Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwanger

+25
Inge
Alex
chipa
frolic
Novalee
-Ieniemienie-
Bruintje Beer
Susan
kwak
Fearie
Muppetje
CCC
ekjir@M
moepie
SarahKey
Theeleut
Thunder
Shy
koNijntje
Annie24
Zininzon
Ayla
Flower_L
Tania
TGR
29 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

Zwanger - Pagina 4 Empty Re: Zwanger

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 3:56

Parels schreef:Als je dan toch 'moet' blijven roken, omdat je anders veel stress krijgt, doe het dan niet in het openbaar. Dat vind ik zó verschrikkelijk, ik kwam een poos terug een vrouw tegen met een kinderwagen en een gigantisch grote buik, al lurkend aan een sigaret, ja werkelijkwaar, dan zakt mijn broek af. Ik kan dan ook niet anders dan denken, 'kutwijf, er zouden zoveel mensen een moord doen voor een (gezond) kindje en jij neemt gewoon vrijwillig het risico'

Ik moet bekennen dat dat ook altijd mijn 1e gedachte is. Ik vind het vreselijk asociaal staan.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Steep zo 11 dec 2011 - 4:22

_MamaRosa_ schreef:
Parels schreef:Als je dan toch 'moet' blijven roken, omdat je anders veel stress krijgt, doe het dan niet in het openbaar. Dat vind ik zó verschrikkelijk, ik kwam een poos terug een vrouw tegen met een kinderwagen en een gigantisch grote buik, al lurkend aan een sigaret, ja werkelijkwaar, dan zakt mijn broek af. Ik kan dan ook niet anders dan denken, 'kutwijf, er zouden zoveel mensen een moord doen voor een (gezond) kindje en jij neemt gewoon vrijwillig het risico'

Ik moet bekennen dat dat ook altijd mijn 1e gedachte is. Ik vind het vreselijk asociaal staan.

+1 En niet om een veer in mijn eigen derriere te stoppen, maar toen ik wist dat ik zwanger was ben ik gelijk gestopt (na 10 jaar roken, een pakje per dag ongeveer). En ik vind het ook echt een non argument dat het beter is om dan af en toe nog te roken tegen de stress. Nu heb ik het er veel moeilijker mee Wink (het niet roken).
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  _Lana_ zo 11 dec 2011 - 9:51

freakielief schreef:
Annie24 schreef:Vanaf dat ik positief testte niets meer.

Daarvoor, dus tussen de eisprong en het positief testen gewoon wat ik daarvoor ook deed: alcohol, filé enzo. Anders kan je niets meer eten als je zwanger wil worden. Straks duurt het 2-3-4 jaar en ga je je al die jaren dingen ontzeggen omdat je misschien wel eens zwanger zou kunnen zijn.
Dat vond ik wel meevallen, ik heb juist alles gelaten en als ik dan wel ongesteld werd at/dronk ik wel 'verboden' dingen. Dat was ook elke keer toch een beetje troost als ik weer niet zwanger bleek te zijn.Wink

Verder ben ik wel denk ik echt aan de voorzichtige kant geweest als ik het vergelijk met anderen: ik heb geen caffeïnehoudende dranken gedronken, geen rauwe groenten buitenshuis gegeten en ook niets waar ook maar een klein beetje alcohol in verwerkt was (warm eten, gebak of chocolade). En zo ver mogelijk uit de buurt gebleven van rokers, ook buiten.

Ik denk dat als je 3,5 à 4 jaar bezig bent voor een kindje, dat je dan op een gegeven moment ook wel makkelijker in wordt Wink.
Wel ben ik meteen gestopt met roken toen we voor kinderen gingen. En vlak voordat ik ongesteld moest worden, wachtte ik liever nog even een paar dagen met die borrel. Verder heb ik er toen nog geen rekening mee gehouden.

Nu eet ik niets van de 'verboden' dingen. En ik vind het ook allemaal wel meevallen, er blijft nog genoeg over Wink. Over die groente in zakjes extra afwassen enzo is mijn gynaecoloog wel heel duidelijk, dat dat wel een beetje overtrokken is. En ook buitenshuis ( in een restaurant ), kun je er vanuit gaan, dat het gewoon goed klaargemaakt en schoon is.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 10:14

Ook ik vind dat er vaak zo ontzettend overdreven wodt gedaan over wat je allemaal wel niet mag eten tijdens de zwangerschap. Ik snap dat niet, het zijn maar een paar dingen die je niet mag, net alsof je die normaal gesproken allemaal dagelijks zou eten.

Roken vind ik wel echt not done, het is zo slecht en kan zoveel invloed hebben op de ontwikkeling van je kindje. Ik heb het al vaker verteld maar je wil niet weten hoeveel artsen aan mij of aan mijn vriend hebben gevraagd of ik gerookt heb tijdens Mara haar zwangerschap. Aanlegstoornissen in de hersenen komen in 80% van alle gevallen voor bij een moeder die gerookt heeft tijdens de zwangerschap. Je wil niet weten hoe blij en gelukkig in ben dat ik nooit gerookt heb tijdens mijn zwangerschap(pen). Hoe had ik mezelf dat ooit moeten vergeven ?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 10:23

_Lana_ schreef:Over die groente in zakjes extra afwassen enzo is mijn gynaecoloog wel heel duidelijk, dat dat wel een beetje overtrokken is. En ook buitenshuis ( in een restaurant ), kun je er vanuit gaan, dat het gewoon goed klaargemaakt en schoon is.
Tsja, mijn verloskundige dacht er weer anders over, adviezen lopen nogal uiteen blijkbaar. Je doet uiteindelijk toch waar je je zelf het fijnste bij voelt denk ik. En voor mij was de afweging als volgt: de kans dat je een toxoplasmose- of listeriabesmetting oploopt is ontzettend klein, maar áls het gebeurt, kunnen de gevolgen enorm verstrekkend zijn. Dus dan maar liever niet.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: