Mannelijke leider op de kinderopvang
+25
TukTuk
frolic
Steep
RYW
Blueschick
Novalee
TGR
Roza
Liz
smurfie
Joli86
Fayebella
Ibbeltje
Ilargi
Muurvlindertje
SarahKey
loesje
Chelle
JD
Theeleut
Ayla
Tania
Liadan
Printje
Susan
29 plaatsers
Pagina 1 van 4
Pagina 1 van 4 • 1, 2, 3, 4
Mannelijke leider op de kinderopvang
Wat zouden jullie hiervan vinden in het licht van de zedenzaken die zich de afgelopen tijd hebben voorgedaan op kinderopvangen? Moet ieder man in die sector gewoon een kans krijgen of krijgen jullie er een lichtelijk onbehaaglijk gevoel van? Of gaat het nog verder dat mannelijke leiders niet gewenst zijn in jullie ogen?
Ik zat hier zelf even over na te denken omdat ik informatie heb meegekregen van de opvang waar D. zit over het beleid om dat soort vreselijke dingen te voorkomen.
Ik zat hier zelf even over na te denken omdat ik informatie heb meegekregen van de opvang waar D. zit over het beleid om dat soort vreselijke dingen te voorkomen.
Gast- Gast
Re: Mannelijke leider op de kinderopvang
Dat lijkt mij juist wel goed voor de ontwikkeling.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Wij hebben twee mannen op de bso, en een mannelijke uitzendkracht die geregeld op het kdv invalt. Ik kijk er niet anders tegenana dan bij een vrouwelijke collega, eigenlijk. Vrouwen kunnen net zo goed onzedelijke dingen bij kinderen doen, natuurlijk. Die ene rotte appel maakt nog niet de hele boom bedorven.
Gast- Gast
Lijkt me juist heel goed, niet iedere man doet zulke dingen natuurlijk. Wie weet hoeveel vrouwen in de opvang misschien dingen doen die niet door de beugel kunnen. Bovendien zien kinderen tegenwoordig op een basisschool met een beetje pech ook gen mannen meer. Wij hebben 2 mannelijke collega's op de 17 klassen dus de meeste kinderen zullen nooit leskrijgen van een man.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik heb niks tegen mannelijke pedagogisch medewerkers. Ik krijg geen onbehaagelijke gevoelens van een man of een vrouw, soms heb ik een onbehaaglijk gevoel bij een persoon (dus ongeacht of het een man of vrouw is). Maar dat heb ik gelukkig nog niet gehad op het kdv van mijn dochter.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Ik zou er helemaal geen probleem mee hebben als er een mannelijk leider zou zijn op het kinderdagverblijf (die was er ook op de peutergroep toen J. daar nog zat). Misschien ook wel is leuk voor de afwisseling.
Wel moet ik eerlijk zeggen dat een mannelijke gastouder voor mij geen optie was.
Wel moet ik eerlijk zeggen dat een mannelijke gastouder voor mij geen optie was.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Eens met Maple, er zijn ook vrouwen die hun handen niet thuishouden, en niet alle mannelijke leiders kunnen hun handen niet thuishouden. Alhoewel ik er ook een onbehaagelijk gevoel bij zou krijgen als er een mannelijke leider bij mijn dochter op het kinderdagverblijf zou werken
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Toen mijn dochter nog op de BSO zat was daar ook ineens een mannelijke leider, en deze was echt heel leuk met de kinderen. Mijn dochter vond hem helemaal te gek en ook ik heb nooit een probleem er van gemaakt, waarom wel eigenlijk? Omdat het meer een vrouwenberoep is? Vrouwen hebben toch ook gewoon mannenberoepen? Er bestaat ook nog zoiets als vaders? Dat zijn ook mannen, is niks geks of engs aan
En inderdaad, vrouwen kunnen ook rare kronkels hebben. Het is gewoon te zot voor woorden dat we meteen denken aan zulk soort zaken als een man in deze sector werkt, alsof er een bijbedoeling is.
En inderdaad, vrouwen kunnen ook rare kronkels hebben. Het is gewoon te zot voor woorden dat we meteen denken aan zulk soort zaken als een man in deze sector werkt, alsof er een bijbedoeling is.
Theeleut- Prater
- Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10
Maple schreef: Die ene rotte appel maakt nog niet de hele boom bedorven.
+1
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
JaneDoe schreef:Maple schreef: Die ene rotte appel maakt nog niet de hele boom bedorven.
+1
Dat is wel waar maar die boom is best klein. Er werken volgens mijn erg weinig mannen in deze sector en toch hoor je te vaak enge berichten.
Dus ja, ik denk dat ik er wel problemen mee zou hebben. Hoe leuk mijn dochter hem ook zou vinden, ze is nog veel te jong om te weten wat wel en niet "normaal" is wat er gebeurd.
Chelle- Prater
- Aantal berichten : 783
Punten : 868
ik zou er een raar gevoel bij hebben en heb het daarom ook liever niet.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Ik zou het leuk vinden. Een man is net even anders met de kinderen dan een vrouw.
Doet wat stoerdere en ruigere dingen, is niet zo snel 'bang' dat er wat mis kan gaan.
En idd zijn ook vrouwen die kinderen misbruiken.
wij hebben ook een mannelijke collega op de bso, de kinderen vinden het prachtig!
Maar voor de gene die het maar niets vinden, hoe denken jullie over mannen in het onderwijs. Of mannelijke leiding bij een sportclubje of hobbyclubje?
Doet wat stoerdere en ruigere dingen, is niet zo snel 'bang' dat er wat mis kan gaan.
wij hebben ook een mannelijke collega op de bso, de kinderen vinden het prachtig!
Maar voor de gene die het maar niets vinden, hoe denken jullie over mannen in het onderwijs. Of mannelijke leiding bij een sportclubje of hobbyclubje?
Ik vind het toch jammer om te lezen dat er zoveel vooroordelen bestaan over mannen in de kinderopvang. Ik ervaar een man juist als een aanwinst voor het team. Hebben vaak toch een andere benadering, andere ideeën, en de kinderen vinden het ook super.
Natuurlijk is wat Robert M. gedaan heeft vreselijk, maar net wat ik zeg: waarom zouden alleen mannen die rare kronkel kunnen hebben, maar laten jullie je kind vervolgens wel heel makkelijk bij een vrouw in de kinderopvang achter? Is dat niet een beetje krom?
Natuurlijk is wat Robert M. gedaan heeft vreselijk, maar net wat ik zeg: waarom zouden alleen mannen die rare kronkel kunnen hebben, maar laten jullie je kind vervolgens wel heel makkelijk bij een vrouw in de kinderopvang achter? Is dat niet een beetje krom?
Gast- Gast
Maple schreef:Ik vind het toch jammer om te lezen dat er zoveel vooroordelen bestaan over mannen in de kinderopvang. Ik ervaar een man juist als een aanwinst voor het team. Hebben vaak toch een andere benadering, andere ideeën, en de kinderen vinden het ook super.
+1
Gast- Gast
SarahKey schreef:Ik zou het leuk vinden. Een man is net even anders met de kinderen dan een vrouw.
Mijn zwager is anders veel banger dat zn dochter wat overkomt dan mijn schoonzus Als ze gek loopt te doen dan he, koprollen enzo.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Nee, dat vind ik niets.
Al helemaal geen mannen op babygroepen. Je hebt gewoon typische mannen- en vrouwenberoepen, klaar.
Mijn vent zegt dat werken op kdv's voor homo's of pedo's is. Of homo-pedo's, zoals Derek Ogilvie.
Al helemaal geen mannen op babygroepen. Je hebt gewoon typische mannen- en vrouwenberoepen, klaar.
Mijn vent zegt dat werken op kdv's voor homo's of pedo's is. Of homo-pedo's, zoals Derek Ogilvie.
Muurvlindertje- Prater
- Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11
Muurvlindertje schreef:Nee, dat vind ik niets.
Gelukkig ben
(Edit; Je man dan)
Ilargi- Prater
- Aantal berichten : 777
Punten : 823
Dus, heel zwart-wit gezien (net zo zwart-wit als jullie kijken) neemt jouw man/vriend ook geen verzorgende taken van jullie kindje op zich? Want hoe ziet hij dat dan? Wat maakt dan het verschil dat voor je eigen kindje zorgen als man wel oke is, maar voor een hele groep kinderen niet?Muurvlindertje schreef:Nee, dat vind ik niets.
Gast- Gast
Maple schreef:Dus, heel zwart-wit gezien (net zo zwart-wit als jullie kijken) neemt jouw man/vriend ook geen verzorgende taken van jullie kindje op zich? Want hoe ziet hij dat dan? Wat maakt dan het verschil dat voor je eigen kindje zorgen als man wel oke is, maar voor een hele groep kinderen niet?Muurvlindertje schreef:Nee, dat vind ik niets.
Met Maple eens. En hoezo is Derek een homo-pedo? Dat vind ik nogal wat om te zeggen (nou ja je man dan).
En idd je man zorgt dus ook niet voor jouw kindje?
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Oow en ik vind het echt erg dat men nog zo denkt in typisch mannen en vrouwen beroepen.
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Ayla schreef:SarahKey schreef:Ik zou het leuk vinden. Een man is net even anders met de kinderen dan een vrouw.
Mijn zwager is anders veel banger dat zn dochter wat overkomt dan mijn schoonzus Als ze gek loopt te doen dan he, koprollen enzo.
Dat is zijn eigen kind
Maar ik ervaar het wel zo, wij vrouwen zeggen vaker: oh pas maar op! Oid dan mannen, die doen dan gewoon mee haha
Ik werk op een kdv en wij hebben ook 1 mannelijke collega. Ik ben erg blij dat hij er ook werkt, ook om eens een andere mening te horen over bepaalde zaken en hij is echt heel leuk met de kinderen. De kinderen vinden het ook super. Verder denk ik dat er juist meer mannen bij moeten, ook zodat de jongens een rolmodel hebben.
Fayebella- Prater
- Aantal berichten : 863
Punten : 902
Als mijn 'vent' dat zou zeggen zou ik hem echt helemaal niet meer serieus nemen en me afvragen wat ik met zo'n respectloze eikel moet.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Tania schreef:Muurvlindertje schreef:Nee, dat vind ik niets.
Als mijn 'vent' dat zou zeggen zou ik hem echt helemaal niet meer serieus nemen en me afvragen wat ik met zo'n respectloze eikel moet.
+1
Joli86- Prater
- Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Jeetje, wat zijn jullie kortzichtige mensen.
Gast- Gast
Pagina 1 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Mannelijke nesteldrang?
» Dilemma kinderopvang
» Twijfels kinderopvang
» Nieuwe mannelijke vrienden tijdens je relatie?
» Kinderopvang
» Dilemma kinderopvang
» Twijfels kinderopvang
» Nieuwe mannelijke vrienden tijdens je relatie?
» Kinderopvang
Pagina 1 van 4
Permissies van dit forum: