Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Werk dilemma

+2
Ayla
Darius
6 plaatsers

Ga naar beneden

Werk dilemma Empty Werk dilemma

Bericht  Darius ma 19 maa 2012 - 4:43

Ik ben even benieuwd wat jullie zouden doen.

Mijn collega's en leidinggevende zie ik niet vaak, eens in de zes weken. Wij werken allemaal vanuit huis. Vanmorgen zou ik een functioneringsgesprek hebben. Hangt geen beoordeling oid aan vast verder. Ik wilde mijn bazin dan ook vertellen van de zwangerschap. Treft alleen nu dat ik behoorlijk ziek op bed lig nu. Griep.

Zou ik mijn baas nu de de telefoon vertellen dat ik zwanger ben? Ik vind het erg lastig, mede omdat ik moet zeggen dat ik dus 'alweer' zwanger ben.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Werk dilemma Empty Re: Werk dilemma

Bericht  Ayla ma 19 maa 2012 - 4:45

Ik zou proberen om een nieuwe afspraak te maken en het dan te vertellen. Ook omdat je "alweer" zwanger bent, bij een eerste of tweede (als het zeg maar verwacht wordt) zou ik het makkelijker over de telefoon vertellen.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Werk dilemma Empty Re: Werk dilemma

Bericht  Star007 ma 19 maa 2012 - 4:47

Ik zou het wel via de telefoon vertellen. Natuurlijk is dit niet de ideale manier, maargoed het is nu eenmaal zo. En het feit dat je 'alweer' zwanger bent, is toch niet erg. beterschap!
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Werk dilemma Empty Re: Werk dilemma

Bericht  Darius ma 19 maa 2012 - 4:48

Ayla, dat is ook mijn idee, maar dit is nu de tweede x in 1 maand dat ik ziek ben. Alhoewel ik dus echt ziek ben, niet zwangerschapgerelateerd, voelt het voor mij toch als liegen door de telefoon.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Werk dilemma Empty Re: Werk dilemma

Bericht  moepie ma 19 maa 2012 - 5:14

Ik zou het telefonisch doen. Ik zou gewoon uitleggen dat ik het graag persoonlijk had verteld, maar het nu via de telefoon doe omdat ik het toch belangrijk vind dat ze het weet en er niet langer mee wil wachten.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werk dilemma Empty Re: Werk dilemma

Bericht  Susan ma 19 maa 2012 - 5:25

Ik zou het hetzelfde doen als wanneer het de eerste of de tweede is. Het is toch je goed recht om meer dan twee kinderen te willen en te krijgen, waarom zou je daar anders mee om moeten gaan?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werk dilemma Empty Re: Werk dilemma

Bericht  Darius ma 19 maa 2012 - 5:32

Susan schreef:Ik zou het hetzelfde doen als wanneer het de eerste of de tweede is. Het is toch je goed recht om meer dan twee kinderen te willen en te krijgen, waarom zou je daar anders mee om moeten gaan?

Omdat het al zo snel is en ik dan weer een tijd afwezig ben. Ik mis de hele eerste helft van het schooljaar, pas na de kerstvakantie begin ik weer.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Werk dilemma Empty Re: Werk dilemma

Bericht  Susan ma 19 maa 2012 - 5:39

Ja, maar dan nog, het is misschien niet handig voor je werkgever, maar ik vind niet dat jij het daardoor anders hoeft te brengen.

Ik ken trouwens iemand die direct na haar eerste zwangerschap weer zwanger was en direct na haar tweede zwangerschap een andere baan vond. Is ook lullig voor de werkgever, maar goed, dat kan gebeuren. Ik kan me voorstellen dat je je diep van binnen een beetje bezwaard voelt, zolang het maar niet de boventoon gaat voeren en je je er echt naar door gaat voelen.

Juist als er dingen geregeld moeten worden omdat je lange tijd afwezig bent, wil je het toch zo snel mogelijk melden?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werk dilemma Empty Re: Werk dilemma

Bericht  Gast ma 19 maa 2012 - 6:12

Eens met Susan. Ik bedoel, veel vrouwen doen dit soort dingen nu eenmaal. De een wat vaker dan de andere. Beterschap!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Werk dilemma Empty Re: Werk dilemma

Bericht  LMCurious ma 19 maa 2012 - 7:32

Ik zie het probleem geloof ik niet zo. De vraag is telefonisch vermelden of binnenkort face to face? Dan zou ik kijken wanneer je haar weer spreekt, als dat nu binnen een week of 2 is zou ik het haar dan vertellen denk ik. Anders nu al telefonisch.
En waarom voelt als liegen door de telefoon? Je hebt het de 13 weken hiervoor ook nog niet verteld, vind je dat je het nu direct moet vertellen omdat je nu de 12 weken gepasseerd bent?

Ik denk dat het ook niet zoveel uitmaakt trouwens. Denk je dat zij het anders opvat als je het over de telefoon verteld of in het echt? En als je ook gewoon ziek bent, het heerst allemaal. Kun jij niets aan doen, kun je toch gewoon uitleggen. Vertel dat je het lullig vind, maar dat het niet anders is.

ik vind trouwens 1e, 2e of 6e ook niet uitmaken hoor. Je hebt gewoon het recht zwanger te worden. Voel je zeker niet bezwaard, hoe lastig het ook kan zijn!
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Werk dilemma Empty Re: Werk dilemma

Bericht  Darius ma 19 maa 2012 - 9:20

Altijd fijn, een forum die me verteld als ik me weer druk maak om niets!

Ik probeer nu volgende week een afspraak te maken.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Werk dilemma Empty Re: Werk dilemma

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum