Toch wel een beetje teleurgesteld..
+7
Marin
Siem
Sylvana
TGR
Supertalentje
Lady4
Penny Blossom
11 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Toch wel een beetje teleurgesteld..
Ja dat is wel jammer inderdaad. Ik snap je gevoel wel, want jij kwam voor haar. Maar dat deden alle andere mensen ook. Ik zou proberen er niet ál te erg mee zitten. Ze bedoelde het vast niet zo bewust om jou buiten te sluiten. Verjaardagen zijn vaak ook chaos en druk als host.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Dat probeer ik ook niet, het is gewoon een opeenstapeling van dingen, waardoor dit even de druppel is. Ik vind het gewoon jammer. Ik ken al die mensen, maar dat zijn totaal niet het type mensen en die reageerden gewoon niet als we erbij gingen staan. Dan ga ik er niet verloren tussen staan dan trek ik mijn plan en blijf ik bij mijn eigen vrienden, en dat was verder prima, en het gaat niet alleen om mezelf, ik had een vriendin mee die ze al een hele tijd niet heeft gezien en die heeft haar ook niet gezien. En in de auto gaf zij dat ook aan vannacht, dat ze dat jammer vond, dat ze ons allemaal over het hoofd zag en gewoon vergat. Tja, dat vind ik ook voor die vriendin dan sneu, die speciaal had vrij genomen.
Gast- Gast
Smikkell schreef:Dat denk ik ook, dat het bij een goede vriendin altijd wel goed zit, ook al je het druk hebt of de tijd niet helemaal eerlijk verdeelt.Zusje schreef:Dat gevoel krijg ik er ook een heel klein beetje bij, wat Smikkell zegt al zal het voor jou niet zo voelen. Buiten dat, als ik even naar mijn eigen verjaardag zou kijken... Mijn beste vriendin komt al vanaf haar 12de bij mij thuis en we kletsen vaak genoeg bij. Zij vindt het juist leuk mijn familie te zien en zit voluit met hun te kletsen. Fijn juist dat ik niet constant hoef na te denken of ik iedereen wel evenveel aandacht geef. Daar zou ik me helemaal niet prettig bij voelen namelijk. Ik zou het dan ook niet te hoog opvatten allemaal.
Maar nogmaals, iemand 5 minuten spreken, of 3 uur met een groep staan praten, vindt je dat dan ook nog een kwestie van evenveel aandacht geven? Het gaat me er niet om dat ze die groep aandacht gaf, prima, dat zijn vrienden van haar. Maar wij toch ook? Dan kun je toch wel een beetje je aandacht proberen te verdelen?
Gast- Gast
Ja dat is zeker jammer! Hopelijk kunnen jullie gauw eens echt bijkletsen.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Joy_ schreef:Ja dat is zeker jammer! Hopelijk kunnen jullie gauw eens echt bijkletsen.
Ik hoop het ook. We hebben nog een uitje tegoed voor mijn verjaardag, dus hopelijk gaat dat snel gebeuren!
Gast- Gast
Maar als je de tijd dan heel kinderachtig gaat verdelen en elk lid van de groep vijf minuten geeft, dan klopt het toch?Pippa schreef:Smikkell schreef:Dat denk ik ook, dat het bij een goede vriendin altijd wel goed zit, ook al je het druk hebt of de tijd niet helemaal eerlijk verdeelt.Zusje schreef:Dat gevoel krijg ik er ook een heel klein beetje bij, wat Smikkell zegt al zal het voor jou niet zo voelen. Buiten dat, als ik even naar mijn eigen verjaardag zou kijken... Mijn beste vriendin komt al vanaf haar 12de bij mij thuis en we kletsen vaak genoeg bij. Zij vindt het juist leuk mijn familie te zien en zit voluit met hun te kletsen. Fijn juist dat ik niet constant hoef na te denken of ik iedereen wel evenveel aandacht geef. Daar zou ik me helemaal niet prettig bij voelen namelijk. Ik zou het dan ook niet te hoog opvatten allemaal.
Maar nogmaals, iemand 5 minuten spreken, of 3 uur met een groep staan praten, vindt je dat dan ook nog een kwestie van evenveel aandacht geven? Het gaat me er niet om dat ze die groep aandacht gaf, prima, dat zijn vrienden van haar. Maar wij toch ook? Dan kun je toch wel een beetje je aandacht proberen te verdelen?
Gast- Gast
Nee dan klopt het nog steeds niet, want het was een groep van 8 mensen, en die 5 minuten waren we met zijn 5en dus helemaal alleen heb ik haar sowieso niet gesproken. En ik zie het niet als kinderachtig, het kwetst me gewoon.
Gast- Gast
Ik kan me voorstellen dat het je kwetst, Maar ik denk echt dat je er te zwaar aan tilt. Ik zou het ook niet tegen haar zeggen, nu kan ze er toch niets meer mee, dan gaat zij zich alleen maar rot om iets voelen wat ze nu toch niet meer kan goedmaken.
Ik moet zeggen dat k het ook lastig vind op mijn verjaardag om mijn aandacht te verdelen onder alle mensen hoor.
Ik moet zeggen dat k het ook lastig vind op mijn verjaardag om mijn aandacht te verdelen onder alle mensen hoor.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Als het je dwars zit dat jouw vriendin op een verjaardag niet de hele tijd aandacht voor jou kan hebben, of althans, de hele tijd, wat meer tijd, dan lijkt het me handig om niet meer naar een verjaardag te gaan van de vriendin. Het is dan wellicht handiger om een dag eerder of later af te spreken, zodat jullie tijd genoeg hebben om met elkaar te praten.
Verjaardagen zijn gewoon heel erg moeilijk om iedereen dezelfde aandacht te geven. En als het erg druk is, dan is het volgens mij al snel moeilijk om het goed te doen tegenover vrienden/vriendinnen.
Verjaardagen zijn gewoon heel erg moeilijk om iedereen dezelfde aandacht te geven. En als het erg druk is, dan is het volgens mij al snel moeilijk om het goed te doen tegenover vrienden/vriendinnen.
Gast- Gast
Ik snap jou echt wel. Natuurlijk had ze jou wel even aandacht kunnen schenken! Juist omdat jullie zo'n eind gereisd hebben en elkaar niet zo vaak zien, ik had dan juist extra aandacht aan jou/jullie besteed.
Als ik jarig ben probeer ik ook met de meeste mensen even te praten. Het komt wel vaak genoeg voor dat ik achteraf bedenk dat ik met een aantal nauwelijks een woord gewisseld heb. Maar aan degenen die ik het leukst vind besteed ik het meest tijd.
Ik denk dus dat deze vriendin inmiddels de vriendschap wat minder hecht ziet.
Maar goed, het is ook mogelijk dat ze het niet bewust deed en gewoon de tijd vergat met haar andere vrienden? Misschien ben jij een rustiger persoon en val je in verjaardagsdrukte minder op zeg maar?
Vat het niet gelijk heel erg zwaar op, dat je hier uit kunt afleiden dat jij niet meer zo belangrijk bent voor haar zeg maar.
Maar ik vind zeker wel dat je een punt hebt, dat ze wel wat meer aandacht aan jou had kunnen besteden.
Als ik jarig ben probeer ik ook met de meeste mensen even te praten. Het komt wel vaak genoeg voor dat ik achteraf bedenk dat ik met een aantal nauwelijks een woord gewisseld heb. Maar aan degenen die ik het leukst vind besteed ik het meest tijd.
Ik denk dus dat deze vriendin inmiddels de vriendschap wat minder hecht ziet.
Maar goed, het is ook mogelijk dat ze het niet bewust deed en gewoon de tijd vergat met haar andere vrienden? Misschien ben jij een rustiger persoon en val je in verjaardagsdrukte minder op zeg maar?
Vat het niet gelijk heel erg zwaar op, dat je hier uit kunt afleiden dat jij niet meer zo belangrijk bent voor haar zeg maar.
Maar ik vind zeker wel dat je een punt hebt, dat ze wel wat meer aandacht aan jou had kunnen besteden.
Le Chat Noir- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10
Ik snap jou, maar je vriendin ook wel. Ik voel mezelf ook vaak 'verplicht' om met bepaalde mensen te praten op mijn verjaardag terwijl ik ook graag wil meekrijgen wat er in onze vriendengroep gebeurd is. Misschien kun je aangeven dat je het jammer vindt dat je haar niet veel hebt gesproken en haar daarom bij jou uitnodigen. Dan kunnen jullie nog even bijkletsen en kun je misschien voorstellen om volgend jaar bijv. op zondagmiddag langs te komen.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Jouw gevoel begrijp ik. Ik heb ook vriendinnen die van ver moeten komen en ik reis ook regelmatig naar hen toe, maar met verjaardagen laat ik ze kiezen of ze op het feest willen komen of dat we een afspraak maken voor een andere keer. Dit, vanwege wat jij nu hebt meegemaakt.
Gisteravond vierde ik mijn verjaardag en de ene vriendin van ver was er, zij mengde zich tussen de anderen, en de andere vriendin van ver komt tussen oud en nieuw bij me.
Gelukkig heb ik veel tijd aan die vriendin van ver kunnen besteden gister, maar daar moest ik wel echt mijn best voor doen. Ik had zo'n 30 vrienden over de vloer, dus ik was steeds bezig met ontvangen, drinken inschenken, etc. Maar goed, wat ik zeg: ik heb mijn best gedaan, want dat heb ik voor haar over.
Als ik jou was, zou ik het er zeker met haar over hebben. Wie weet heeft ze het niet door gehad, of had ze andere verwachtingen en kan ze er de volgende keer rekening mee houden.
Gisteravond vierde ik mijn verjaardag en de ene vriendin van ver was er, zij mengde zich tussen de anderen, en de andere vriendin van ver komt tussen oud en nieuw bij me.
Gelukkig heb ik veel tijd aan die vriendin van ver kunnen besteden gister, maar daar moest ik wel echt mijn best voor doen. Ik had zo'n 30 vrienden over de vloer, dus ik was steeds bezig met ontvangen, drinken inschenken, etc. Maar goed, wat ik zeg: ik heb mijn best gedaan, want dat heb ik voor haar over.
Als ik jou was, zou ik het er zeker met haar over hebben. Wie weet heeft ze het niet door gehad, of had ze andere verwachtingen en kan ze er de volgende keer rekening mee houden.
Gast- Gast
Ik heb het nog een keer doorgelezen en ik snap het heus wel, ik sta er alleen anders in dan jij.
Ik vraag me alleen wel af waarom je uberhaupt naar die verjaardag bent gegaan. Je hebt al het idee dat ze je niet meer zo belangrijk vindt, je hebt ontzettend moeten haasten, 3 uur moeten reizen en de mensen van die andere groep vind je niet eens aardig (8 pers), waarom neem je dan de moeite te gaan? Je geeft zelf al aan dat het een opeenstapeling is van meerdere dingen, misschien dat jij er daarom veel zwaarder aan tilt?
Ik vraag me alleen wel af waarom je uberhaupt naar die verjaardag bent gegaan. Je hebt al het idee dat ze je niet meer zo belangrijk vindt, je hebt ontzettend moeten haasten, 3 uur moeten reizen en de mensen van die andere groep vind je niet eens aardig (8 pers), waarom neem je dan de moeite te gaan? Je geeft zelf al aan dat het een opeenstapeling is van meerdere dingen, misschien dat jij er daarom veel zwaarder aan tilt?
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Supertalentje schreef:Ik heb het nog een keer doorgelezen en ik snap het heus wel, ik sta er alleen anders in dan jij.
Omdat ze wel naar mijn verjaardagen komt altijd, en erg graag wilde dat ik kwam. Dus daarom wilde ik de moeite doen. Dat ik me zo moest haasten wist ik niet, maar werk liep uren uit, dus had beter kunnen beslissen om dan een andere keer te gaan, maar ze vond het erg leuk zei ze, dus ben ik toch gekomen. Ik wist niet dat die andere groep er was sowieso, er zou familie komen en aantal vrienden, dus ik dacht, prima, we komen met zijn 3en en zien het wel, maar dat liep dus anders.
Gast- Gast
Eens met TGR. Mensen komen en gaan. Ze had blijkbaar meer interesse in haar (nieuwe) vrienden.
Muurvlindertje- Prater
- Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11
Ik heb niet alles nauwkeurig doorgelezen maar voor zover ik nu zie vind ik sommige reacties wel een beetje flauw overkomen. Net of ze zich aanstelt..
Sorry hoor maar iedereen zou dit toch balen vinden? Dat de één wat meer aandacht krijgt dan de ander is onoverkomelijk en helemaal niet erg maar Pippa heeft nauwelijks aandacht gekregen terwijl daar dus wel de tijd voor was. Dat is toch stom?
Sorry hoor maar iedereen zou dit toch balen vinden? Dat de één wat meer aandacht krijgt dan de ander is onoverkomelijk en helemaal niet erg maar Pippa heeft nauwelijks aandacht gekregen terwijl daar dus wel de tijd voor was. Dat is toch stom?
Gast- Gast
Muurvlindertje schreef:Eens met TGR. Mensen komen en gaan. Ze had blijkbaar meer interesse in haar (nieuwe) vrienden.
Dus dan mag ik daar niet teleurgesteld over zijn, dat ik geen aandacht heb gekregen?
Gast- Gast
Elodie schreef:Ik heb niet alles nauwkeurig doorgelezen maar voor zover ik nu zie vind ik sommige reacties wel een beetje flauw overkomen. Net of ze zich aanstelt..
Dat is ook het gene waar ik van baal inderdaad, dat ik eigenlijk geen aandacht heb gehad, terwijl ik daar ook gewoon op visite was, net als de rest...En natuurlijk heb je ook bezoek om mee te praten, maar daar kom ik niet alleen voor natuurlijk.
Gast- Gast
Pippa, ik denk dat je best teleurgesteld mag zijn, maar ik kan me van je vriendin ook zo voorstellen dat het moeilijk is de aandacht te verdelen. Ze is er aan het eind van de avond zelf nog op terug gekomen, dus ze zag het van zichzelf al wel in. Ik denk dat je dus wel moet proberen die teleurstelling niet te lang door te laten werken, want daar heb je uiteindelijk alleen maar jezelf mee.
Gast- Gast
Maple schreef:Pippa, ik denk dat je best teleurgesteld mag zijn, maar ik kan me van je vriendin ook zo voorstellen dat het moeilijk is de aandacht te verdelen. Ze is er aan het eind van de avond zelf nog op terug gekomen, dus ze zag het van zichzelf al wel in. Ik denk dat je dus wel moet proberen die teleurstelling niet te lang door te laten werken, want daar heb je uiteindelijk alleen maar jezelf mee.
Dat doe ik ook niet hoor, ik heb alleen dit topic geopend, verder niet. Ik heb er heel kort gesproken op de what's app en probeer het verder ook te laten...
Gast- Gast
Nou my ass, maar als ik 1,5 uur (dus in totaal 3 uur) onderweg ben voor een verjaardag van een goede vriendin (al dan niet je beste vriendin), vind ik het enigszins van de zotte om te doen alsof Pippa zich aanstelt. Het is haar gevoel hierbij en je gekwetst voelen kan op een bepaalde manier best pijnlijk zijn.
Aandacht verdelen kan vaak nooit helemaal gelijk gaan bij een verjaardag, maar dit is dan ook wel weer een ander uiterste. Als de jarige zelf vond dat ze het goed had aangepakt, had ze op het laatst ook geen 'sorry' meer gezegd, lijkt me.
Ik ben misschien scheel hoor, maar ik zie nergens dat Pippa hier consequenties aan gaat verbinden; ik lees alleen dat ze gekwetst is en ik kan me daar best iets bij voorstellen (zelfs al zou ik het zelf niet zo voelen).
Aandacht verdelen kan vaak nooit helemaal gelijk gaan bij een verjaardag, maar dit is dan ook wel weer een ander uiterste. Als de jarige zelf vond dat ze het goed had aangepakt, had ze op het laatst ook geen 'sorry' meer gezegd, lijkt me.
Ik ben misschien scheel hoor, maar ik zie nergens dat Pippa hier consequenties aan gaat verbinden; ik lees alleen dat ze gekwetst is en ik kan me daar best iets bij voorstellen (zelfs al zou ik het zelf niet zo voelen).
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Toch wel teleurgesteld in vriendschappen.
» Het is me toch allemaal een beetje teveel geworden
» Ik baal toch wel een beetje...
» toch een beetje 'verdrietig'
» Ik maak me toch een beetje zorgen..
» Het is me toch allemaal een beetje teveel geworden
» Ik baal toch wel een beetje...
» toch een beetje 'verdrietig'
» Ik maak me toch een beetje zorgen..
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: