Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Werk dilemma's

3 plaatsers

Ga naar beneden

Werk dilemma's Empty Werk dilemma's

Bericht  Lavendel do 28 jun 2012 - 22:08

Aaaah ik weet het allemaal even niet meer..

1. Ik ben op dit moment werkzaam als d.ata a.nalist/ junior c.onsultant bij een m.arketing c.onsultant. Ik vind dit statistische/analyse werk niet superleuk en het commerciele ook niet echt en mijn contract gaat hoogstwaarschijnlijk aflopen in augustus wegens te weinig opdrachten. Echter, deze baan/dit soort werk staat wel super goed op mijn C.V. voor toekomstige banen in het onderzoeksveld. Er zijn redelijk wat van dit soort banen dus hier zou ik op verder kunnen solliciteren.. Of ik zou kunnen afwachten tot augustus om zeker te weten dat hij doorgaat/niet doorgaat, deze baan heeft wel voordelen als weinig reistijd, leasauto etc..

2. Ik heb verder gesolliciteerd op mijn echte droomfunctie, deze vacature is alleen gister ingetrokken en heeft plaatsgemaakt voor een vacature voor een studentassistentschap van 2 a 3 dagen per week. Hier heb ik toch ook maar op gereageerd en ik hoor volgende week of ik op gesprek mag. Als ik deze baan/studentassistentschap doe zit ik eindelijk in het werkveld van mijn studie (Sociologie en Internationale Betrekkingen). Dit staat dus echt super goed op mijn C.V en eenmaal binnen zijn bij een organisatie is ook iets in deze tijden. Probleem: veel reistijd, 2/3 dagen per week werken maar en dus erg weinig geld.

3. Ergens lijkt het mij altijd erg leuk om managementassistent/directiesecretaresse/ pa te zijn. Lekker uitvoerend bezig en niet de hele dag suf achter de computer. Ik ben maandag uitgenodigt voor een gesprek bij een bedrijf op nog geen 500 m van mijn huis voor een fulltime functie als PA/directiesecretaresse. Als ik dit zou doen (stel dat ik aangenomen wordt uiteraard) ben ik wel echt volledig uit mijn werkveld. Ik denk niet dat dit mijn C.V echt goed doet, mocht ik het werk toch niet leuk vinden en weer een andere kant op willen.

What to do??
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werk dilemma's Empty Re: Werk dilemma's

Bericht  Lavendel do 28 jun 2012 - 22:52

Jaaaaaaa komen jullie maar met de verhelderende opmerkingen/tips/vragen. Ik ben er klaar voor! cheers
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werk dilemma's Empty Re: Werk dilemma's

Bericht  Atelier Madame do 28 jun 2012 - 23:19

Mij is altijd meegegeven dat je moet doen wat je leuk vindt en je dromen na moet jagen. Als ik vanuit die visie naar jouw stukje kijk lijkt mij de derde optie de beste. Wat is er mis met iets doen wat je leuk lijkt? En waarom zou het slecht zijn voor je CV? Je ontwikkeld je tijdens dat werk toch ook op een bepaalde manier. En ook al ligt het miss niet in het verlengde van je opleiding, dan kan het alsnog waardevol voor jou zijn qua ontwikkeling.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werk dilemma's Empty Re: Werk dilemma's

Bericht  Lavendel do 28 jun 2012 - 23:32

Nouja qua functie zou eigenlijk de 2e echt mijn droombaan zijn. Dit betaald alleen echt bijna niks en is maar een assistentschap van 2 a 3 dagen per week.
En van de derde denk ik altijd dat dat heel leuk is maar ik weet niet zeker of dat echt zo is en of ik me niet snel zou vervelen omdat ik een hoger denkniveau heb dan gevraagd wordt..

Punt is gewoon dat die PA baan fulltime is en dat ik dat waarschijnlijk ma of dinsdag gelijk hoor terwijl pas eind van de week bekend is van het studentassistentschap of ik uberhaupt op gesprek mag..
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werk dilemma's Empty Re: Werk dilemma's

Bericht  Blond vr 29 jun 2012 - 0:19

Ik heb zelf Pedagogische Wetenschappen gestudeerd en ik werk nu als office manager/directiesecretaresse.
Ik vind het echt, echt heel erg leuk. Maar, dat komt ook omdat ik de commerciële kant veel leuker vind dan de non-profit sector waar de banen zijn waarvoor ik heb gestudeerd. Er zijn genoeg mensen die dit zonde vinden van mijn opleiding, maar het interesseert me echt geen klap. Ik doe waar ik gelukkig van wordt en dat vind ik echt het belangrijkste.

Ik heb twee maanden gewerkt in de richting van mijn studie. Ik ben nog nooit zo ontevreden geweest. Als ik daar een jaar had moeten werken had ik een burn-out gekregen, zo verschrikkelijk vond ik het daar.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werk dilemma's Empty Re: Werk dilemma's

Bericht  Lavendel vr 29 jun 2012 - 0:26

Ja misschien ben ik ook wel een beetje bang voor de reacties van mijn omgeving. Aan de andere kant het is 500 meter van mijn huis en een fulltime baan. Beter dan in augustus thuis komen te zitten en ik kan altijd verder solliciteren als het niks is..En wat ik nu doe vind ik ook echt niet leuk..

Ach ik ga iig op gesprek Werk dilemma's 561177
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werk dilemma's Empty Re: Werk dilemma's

Bericht  Lavendel ma 9 jul 2012 - 23:15

Wat een wendingen in een dikke week Werk dilemma's 281626781

Het gesprek als PA/officemanager was niks. Bij een gekke Chinees en had het idee alsof ik in een Chinees naaiatelier zat.. Dus weer een optie weg en dat probleem opgelost.

Op mijn huidige werk is afgelopen vrijdag ineens een project binnengekomen voor waarschijnlijk 3 dagen id week. Hier ga ik vanmiddag in gesprek. Als ik hier aan het werk kan zal mijn contract waarschijnlijk weer met een paar maanden verlengt worden (gewoon voor fulltime).

Verder werd ik vandaag en vrijdag gebeld voor 2 superleuke functies bij best toonaangevende organisaties in mijn werkveld Werk dilemma's 281626781 1 is het studentassistentschap (waar ik dus al blij mee was, want binnen in een organisatie. Hier ga ik morgenochtend op gesprek) en de tweede is gewoon voor een junior functie! Whoopp whoop (vrijdag gesprek!)

Echt stom dat het allemaal tegelijk komt!
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werk dilemma's Empty Re: Werk dilemma's

Bericht  Gast ma 9 jul 2012 - 23:38

Wat gooeed! Nou super! Wat zou je het liefst willen? De junior functie?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Werk dilemma's Empty Re: Werk dilemma's

Bericht  Lavendel di 10 jul 2012 - 0:25

Powerbabe schreef:Wat gooeed! Nou super! Wat zou je het liefst willen? De junior functie?

Ja! Het zit in Amsterdam, dus ook leuk en prima te reizen! Dus nog even wachten tot vrijdag smile
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werk dilemma's Empty Re: Werk dilemma's

Bericht  Gast di 10 jul 2012 - 0:58

Oeeh, wat spannend! Ik duim mee voor je!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Werk dilemma's Empty Re: Werk dilemma's

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum