Afvallen per 2 januari >12,5 kg VOL!!!
+8
Aagje!
Tesss
Pandora
Liz
Inge
Pussycat
Rush
Minx
12 plaatsers
Pagina 31 van 40
Pagina 31 van 40 • 1 ... 17 ... 30, 31, 32 ... 35 ... 40
Re: Afvallen per 2 januari >12,5 kg VOL!!!
Broodrooster schreef:Eet je minder suiker dan normaal? Daar krijg je hoofdpijn van. Ook van afvallen zelf inderdaad, maar het gaat vrij snel ook weer weg. Je lichaam went vrij snel aan het nieuwe eten en de nieuwe hoeveelheden. Je moet er alleen even doorheen en daar is doorzettingvermogen voor nodig. In de tijden dat ik echt heel goed oplet bevalt het ongezonde eten me ook echt helemaal niet wanneer ik dat dan een keer doe.Liz schreef:Ik heb trouwens sinds ik echt begonnen ben met koolhydraatarm eten vorige week bijna iedere dag hoofdpijn. Dit kan niet zijn van te weinig vocht aangezien ik meer dan 2 liter thee/water per dag drink. Is dat nog steeds het afkicken van suiker? Of het afvallen zelf? Anyone?
Ik vind altijd de eerste dagen van het opnieuw oppakken heel vervelend. Koud, hoofdpijn, wankel hoofd, maar als dat voorbij is heb ik juist veel meer energie dan wanneer ik veel koolhydraten eet. Alleen ik blijf het wel lekker vinden, helaas
Gast- Gast
De dagen dat ik niet thuis eet heb ik wel wat minder invloed. Maar die dagen eet ik niet ongezond, alleen wel koolhydraten.
Gast- Gast
Reva schreef:Broodrooster schreef:Eet je minder suiker dan normaal? Daar krijg je hoofdpijn van. Ook van afvallen zelf inderdaad, maar het gaat vrij snel ook weer weg. Je lichaam went vrij snel aan het nieuwe eten en de nieuwe hoeveelheden. Je moet er alleen even doorheen en daar is doorzettingvermogen voor nodig. In de tijden dat ik echt heel goed oplet bevalt het ongezonde eten me ook echt helemaal niet wanneer ik dat dan een keer doe.Liz schreef:Ik heb trouwens sinds ik echt begonnen ben met koolhydraatarm eten vorige week bijna iedere dag hoofdpijn. Dit kan niet zijn van te weinig vocht aangezien ik meer dan 2 liter thee/water per dag drink. Is dat nog steeds het afkicken van suiker? Of het afvallen zelf? Anyone?
Ik vind altijd de eerste dagen van het opnieuw oppakken heel vervelend. Koud, hoofdpijn, wankel hoofd, maar als dat voorbij is heb ik juist veel meer energie dan wanneer ik veel koolhydraten eet. Alleen ik blijf het wel lekker vinden, helaas
Ja ik eet nu geen suiker, terwijl ik eerst ontbeet met hagelslag etc. Dus het zal idd wel afkicken zijn, ik vind het echt erg om te merken wat dat allemaal met je doet. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel echt ongezond at, vriend en ik elke dag laat thuis van het werk en dus geen zin om te koken wat resulteerde in afhaal en 's avonds vaak brood. Ik ben zelf ook geen Sonja fan bijvoorbeeld, vind het doodongezond om je uit te hongeren en wat je erin stopt alleen maar suiker is. Voor mij is het een hele omschakeling dus, gelukkig doet mijn vriend ook mee.
Smikkel knap dat je niet meer weegt, dat zou ik echt niet kunnen.
Liz- Prater
- Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11
Wat goed dat je het dan zo hebt omgegooid. Doet je vriend ook mee? bedoel: moet je vriend ook afvallen? Ja, suiker heeft veel invloed op je. Ook op je huid enz. Je merk het pas als je het niet meer eet. Ik vind het Sonja dieet helemaal niets. Je leert er ook weinig over voeding en die onwetendheid is vaak juist het probleem bij het aankomen.
Gast- Gast
Broodrooster schreef:Wat goed dat je het dan zo hebt omgegooid.Doet je vriend ook mee?bedoel: moet je vriend ook afvallen? Ja, suiker heeft veel invloed op je. Ook op je huid enz. Je merk het pas als je het niet meer eet. Ik vind het Sonja dieet helemaal niets. Je leert er ook weinig over voeding en die onwetendheid is vaak juist het probleem bij het aankomen.
Mee eens, ik heb het boek van Amber helemaal uit gelezen en daar erg veel van geleerd. Mijn vriend moet ook afvallen, die vind het alleen wat lastiger om alles om te gooien. Hij wil bijvoorbeeld blijven lunchen met brood, maar 's avonds eten we al 1,5 week gezond. Het valt niet mee om alles om te gooien en dat kost echt doorzettingsvermogen maar mijn knop is zoo om, ik ga weer in mijn kleren passen
Liz- Prater
Leuk he! Ik ben de eerste maand 5 kilo afgevallen, daarna niet meer gewogen. We zullen zien. Ben wel veel minder kwijt aan boodschappen, zo'n 60 euro per maand, dat ik al fijn.Liz schreef:Broodrooster schreef:Wat goed dat je het dan zo hebt omgegooid.Doet je vriend ook mee?bedoel: moet je vriend ook afvallen? Ja, suiker heeft veel invloed op je. Ook op je huid enz. Je merk het pas als je het niet meer eet. Ik vind het Sonja dieet helemaal niets. Je leert er ook weinig over voeding en die onwetendheid is vaak juist het probleem bij het aankomen.
Mee eens, ik heb het boek van Amber helemaal uit gelezen en daar erg veel van geleerd. Mijn vriend moet ook afvallen, die vind het alleen wat lastiger om alles om te gooien. Hij wil bijvoorbeeld blijven lunchen met brood, maar 's avonds eten we al 1,5 week gezond. Het valt niet mee om alles om te gooien en dat kost echt doorzettingsvermogen maar mijn knop is zoo om, ik ga weer in mijn kleren passen
Het is al goed dat hij een deel heeft aangepast. Brood is natuurlijk ook niet heel ongezond. Zolang het geen stapels witte boterhammer met drie dubbel beleg of chocopasta zijn.
Ik heb zojuist geld overgemaakt voor het kookboek van Amber
Gast- Gast
Ik ben juist veel geld kwijt aan boodschappen, 60 euro per maand? Hoe doe je dat in godsnaam? Wij zijn zeker 150 euro kwijt als het niet meer is. Nee we aten wel altijd donker bruid met veel pitten en zijn chocopasta laat hij tegenwoordig staan. We zijn goed op weg maar ik ben nog wel heel erg zoekende, zeker op mijn werk is het lastig.
Liz- Prater
...Broodrooster schreef:Waar loop je op het werk tegen aan?
Laatst aangepast door Liz op ma 16 jan 2012 - 11:03; in totaal 1 keer bewerkt
Liz- Prater
...Broodrooster schreef:Wat is de gedachte daar achter?
Laatst aangepast door Liz op ma 16 jan 2012 - 11:09; in totaal 1 keer bewerkt
Liz- Prater
Ow, dat lijkt me echt heel vervelend. Ook niet echt een onderbouwing waar ik iets mee zou kunnen.
Gast- Gast
Broodrooster schreef:Ow, dat lijkt me echt heel vervelend. Ook niet echt een onderbouwing waar ik iets mee zou kunnen.
Nee ik kan er ook echt niks mee, heel frustrerend. Daarnaast is mijn baas ook een hele vervelende persoonlijkheid, of ja meerdere persoonlijkheden dus niet echt een fijne baan. Maar ja tot die tijd zit ik dus met dit geleuter
Liz- Prater
Eet je nu op je werk mee met de kinderen?Liz schreef:Broodrooster schreef:Ow, dat lijkt me echt heel vervelend. Ook niet echt een onderbouwing waar ik iets mee zou kunnen.
Nee ik kan er ook echt niks mee, heel frustrerend. Daarnaast is mijn baas ook een hele vervelende persoonlijkheid, of ja meerdere persoonlijkheden dus niet echt een fijne baan. Maar ja tot die tijd zit ik dus met dit geleuter
Gast- Gast
Broodrooster schreef:Eet je nu op je werk mee met de kinderen?Liz schreef:Broodrooster schreef:Ow, dat lijkt me echt heel vervelend. Ook niet echt een onderbouwing waar ik iets mee zou kunnen.
Ja, ik eet dan atkins crackers of kwark of een vega salade. Te doen maar ik mis mn vlees/vis in mn salade. Ik zal blij zijn als ik weer zelf mag bepalen wat ik eet.
Liz- Prater
Liz, ik weet niet precies wat je had gezegd over je werk, aangezien het is weggehaald. Maar vervelend dat je ergens tegen aan loopt.
Zelf werk ik met jongeren en heb de jongeren verteld dat ik shakes op doktersadvies doe, dit omdat ze er anders weinig van snappen en gaan denken "jij niet eten, dan hoef ik ook niet te eten". Dit na overleg met collega's. De jongeren op mijn werk zijn wel elke keer heel geinteresseerd er in en vragen elke dag wat ik nu toch weer eet/drink :-)
Smikkelll dat onregelmatig eten herken is wel, ik at in principe niet super ongezond, maar wel erg onregelmatig, of sloeg ontbijt etc over.
Opzich vind ik Sonja Bakker best een goede lijdraad, maar wanneer ik het zelf zou doen zou ik een hoop vervangen (alle producten met suikers, aspartaan etc).
Ben er zelf nog niet helemaal uit hoe ik het na de shakes aan ga pakken. Ik kan mij vinden in de wijze van Amber, ik kan mij vinden in het voedingscentrum, ik vond koolhydraatbeperkend eten heel erg fijn... hmz ik weet het nog niet helemaal. Ik hoop eind februari, begin maart te stoppen met shaken, ik merk gewoon dat ik het zat ben :-D en ben al best tevreden nu ik rond de 84 weeg. Nou wil ik graag tussen de 70-75 wegen, dus moet nog even door :-)
Zelf werk ik met jongeren en heb de jongeren verteld dat ik shakes op doktersadvies doe, dit omdat ze er anders weinig van snappen en gaan denken "jij niet eten, dan hoef ik ook niet te eten". Dit na overleg met collega's. De jongeren op mijn werk zijn wel elke keer heel geinteresseerd er in en vragen elke dag wat ik nu toch weer eet/drink :-)
Smikkelll dat onregelmatig eten herken is wel, ik at in principe niet super ongezond, maar wel erg onregelmatig, of sloeg ontbijt etc over.
Opzich vind ik Sonja Bakker best een goede lijdraad, maar wanneer ik het zelf zou doen zou ik een hoop vervangen (alle producten met suikers, aspartaan etc).
Ben er zelf nog niet helemaal uit hoe ik het na de shakes aan ga pakken. Ik kan mij vinden in de wijze van Amber, ik kan mij vinden in het voedingscentrum, ik vond koolhydraatbeperkend eten heel erg fijn... hmz ik weet het nog niet helemaal. Ik hoop eind februari, begin maart te stoppen met shaken, ik merk gewoon dat ik het zat ben :-D en ben al best tevreden nu ik rond de 84 weeg. Nou wil ik graag tussen de 70-75 wegen, dus moet nog even door :-)
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10
Ik kan me dus helemaal niet vinden in het voedingscentrum. Te veel koolhydraten en te veel vlees. En veel te veel zuivel. Vanaf volgende week ga ik weer heel regelmatig eten. Helaas moet mijn vriend dan koken en boodschappen doen. Daarbij kom ik mijn grote fout de ah to go tegen. 2 keer zelfs. Moet ook echt van de week eens speltbrood proberen. Tussen de middag dan bv sla met een speltbroodje en ei. Daarbij met een beetje geluk gratis advies van een diëtiste.
Vandaag ook nog een gesprek met mijn schoonmoeder gehad. Die wil ook amber proberen aan te houden. Schoonvader gaat het moeilijk krijgen die snapt er niets van. Schoonzus wil van de koffie af omdat dat niet zo goed is. Zijn reactie ja maar zij drinkt het ook zwart. Kreeg het er niet in dat met halfvolle melk en een zoetje echt een stuk ongezonder is. Haha vervolgens zelfs ontkennen dat zijn moeder suiker vergif had genoemd. Die leefde schijnbaar echt ontzettend gezond.
Vandaag ook nog een gesprek met mijn schoonmoeder gehad. Die wil ook amber proberen aan te houden. Schoonvader gaat het moeilijk krijgen die snapt er niets van. Schoonzus wil van de koffie af omdat dat niet zo goed is. Zijn reactie ja maar zij drinkt het ook zwart. Kreeg het er niet in dat met halfvolle melk en een zoetje echt een stuk ongezonder is. Haha vervolgens zelfs ontkennen dat zijn moeder suiker vergif had genoemd. Die leefde schijnbaar echt ontzettend gezond.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Op mijn stage at ik ook wel eens iets buiten de vaste eettijden om. Ik ben vrij vaak duidelig en de kleuters begrepen heel goed dat er regels waren en waarom ik mij daar niet aan hield. Maar als je leidinggevende niet achter je staat, dan wordt het lastig.
Inge, ik moet inderdaad echt aan die regelmaat werken. Maar omdat ik zo weinig en onregelmatig slaap (waar je uiteraard ook van aan kunt komen), krijg ik de regelmaat er gewoon niet in. Ik houd zo veel mogelijk de vaste tijden aan en eet het liefst niets meer na 20.00. Maar soms eet ik daardoor maar twee maaltijden en te weinig.
Amber en koolhydraatbeperkt is goed te combineren. Voedingscentrum niet veel ervaring mee. Kan ik dus weinig over zeggen. Ik vind Sonja te veel gestuurd en heb zelf liever wat meer vrijheid. Daarnaast heb je met Sonja ook best veel boodschappen, of niet? Knap hoor, dat je zoveel bent afgevallen door CB en spannend om zo zelf weer te gaan bedenken wat je gaat eten.
Inge, ik moet inderdaad echt aan die regelmaat werken. Maar omdat ik zo weinig en onregelmatig slaap (waar je uiteraard ook van aan kunt komen), krijg ik de regelmaat er gewoon niet in. Ik houd zo veel mogelijk de vaste tijden aan en eet het liefst niets meer na 20.00. Maar soms eet ik daardoor maar twee maaltijden en te weinig.
Amber en koolhydraatbeperkt is goed te combineren. Voedingscentrum niet veel ervaring mee. Kan ik dus weinig over zeggen. Ik vind Sonja te veel gestuurd en heb zelf liever wat meer vrijheid. Daarnaast heb je met Sonja ook best veel boodschappen, of niet? Knap hoor, dat je zoveel bent afgevallen door CB en spannend om zo zelf weer te gaan bedenken wat je gaat eten.
Gast- Gast
Fairytale schreef:Ik kan me dus helemaal niet vinden in het voedingscentrum. Te veel koolhydraten en te veel vlees. En veel te veel zuivel. Vanaf volgende week ga ik weer heel regelmatig eten. Helaas moet mijn vriend dan koken en boodschappen doen. Daarbij kom ik mijn grote fout de ah to go tegen. 2 keer zelfs. Moet ook echt van de week eens speltbrood proberen. Tussen de middag dan bv sla met een speltbroodje en ei. Daarbij met een beetje geluk gratis advies van een diëtiste.
Gast- Gast
Fairy dat ben ik wel met je eens! Maar toch heeft dat voor mij een hele periode goed gewerkt! Althans met eigen invulling en met schema dietiste! Ik had dus minder calorieën en flink wat rode blokjes nog :-)
Smikk fijn om te weten dat amber en koolhydraadbeperkt goed te combineren zijn! Grote kans dat dat het dan gaat worden :-)
Ik kijk er wel naar uit weer normaal te kunnen eten, maar ben ook bang weer aan te komen / fouten te maken! Cb is ideaal om snel af te vallen maar leert je geen eetpatroon aan (ja als je gaat op/afbouwen wel)! Maar goed ik weet precies wat wel / niet mag! Alleen het uitvoeren :-)
Slecht slaappatroon en onregelmatigheid is niet goed voor de lijn nee! Lukt het jou na 20u niks meer nemen? Ik kan overdag makkelijk niks eten, maar de avonden zijn mijn struikelblok! Nu met shakes neem ik mijn laatste shake vaak laat op de avond!
Als ik nu foto's van mijzelf zie schaam ik mij echt dat ik het zo ver heb laten komen, ook al is een deel medicatie kilo's! Rest heb ik er zelf aangegeven! Heb mij hele periodes zo onzeker en rot gevoeld, laatste tijd voel ik mij eindelijk wat beter over mijzelf!
14-1 vorig jaar ben ik begonnen met lijnen! Tm oktober 16kilo eraf (van juli tm oktober wilde het lijnen niet meer) de rest is er sinds 4-10 net cb af
Ging zonder moeite, maar heb er nu gewoon moeite mee om het weer goed op te pakken
Smikk fijn om te weten dat amber en koolhydraadbeperkt goed te combineren zijn! Grote kans dat dat het dan gaat worden :-)
Ik kijk er wel naar uit weer normaal te kunnen eten, maar ben ook bang weer aan te komen / fouten te maken! Cb is ideaal om snel af te vallen maar leert je geen eetpatroon aan (ja als je gaat op/afbouwen wel)! Maar goed ik weet precies wat wel / niet mag! Alleen het uitvoeren :-)
Slecht slaappatroon en onregelmatigheid is niet goed voor de lijn nee! Lukt het jou na 20u niks meer nemen? Ik kan overdag makkelijk niks eten, maar de avonden zijn mijn struikelblok! Nu met shakes neem ik mijn laatste shake vaak laat op de avond!
Als ik nu foto's van mijzelf zie schaam ik mij echt dat ik het zo ver heb laten komen, ook al is een deel medicatie kilo's! Rest heb ik er zelf aangegeven! Heb mij hele periodes zo onzeker en rot gevoeld, laatste tijd voel ik mij eindelijk wat beter over mijzelf!
14-1 vorig jaar ben ik begonnen met lijnen! Tm oktober 16kilo eraf (van juli tm oktober wilde het lijnen niet meer) de rest is er sinds 4-10 net cb af
Ging zonder moeite, maar heb er nu gewoon moeite mee om het weer goed op te pakken
Inge- Ratel
Omdat ik overdag eet wat ik overdag eet, heb ik in de avond niet echt honger. Ik eet voldoende en vullende dingen. Soms pak ik in de avond nog wat noten.
Wat voor medicatie was het, waar je van bent aangekomen? Confronterend, zo'n foto. Dat kan ik me wel een beetje voorstellen, maar overheert de trots niet? Heb je ook de reden van het eten aangepakt?
Wat voor medicatie was het, waar je van bent aangekomen? Confronterend, zo'n foto. Dat kan ik me wel een beetje voorstellen, maar overheert de trots niet? Heb je ook de reden van het eten aangepakt?
Gast- Gast
Medicatie voor familiair cholosterol! (lipitor)
Geen officiële bijwerking, bij mij wel (door de koolhydraten)
Jawel trots overheerst wel, ligt ook net beetje aan mijn bui! :-)
Heb al groot gedeelte aangepakt maar zal nog wel even valkuilen houden denk! Ben nog hard bezig met het aanpakken er van en het leren kennen / herkennen + anders omgaan bij emoties, valkuilen, moeilijke momenten etc
Het belangrijkste puntje bij mij was regelmaat in mijn eetpatroon + ontbijt niet overslaan! Qua snaaien zorg ik gewoon dat ik niks in huis heb :-) hoewel ik afgelopen maanden van alles in huis had waar ik goed af kon blijven! Als het tussen de oren maar goed zit
Geen officiële bijwerking, bij mij wel (door de koolhydraten)
Jawel trots overheerst wel, ligt ook net beetje aan mijn bui! :-)
Heb al groot gedeelte aangepakt maar zal nog wel even valkuilen houden denk! Ben nog hard bezig met het aanpakken er van en het leren kennen / herkennen + anders omgaan bij emoties, valkuilen, moeilijke momenten etc
Het belangrijkste puntje bij mij was regelmaat in mijn eetpatroon + ontbijt niet overslaan! Qua snaaien zorg ik gewoon dat ik niks in huis heb :-) hoewel ik afgelopen maanden van alles in huis had waar ik goed af kon blijven! Als het tussen de oren maar goed zit
Inge- Ratel
Maar is er niemand in je omgeving die je heeft aangesproken op het steeds zwaarder worden? Of de optie om iets aan de medicatie te doen of toen de koolhydraten aan te pakken?
Ik heb zelden iets van chips of koek in huis eigenlijk, dus er valt ook niets te pakken.
Ik heb zelden iets van chips of koek in huis eigenlijk, dus er valt ook niets te pakken.
Gast- Gast
Slapen op mijn werk lukt nog niet :-)
Jawel mijn ouders en vriend wel.
Internist wilde er niet aan dat ik aankwam van de medicatie want geen officiële bijwerking!
Afvallen zolang ik de medicatie slikte lukte ook niet, enkele pogingen gedaan!
Uiteindelijk na 3jaar en +36kilo wilde de arts het onderzoeken en bleek ik oa door de medicatie aan te komen van koolhydraten! Naja heel medisch verhaal!
Vorig jaar mocht ik stoppen met de medicatie en sindsdien aan het afvallen
Ben jij nog steeds hele nachten wakker smikk? :-(
Jawel mijn ouders en vriend wel.
Internist wilde er niet aan dat ik aankwam van de medicatie want geen officiële bijwerking!
Afvallen zolang ik de medicatie slikte lukte ook niet, enkele pogingen gedaan!
Uiteindelijk na 3jaar en +36kilo wilde de arts het onderzoeken en bleek ik oa door de medicatie aan te komen van koolhydraten! Naja heel medisch verhaal!
Vorig jaar mocht ik stoppen met de medicatie en sindsdien aan het afvallen
Ben jij nog steeds hele nachten wakker smikk? :-(
Inge- Ratel
Pagina 31 van 40 • 1 ... 17 ... 30, 31, 32 ... 35 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» 7 januari
» Maastricht 1 januari
» Egypte in Januari?
» Last minute in Januari