Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dilemma werk

5 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Dilemma werk Empty Dilemma werk

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 3:45

Ik zal weer op zoek gaan naar werk en dus ben ik druk aan het zoeken/bellen/mailen.
Laatst heb ik ergens gewerkt waar ik het zeer naar me zin had. Collega's waren aardig, de manager was jong, vlot en hielp tot mijn verbazing ook regelmatig mee iets wat je niet vaak meemaakt omdat ze vaak achter de pc zitten.
Helaas kreeg ik al gauw te horen dat hun contract afliep en dat er een ander restaurant kwam.
Nou gaat die binnenkort open en zoeken ze personeel ervoor.
Ik heb net geinformeerd en het lijkt erg op die vorige. Het lijkt me erg leuk, maar ik zal dan oude collega's tegen komen waar ik niet zo op zit te wachten.
Aan de andere kant kan het heel leuk zijn tenslotte is het jaren geleden. Toendertijd ben ik zelf weggegaan omdat ik er erg lang werkte. De leidinggevende was verbaasd toen ik de brief gaf waarin stond dat ik opzei.
Het enige wat ik dacht ''kijk niet zo verbaasd, want jullie wilde me contract toch niet verlengen''.
Wat zouden jullie doen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma werk Empty Re: Dilemma werk

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 3:47

Ik zou solliciteren, misschien valt het allemaal wel mee en is het hartstikke leuk! Gewoon proberen! smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma werk Empty Re: Dilemma werk

Bericht  Inge ma 3 jan 2011 - 3:49

Solliciteren.
Ik zou het in ieder geval proberen, ik lees in jouw stukje tekst meer positieve punten dan negatieve punten... klopt dit ook? zoja zou ik zeker informeren of ze een baan vrij hebben en dan solliciteren!
En ach minder leuke collega's hou je altijd
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma werk Empty Re: Dilemma werk

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 3:49

Is het bij de zelfde manager?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma werk Empty Re: Dilemma werk

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 3:50

Gewoon proberen; het klinkt alsof je het hartstikke leuk vond!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma werk Empty Re: Dilemma werk

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 3:52

Zelf had ik het niet gedaan, omdat ik nogal van afwisseling hou. Ik zou het snel saai gevonden hebben.

Maar ik heb nog geen ervaring met het hebben van een vaste baan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma werk Empty Re: Dilemma werk

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 4:00

Het is niet dezelfde manager omdat het een heel ander bedrijf is, maar het concept is bijna hetzelfde. Ik kom sowieso oude collega's tegen.
En ja ik zal het idd eens moeten proberen, is het niks, dan weet ik dat ook weer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma werk Empty Re: Dilemma werk

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 4:01

Bitterkoek_ schreef:Zelf had ik het niet gedaan, omdat ik nogal van afwisseling hou. Ik zou het snel saai gevonden hebben.

Maar ik heb nog geen ervaring met het hebben van een vaste baan.

Maar ik ben saai Bitterkoek. Ik vond het die paar weken in november erg leuk en baalde toen ik hoorde dat het zou stoppen. Wie weet is dit net zo gezellig en leuk. Bovendien kan ik veel uren maken en had ik toen in 1 week best wat verdiend en dat waren geen 7 dagen in 1 week.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma werk Empty Re: Dilemma werk

Bericht  Winegum ma 3 jan 2011 - 4:04

Gewoon doen toch. Is het voor uitzendwerk of een bepaalde tijd contract? Mocht het een uitzendbaan zijn, dan ben je ook zo weg als je het toch niks vindt. Bovendien, geld is geld toch? Je hebt in deze tijd van het jaar niet echt iets te willen, er zal toch geld binnen moeten komen. Vanuit daar kun je altijd op zoek naar iets anders.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma werk Empty Re: Dilemma werk

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 4:07

Caribbeanlover schreef:
Bitterkoek_ schreef:Zelf had ik het niet gedaan, omdat ik nogal van afwisseling hou. Ik zou het snel saai gevonden hebben.

Maar ik heb nog geen ervaring met het hebben van een vaste baan.

Maar ik ben saai Bitterkoek. Ik vond het die paar weken in november erg leuk en baalde toen ik hoorde dat het zou stoppen. Wie weet is dit net zo gezellig en leuk. Bovendien kan ik veel uren maken en had ik toen in 1 week best wat verdiend en dat waren geen 7 dagen in 1 week.

Hahaha! Maar het klinkt in ieder geval goed en je bent er positief over. Je kunt het gewoon proberen. Wie weet wat het wordt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma werk Empty Re: Dilemma werk

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 4:21

Winegum schreef:Gewoon doen toch. Is het voor uitzendwerk of een bepaalde tijd contract? Mocht het een uitzendbaan zijn, dan ben je ook zo weg als je het toch niks vindt. Bovendien, geld is geld toch? Je hebt in deze tijd van het jaar niet echt iets te willen, er zal toch geld binnen moeten komen. Vanuit daar kun je altijd op zoek naar iets anders.

Het is idd uitzendwerk, dus ben ik zo weer weg als het niks is.
Veel keuze is er idd niet. Klopt er moet idd geld binnenkomen, maar dat geld niet voor iedereen.
Ja en dan zeg ik het weer bij mijn schoonouders niet, want mijn schoonmoeder werkt geen eens.
Lekker makkelijk om op de zak van je man te teren, stoer hoor!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma werk Empty Re: Dilemma werk

Bericht  Winegum ma 3 jan 2011 - 4:42

Waarom moet je dan weer zo reageren? Over het algemeen moeten 2 mensen in 1 huishouden vaak werken, maar dat geld niet voor iedereen. Je weet niet hoe ze zich daarbij voelt, en dan nog, als zij (en je schoonvader ook) zich daar prettig bij voelen is dat toch niet erg? Jij teert nu toch ook op je man, lekker boeiend, ik bekijk je er niet anders door. En dat geld ook voor mezelf, ik teer ook voor een deel op mijn vriend, so be it.

Ga gewoon lekker voor die baan, misschien wordt het wel de baan van je dromen! Dat kan je toch nooit van tevoren weten.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma werk Empty Re: Dilemma werk

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 7:37

Caribbeanlover schreef:
Winegum schreef:Gewoon doen toch. Is het voor uitzendwerk of een bepaalde tijd contract? Mocht het een uitzendbaan zijn, dan ben je ook zo weg als je het toch niks vindt. Bovendien, geld is geld toch? Je hebt in deze tijd van het jaar niet echt iets te willen, er zal toch geld binnen moeten komen. Vanuit daar kun je altijd op zoek naar iets anders.

Het is idd uitzendwerk, dus ben ik zo weer weg als het niks is.
Veel keuze is er idd niet. Klopt er moet idd geld binnenkomen, maar dat geld niet voor iedereen.
Ja en dan zeg ik het weer bij mijn schoonouders niet, want mijn schoonmoeder werkt geen eens.
Lekker makkelijk om op de zak van je man te teren, stoer hoor!

Wat een reactie! ..laat mensen lekker in hun waarde en hun eigen keuze's maken. Als hun met 1 salaris rond kunnen komen, dan is dat zo. Heb jij toch geen last van? Aangezien ik vind dat ik gewoon dingen moet kunnen doen die ik leuk vind ( tot bepaalde hoogte) en mijn vriend ook, werken wij ook allebei fulltime. Met 1,5 salaris kunnen we ook goed rondkomen, maar daar kiezen wij op het moment niet voor. Maarre om ff 2 the point te komen; niet oordelen over keuze's van anderen!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma werk Empty Re: Dilemma werk

Bericht  Lejow ma 3 jan 2011 - 7:54

Razz88 schreef:
Caribbeanlover schreef:
Winegum schreef:Gewoon doen toch. Is het voor uitzendwerk of een bepaalde tijd contract? Mocht het een uitzendbaan zijn, dan ben je ook zo weg als je het toch niks vindt. Bovendien, geld is geld toch? Je hebt in deze tijd van het jaar niet echt iets te willen, er zal toch geld binnen moeten komen. Vanuit daar kun je altijd op zoek naar iets anders.

Het is idd uitzendwerk, dus ben ik zo weer weg als het niks is.
Veel keuze is er idd niet. Klopt er moet idd geld binnenkomen, maar dat geld niet voor iedereen.
Ja en dan zeg ik het weer bij mijn schoonouders niet, want mijn schoonmoeder werkt geen eens.
Lekker makkelijk om op de zak van je man te teren, stoer hoor!

Wat een reactie! ..laat mensen lekker in hun waarde en hun eigen keuze's maken. Als hun met 1 salaris rond kunnen komen, dan is dat zo. Heb jij toch geen last van? Aangezien ik vind dat ik gewoon dingen moet kunnen doen die ik leuk vind ( tot bepaalde hoogte) en mijn vriend ook, werken wij ook allebei fulltime. Met 1,5 salaris kunnen we ook goed rondkomen, maar daar kiezen wij op het moment niet voor. Maarre om ff 2 the point te komen; niet oordelen over keuze's van anderen!!

Sluit me aan bij Minella. Ik wilde serieus op je topic in gaan, maar vind dit weer erg jammer.
Ik zou gewoon solliciteren. Niet geschoten is altijd mis, je kunt altijd nog nee zeggen en als je het niet wilt ben je er zo weg.
Maar tegenwoordig mag je in je handjes klappen als je een baan vindt, dus het zal fijn zijn als je aangenomen wordt.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma werk Empty Re: Dilemma werk

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 7:57

Caribbeanlover schreef:Ja en dan zeg ik het weer bij mijn schoonouders niet, want mijn schoonmoeder werkt geen eens.
Lekker makkelijk om op de zak van je man te teren, stoer hoor!
Waarom ga jij dan eigenlijk niet fulltime werken? Lekker makkelijk om deeltijd op de zak van je man te teren, stoer hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma werk Empty Re: Dilemma werk

Bericht  Lejow ma 3 jan 2011 - 8:00

Maple schreef:
Caribbeanlover schreef:Ja en dan zeg ik het weer bij mijn schoonouders niet, want mijn schoonmoeder werkt geen eens.
Lekker makkelijk om op de zak van je man te teren, stoer hoor!
Waarom ga jij dan eigenlijk niet fulltime werken? Lekker makkelijk om deeltijd op de zak van je man te teren, stoer hoor.

Of eens een baan wat langer volhouden dan een paar maanden...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma werk Empty Re: Dilemma werk

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 8:04

Lejow schreef:
Maple schreef:
Caribbeanlover schreef:Ja en dan zeg ik het weer bij mijn schoonouders niet, want mijn schoonmoeder werkt geen eens.
Lekker makkelijk om op de zak van je man te teren, stoer hoor!
Waarom ga jij dan eigenlijk niet fulltime werken? Lekker makkelijk om deeltijd op de zak van je man te teren, stoer hoor.

Of eens een baan wat langer volhouden dan een paar maanden...
Volgens mij is het de afgelopen keren zo geweest dat ze steeds niet vrijwillig is weggegaan, dat moet ik haar wel meegeven.
Wat ik bedoelde is dat ik niet snap dat ze zo'n uitgesproken mening heeft terwijl zij zelf eigenlijk ook maar hooguit deeltijd wil werken omdat ze het anders zielig vindt voor haar hond. Dus dan teert ze ook deels op de zak van haar man, net als haar schoonmoeder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma werk Empty Re: Dilemma werk

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 8:22

Daar gaan we weer...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma werk Empty Re: Dilemma werk

Bericht  Prosecco ma 3 jan 2011 - 8:27

Maple schreef:
Lejow schreef:
Maple schreef:
Caribbeanlover schreef:Ja en dan zeg ik het weer bij mijn schoonouders niet, want mijn schoonmoeder werkt geen eens.
Lekker makkelijk om op de zak van je man te teren, stoer hoor!
Waarom ga jij dan eigenlijk niet fulltime werken? Lekker makkelijk om deeltijd op de zak van je man te teren, stoer hoor.

Of eens een baan wat langer volhouden dan een paar maanden...
Volgens mij is het de afgelopen keren zo geweest dat ze steeds niet vrijwillig is weggegaan, dat moet ik haar wel meegeven.Wat ik bedoelde is dat ik niet snap dat ze zo'n uitgesproken mening heeft terwijl zij zelf eigenlijk ook maar hooguit deeltijd wil werken omdat ze het anders zielig vindt voor haar hond. Dus dan teert ze ook deels op de zak van haar man, net als haar schoonmoeder.

Misschien is dat nog wel erger...
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma werk Empty Re: Dilemma werk

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 8:53

Niet dat ik jullie uitleg schuldig ben, maar ik doe het toch maar.
Met een hond kan je nou eenmaal niet ft werken. Ik teer zeer zeker niet op mijn echtgenoots zak, want ik verdien nog altijd zelf mijn eigen geld in tegenstelling tot mijn schoonmoeder. Ik lever mijn eigen bijdrage aan de huur, eten ed. Ik heb genoeg op mijn rekening staan zodat als ik even geen werk heb alsnog mijn bijdragen kan leveren. Jullie weten niet hoe ik er financieel voor sta dus kunnen jullie ook niet oordelen. Van op iemands zak teren is hier geen sprake.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma werk Empty Re: Dilemma werk

Bericht  Lejow ma 3 jan 2011 - 8:54

Caribbeanlover schreef:Niet dat ik jullie uitleg schuldig ben, maar ik doe het toch maar.
Met een hond kan je nou eenmaal niet ft werken. Ik teer zeer zeker niet op mijn echtgenoots zak, want ik verdien nog altijd zelf mijn eigen geld in tegenstelling tot mijn schoonmoeder. Ik lever mijn eigen bijdrage aan de huur, eten ed. Ik heb genoeg op mijn rekening staan zodat als ik even geen werk heb alsnog mijn bijdragen kan leveren. Jullie weten niet hoe ik er financieel voor sta dus kunnen jullie ook niet oordelen. Van op iemands zak teren is hier geen sprake.

Mag jij dat wel over jouw schoonmoeders situatie?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma werk Empty Re: Dilemma werk

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 8:54

Caribbeanlover schreef:Niet dat ik jullie uitleg schuldig ben, maar ik doe het toch maar.
Met een hond kan je nou eenmaal niet ft werken. Ik teer zeer zeker niet op mijn echtgenoots zak, want ik verdien nog altijd zelf mijn eigen geld in tegenstelling tot mijn schoonmoeder. Ik lever mijn eigen bijdrage aan de huur, eten ed. Ik heb genoeg op mijn rekening staan zodat als ik even geen werk heb alsnog mijn bijdragen kan leveren. Jullie weten niet hoe ik er financieel voor sta dus kunnen jullie ook niet oordelen. Van op iemands zak teren is hier geen sprake.
eens

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma werk Empty Re: Dilemma werk

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 8:54

Maple schreef:
Lejow schreef:
Maple schreef:
Caribbeanlover schreef:Ja en dan zeg ik het weer bij mijn schoonouders niet, want mijn schoonmoeder werkt geen eens.
Lekker makkelijk om op de zak van je man te teren, stoer hoor!
Waarom ga jij dan eigenlijk niet fulltime werken? Lekker makkelijk om deeltijd op de zak van je man te teren, stoer hoor.

Of eens een baan wat langer volhouden dan een paar maanden...
Volgens mij is het de afgelopen keren zo geweest dat ze steeds niet vrijwillig is weggegaan, dat moet ik haar wel meegeven.
Wat ik bedoelde is dat ik niet snap dat ze zo'n uitgesproken mening heeft terwijl zij zelf eigenlijk ook maar hooguit deeltijd wil werken omdat ze het anders zielig vindt voor haar hond. Dus dan teert ze ook deels op de zak van haar man, net als haar schoonmoeder.

Zielig?! Ik zou zeggen lees eens beter! Dat ik niet altijd vrijwillig ben weggegaan doet er niet toe, ik werk tenminste ipv lui thuis te wezen en op andermans zak teren!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma werk Empty Re: Dilemma werk

Bericht  Lejow ma 3 jan 2011 - 8:56

Caribbeanlover schreef:
Maple schreef:
Lejow schreef:
Maple schreef:
Caribbeanlover schreef:Ja en dan zeg ik het weer bij mijn schoonouders niet, want mijn schoonmoeder werkt geen eens.
Lekker makkelijk om op de zak van je man te teren, stoer hoor!
Waarom ga jij dan eigenlijk niet fulltime werken? Lekker makkelijk om deeltijd op de zak van je man te teren, stoer hoor.

Of eens een baan wat langer volhouden dan een paar maanden...
Volgens mij is het de afgelopen keren zo geweest dat ze steeds niet vrijwillig is weggegaan, dat moet ik haar wel meegeven.
Wat ik bedoelde is dat ik niet snap dat ze zo'n uitgesproken mening heeft terwijl zij zelf eigenlijk ook maar hooguit deeltijd wil werken omdat ze het anders zielig vindt voor haar hond. Dus dan teert ze ook deels op de zak van haar man, net als haar schoonmoeder.

Zielig?! Ik zou zeggen lees eens beter! Dat ik niet altijd vrijwillig ben weggegaan doet er niet toe, ik werk tenminste ipv lui thuis te wezen en op andermans zak teren!

Dus als je thuis zit ben je ook nog lui? Het wordt steeds mooier..
Ja je vindt het toch zielig voor de hond?? Waarom kan je anders niet fulltime werken als je een hond hebt?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma werk Empty Re: Dilemma werk

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 8:57

Smikkel, thanks.

Lejow, het gaat hierom dat beide bijdragen aan het inbrengen van geld dus er zelf voor werken. Zij kan best werken, maar is er te beroerd voor. Mijn man zegt dat dat vroeger zo ging, maar zo oud is ze ook weer niet. Alle moeders die ik ken van haar leeftijd hebben altijd gewerkt en zijn dus niet lui zoals zij. Zo en nou houd ik op met reageren op jou aangezien je alleen maar kan zeiken tegen me.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma werk Empty Re: Dilemma werk

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum