kinderen had waarop ik antwoordde: ja twee, toen vroeg hij naar de geslachten dus ik zei dat ik een zoon en een dochter had toen zei hij: oh nou dan ken jij alle sex standjes dus al wel, toen ik klaar was met de zorg en weg wilde gaan zei hij: ga maar lekker naar huis dan kun je je man gaan verwennen..
Haha hierom kan ik dus wel lachen en dit doet mij niet zoveel

Maar ik ben ik ook wel eens weggelopen bij een client die meerdere malen vroeg of ik hem wilde bevredigen en vervolgens mijn hand naar zijn geslachtsdeel te brengen

het gaat bij bovenstaande cliënten wel om personen die gewoon nog goed bij de tijd zijn.

Waar ligt voor jullie de grens? Nog praktijk voorbeelden?
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Sexueel getinte opmerkingen op de werkvloer, waar ligt voor  Empty Re: Sexueel getinte opmerkingen op de werkvloer, waar ligt voor

Bericht  marjoleinnn do 2 mei 2013 - 23:42

Bij mij in de praktijk zijn nog niet van die letterlijke dingen gezegd. Laatst was ik wel bij een client die zei 'Goedzo, kom maar lekker dicht bij me zitten, je weet nooit waar dat goed voor is!' Toen heb ik gewoon geantwoord met: 'Nou ik denk niet dat dat ergens goed voor gaat zijn'. En toen zei hij dat het ook maar een grapje was.
Deze client maakt vaker van dat soort opmerkingen, zo heeft hij ook weleens gezegd toen er een collega mee naar hem was en hij haar even wat ging laten zien 'Pas maar op hoor, als je haar kwijt bent heb ik dr mee naar bed genomen'. Vaak door een bepaalde manier van antwoorden stopt hij er wel mee.
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Sexueel getinte opmerkingen op de werkvloer, waar ligt voor  Empty Re: Sexueel getinte opmerkingen op de werkvloer, waar ligt voor

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 23:44

Dat jij het ok vindt maakt nog niet dat die opmerkingen ok zijn, die zijn ver over de grens, en ipv erom te lachen zou ik dergelijke heren duidelijk maken dat dit ongepast is, want ze zullen dit anders ook bij collega's van jou doen, die het misschien wel erg vinden. Dit kan gewoon niet, ook niet als jij het wel grappig vindt.

Op mijn werk komen zelden directe opmerkingen voor, dat durven ze niet, ik krijg wel veel toespelingen naar mijn hoofd, en die kap ik af, al kan ik best een grapje hebben. Mar het hangt heel af van wie, een man met een zedendelict daar pik ik niets van, iemand waarmee ik een goede band heb en een grapje maakt vind ik niet erg. Maar dat gaat niet verder dan een grapje, en zeker niet zo als jij beschrijft. Dat zou mijn cliënten een flinke ruzie opleveren.

Gast
Gast

Bericht  Rush do 2 mei 2013 - 23:45

Ik vind zulke opmerking al veel te ver gaan en ik zou ook zeker laten merken dat ik daar niet van gediend ben.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Pineco do 2 mei 2013 - 23:46

Wat jij beschrijft zou mij echt al veel te ver gaan! Ik vind dat geen grapje meer, dus wat mij betreft is de grens daarmee al overschreden.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Bericht  Urban Naked do 2 mei 2013 - 23:57

Ik vind dat geen grapje, ik vind het slecht fatsoen en daar ben ik in m'n privéleven én in m'n werk niet van gediend. Ik had er zeker iets van gezegd.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12

Bericht  Laurientje vr 3 mei 2013 - 0:27

Ik heb het er misschien wat onduidelijk neer gezet maar ik heb er natuurlijk niet om gelachen waar die client bij was, ik heb later toen ik er weg ging wat hoofdschuddend omgelachen, op het moment zelf ben ik er niet op ingegaan en ben ik gewoon verder gegaan met mijn werk.
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Bericht  Twellie vr 3 mei 2013 - 0:33

Brr, ik vind dit ook wel over de grens gaan.

Als student heb ik ook in de ouderenzorg gewerkt (poetsen), maar toen maakte ik ook rare dingen mee op dat gebied. Vreemde opmerkingen en ook pogingen tot. Ik kapte dat altijd zo snel mogelijk af, zodat duidelijk was bij die mensen dat ik niets in die richting tolereerde.

Verder ben ik sowieso niet gediend van seksueel getinte opmerkingen van wat voor een collega dan ook (ik heb nu geen cliënten meer in mijn werk) en ik zou gelijk duidelijk maken dat ik er niet van gediend was als ik het ooit zou meemaken.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Gast vr 3 mei 2013 - 0:45

Laurientje schreef:Ik heb het er misschien wat onduidelijk neer gezet maar ik heb er natuurlijk niet om gelachen waar die client bij was, ik heb later toen ik er weg ging wat hoofdschuddend omgelachen, op het moment zelf ben ik er niet op ingegaan en ben ik gewoon verder gegaan met mijn werk.
Daarmee geef je toch aan dat het prima is?

Gast
Gast

Bericht  Urban Naked vr 3 mei 2013 - 0:48

In jouw reactie zit inderdaad niets waaruit die knakker zou kunnen opmaken dat het misschien ergens ongepast is.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Bericht  Laurientje vr 3 mei 2013 - 1:14

Nou nee dat weet ik niet eigenlijk.. Dat ik het negeer en over iets anders begin maakt het toch ook wel duidelijk toch?
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Bericht  Urban Naked vr 3 mei 2013 - 3:17

Laurientje schreef:Nou nee dat weet ik niet eigenlijk.. Dat ik het negeer en over iets anders begin maakt het toch ook wel duidelijk toch?
Voor iemand met normaal fatsoen wellicht wel. Maar dat heeft deze vent niet. Dus ik zou er niet van uit gaan dat hij zo'n passieve hint oppikt/ op wíl pikken.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Bericht  Gast vr 3 mei 2013 - 4:18

Laurientje schreef:Nou nee dat weet ik niet eigenlijk.. Dat ik het negeer en over iets anders begin maakt het toch ook wel duidelijk toch?
Nee hoor, dan kan er de volgende keer een schepje bovenop. En het wordt steeds lastiger om er iets van te zeggen.

Gast
Gast

Bericht  marjoleinnn vr 3 mei 2013 - 4:26

Ik zou het niet negeren, maar zeggen dat je dat soort opmerkingen niet wil horen of daar niet van gediend bent. Dan is het pas duidelijk.
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523

Bericht  Laurientje vr 3 mei 2013 - 4:40

Ik had er zelf niet echt een probleem mee, Oke het hoort niet natuurlijk en netjes is het ook niet van die man maar ik was er voor de eerste keer en wilde het gewoon eerst even zo oplossen..
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Bericht  Gast vr 3 mei 2013 - 5:13

Oh mijn collega's maken weleens opmerkingen maar ik ken ze en weet hoe ze bedoeld zijn. Wat dat betreft kan ik ook genoeg hebben en het is denk ik je eigen gevoel die je grens bepaald. Wel denk ik dat je daar duidelijk in moet zijn. Als iemand te ver gaat moet je dit ook aangeven.

Bij mijn vorige werkgever heb ik eens een klacht ingediend tegen de collega die ik 16 uur per week moest ondersteunen in zijn werk. Hij smste me dat hij me kankerhard wilde nemen en uit elkaar wilde trekken (letterlijk). Hij had dit al eerder gezegd en toen heb ik hem gewaarschuwd maar zo een klacht is ook een drama zeg! Uiteindelijk werd ik het probleem en heb ik bedankt. Toen vond ik mijn huidige baan en ben ik daar gaan werken, heb op staande voet ontslag genomen.

Wat ik wel een aparte ontwikkeling vind is dat klanten me toe gaan voegen op Facebook. Dat is toch raar? Ik accepteer ze niet maar vind het wel een beetje gek als ik daar volgend bezoek weer heen ga...

Laatst aangepast door Zus op zo 5 mei 2013 - 6:06; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Sea of Trees vr 3 mei 2013 - 19:51

Ik heb het ook meegemaakt. Ik heb 5 jaar achter de balie gewerkt en er was een klant de heel diep op mijn persoonlijke situate in ging, erg dichtbij kwam hangen en gewoon erg intimiderend was. Ook maakte hij sexueel getinte opmerkingen, het was gewoon echt een viezerik. Ik heb daar nooit iets van gezegd, altijd gehoopt dat hij niet meer zou komen maar helaas......als het nu zou gebeuren, dan zou ik er wel zeker iets van zeggen.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Bericht  CCC zo 5 mei 2013 - 5:25

Ik had eerlijk gezegd hier niet om kunnen lachen, en had hem duidelijk gemaakt dat dit ongepast is.

Ik heb het laatst ook helaas weer meegemaakt dat een ouder een ongepaste opmerking maakte, deze man had al vaker wat seksueel getinte opmerkingen naar mijn collega's gemaakt. En nu was ik ook blijkbaar interessant genoeg om even te melden dat wij ook weleens een spelletje konden spelen, en dan had hij het over een ander soort gezelschapspel kwam er nog achteraan. Kinderen zaten ook nog aan tafel waar deze opmerking werd gemaakt, niet dat hun dat begrijpen maar vond het erg ongepast.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761

Bericht  CCC zo 5 mei 2013 - 5:26

Jeetje zus, wat een vervelende situatie zeg. Lijkt soms wel of je in de omgekeerde wereld leeft he...

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Sanne zo 5 mei 2013 - 8:48

Zo, CCC, dat vind ik echt bizar van zo'n ouder. Waar zit z'n verstand?

Laurientje, ik zou proberen er toch wat van te zeggen. Ik denk dat je door niet te reageren dit soort types een vrijbrief geeft om volgende keer weer een opmerking te plaatsen. Je kunt het beter zo vroeg mogelijk afkappen. Ik heb het meegemaakt op mijn bijbaantje toen ik 17 was, heb er niks van gezegd en dat is uiteindelijk heel vervelend uit de hand gelopen.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  CCC zo 5 mei 2013 - 9:33

Ja ongelooflijk he Sanne... Rolling Eyes De blikken van die vent zijn al onprettig, maar je moet professioneel blijven natuurlijk. Al probeer ik hem de ruimte niet meer te geven dit soort dingen te kunnen zeggen/ doen, al verbaasd het me niks als het nog een keer gebeurd. Die mensen hebben geen grenzen lijkt het wel.

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Happydobby ma 6 mei 2013 - 0:39

Ik werk ook in de ouderenzorg en heb dit dus wel eens meegemaakt, als je de cliënt niet goed kent is het wat lastiger en probeer ik het altijd op iets anders te gooien. Als ik weet dat de cliënt een cva heeft gehad dan weet ik ook dat iemand er niks aan kan doen. Ik zeg dan gewoon dat ik er niet van gediend ben. Gelukkig kom ik het niet wekelijks tegen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: