Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Twijfels kinderopvang

+2
Supertalentje
Caroow
6 plaatsers

Ga naar beneden

Twijfels kinderopvang Empty Twijfels kinderopvang

Bericht  Caroow do 7 maa 2013 - 7:14

Ik had het heel leuk bedacht voordat ik zwanger was, 5 dagen werken en baby naar de gastouder. Contact gehad met diverse gastouder organisaties, ik heb nog geen gastouder want ik wilde nog even nadenken over welke uren ik wil werken en aangezien er een enorm overschot aan gastouders is heb ik hier geen haast in gemaakt.

Maar, het lijkt me niks meer, 5 dagen werken Rolling Eyes Nu wil ik graag 20 uur over 4 dagen werken. Het is natuurlijk maar afwachten of ik ook uren kan krijgen die een beetje handig zijn, maar minder werken is sowieso geen probleem, ik ben eigenlijk voor mijn werkgever ook te duur om full time te werken.

Mijn vriend werkt onregelmatig, hij heeft een 3 weeks rooster met daarin diensten van 8.30-17.00 en diensten van 16.30-00.30.

Nu zit hier echt naast ons huis, echt heel dichtbij dus, een basisschool waar ze ook kinderopvang aanbieden. Tot voorkort hadden ze alleen vaste dagen, maar nu kan je ook een strippenkaart kopen, om zo flexibele dagdelen af te nemen. Dat is natuurlijk ideaal, want:

Dagen dat vriend en ik allebei overdag werken kan de baby naar de opvang
Dagen dat mijn vriend en ik allebei tot 00.30 werken zullen een stuk minder dan nu voorkomen, omdat ik minder werk. Baby hoeft op deze dagen niet naar de opvang want dit kan opgevangen worden door de oma's.
We hoeven geen tweede auto + rijbewijs te betalen, want opvang is op loopafstand

Maar, er zitten ook nadelen aan:
Als mijn rooster te laat bekend wordt gemaakt kan het zijn dat we geen opvang hebben, omdat je dit twee weken van te voren moet doorgeven
Per uur is het iets duurder
De basisschool is een school die niet goed bekend staat, veel leraren willen hier ook niet werken. Het is de meest zwarte school in de omgeving.


Heel stom, maar met dat laatste blijf ik toch zitten.. Wil ik mijn kind hier wel heen sturen? Zaterdag is er open dag en zal ik natuurlijk ook gaan kijken hoe het daar echt is.


(Echt respect als je nog niet bent afgehaakt).

Ik weet niet zo goed wat ik met dit topic wil, jullie kunnen natuurlijk ook niet vanachter de computer kijken of het een leuk kdv is, maar als jullie een mening of advies voor mij hebben hoor ik het graag smile
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels kinderopvang Empty Re: Twijfels kinderopvang

Bericht  Gast do 7 maa 2013 - 7:21

Je kindje gaat uiteindelijk naar het dagverblijf, niet voor de basisschool, die twee staan volledig los van elkaar, behalve dat ze hetzelfde gebouw delen. Dat leerkrachten er niet willen werken is misschien niet leuk, maar daar heb jij nog weinig mee te maken, omdat het jou op dit moment om het kdv gaat en niet om de school. Ik zou gewoon naar die open dag gaan en je gevoel dan afwachten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels kinderopvang Empty Re: Twijfels kinderopvang

Bericht  Supertalentje do 7 maa 2013 - 7:21

Ik heb geen ervaring met een gastouder, maar volgens mij is dat juist ideaal als je onregelmatig werkt, zij werken veelal met 'uurtje-factuurtje', waarom wil je dat niet meer?

Wat je kdv betreft, wonen jullie ook in een 'zwarte-buurt'? (Naar woord, weet ff niks anders). Als dat zo is, dan geeft dat niks, maar past je kdv bij je omgeving, dat zou ik dan niet zo'n probleem vinden. En het een-na-dichtsbijzijnde kdv? Heb je daar een beter gevoel bij of is die 50 km verderop?
Omdat de oma's de avonden kunnen opvangen die jullie moeten werken, kunnen zij dan ook een dag opvangen dat je rooster nog niet bekend is? Of is je rooster altijd maar 1 week vantevoren bekend?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels kinderopvang Empty Re: Twijfels kinderopvang

Bericht  Parel do 7 maa 2013 - 7:22

Ben je al wezen kijken op het kdv?
Alleen dan kan je je denk ik een beeld vormen.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels kinderopvang Empty Re: Twijfels kinderopvang

Bericht  Ilovethe90s do 7 maa 2013 - 7:25

Ik ken het wel wat je zegt, als je nog niet zwanger bent weet je op dat moment al precies hoe je het allemaal zou doen.
Zo zeg ik nu: niet naar schoonmoeder, wel naar kdv of gastouder, 16-20 uur werken en zo heb ik er nog wel een paar.
Toch kan ik me voorstellen dat er tijdens je zwangerschap zoveel verandert omdat je ook steeds andere dingen tegenkomt waar je nog niet eerder over nagedacht hebt. Succes met je keuzes!
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels kinderopvang Empty Re: Twijfels kinderopvang

Bericht  Gast do 7 maa 2013 - 7:26

Maar, waarom valt een gastouder af dan? Is dat niet juist prettig als je onregelmatig werkt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels kinderopvang Empty Re: Twijfels kinderopvang

Bericht  Caroow do 7 maa 2013 - 7:32

Lennox, dat klopt helemaal, maar de broertjes/zusjes van de kinderen van de basisschool zitten natuurlijk wel hier op het kdv

Supertalentje, wij wonen in een klein nieuwbouwbuurtje binnen een grote volksbuurt waar vergeleken met de rest van de stad veel allochtonen wonen. Het is dus wel een afspiegeling van de buurt. Andere kdv's zijn niet op loopafstand en daar zullen we dus evt. een tweede auto voor moeten aanschaffen en sowieso moet ik mijn rijbewijs halen.
Over het algemeen zullen de avonden waarop ik zal werken steeds dezelfde zijn, hierdoor weet ik wel welke avonden ik opvang nodig heb. En voor een zeer enkele keer zou mijn moeder het echt geen probleem vinden als het een keer op het laatste moment is. Ik heb mijn rooster bijna altijd 3 weken van te voren, een enkele keer 2 weken.

Parel, we gaan zaterdag kijken.

Pippa, een gastouder valt nog niet af hoor, maar het lastige is dat die hier allemaal niet heel dicht in de buurt zitten. Ook hiervoor dus een rijbewijs nodig, of accepteren dat het het eerste jaar veel lopen wordt. Het lijkt me gewoon zo veel idealer om de baby zo dicht bij huis op de opvang te hebben.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels kinderopvang Empty Re: Twijfels kinderopvang

Bericht  Gast do 7 maa 2013 - 7:34

Misschien kun je met het OV je kindje naar een gastouder brengen? En als hij groter is met een bakfiets? smile Hier in de stad zie ik heel veel mensen dat doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels kinderopvang Empty Re: Twijfels kinderopvang

Bericht  Gast do 7 maa 2013 - 7:38

Sowieso kun je in een bakfiets ook een maxi-cosi zetten, of een baby-inzet. E je hebt van de maxi-cosidragers voor op de fiets.

Wij zullen tzt ook een creatieve oplossing moeten verzinnen, mochten wij een kindje krijgen dan gaat het waarschijnlijk naar hetzelfde dagverblijf als waar het zoontje van Rumble ook zit. Is van dezelfde stichting van waar ik werk en zit hier in de buurt, maar vriend en ik hebben beiden geen rijbewijs, dus we zullen het ook lopend of op de fiets moeten doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels kinderopvang Empty Re: Twijfels kinderopvang

Bericht  Caroow do 7 maa 2013 - 7:38

Er rijdt hier geen ov laughcry En een bakfiets kan hoor, heb ik ook zeker wel aan gedacht. Maar een bakfiets is duur, dat geld stop ik dan liever in mijn rijbewijs.

Het lijkt nu alsof ik alleen maar aan het "Ja maar-en" ben, maar ik vind het heel fijn dat jullie meedenken hoor.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels kinderopvang Empty Re: Twijfels kinderopvang

Bericht  superwoman do 7 maa 2013 - 7:43

Caroow:

Een snelle oplossing voor vervoer is idd een maxicosi drager op de fiets.
Deze heb ik gebruikt om mijn zoontje naar de opvang te brengen met 3 maanden. De opvang was ook wat verder weg.
Echt ideaal. Echt veilig ( al lijkt het misschien wat eng)
Maar hey het is tijdelijk en rijbewijs is ook duur.

Ik heb de drager nog wel voor je liggen evt.

superwoman
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 69
Punten : 120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels kinderopvang Empty Re: Twijfels kinderopvang

Bericht  Gast do 7 maa 2013 - 7:45

Ja, maar een bakfiets kun je gelijk gebruiken en een rijbewijs moet je eerst maar eens zien te halen én dan moet er ook een tweede auto aangeschaft worden, dus dan lijkt het me een snellere keuze. Sowieso kun je die tweedehands ook goed op de kop tikken denk ik, en daar kun je heel lang mee doen, ook als hij groter is natuurlijk!

Ik denk dat het dat hier ook gaat worden uiteindelijk later, of met de draagdoek, of veel lopen of met de bakfiets. Ik heb een rijbewijs, maar we hebben maar 1 auto en hier in de stad is dat sowieso geen doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels kinderopvang Empty Re: Twijfels kinderopvang

Bericht  Tiara do 7 maa 2013 - 7:46

Ik dacht ook aan een drager op de fiets voor de maxicosi!
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels kinderopvang Empty Re: Twijfels kinderopvang

Bericht  Supertalentje do 7 maa 2013 - 7:47

Ik ben bevooroordeeld, ik heb mijn kdv op de hoek van de straat en ik vind het heerlijk zo dichtbij smile
Maargoed, de kindjes op kdv zullen dus wrs ook klasgenootjes/schoolgenootjes worden en wrs bij jullie in de buurt wonen. Dan zou mijn voorkeur uitgaan naar zo dichtbij mogelijk, lekker dichtbij huis, niet nu de kosten voor een rijbewijs, tweede auto, en als het vriest/sneeuwstorm dan haal je je kind op en sta je binnen 5 min thuis. Als ze groter worden lekker spelen met de kindjes uit de buurt, die kent hij tenslotte al en je zult sommige ouders ook al kennen tegen de tijd dat ze op de basisschool willen afspreken.

Ik zou naar die open dag gaan en dan kijken hoe het voelt, maar dat leraren er niet willen werken is vanuit een heel ander perspectief dan jouw kindje op het kdv. Of zal hij ook niet in de buurt naar school gaan of met vriendjes uit de buurt mogen spelen?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels kinderopvang Empty Re: Twijfels kinderopvang

Bericht  Gast do 7 maa 2013 - 7:47

Dat vind ik er altijd een beetje eng uitzien, zo'n drager op de fiets, omdat een kind achter je zit, en ik het bij een bakfiets juist fijn vind dat het kindje voor je zit, en je het goed in de gaten kan houden op zo'n moment. Is dat echt veilig op de fiets ja?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels kinderopvang Empty Re: Twijfels kinderopvang

Bericht  superwoman do 7 maa 2013 - 7:50

Pippa schreef:Dat vind ik er altijd een beetje eng uitzien, zo'n drager op de fiets, omdat een kind achter je zit, en ik het bij een bakfiets juist fijn vind dat het kindje voor je zit, en je het goed in de gaten kan houden op zo'n moment. Is dat echt veilig op de fiets ja?

Ja, is absoluut veilig. Goedgekeurd en veiligheidskenmerken.
Het ziet er eng uit idd en mijn fietsenmaker heeft hem gemonteerd en ik heb ook wel heeeel vaak gekeken of het wel écht goed zat Laughing
Maar het is echt veilig. Én met lekker weer ook nog eens lekker voor je kindje..
Tenminste die van mij vond het prima...

superwoman
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 69
Punten : 120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels kinderopvang Empty Re: Twijfels kinderopvang

Bericht  Caroow do 7 maa 2013 - 8:00

Brrr de Maxi Cosi achterop lijkt me wel eng hoor! Hangt er natuurlijk vanaf hoever en waarheen ik moet fietsen, maar baby lijkt me zo kwetsbaar.. Dat idee moet ik even laten bezinken smile

Ik verwacht eigenlijk dat we voordat zoon de basisschoolleeftijd heeft bereikt we verhuist zijn naar een andere wijk. Er is hier nog een andere basisschool en binnenkort nog een derde, dus de kans dat hij daadwerkelijk ook naar deze school zou gaan is niet heel groot.

Rijbewijs halen is overigens niet een heel groot probleem hoor. Ik heb al een hele tijd gespaard en in het verleden ook al 30 lessen gehad, dus ik kan het wel betalen en het duurt ook niet een eeuwigheid voordat ik hem heb, verwacht ik.
Maar, het is natuurlijk veel beter voor mijn conditie en lichaam en voor de gezondheid van zoon als we zo veel mogelijk lopen of fietsen.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels kinderopvang Empty Re: Twijfels kinderopvang

Bericht  superwoman do 7 maa 2013 - 8:08

[quote="Caroow"]Brrr de Maxi Cosi achterop lijkt me wel eng hoor! Hangt er natuurlijk vanaf hoever en waarheen ik moet fietsen, maar baby lijkt me zo kwetsbaar.. Dat idee moet ik even laten bezinken

Haha ja een baby ís ook kwetsbaar maar het is gewoon een veilig middel.
Ik was blij dat het er was, aangezien ik geen andere keus had.
Zoon moest naar opvang en ik daarna op tijd op kantoor zijn dus dan ga je wel... Wink
Het went snel.. Laughing

superwoman
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 69
Punten : 120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels kinderopvang Empty Re: Twijfels kinderopvang

Bericht  Gast do 7 maa 2013 - 8:12

Als je een bagagedrager vóór op je fiets hebt, kun je hem misschien daar ook wel monteren. Althans, volgens een van de plaatjes op Google wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels kinderopvang Empty Re: Twijfels kinderopvang

Bericht  Caroow do 7 maa 2013 - 8:13

Lennox schreef:Als je een bagagedrager vóór op je fiets hebt, kun je hem misschien daar ook wel monteren. Althans, volgens een van de plaatjes op Google wel.

Ik moet (haha ik heb ook echt niks he) als ik met baby wil gaan fietsen sowieso een nieuwe fiets kopen, en dat lijkt me wel echt een tof idee!
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels kinderopvang Empty Re: Twijfels kinderopvang

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum