Ik maak me toch een beetje zorgen..
+2
Paper Crown
Jade
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Ik maak me toch een beetje zorgen..
Gewoon een topic om even van mij af te schrijven.
Met de 20- weken echo hebben ze onze kleine meid opgemeten en lag ze een paar dagen voor op groei (net iets boven het gemiddelde). Niets om zorgen over te maken dus. In verband met mijn nieren heb ik tussendoor wat extra echo's gehad en alles wat goed. Met 28 weken hebben we een groeiecho (en controle van het iets vergrote niertje van onze dochter) gekregen waarbij ons meisje nog steeds iets boven het gemiddelde zat, een lekkere bolle baby op komst. Ik grapte toen nog dat ze niet te hard moest groeien, omdat haar jurkjes dan te klein zouden zijn.
Met 33 weken hebben we weer een groeiecho gekregen (volgens protocol bij onze verloskundige). Haar lijntje boog iets af naar beneden, niet zorgwekkend (2000 gram), maar wel reden voor een extra groeiecho. Vandaag was het dus zover, onverwachts, want ik had verwacht dat hij pas de volgende keer zou zijn (ik was dus ook alleen). Het lijntje van onze dochter buigt nog verder af. Inmiddels zit ze net onder/op het lijntje (buikje onder de P10, hoofdje en beentjes erop). Ze wordt nu geschat op 2200 gram (35+4).
Mijn bloeddruk was ook iets hoger dan de vorige keren (135/80), maar nog niet zorgwekkend. Ik heb genoeg vruchtwater, dus de werking van de placenta zou volgens de verloskundige goed moeten zijn. Ik heb nu een extra afspraak om mijn bloeddruk nog eens te meten en het vruchtwater in de gaten te houden. Over 2 weken krijgen we weer een groeiecho om te kijken of ze goed groeit (1 week is te kort om te bepalen of ze goed groeit).
Ondanks dat ik weet dat ze me wel doorsturen als het zorgwekkend is, maak ik me toch zorgen! Mijn vriend was ook klein bij de geboorte, maar volgde wel zijn lijntje. Ik vind het vooral 'eng' dat haar lijntje dus in korte tijd ineens afbuigt. De verloskundige vond het ook reden om haar goed in de gaten te houden.
Ik ben nu dus heeeel hard opzoek naar ervaringen en geruststelling. Gelukkig heeft ze nog een paar weken om te groeien.
Met de 20- weken echo hebben ze onze kleine meid opgemeten en lag ze een paar dagen voor op groei (net iets boven het gemiddelde). Niets om zorgen over te maken dus. In verband met mijn nieren heb ik tussendoor wat extra echo's gehad en alles wat goed. Met 28 weken hebben we een groeiecho (en controle van het iets vergrote niertje van onze dochter) gekregen waarbij ons meisje nog steeds iets boven het gemiddelde zat, een lekkere bolle baby op komst. Ik grapte toen nog dat ze niet te hard moest groeien, omdat haar jurkjes dan te klein zouden zijn.
Met 33 weken hebben we weer een groeiecho gekregen (volgens protocol bij onze verloskundige). Haar lijntje boog iets af naar beneden, niet zorgwekkend (2000 gram), maar wel reden voor een extra groeiecho. Vandaag was het dus zover, onverwachts, want ik had verwacht dat hij pas de volgende keer zou zijn (ik was dus ook alleen). Het lijntje van onze dochter buigt nog verder af. Inmiddels zit ze net onder/op het lijntje (buikje onder de P10, hoofdje en beentjes erop). Ze wordt nu geschat op 2200 gram (35+4).
Mijn bloeddruk was ook iets hoger dan de vorige keren (135/80), maar nog niet zorgwekkend. Ik heb genoeg vruchtwater, dus de werking van de placenta zou volgens de verloskundige goed moeten zijn. Ik heb nu een extra afspraak om mijn bloeddruk nog eens te meten en het vruchtwater in de gaten te houden. Over 2 weken krijgen we weer een groeiecho om te kijken of ze goed groeit (1 week is te kort om te bepalen of ze goed groeit).
Ondanks dat ik weet dat ze me wel doorsturen als het zorgwekkend is, maak ik me toch zorgen! Mijn vriend was ook klein bij de geboorte, maar volgde wel zijn lijntje. Ik vind het vooral 'eng' dat haar lijntje dus in korte tijd ineens afbuigt. De verloskundige vond het ook reden om haar goed in de gaten te houden.
Ik ben nu dus heeeel hard opzoek naar ervaringen en geruststelling. Gelukkig heeft ze nog een paar weken om te groeien.
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Re: Ik maak me toch een beetje zorgen..
Ik heb niet met hetzelfde ervaring maar, ik werd ook doorgestuurd want de VK dacht dat Julian te klein zou zijn, veel te klein wel te verstaan, dus wij 2 dagen in stress naar die echo, zegt die vrouw nee joh het is juist een hele grote baby! Wel 8 - 9 pond zegt ze (dat was met 34.2) uiteindelijk kwam er met 40+2 een heel gemiddeld baby'tje uit van 3580gr. Mijn ervaring is dus dat ze er heel vaak naast zitten.. Ik snap dat je ongerust bent, maar ik zou me geen zorgen maken hoor, misschien is 't wel een kleintje en groeit ze nog lekker door tot 42 weken.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Ik heb er geen verstand van, maar zou het niet kunnen dat de baby in het begin even een soort spurt heeft gemaakt en dat ze nu veel minder hard groeit en daardoor het lijntje afbuigt?
Wat zei de verloskundige? heb je je zorgen met haar gedeeld? Want ik ben het wel met je eens dat als het echt zorgwekkend was geweest, ze je door hadden gestuurd. Hopelijk gaat het allemaal goed met jullie kleine meid!
Wat zei de verloskundige? heb je je zorgen met haar gedeeld? Want ik ben het wel met je eens dat als het echt zorgwekkend was geweest, ze je door hadden gestuurd. Hopelijk gaat het allemaal goed met jullie kleine meid!
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
Ja, ik had de vorige keer ook wel zoiets van het is een schatting, dus het kan afwijken. Maar dat ze dus nu al 2 echo's achter elkaar afbuigt, vind ik toch wel wat zorgwekkender. En echt onder het onderste lijntje, is voor mijn gevoel dus ook gewoon echt te klein.
Ik heb mijn zorgen niet heel erg gedeeld, omdat ik het in mijn hoofd eerst op een rijtje moest zetten. Op de fiets terug naar huis begon het denken/malen. Ik ben wel blij dat ik in ieder geval een keer extra moet komen voor de bloeddruk.
Ik hoop maar dat ze ernaast zitten en dat alles gewoon goed is met onze kleine meid. Het is in ieder geval al fijn om het even van mij af te schrijven.
Ik heb mijn zorgen niet heel erg gedeeld, omdat ik het in mijn hoofd eerst op een rijtje moest zetten. Op de fiets terug naar huis begon het denken/malen. Ik ben wel blij dat ik in ieder geval een keer extra moet komen voor de bloeddruk.
Ik hoop maar dat ze ernaast zitten en dat alles gewoon goed is met onze kleine meid. Het is in ieder geval al fijn om het even van mij af te schrijven.
Jade- Ratel
J. werd tijdens de zwangerschap altijd gemiddeld geschat, misschien iets aan de grote kant.
Op een gegeven moment werden de schattingen kleiner en kleiner, waarna ik uiteindelijk na de liggingsecho doorgestuurd ben naar de gynaecoloog voor echo. Op dat moment gingen we nog uit van een kindje van rond de 3 - 3,5 kilo. Bij de gynaecoloog kregen we te horen dat dat veel te ruim was, dat we geluk mochten hebben als ze de 3 kilo haalde en echt niet op meer moesten rekenen.
Uiteindelijk was ze, toen ze met 38+5 geboren werd, 2675 gram. Hiermee zat ze op de grens van dysmatuur. De oorzaak was bij haar de navelstreng: deze was erg dun. Alle aderen waren wel aanwezig, maar dunner dan gebruikelijk. Niks ernstigs, maar wel reden om deze zwangerschap extra groeiecho's te doen.
Wat ze gaan doen als de groei weer zo af gaat wijken, weet ik eigenlijk niet. Daar informeer ik wel naar als ik de groeiecho's heb.
Op een gegeven moment werden de schattingen kleiner en kleiner, waarna ik uiteindelijk na de liggingsecho doorgestuurd ben naar de gynaecoloog voor echo. Op dat moment gingen we nog uit van een kindje van rond de 3 - 3,5 kilo. Bij de gynaecoloog kregen we te horen dat dat veel te ruim was, dat we geluk mochten hebben als ze de 3 kilo haalde en echt niet op meer moesten rekenen.
Uiteindelijk was ze, toen ze met 38+5 geboren werd, 2675 gram. Hiermee zat ze op de grens van dysmatuur. De oorzaak was bij haar de navelstreng: deze was erg dun. Alle aderen waren wel aanwezig, maar dunner dan gebruikelijk. Niks ernstigs, maar wel reden om deze zwangerschap extra groeiecho's te doen.
Wat ze gaan doen als de groei weer zo af gaat wijken, weet ik eigenlijk niet. Daar informeer ik wel naar als ik de groeiecho's heb.
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Ook hier werden de kinderen totaal verkeerd geschat qua gewicht. Ze zeiden ook dat het enorm moeilijk is om zoiets precies te meten.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Jasmine: dat is dus wel een beetje een vergelijkbare situatie! Fijn dat bij jullie alles 'goed' is gekomen en dat je nu extra controles krijgt.
Ik weet ook nog niet precies wat er bij ons gaat gebeuren, maar als het de volgende keer weer niet goed is, zullen ze me dat wel gaan vertellen.
Printje: het exacte gewicht kunnen ze niet goed schatten, maar ze kunnen wel een bepaald 'lijntje' volgen. Bij ons buigt het lijntje dus behoorlijk af, wat dus wel reden is voor extra controles.
Ik hoop maar dat de schatting niet goed is, en dat ons meisje het gewoon prima doet!
Ik weet ook nog niet precies wat er bij ons gaat gebeuren, maar als het de volgende keer weer niet goed is, zullen ze me dat wel gaan vertellen.
Printje: het exacte gewicht kunnen ze niet goed schatten, maar ze kunnen wel een bepaald 'lijntje' volgen. Bij ons buigt het lijntje dus behoorlijk af, wat dus wel reden is voor extra controles.
Ik hoop maar dat de schatting niet goed is, en dat ons meisje het gewoon prima doet!
Jade- Ratel
Jade, dat is natuurlijk ook zo, maar kindjes maken ook groeispurtjes toch? Misschien heeft ze eerst een enorme spurt gemaakt en ligt het nu wat stil ofzo, ik weet het niet hoor.
Ik heb natuurlijk nooit geen extra echo's gehad dus wat dat betreft weet ik het ook niet hoor.
Ik snap je ook wel hoor, al heb ik zelf niets met al die lijntjes, tenminste wanneer ze dus geboren zijn hè want dan kun je ook gewoon zien of je kindje het goed doet ondanks die lijntjes. Jij ziet natuurlijk alleen je buik en dat maakt het natuurlijk wel anders. Succes hopelijk valt het allemaal mee!
Ik heb natuurlijk nooit geen extra echo's gehad dus wat dat betreft weet ik het ook niet hoor.
Ik snap je ook wel hoor, al heb ik zelf niets met al die lijntjes, tenminste wanneer ze dus geboren zijn hè want dan kun je ook gewoon zien of je kindje het goed doet ondanks die lijntjes. Jij ziet natuurlijk alleen je buik en dat maakt het natuurlijk wel anders. Succes hopelijk valt het allemaal mee!
Printje- Lady Post-a-lot
Bij M. werd het ook totaal verkeerd geschat. Volgens de 20 weken echo was ze al aan de kleine kant, toen heb ik met 28 weken een echo gehad en toen was ze ook "te" klein. Toen met 32 weken nog een echo was ze ook nog te klein en met 36 weken weer.
Met 39+1 ben ik bevallen en toen was ze 3580 gram en 50 cm. Gewoon normaal en helemaal niks kleins aan dus.
Hoop voor je dat ze bij jou ook gewoon verkeerd schatten.
Met 39+1 ben ik bevallen en toen was ze 3580 gram en 50 cm. Gewoon normaal en helemaal niks kleins aan dus.
Hoop voor je dat ze bij jou ook gewoon verkeerd schatten.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Printje schreef:Jade, dat is natuurlijk ook zo, maar kindjes maken ook groeispurtjes toch? Misschien heeft ze eerst een enorme spurt gemaakt en ligt het nu wat stil ofzo, ik weet het niet hoor.
ja, dat is het ook! Ik kan gewoon niet zien dat alles goed gaat. Ons kindje is ook vrij rustig de laatste tijd (ruimtegebrek? of toch niet fijn meer in de buik?). Je weet het gewoon niet, dat maakt me best wel onzeker.
En opzich hebben ze groeispurtjes inderdaad, maar als je in 8 weken tijd van een gemiddelde baby (boven de P50) ineens naar een kleine baby (op/onder de P10) gaat, vind ik dat toch wel spannend!
Maar misschien krijgt ze komende week wel ineens een groeispurt en is over 2 weken alles weer 'normaal'. Het is een kwestie van rustig aandoen en afwachten. Als ik iets anders merk (rustiger/veel vocht vasthouden/hoofdpijn etc. ) moet ik in ieder geval direct contact opnemen.
Toch is het ergens ook fijn om te weten dat ze er soms gewoon giga naast zitten.
Jade- Ratel
Jade ik snap het wel hoor, maar al heb ik het dan wel over wanneer de baby geboren is, R ging ook regelmatig van de -1 lijn weer naar de + 1 lijn en weer terug. Maar omdat je hem natuurlijk dan gewoon kan zien enzo zie je dat hetnallemaal goed gaat.
Het minder bewegen herken ik wel, ze waren sowieso allebei rustig in de buik en ze krijgen natuurlijk steeds minder ruimte.
Is het steeds gemeten door dezelfde echoscopiste, want hier vertelde ze dat zelfs dat al veel kan schelen, de ene meet misschien net wat nauwkeuriger en volgens mij luistert het heel nauw en kunnen een paar mm al een groot verschil geven.
Het minder bewegen herken ik wel, ze waren sowieso allebei rustig in de buik en ze krijgen natuurlijk steeds minder ruimte.
Is het steeds gemeten door dezelfde echoscopiste, want hier vertelde ze dat zelfs dat al veel kan schelen, de ene meet misschien net wat nauwkeuriger en volgens mij luistert het heel nauw en kunnen een paar mm al een groot verschil geven.
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:Jade ik snap het wel hoor, maar al heb ik het dan wel over wanneer de baby geboren is, R ging ook regelmatig van de -1 lijn weer naar de + 1 lijn en weer terug. Maar omdat je hem natuurlijk dan gewoon kan zien enzo zie je dat hetnallemaal goed gaat.
Het is door verschillende echoscopisten gemeten! Vandaag was er iemand met wat meer ervaring.
Ik ga er ook vanuit dat het rustige komt doordat ze minder ruimte krijgt hoor! We kunnen helaas niet meer dan afwachten. Ik vind het alleen wel fijn om het even van mij afgetypt te hebben, ik ben er al weer een stuk rustiger onder geworden.
Jade- Ratel
Dat is dus wat ons toen vertelt is, dat het zo nauw komt dat dus een verkeerde meting van een paar mm al een paar dagen/ week kan schelen.
Het is in ieder geval fijn dat ze je wat meer in de gaten houden en je kunt weer een keertje extra naar je kindje kijken. Fijn dat je je alweer wat rustiger voelt.
Het is in ieder geval fijn dat ze je wat meer in de gaten houden en je kunt weer een keertje extra naar je kindje kijken. Fijn dat je je alweer wat rustiger voelt.
Printje- Lady Post-a-lot
Mijn VK zei dat je in het begin en eind onzeker wordt over je zwangerschap en de baby,in het begin voel je niets en dan met een week of 20 weer heel veel en dan worden ze groter en minder ruimte en ze slapen bijna de hele dag in je buik en dan zit je als moeder je af te vragen of alles wel OK is daarbinnen edit: ze zei dat ze op die termijnen vrouwen het vaakst spreekt. Is heel normaal dat je je zo voelt. Maak je niet al te veel zorgen, misschien komt er ook wel een kleintje op de wereld, als ze maar helemaal gezond is. Eet jij zelf wel goed?
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Paper Crown schreef:Mijn VK zei dat je in het begin en eind onzeker wordt over je zwangerschap en de baby,in het begin voel je niets en dan met een week of 20 weer heel veel en dan worden ze groter en minder ruimte en ze slapen bijna de hele dag in je buik en dan zit je als moeder je af te vragen of alles wel OK is daarbinnen edit: ze zei dat ze op die termijnen vrouwen het vaakst spreekt. Is heel normaal dat je je zo voelt. Maak je niet al te veel zorgen, misschien komt er ook wel een kleintje op de wereld, als ze maar helemaal gezond is. Eet jij zelf wel goed?
Ik denk dat we ook gewoon van het goede uit moeten gaan! Ze is wel gegroeid de afgelopen weken, niet veel, maar wel iets, dus dat is zeker positief!
Ik eet verder gewoon goed en gezond. Aan mijn gewicht is ook niet te zien dat de kleine niet goed groeit.
Jade- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Ik maak me nu toch wel een beetje zorgen... (niet kruipen)
» Maak me een beetje zorgen ( melk drinken)
» De Arena en oudere mensen? Ik maak me een beetje zorgen...
» Ik maak me zorgen..
» De vergrijzing - maak jij je zorgen?
» Maak me een beetje zorgen ( melk drinken)
» De Arena en oudere mensen? Ik maak me een beetje zorgen...
» Ik maak me zorgen..
» De vergrijzing - maak jij je zorgen?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: