Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwanger

+25
Inge
Alex
chipa
frolic
Novalee
-Ieniemienie-
Bruintje Beer
Susan
kwak
Fearie
Muppetje
CCC
ekjir@M
moepie
SarahKey
Theeleut
Thunder
Shy
koNijntje
Annie24
Zininzon
Ayla
Flower_L
Tania
TGR
29 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Zwanger - Pagina 3 Empty Re: Zwanger

Bericht  frolic za 10 dec 2011 - 2:00

Softijs kan niet alleen gevaarlijk zijn als je zwanger bent trouwens , ik eet dat ook alleen van die grote gele M of die wel bekende snoepjeszaak. die hebben inderdaad een heel strak schema wat betreft onderhoud aan zulke machines.

Hetzelfde heb ik met snackbars etc , ik ruik buiten al of hun vet-olie vuil is en dat is bij VELE . Ook daar kan je soms beter niet weten wat je binnen krijgt Rolling Eyes

Verder heb ik tijdens m zwangerschappen gewoon gegeten waar ik zin in had hoor ..

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast za 10 dec 2011 - 2:44

@ Susan: Ja, dat zou eigenlijk ook goed kunnen. Ik hield me toen nauwelijks bezig met wat wel en niet gegeten mocht worden, ik heb ook gewoon op allerlei plekken in de vakantie softijs gegeten. Ik geloof niet dat ik er toen ooit van had gehoord dat dat niet mocht.

Gast
Gast

Bericht  Thunder za 10 dec 2011 - 6:34

Roken heb ik bij de oudste wel gedaan. Ik wist niet dat ik zwanger was, wel gelijk flink geminderd toen ik het wel wist. Helemaal stoppen is me toen niet gelukt door omstandigheden. Hij werd geboren met 38+2 en gewicht van 3300 gram.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 10 dec 2011 - 6:55

Annie24 schreef:Vanaf dat ik positief testte niets meer.

Daarvoor, dus tussen de eisprong en het positief testen gewoon wat ik daarvoor ook deed: alcohol, filé enzo. Anders kan je niets meer eten als je zwanger wil worden. Straks duurt het 2-3-4 jaar en ga je je al die jaren dingen ontzeggen omdat je misschien wel eens zwanger zou kunnen zijn.
Dat vond ik wel meevallen, ik heb juist alles gelaten en als ik dan wel ongesteld werd at/dronk ik wel 'verboden' dingen. Dat was ook elke keer toch een beetje troost als ik weer niet zwanger bleek te zijn.Wink

Verder ben ik wel denk ik echt aan de voorzichtige kant geweest als ik het vergelijk met anderen: ik heb geen caffeïnehoudende dranken gedronken, geen rauwe groenten buitenshuis gegeten en ook niets waar ook maar een klein beetje alcohol in verwerkt was (warm eten, gebak of chocolade). En zo ver mogelijk uit de buurt gebleven van rokers, ook buiten.

Gast
Gast

Bericht  chipa za 10 dec 2011 - 9:28

dubbel

Laatst aangepast door chipa op za 10 dec 2011 - 9:30; in totaal 1 keer bewerkt
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  chipa za 10 dec 2011 - 9:30

Precies hetzelfde hier! Alleen na een negatieve test en als ik ongi was geworden dronk en at ik gewoon alles wat ik wilde. Op dag 5 van mijn cyclus weer aan de clomid en dan nam ik niets meer wat schadelijk kon zijn.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  Alex za 10 dec 2011 - 9:33

June schreef:
-Ieniemienie- schreef:mijn nichtje rookt ook af en toe een sigaret.
Ze zegt dat ze niet kan stoppen. Maar ze zei laatst ook dat ze gehoordhad datdie baby's kleiner geboren werden (lees groeiachterstand). Dat leek haar wel makkelijk voor tijdens de bevalling :shock: !
Ik heb er wat van gezegd maar ze bleef de discssie aangaan. Ben maar wegeopen. Kon er zo niet bij met mn verstand!!!!

Er zijn dus serieus best veel mensen die dat als argument gebruiken. Echt ontzettend bizar. Dat je dan ook niet beseft dat er een reden is dat een kindje zo klein blijft en dat het natuurlijk NOOIT positief nieuws kan zijn in zo'n geval. Bah, aso.

+1.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Bericht  Gast za 10 dec 2011 - 9:35

_MamaRosa_ schreef:Mijn moeder heeft tijdens alle zwangerschappen doorgerookt, wel wat geminderd, maar nooit helemaal gestopt, en wij hadden allemaal een lager geboortegewicht. Mijn 1 na jongste zusje was de placenta zelfs helemaal op. Ze is een paar weken te vroeg geboren, en dat was maar goed ook, want anders had ze het niet lang meer volgehouden.
Het is erg slecht voor de doorbloeding van de placenta.

Zo is het met mij ook gegaan, ik was heel klein en ondevoedt.
Daarnaast had ik hartruis een slechte weerstand (was vanaf week 3 cobstand verkouden), werd later asmatisch en bleek allerlei allergieen te hebben.
Mijn moeder heeft zich verschrikkelijk schuldig gevoeld en heeft me bijna verboden te roken als ik zwanger zou raken.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 10 dec 2011 - 9:47

Ik hoor ook vaak als argument van rokers dat stoppen met roken zoveel extra stress zou opleveren dat het ook niet goed zou zijn voor het kindje en dat ze daarom maar doorroken laughcry . Vind ik ook niet zo'n sterk argument.

Gast
Gast

Bericht  Susan za 10 dec 2011 - 9:49

Twellie schreef:Ik hoor ook vaak als argument van rokers dat stoppen met roken zoveel extra stress zou opleveren dat het ook niet goed zou zijn voor het kindje en dat ze daarom maar doorroken laughcry . Vind ik ook niet zo'n sterk argument.

+1
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast za 10 dec 2011 - 9:58

June schreef:
-Ieniemienie- schreef:mijn nichtje rookt ook af en toe een sigaret.
Ze zegt dat ze niet kan stoppen. Maar ze zei laatst ook dat ze gehoordhad datdie baby's kleiner geboren werden (lees groeiachterstand). Dat leek haar wel makkelijk voor tijdens de bevalling :shock: !
Ik heb er wat van gezegd maar ze bleef de discssie aangaan. Ben maar wegeopen. Kon er zo niet bij met mn verstand!!!!

Er zijn dus serieus best veel mensen die dat als argument gebruiken. Echt ontzettend bizar. Dat je dan ook niet beseft dat er een reden is dat een kindje zo klein blijft en dat het natuurlijk NOOIT positief nieuws kan zijn in zo'n geval. Bah, aso.
Coudn't agree more!

Gast
Gast

Bericht  Gast za 10 dec 2011 - 10:00

Susan schreef:
Twellie schreef:Ik hoor ook vaak als argument van rokers dat stoppen met roken zoveel extra stress zou opleveren dat het ook niet goed zou zijn voor het kindje en dat ze daarom maar doorroken laughcry . Vind ik ook niet zo'n sterk argument.

+1

Maar het is wel een geldig argument. Hoe de verhouding precies is, is niet bekend, maar stress in de zwangerschap kan voor meer schade zorgen dan roken, op lange termijn met name. Neemt niet weg dat veel mensen het vast zullen gebruiken om zich achter te verschuilen.

Gast
Gast

Bericht  Inge za 10 dec 2011 - 10:03

Kreeg mijn beste vriendin wel te horen van haar arts.
Ze is wel geminderd, maar niet gestopt
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  Ayla za 10 dec 2011 - 10:07

Ik heb een collega gehad, 19 jaar, ongepland zwanger, en die moest zoveel regelen, die kreeg daar zoveel stress van dat ze een x aantal sigaretten per dag rookte, omdat de stress nog slechter zou zijn voor haar kindje, dus ik denk dat het wel klopt (neemt niet weg dat ik het dom vind om door te roken als je zwanger wilt worden al, ongepland zwanger en nog roken en niet kunnen stoppen omdat dat nog meer stress opleverd, kan ik enigzins begrip voor opbrengen)
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Gast za 10 dec 2011 - 10:09

Ik ben ook de zwangerschappen nooit helemaal gestopt met roken, dit ook op advies van de gyn en de vk. Ik heb bij alle 3 de zwangerschappen een poging gedaan om helemaal te stoppen, maar mijn bloeddruk vloog omhoog.
Ik heb het overigens na alle 3 de bevallingen ook gevraagd of ze zagen dat ik had gerookt tijdens de zwangerschappen, maar alle keren was het niet te zien in de placenta of navelstreng.

Gast
Gast

Bericht  Pandora za 10 dec 2011 - 23:37

Toen ik nog niet wist dat ik zwanger was heb ik wel een paar glaasjes wijn gedronken.
Aan het eind van de zwangerschap heb ik wel broodjes met smeerleverworst gegeten... verder niets...
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  Susan za 10 dec 2011 - 23:44

Arden schreef:
Susan schreef:

+1

Maar het is wel een geldig argument. Hoe de verhouding precies is, is niet bekend, maar stress in de zwangerschap kan voor meer schade zorgen dan roken, op lange termijn met name. Neemt niet weg dat veel mensen het vast zullen gebruiken om zich achter te verschuilen.

Ja, maar ik geloof persoonlijk niet dat je van stoppen je hele zwangerschap lang stress houdt en als je door blijft roken stel je je kind wel gedurende je hele zwangerschap daaraan bloot.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen zo 11 dec 2011 - 0:03

Susan schreef:
Arden schreef:
Susan schreef:

+1

Ja, maar ik geloof persoonlijk niet dat je van stoppen je hele zwangerschap lang stress houdt en als je door blijft roken stel je je kind wel gedurende je hele zwangerschap daaraan bloot.

Ik weet natuurlijk niet hoe het is om te roken, want dat heb ik nooit gedaan en ik weet ook niet hoe het is om zwanger te zijn. Maar ik weet wel dat mijn man (die dus niet zwanger was) écht gewoon 3 maanden van de leg was van het stoppen met roken, zó shagerijnig, gestressed en opgefokt...en toen is hij weer begonnen, hij hield het gewoon écht niet vol.
Ik heb gezien hoe hij er aan toe was, ik denk dat het wel degelijk kán, misschien niet de hele zwangerschap, maar wel een groot deel. Bovendien levert een zwangerschap ook weer nieuwe stressmomenten op waarbij iemand normaal naar een sigaret zou grijpen, dat niet doen levert ook weer extra stress op. Ik ben absoluut tegen roken tijdens de zwangerschap, maar soms zijn bepaalde dingen gewoon niet te vermijden.
Ik heb soms ook het gevoel dat er wel heel erg panisch gedaan word over van alles en nog wat wat niet mag. En dan heb ik het even niet over sigaretten en drank hoor, maar gewoon de hele waslijst aan regels om te voorkomen dat er een 0,0001 % kans is dat je kindje iets krijgt. Natuurlijk moet je zo veel mogelijk voorkomen, als ik zwanger ben zal ik ook zo veel mogelijk laten. Maar ik vind ook dat je nog een beetje een normaal leven moet kunnen leiden, natuurlijk is dat kindje het allerbelangrijkste en je zult mij geen alcohol zien drinken of roken, maar andere dingen... tja je kunt nu eenmaal niet álle risico's uitbannen!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 0:24

Ze kreeg inderdaad van de vk het advies niet te stoppen ivm stress, maar nu heeft ze wel een stabiele basis en een vader voor het kindje en alles op orde en ze paft gewoon keihard door. En ik denk dat ze de vk niet eerlijk vertelt hoeveel ze rookt. Daar komen nog eens 5 bakken koffie per dag bij. En als we dan uit eten gaan dan wordt ze helemaal panisch wat er allemaal in het eten zit, want ze mag het allemaal niet ivm de baby. Dan denk ik ook; jeez, hoe schijnheilig is dat.

Ze wil nu in haar verlof stoppen, maar verdedigt al dat als ze borstvoeding gaat geven ze volgens de vk maar een uur van te voren niet mag roken. Kortom, ik vraag me af wat daar van terecht komt. Het is nu al te laat denk ik.

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 11 dec 2011 - 0:51

Je kunt je gewoon prima aan de adviezen houden en toch een normaal leven leiden, hoor. Ik vind juist dat daar soms een beetje overdreven over wordt gedaan. Het is niet dat je op water en brood moet leven, er zijn nog tig dingen die je gewoon mag.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen zo 11 dec 2011 - 1:06

Susan schreef:Je kunt je gewoon prima aan de adviezen houden en toch een normaal leven leiden, hoor. Ik vind juist dat daar soms een beetje overdreven over wordt gedaan. Het is niet dat je op water en brood moet leven, er zijn nog tig dingen die je gewoon mag.

Nou dat komt misschien doordat er mensen om mij heen nogal panisch er mee bezig waren. Ik zie in het grootste deel van de 'regels' ook geen problemen, maar ik wil liever niet zo panisch worden...
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Tania zo 11 dec 2011 - 1:12

Susan schreef:Je kunt je gewoon prima aan de adviezen houden en toch een normaal leven leiden, hoor. Ik vind juist dat daar soms een beetje overdreven over wordt gedaan. Het is niet dat je op water en brood moet leven, er zijn nog tig dingen die je gewoon mag.

Ja hier ben ik het ook mee eens. Natuurlijk heb ik af en toe wel is zin in een broodje filet of een macflurry. Maar die negen maandjes kan ik echt wel zonder. Je mag bijna alles gewoon op die paar dingen na.
Ik sluit liever die 0.001% uit dan dat ik voor een broodje filet toch het risico ga nemen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Pompoen zo 11 dec 2011 - 2:16

Tania schreef:

Ja hier ben ik het ook mee eens. Natuurlijk heb ik af en toe wel is zin in een broodje filet of een macflurry. Maar die negen maandjes kan ik echt wel zonder. Je mag bijna alles gewoon op die paar dingen na.
Ik sluit liever die 0.001% uit dan dat ik voor een broodje filet toch het risico ga nemen.

Ja ik ook wel, alleen, nou ja er werd om mij heen zo panisch over gedaan. Bij alles wat er gegeten werd gepiekerd of het wel mocht, overal over nagedacht, het ging een enorme rol spelen. En dat lijkt me nou ook niet helemaal de bedoeling...
Ik ben gek op sushi, maar ik ben toch niet van plan om als ik ooit zwanger raak ook maar enig klein risico te nemen door dat dan toch te eten. 't is meer dat ik dat panische gedoe er omheen een beetje eng vind en dat niet zo willen. Dat bedoel ik ook met een normaal leven leiden. Volgens mij zou ik met het gros van de dingen niet eens moeite hebben. Ik eet geen filet of ossenworst, houd niet van biefstuk, zeker niet als die rood is, drink nu al nauwelijks alcohol en mijn maag kan er niet goed tegen, mac flurry of softijs eet ik ook niet, rauwmelkse kazen verkopen ze niet(nauwelijks) in de supermarkt, gerookte zalm kan ik best laten liggen. Meer dan 1 glas cola drink ik niet op een dag en al helemaal geen koffie. Ik rook niet...eh wat is er nog meer?
't is dus ook niet dat ik denk dat er niet mee te leven valt...'t is meer hoe er mee omgegaan wordt zeg maar.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 2:20

Susan schreef:
Arden schreef:
Susan schreef:

+1

Ik zou er zelfs stress van krijgen wanneer ik wist dat ik mijn kind aan zo'n risico blootstelde.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 3:30

Als je dan toch 'moet' blijven roken, omdat je anders veel stress krijgt, doe het dan niet in het openbaar. Dat vind ik zó verschrikkelijk, ik kwam een poos terug een vrouw tegen met een kinderwagen en een gigantisch grote buik, al lurkend aan een sigaret, ja werkelijkwaar, dan zakt mijn broek af. Ik kan dan ook niet anders dan denken, 'kutwijf, er zouden zoveel mensen een moord doen voor een (gezond) kindje en jij neemt gewoon vrijwillig het risico'

Ik heb overigens tussen de eisprong en nod flink carnaval gevierd, maar zodra ik wist dat ik zwanger was ben ik per direct met alle sigaretten/alcohol gestopt. Heb alleen af en toe een broodje leverpastei gegeten, maar ook niet in het prille begin. Ik wilde het risico gewoon niet lopen, en ik zou het mezelf nooit vergeven als door mijn toedoen ons kindje iets zou overkomen.

Die schade heb ik trouwens binnen 2,5 week al weer ruimschoots ingehaald haha

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: