Zwanger
+25
Inge
Alex
chipa
frolic
Novalee
-Ieniemienie-
Bruintje Beer
Susan
kwak
Fearie
Muppetje
CCC
ekjir@M
moepie
SarahKey
Theeleut
Thunder
Shy
koNijntje
Annie24
Zininzon
Ayla
Flower_L
Tania
TGR
29 plaatsers
Pagina 2 van 4
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Zwanger
ik at een keer gerookte zalm, helemaal niet bij nagedacht!
w.b.t. de leverpastei dat mag toch wel? Maar niet te veel?
En softijs?? Waarom mag je dat niet??
w.b.t. de leverpastei dat mag toch wel? Maar niet te veel?
En softijs?? Waarom mag je dat niet??
moepie- Kletskop
- Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10
Softijs kan je beter niet eten omdat het te lang in de machine kan zitten, of de machine word niet goed schoongemaakt, waardoor er bacteriën in kunnen gaan zitten.
Gast- Gast
Leverpastei mag je wel hebben maar met mate, volgens mij max 1 broodje per dag.
Maar ik eet het gewoon echt heel zelden, soms op een crackertje.
Maar ik eet het gewoon echt heel zelden, soms op een crackertje.
Tania schreef:Helemaal niks. Die negen maanden kan ik wel zonder die dingen die je niet mag.
+1
Gast- Gast
Oja softijs heb ik wel nog gegeten... Nadat ik de vk had gevraagd of dat nou wel of niet mocht mocht wel.
@Twellie (dacht ik) ik heb alleen de dingen niet gegeten die je volgens de vk niet mocht hebben, niet teveel leverworst, geen vacuüm verpakte vis, geen rauw vlees, geen alcohol etc. Volgens mij mag je niks meer eten als je alles wat op internet staat moet geloven... Maar snap wel dat je er zenuwachtig van wordt!
@Twellie (dacht ik) ik heb alleen de dingen niet gegeten die je volgens de vk niet mocht hebben, niet teveel leverworst, geen vacuüm verpakte vis, geen rauw vlees, geen alcohol etc. Volgens mij mag je niks meer eten als je alles wat op internet staat moet geloven... Maar snap wel dat je er zenuwachtig van wordt!
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Een macFlurry en kant en klare pannekoeken. Dat laatste schijnt ook niet te mogen...
Gast- Gast
Shygirl85 schreef:Dat is nieuw voor mij, dat dat niet mag. Wist ik niet maar eet dat toch 1x per jaarSnoepy87 schreef:Softijs, maar dat was omdat ik het niet wist.
Mijn vriend is koel monteur en die wordt helemaal gek als er ijsklontjes uit een machine in m´n glas zitten of als ik bij bepaalde ijswinkels of snackbars een ijsje haal. Als die apparaten niet dagelijks goed schoongemaakt worden groeit er gewoon mos in, echt heel vies. Dat is trouwens hetzelfde als slagroomautomaten.
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
Ayla, softijs bijv staat gewoon op de site van het RIVM al een paar jaar, die zou ik toch eerder vertrouwen dan een verloskundige! Ik hou me ook niet aan alles wat ik vind op het internet, maar wel dingen die op het voedingscentrum en RIVM staan, betrouwbare sites.
PM, kant en klare pannenkoeken las ik ook laatst ergens, dat was voor mij ook nieuw.
PM, kant en klare pannenkoeken las ik ook laatst ergens, dat was voor mij ook nieuw.
Gast- Gast
ekjir@M schreef:Shygirl85 schreef:Dat is nieuw voor mij, dat dat niet mag. Wist ik niet maar eet dat toch 1x per jaarSnoepy87 schreef:Softijs, maar dat was omdat ik het niet wist.
Mijn vriend is koel monteur en die wordt helemaal gek als er ijsklontjes uit een machine in m´n glas zitten of als ik bij bepaalde ijswinkels of snackbars een ijsje haal. Als die apparaten niet dagelijks goed schoongemaakt worden groeit er gewoon mos in, echt heel vies. Dat is trouwens hetzelfde als slagroomautomaten.
Meen je dat? Bah
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Wbt softijs dat klopt... Mijn vriend is restaurantmanager van de grote M. hier, ik haal dus alleen softijs bij hem, omdat ik weet dat zijn restaurant goed op orde is wbt het schoonmaken van de machines...
Verder heb ik nog geen verboden producten gegeten of gedronken tijdens de zwangerschap...
Verder heb ik nog geen verboden producten gegeten of gedronken tijdens de zwangerschap...
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Ayla schreef:ekjir@M schreef:Shygirl85 schreef:Dat is nieuw voor mij, dat dat niet mag. Wist ik niet maar eet dat toch 1x per jaarSnoepy87 schreef:Softijs, maar dat was omdat ik het niet wist.
Meen je dat? Bah
Softijs en slagroom blijft een melkproduct. Maar mijn vriend hoeft alleen te komen als er problemen met de installatie zijn. Vaak ontstaan de problemen ook bij de mensen die het niet zo nauw nemen met het onderhoud dus waarschijnlijk ziet hij ook wel de meest extreme gevallen.
Het is trouwens best grappig om een bedrijfsuitje te hebben en de mannen met een noodvaart de ijsklonten uit het glas te zien halen...
ekjir@M- Prater
Ik at en dronk niets dat niet mag, zal ik een volgende keer ook zeker niet doen
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10
Muppetje schreef:Ik at en dronk niets dat niet mag, zal ik een volgende keer ook zeker niet doen
+ 1
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
chococupcake schreef:Wbt softijs dat klopt... Mijn vriend is restaurantmanager van de grote M. hier, ik haal dus alleen softijs bij hem, omdat ik weet dat zijn restaurant goed op orde is wbt het schoonmaken van de machines...
Ik haal ook alleen softijs bij restaurant de gouden boogjes omdat ik het idee heb dat het daar allemaal volgens roosters schoongemaakt moet worden.
ekjir@M- Prater
slokje wijn bij het avondmaal in de kerk (H)
verder heb ik niks gegeten wat niet goed is tijdens de zwangerschap.
verder heb ik niks gegeten wat niet goed is tijdens de zwangerschap.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Ik heb toen ik wat verder in de zwangerschappen was wel eens dingen gegeten die niet zo goed zijn, zoals een toastje met filet, zalm, softijs, een slokje wijn. Ook at ik wel leverworst, maar dan de maximale hoeveelheid.
Ook kaneel heb ik wel gehad.
Ik at er natuurlijk niet dagelijks van, en zeker geen grote hoeveelheden, maar soms kon ik de verleiding gewoon even niet weerstaan, en at ik een klein beetje. En wijn lust ik normaal niet eens graag, dus dat zegt genoeg...
Ook kaneel heb ik wel gehad.
Ik at er natuurlijk niet dagelijks van, en zeker geen grote hoeveelheden, maar soms kon ik de verleiding gewoon even niet weerstaan, en at ik een klein beetje. En wijn lust ik normaal niet eens graag, dus dat zegt genoeg...
Gast- Gast
Twellie schreef:Ayla schreef:Ik at wel 1x in de week nog leverworst op brood, las hier een tijdje terug dat dat blijkbaar helemaal niet mag? Ik dacht dat je er alleen op moest letten dat het niet teveel was.
Ik kan ook echt niet meer bijhouden wat er allemaal wel en niet mag. Bij mijn eerste zwangerschap was het gewoon geen rauw vlees of vis en zo min mogelijk alcohol. Nu is het al groente en fruit heeeel goed wassen of schillen, rauwkost wantrouwen, pinda's kunnen allergieen uitlokken etcetera, etcetera. Ik word er doodzenuwachtig van, eerlijk gezegd.
Dat was ook allemaal al toen ik zwanger was van Ezra in 2007, ik denk dat je nu gewoon meer van dat soort informatie leest omdat je angstig bent.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Een vriendin van mij is zwanger, nu al 35 weken en ze heeft de hele zwangerschap doorgerookt. Niet dat ik een discussie erover wil starten, maar dat je niet kan stoppen (ze had heel veel stress, geen vader voor het kindje, verhuizen, etc) oke. Maar zij rookt bijvoorbeeld in een halfuur pauze op school 4 shaggies (zeg je dat zo?). Ik zit elke keer weer met verbazing te kijken. Na elke les wil ze even snel roken, het is echt belachelijk veel. Ik vraag me wel af wat de schade voor haar kindje is hierna. Ze zegt steeds dat de verloskundige zegt dat alles goed is en er niks aan de hand is. Maar krijg je hier niet een mega huil baby van? Het kindje komt er volgens mij gigantisch verslaafd uit.
Gast- Gast
Jolee schreef:Een vriendin van mij is zwanger, nu al 35 weken en ze heeft de hele zwangerschap doorgerookt. Niet dat ik een discussie erover wil starten, maar dat je niet kan stoppen (ze had heel veel stress, geen vader voor het kindje, verhuizen, etc) oke. Maar zij rookt bijvoorbeeld in een halfuur pauze op school 4 shaggies (zeg je dat zo?). Ik zit elke keer weer met verbazing te kijken. Na elke les wil ze even snel roken, het is echt belachelijk veel. Ik vraag me wel af wat de schade voor haar kindje is hierna. Ze zegt steeds dat de verloskundige zegt dat alles goed is en er niks aan de hand is. Maar krijg je hier niet een mega huil baby van? Het kindje komt er volgens mij gigantisch verslaafd uit.
Mijn collega heeft ook heel vel gerookt tijdens haar zwangerschap. Dat kindje heeft een hele slechte start gehad. En was veels te licht bij zijn geboorte. Lees nog geen 1800 gram bij een zwangerschap van 38 weken. Wil niet zeggen dat dat komt door het roken maar het zijn wel volgens mij de verschijnselen als je doorblijft roken tijdens de zwangerschap.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Weer wat geleerd! Dank je voor je antwoordSnoepy87 schreef:Softijs kan je beter niet eten omdat het te lang in de machine kan zitten, of de machine word niet goed schoongemaakt, waardoor er bacteriën in kunnen gaan zitten.
Heb trouwens wel af en toe van die aanvallen dat ik denk aan rosbief en carpaccio maar dan ga ik snel wat anders doen en dan gaat dat wel weer over.
Voordat ik wist dat ik zwanger was heb ik nog wel lekker gedronken enzo
Shy- Kletskop
- Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10
mijn nichtje rookt ook af en toe een sigaret.
Ze zegt dat ze niet kan stoppen. Maar ze zei laatst ook dat ze gehoordhad datdie baby's kleiner geboren werden (lees groeiachterstand). Dat leek haar wel makkelijk voor tijdens de bevalling !
Ik heb er wat van gezegd maar ze bleef de discssie aangaan. Ben maar wegeopen. Kon er zo niet bij met mn verstand!!!!
Ze zegt dat ze niet kan stoppen. Maar ze zei laatst ook dat ze gehoordhad datdie baby's kleiner geboren werden (lees groeiachterstand). Dat leek haar wel makkelijk voor tijdens de bevalling !
Ik heb er wat van gezegd maar ze bleef de discssie aangaan. Ben maar wegeopen. Kon er zo niet bij met mn verstand!!!!
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Mijn moeder heeft tijdens alle zwangerschappen doorgerookt, wel wat geminderd, maar nooit helemaal gestopt, en wij hadden allemaal een lager geboortegewicht. Mijn 1 na jongste zusje was de placenta zelfs helemaal op. Ze is een paar weken te vroeg geboren, en dat was maar goed ook, want anders had ze het niet lang meer volgehouden.
Het is erg slecht voor de doorbloeding van de placenta.
Het is erg slecht voor de doorbloeding van de placenta.
Gast- Gast
Roken is echt verschrikkelijk slecht tijdens de zwangerschap. Elke sigaret heeft hetzelfde effect als dat de navelstreng dichtgeknepen wordt en de baby dus minder zuurstof krijgt. Het hartje moet daardoor veel harder werken. Ook de placenta krijgt veel minder zuurstof waardoor de kwaliteit minder is. Het kan er ook voor zorgen dat de placenta loslaat waardoor het kindje vrijwel meteen overlijdt en de moeder ook in levensgevaar is vanwege mogelijke inwendige bloedingen. Ik heb er begrip voor dat roken een verslaving is en dat het moeilijk is om te stoppen. Maar in mijn ogen doe je er wel alles aan om er vanaf te komen.
Ontopic; ik heb alleen softijs gehad een enkele keer, ook van die bekende keten. Verder alleen een minibeetje alcohol, maar toen was ik amper 4 weken en wist ik het nog niet.
Ontopic; ik heb alleen softijs gehad een enkele keer, ook van die bekende keten. Verder alleen een minibeetje alcohol, maar toen was ik amper 4 weken en wist ik het nog niet.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
Kan me ook niet voorstellen dat de VK zegt dat er niks aan de hand is. Misschien zegt ze bij de VK niet hoeveel ze rookt? 1 of 2 sigaretten schijnen niet veel kwaad te kunnen, maar als je alleen al in een half uur 4 shaggies weg rookt... Heeft nog geen filter ook natuurlijk...
Gast- Gast
-Ieniemienie- schreef:mijn nichtje rookt ook af en toe een sigaret.
Er zijn dus serieus best veel mensen die dat als argument gebruiken. Echt ontzettend bizar. Dat je dan ook niet beseft dat er een reden is dat een kindje zo klein blijft en dat het natuurlijk NOOIT positief nieuws kan zijn in zo'n geval. Bah, aso.
Gast- Gast
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Snel zwanger van de eerste ook snel zwanger van de tweede?
» ik ben zwanger
» Ik ben zwanger!!!!
» zwanger?
» Zwanger en nu?
» ik ben zwanger
» Ik ben zwanger!!!!
» zwanger?
» Zwanger en nu?
Pagina 2 van 4
Permissies van dit forum: